Тема. Узагальнення вивченого матеріалу з теми «Основні геометричні фігури на площині та їх властивості»
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про найпростіші геометричні фігури та їх властивості, про означення, властивості суміжних та вертикальних кутів; а також про означення, ознаки та властивості паралельних прямих; повторити алгоритми розв'язування типових задач на застосування вивчених теоретичних відомостей, та розглянути випадки застосування вивченої теорії в нестандартних ситуаціях.
Тип уроку: узагальнення і систематизації знань і вмінь.
Обладнання: набір таблиць № 1 —7.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Розв'язання задач (№ 7, 98, 112) перевіряємо за зразком (щоб залучити всіх учнів до роботи, роздаємо письмове розв'язання цих вправ кожному учневі).
III. Формулювання мети і завдань уроку
Цей урок є останнім перед тематичною контрольною роботою; мета уроку зумовлена самим місцем уроку в темі.
IV. Систематизація і узагальнення знань учнів
Одним із ефективних засобів проведення систематизації знань учнів є їх самостійна робота з теоретичним матеріалом (§ 8).
Під час цієї роботи учням можна запропонувати, наприклад, такий план.
Під час проведення цього етапу уроку вчитель має пам'ятати про те, що в кожного учня повинна бути чітка та цілісна картина вивченого матеріалу. Результатом проведення цього етапу уроку є складена учнями таблиця або схема, яка відображає всі основні вивчені поняття, властивості і ознаки, а також логічні зв'язки між ними.
V. Узагальнення і систематизація вмінь
Методичний коментар
Мета проведення цього етапу уроку — завершити формування в учнів чіткого уявлення про систему задач з вивченої теми та про основні способи їх розв'язання. Для цього вчитель може запропонувати учням до розв'язання так звані «тріади» задач — за кожною з виокремлених тем (за бажанням учителя акценти робляться залежно від проблем, що можливо виникли під час вивчення тієї або іншої теми).
Наприклад, у першому розділі виокремлено тему «Суміжні кути та їх властивості».
Запропонована вчителем тріада може бути такою:
VІ. Підсумок уроку
На цьому етапі бажано, щоб учні свідомо й критично переглянули пройдений матеріал, визначили той, що вони засвоїли добре, і той матеріал, що потребує додаткового опрацювання вдома.
VII. Домашнє завдання
Як один із можливих варіантів домашнього завдання пропонується виконати самостійну роботу (див. самостійні роботи № 1, 2 у підручнику на с. 27, 71).