Узагальнення вивченого з теми «Будова слова» . 3 клас

Про матеріал
: Сприяти усвідомленню учнями поняття про спільну частину споріднених слів; досліджувати словотворчу роль префікса і суфікса; виділяти в словах закінчення; розвивати мислення, зв'язне мовлення учнів; виховувати урівноваженість, відповідальність, бажання творчо працювати. Тип уроку: узагальнення і систематизація знань. Методи і прийоми: аукціон цікавих назв, тести «Виберіть правильне судження», елементи гри, словотворча робота. Обладнання: таблиця «Будова слова», картки зі словами для гри; картки з питаннями для бесіди.
Перегляд файлу

Тема: Узагальнення вивченого з теми «Будова слова» .    3 клас

 Мета: Сприяти усвідомленню учнями поняття про спільну частину споріднених слів; досліджувати словотворчу роль префікса і суфікса; виділяти в словах закінчення; розвивати мислення, зв'язне мовлення учнів;              виховувати урівноваженість, відповідальність, бажання творчо працювати.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.

Методи і прийоми: аукціон цікавих назв, тести  «Виберіть правильне судження», елементи  гри, словотворча робота.

Обладнання: таблиця «Будова слова», картки зі словами для гри; картки з питаннями  для бесіди.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

http://dnz54.klasna.com/uploads/editor/429/69254/sitepage_40/images/solnce.jpgДоброго ранку, діти! Давайте  налаштуємо себе на плідну роботу.  Прочитаймо хором вірш з дошки. Продемонструйте відчуття команди та свої здібності виразного читання.

Сонце підбилося вже височенько.

Проміння посилає далеченько.

Гора, укрита золотим цвітом,

Ніби зачарована його привітом.

 

  1. Повідомлення теми і мети уроку.

Мотивація уроку.

1. Складання чоловічка з умовних позначок. Визначитися із темою та завданнями уроку допоможе нам казковий чоловічок, який прийшов із ваших казок. Але я не змогла його скласти. Може у вас вийде?                        (На дошці).

2. Аукціон цікавих назв.

 - Подивіться уважно. З яких частин складається чоловічок?

 - Яке б ім’я ви йому дали? (Наприклад: Словотворик) Чому?

Отже, над якою темою будемо працювати? («Будова слова».)

 - Що входить в поняття «Будова слова»?

 - Назвіть обсяг поняття «Основа»

. Виставити позначки

- Яке з цих понять видове, яке родове?

3. Перевірка творчого домашнього завдання. Давайте послухаємо казки про Країну «Будова слова».

- Яку мету ставили для написання казкової історії? (Оцінити роботу дітей).

4. Постановка мети уроку. - Ми будемо знайомитись з темою «Будова слова»? - Отже, які ми поставимо завдання перед собою?

Наприклад (на дошці):

1. Повторити і закріпити правила про морфемні частини слова.

2. Тренуватися в творенні слів за допомогою ….

3. Застосовувати вивчені правила.

III. Закріплення і узагальнення вивченого.

  1. Перевірка правил. Будемо діяти за нашим планом. Почнемо з перевірки знань правил.

 1 ряд Гра «Бережок і річечка» (4 учні) Дати визначення поняттю, указати на родові та видові ознаки. За часом слідкуватиме... (1хв.)

Усі учні виконують тестову роботу

 Тест «Виберіть правильне судження».

1. Щоб знайти закінчення, потрібно:

а) дібрати спільнокореневі;

 б) змінити слово; в) дібрати синоніми.

 2. Основа складається з:

а) префікс, корінь, суфікс;

б) префікс, корінь, суфікс, закінчення;

в) корінь, суфікс, закінчення.

 3. За допомогою суфіксів та префіксів:

а) зв’язуються слова в реченні;

 б) утворюються нові слова;

в) утворюються антоніми.

 4. Префікс С- пишемо:

а) перед глухими;

 б) перед дзвінкими;

 в) перед к, п, т, ф, х.

2. Перевірка тесту. Оцінювання. Зачитує 1 учень: б, а, б, в.

- Чи були проблеми? Яка причина помилок?

 3. Звіт групи «Бережок і річечка»

http://3.bp.blogspot.com/-ctBga4ooAoQ/UG1LSl2DIeI/AAAAAAAABDw/zER_1KRcpc4/s1600/%D1%84%D1%96%D0%B7%D0%BA%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%82%D1%85%D0%B2%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B0+%D0%B4%D1%96%D1%82%D0%BA%D0%B8.png(Рефлексія: досягнення, недоліки) по 2 бали.

 Фізкультхвилинка

- Прийшла пора для відпочинку. Під час фізкультхвилинки повторимо позначки з теми, яку ми вивчаємо.

 4. Гра «Збери друзів».

(За таблицею «Будова слова» повторити правила про префікс, суфікс, корінь). Дайте визначення поняттю «спільнокореневі слова».

Наприклад. - Для чого саме це правило повторили?

Отже, граючись у гру, пам’ятайте правило.

Усі пишуть правила у зошитах. (Оцінити учнів)

Учитель: - У мене є слова - хороший, славний, чудовий, прекрасний.                         Чи правильним буде судження: «Вони мої друзі».? (Ні. Це синоніми.)

- Як звуть мене? (Добрий). Скласти і записати каліграфічно судження з цим словом. (Кожна людина має добре серце.) Правильне чи хибне це судження?

- Отже, які слова є спільнокореневими? (За таблицею).

 - За допомогою чого утворювали нові слова? (Суфікса).

- Що допомогло справитись із цим завданням? (Знання правил).

 - Отже, як перевірити ненаголошені е\и та сумнівний приголосний?

  5. Словотворча робота. На наступних уроках закріпимо знання про чергування звуків у корені слів.

Завдання. Утворити слова за допомогою префіксів так, щоб вони не повторювались.

(Усі пишуть у зошитах, позначають префікси).

На дошці: Читав - прочитав, перечитав, зачитав. Писав - списав, обписав, виписав, розписав. Малював - намалював, змалював.

- У чому складність виконання цього завдання?

 - Чи змінюється значення слова з новим префіксом? (Так, граматичне)

 - Що знаєте про правопис префіксів роз-, без-, с-?

6. Повторення про правопис префіксів і прийменників. Давайте перевіримо, чи вмієте ви розрізняти префікси і прийменники.

Завдання: знайти помилки у використанні понять префікс і прийменник..

http://ditki.com.ua/wp-content/uploads/2014/09/111258188____7_R.pngНа дошці текст:

З дерева зтрибнула білочка. Почала вона росгрібати сніг підялинкою та шукати свої запаси, які ще восени приховала. (Виправляють помилки, доводять правилом).

- Що допомогло виконувати це завдання? (Знання правил).

Отже, як розрізняти префікси і прийменники? (Префікс - це частина слова, утворює нові слова; прийменник- це службова частина для зв’язку слів у реченні).

- Чи можуть бути ці речення зачином до якоїсь цікавої історії?

 Завдання (на високий рівень): скласти продовження.

7. Розбір слів за будовою. Доберіть із цієї вправи слова до схем, (колективно).

IV. Підведення підсумків.

1. Повторити за схемою «Будова слова» закрите закінчення, будемо працювати на наступному уроці.

 2. Продовжити речення: Я знаю, що... Я ще сумніваюсь... Я оцінив би свої знання на..., тому що.:.   3. Які оцінки отримані?

V.Домашнє завдання.

Індивідуальні завдання: 1) скласти кросворд «Будова слова»

2) скласти завдання подібно до того, яке складали на уроці.

doc
Додано
2 листопада 2021
Переглядів
1907
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку