«Узагальнення вивченого з розділу: «Відомості із синтаксису і пунктуації»

Про матеріал
Презентація містить матеріали з узагальнення та систематизації знань з розділу: «Синтаксис та пунктуація»;
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок української мови у 5 класіПІДГОТУВАЛА: ВЧИТЕЛЬ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ ОДЕСЬКОГО ЛІЦЕЮ №23 ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ТИМОФІЄВА НАТАЛІЯ АНДРІЇВНА

Номер слайду 2

Тема:«Узагальнення вивченого з розділу: «Відомості із синтаксису і пунктуації»

Номер слайду 3

1) узагальнити та систематизувати знання з розділу: «Синтаксис та пунктуація»;2) удосконалювати пунктуаційні вміння та навички;3) розвивати творчу уяву та мислення;4) виховувати інтерес до української мови. Мета:

Номер слайду 4

Синтаксис-це розділ мовознавства, що вивчає словосполучення та речення. Пунктуація-це розділ мовознавства, що вивчає правила вживання розділових знаків. Пригадаємо

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Випишіть лише словосполучення. Почався дощ, дрібні дощинки, явище природи, тепле повітря, у повітрі, рослини радіють, рослини і тварини, вологі бруньки. Тренувальна вправа

Номер слайду 8

Дрібні дощинки, явище природи, тепле повітря, вологі бруньки. Перевіряємо себе

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Лінгвістичний практикум Прочитайте, спишіть, поділіть текст на речення. Розставте розділові знаки. Знайдіть граматичні основи. Калина Споконвіку українці любили калину вони садили її біля хати в садку над річкою ягоди калини милують око кожного коли ягоди поспіють, люди їх збирають і в'яжуть у пучки.

Номер слайду 14

Перевіряємо себе. Споконвіку українці любили калину. Вони садили її біля хати, в садку, над річкою. Ягоди калини милують око кожного. Коли ягоди поспіють, люди їх збирають і в'яжуть у пучки.

Номер слайду 15

Творче завданняІз поданих слів складіть речення і запишіть. 1. Настрій, покращує, веселий, здоров’я.2. Люди, здоров’я, ні, за, які, не, куплять, гроші. 

Номер слайду 16

Перевіряємо себе1. Веселий настрій покращує здоров’я.2. Люди не куплять здоров’я ні за які гроші. 

Номер слайду 17

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКАЩось не хочеться сидіти,Треба трохи відпочити. Руки вгору, руки вниз,І у бік ти подивись. Руки вгору, руки в боки. Вище руки підніміть,А тепер їх опустіть.

Номер слайду 18

Однорідними називають члени речення, які рівноправні між собою, стосуються одного й того самого слова в реченні, виконують однакову синтаксичну роль і відповідають на одне й те саме питання.

Номер слайду 19

1. Вечір був чарівний, зоряний, пісенний. 2. Роман - людина сумирної, ніжної вдачі. 3. Скрізь видно було залиті сонцем садки. Списати речення, визначити, чи є в них однорідні члени речення.

Номер слайду 20

1. Вечір був чарівний, зоряний, пісенний. 2. Роман - людина сумирної, ніжної вдачі. 3. Скрізь видно було залиті сонцем садки. Перевіряємо себе

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Доповніть речення звертанням й запишіть, розставляючи потрібні розділові знаки. 1) … вітаю тебе з днем народження! 2) Дякую … за чудовий подарунок.

Номер слайду 24

Вставні слова – це слова , що виражають ставлення мовця до висловлюваного .

Номер слайду 25

Вставні слова не є членами речення . Наприклад : Будь ласка, зачиняйте двері .

Номер слайду 26

На письмі вставні слова виділяються комами. Може, треба інакше це виконати?На деревах вже листочки , отже, вже весна прийшла до нас непомітно. На щастя , ми вільно можемо говорити англійською мовою.

Номер слайду 27

Вставні слова можуть стояти у середині, на початку та в кінці речення. Ви , звичайно, знаєте мою сестру. Початок речення , ВС , кінець речення. Звичайно, ви знаєте мою сестру. ВС, кінець речення.3. Ви знаєте мою сестру, звичайно. Початок речення, ВС.

Номер слайду 28

Найуживаніші вставні слова. Упевненість: Звичайно,Безперечно,Безумовно,справдіНевпевненість:очевидно,здається,може,мабуть. Різні почуття: На щастя, на радість, на сором. Належність: Кажуть,По-моєму,гадаю,Як відомо. Увічливість: Вибачте, будь ласка,дозвольте, даруйте.

Номер слайду 29

Знайдіть вставні слова й виділіть їх комами. Не можна кажуть людині помолодшати, а подобрішати завжди можна. Здавалось загримів десь на небі грім. І справді то скрипіли двері у хаті баби Ярини.

Номер слайду 30

Не можна, кажуть, людині помолодшати, а подобрішати завжди можна. Здавалось, загримів десь на небі грім. І справді, то скрипіли двері у хаті баби Ярини. Перевіряємо себе

Номер слайду 31

Складіть речення із даними вставними словами . Отже , по-моєму , по-перше , будь ласка .

Номер слайду 32

Пряма мова – чуже мовлення, передане дослівно

Номер слайду 33

1) Вінні Пух підвівся і сказав А для чого на світі мед?2) Щоб я його їв сам собі відповів ведмедик. Запишіть речення з прямою мовою, правильно розставляючи розділові знаки.

Номер слайду 34

1) Вінні Пух підвівся і сказав: «А для чого на світі мед?»2) «Щоб я його їв»,- сам собі відповів ведмедик. Перевіряємо себе

Номер слайду 35

Номер слайду 36

Кожну репліку пишемо з нового рядка без лапок. Перед реплікою ставимо тире. Якщо після репліки є слова автора, ставимо такі самі розділові знаки, як і при прямій мові (але лапок не ставимо). Пригадаємо

Номер слайду 37

Домашнє завдання Розіграти діалог із героєм улюбленої казочки. Записати його.

Номер слайду 38

Рефлексія. Що було важливим для вас на уроці?-Чому ви особисто навчилися?-Продовжіть речення: “Після уроку я зможу…”-Побажання однокласникам.

Номер слайду 39

Дякую за увагу!Бажаю успіхів у навчанні!

pptx
Додано
5 жовтня 2023
Переглядів
762
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку