Урок математики в 6 класі
з використанням технології « ток-шоу»
Тема: «Розв’язування вправ і задач на множення і ділення дробів»
Мета уроку: узагальнити та систематизувати знання і вміння розв’язувати рівняння і задачі на множення і ділення дробів; удосконалювати вміння застосовувати правила до розв'язування вправ та задач; формувати навички формулювати та обґрунтовувати власні твердження; розвивати навики усної лічби, логічне мислення, увагу, уяву, пам'ять, культуру мовлення; сприяти активізації розумової діяльності та формувати пізнавальну компетентність; виховувати старанність, наполегливість, кмітливість, інтерес до математичних знань.
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань із застосуванням інтерактивної технології « ток-шоу».
План уроку
I.Розминка.Фронтальне опитування.
II.Актуалізація знань(тестування,застосування).
III.Рефлексія вивченого матеріалу (оперативна технологія « ток-шоу»).
IV.Завдання додому.
Хід розвивальної взаємодії
1.Вчитель: Погляньте довкола. Ми такі різні, бо особистості, і такі схожі, бо одна у нас мета-вчитися, більше дізнатись про числа і фігури, навчитися розв’язувати задачі.
Що означає знати математику?(Відповіді учнів)
Пойя писав: «Знати математику- це вміння її застосовувати». Нехай цей урок стане тим уроком, на якому ви зможете продемонструвати свої вміння застосовувати знання про дроби під час розв’язання вправ і задач.
Будьте активними, наполегливими, кмітливими.
I.Актуалізація знань.
-Сформулюйте правило множення дробів. (Наведіть приклад).
- Сформулюйте правило ділення дробів.
-Як поділити дріб на натуральне число?
- Як поділити натуральне число на дріб?
-Як знайти дріб від числа?
-Як знайти число за відомим його дробом?
-Як знайти кілька відсотків числа?
-Як знайти число, знаючи кілька його відсотків?
Пропоную виконати тестування.
Тестування з подальшою самоперевіркою (7 хв.)
1.Обчислити добуток
а) б) в) г)
2.Чому дорівнює квадрат числа
а) б) в) г)
3.Обчислити об’єм куба, ребро якого см.
а) см3 б) см3 в)1 см3 г) 2 см3
4.Назвіть число обернене до
а) б) в) г)
5.Який знак поставити замість зірочки в запису
а) «=» б) «>» в) «<» г) «?»
6. Чому дорівнює розгорнутого кута?
а)25 б)45 в) 90 г)180
7.Знайти градусну міру кута, пята частина якого 12?
а)60 б) 90 в) 120 г)180
8.Запишіть десятковим дробом число
а) 2,5; б) 2,05; в)2,005; г) 2,2
9.Знайдіть десяткове наближення до сотих числа
а) 0,85; б) 0,84; в) 0,83; г) 0,73;
Відкрити відповіді записані на дошці.
1)г, 2)б, 3)г, 4)в, 5)б, 6) б,7)а, 8)б, 9)в.
3.Рефлексія вивченого матеріалу (інтерактивна технологія « ток-шоу»).
Вчитель оголошує правила проведення дискусії:
Тема дискусії: «Множення і ділення дробів. Розв’язання рівнянь».
Учень: Дії над дробами і особливо дія ділення колись вважалися надзвичайно важкими. Ще й тепер застосовується вислів «зіткнутися з дробами»- зайти в безвихідь. Правило ділення на дріб почали застосовувати китайські, а пізніше індійські математики VII-IX століття. Щоб поділити дроби, спочатку зводили до спільного знаменника, після чого чисельник діленого ділили на чисельник дільника. У 1544 р. німецький математика Штіфель сформулював правило ділення на дріб,як множення на обернений дріб.
Розв’язання рівнянь
Вчитель:Розв’язання рівнянь -одне з найважливіших завдань математики, зокрема алгебри. У 19 столітті алгебру, вважали, наукою про розв’язання рівнянь. Сьогодні розглянемо рівняння, компонентами якого є дроби.
1) :x = 3 :0,5 -
Прошу висловитись щодо суті цього рівняння.
Учень на дошці:
:x = : -
:x = -
:x = 1
x = :1
x =
Ви погоджуєтесь з таким розв’язанням?
2) x: : - : 0,25
Як ви думаєте який хід розв’язання даного рівняння? (Обчислити значення виразу у правій частині рівняння, знайти невідомий доданок, знайти невідоме ділене).
x: :- :
x: -1
x: -1
x:
x: -
x: -
x:
x
x
Чи згодні?
Наступна тема дискусії «задачі».
Вчитель: Важливу роль у математиці відіграють задачі. Історія свідчить, що математика як наука виникла із задач. Найдавніші єгипетські папіруси-це збірки задач. Основну роль відігравали задачі поставлені життям. Тепер математика розвивається в основному через розв’язання задач.
Задача 1.У шкільній бібліотеці 1800 книжок. З них 28% становлять науково-популярні книжки, 43%-твори зарубіжних письменників, а решта- книжки українських авторів. Скільки книжок українських письменників в бібліотеці?
Всі книги приймемо за 100%
2) 100%-71%=29%-книг українських авторів.
29%=
Відповідь: в бібліотеці 522 книги українських авторів.
Задача 2. За перший день до бібліотеки завезли усіх книжок, а за другий -решту 56 книжок. Скільки книжок завезли до бібліотеки за 2 дні?
Учні аналізують задачу.
Яку частину всіх книжок складає 56 книг?
Всі завезені книжки приймаємо за умовну одиницю.
I спосіб
II спосіб
Нехай х книг -всі книги завезені за два дні, тоді в перший день завезли х книг. Решта книг х- х, а за умовою - 56 книг.
Складаємо і розв’язуємо рівняння :
х- х = 56
х(1-) = 56
х = 105
Відповідь: за два дні завезли 105 книжок.
4.Рефлексія.
-Чи сподобалась вам така форма роботи як дискусія? Чим?
-Як би вам ще хотілося працювати на уроці?
-Що потрібно щоб рости сильними і розумними?
-Закінчить речення: «Математика це….»
Будьте здорові і розв’язуйте задачі!
Домашнє завдання А.Мерзляк, В.Полонський, Харків, «Гімназія», 2023
Повторити параграф 2, сторінка 142, завдання для самоперевірки №3 «Перевірте себе в тестовій формі» ( №№1-8).