Мета уроку
повторити і узагальнити знання про хімічні реакції
вдосконалити ваше вміння писати рівняння хімічних реакцій та класифікувати їх за
різними ознаками;
підготуватися до контрольної роботи.
Людина щаслива тоді, коли вона задоволена. Я сподіваюсь, що сьогодні на уроці ми з вами будемо щасливі, бо досягнемо головної мети, й отримаємо задоволення від роботи.
Номер слайду 3
Узагальнення й систематизація знань з теми «Хімічні реакції»
Номер слайду 4
Мета нашого уроку:повторити і узагальнити знання про хімічні реакції вдосконалити ваше вміння писати рівняння хімічних реакцій та класифікувати їх за різними ознаками; підготуватися до контрольної роботи.
Номер слайду 5
Хімічний диктант: «Закінчити речення»Реакції, що відбуваються зі зміною ступеня окиснення елементів називаються … (окисно-відновні)2. Реакції взаємодії двох або більше простих чи складних речовин, з утворенням однієї складної речовини називаються реакціями…(сполучення)3. Відновлення – це процес …(приєднання електронів) 4. Ендотермічні реакції – це реакції, що відбуваються з (поглинанням тепла).5. Окисник це частинка, що …(зменшує ступінь окиснення або приєднує електрони)6. Реакції, що відбуваються в розчинах до кінця, називаються …(необоротними)….7. ( Окиснення)…….– це процес віддачі електронів атомом.8. Реакції, які відбуваються в присутності каталізатора, називаються (каталітичні)9. Реакції …(обміну)- це реакції взаємодії двох складних речовин, з утворенням двох нових складних речовин.10. Пряма реакція відбувається в бік утворення …(продуктів реакції).11. .…(екзотермічні) – це реакції, які відбуваються з виділенням тепла.12. Речовини, які пришвидшують хід хімічної реакції, але самі при цьому не використовуються, називаються…(каталізатори)……. Взаємоперевірка і занесення балів до картки оцінювання.ppt_xppt_xppt_xppt_xppt_xppt_xppt_xppt_xppt_xppt_xppt_xppt_xppt_x
Номер слайду 6
Фронтальна бесіда, самостійна робота в зошиті.1. За якими ознаками класифікуються хімічні реакції? 2. Які типи реакцій існують за зміною числа реагентів і продуктів реакції, та їх складом? Дайте визначення кожному типу реакцій.
Номер слайду 7
Перед вами реактиви: порошок магнію, арґентум нітрат, натрій ортофосфат, хлоридна кислота, свіжеосаджений купрум (ІІ) гідроксид, сірники. 2 Mg + O2 → 2 Mg. O – реакція сполучення. Cu(OH)2 → Cu. O + H2 O – реакція розкладу. Mg + 2 HCl → Mg. Cl2 + H2↑– реакція заміщення3 Ag. NO3 + Na3 PO4 → Ag3 PO4↓ + 3 Na. NO3 ЗАВДАННЯ Запропонуйте реакції сполучення, розкладу, заміщення і обміну, які можливі між даними речовинами. Запишіть відповідні рівняння реакцій.
Номер слайду 8
Установіть відповідність між рівнянням реакції та ії типом: А. 2 Са + О2 → 2 Са. О ; 1. обміну;Б. Fe + 2 HСl → Fe. Cl2 + H2↑; 2. сполучення;В. HNO3 + Na. OH → Na. NO3 + H2 O; 3. розкладу;Г. 2 Hg. O → 2 Hg + O2; 4. заміщення.
Номер слайду 9
Поміркуйте!!!! 1. Як класифікуються реакції за тепловим ефектом? 2. В яких одиницях вимірюється тепловий ефект? 3. Вкажіть, які реакції із даних є екзотермічними:1) S + O2 =SO2 +293 к. Дж; (екзотермічна) 2) Fe2 O3 + 3 H2 = 2 Fe + 3 H2 O ─ 89,6 к. Дж; (ендотермічна)3) 2 Н2 + О2 = 2 Н2 О; ∆Н = ─ 286 к. Дж; (екзотермічна) 4) С + Н2 О = СО + Н2; ; ∆Н = +131,4 к. Дж. (ендотермічна)??????
Номер слайду 10
Як поділяються реакції за напрямком протікання (оборотністю) ?2. Які з даних реакцій є оборотними:1) N2 + 3 H2 → 2 NH3 ;2) Ca. Cl2 + Na2 CO3 → Ca. CO3 ↓+ 2 Na. Cl;3) С + О2 → СО2 + Q;4) N2 + O2 → 2 NO. Від яких чинників залежить швидкість хімічних реакцій?Поміркуйте!!!!???
Номер слайду 11
Підсумок уроку.1) Чи досягли поставленої мети?2) Над якими навичками та вміннями потрібно попрацювати ще?
Номер слайду 12
Домашнє завдання. Повторити параграф 13-17. Підготуватися до контрольної роботи.
Номер слайду 13
(Завдання на самостійне опрацювання)Напишіть рівняння і назвіть тип реакцій, за допомогою яких можна здійснити перетворення: Al → Al2 O3 → Al. Cl3 → Al(OH)3 → Al2(SO4)3