Тема: Узагальнення знань з теми «Африка»
Мета: Систематизувати знання учнів про Африку; розвивати інтерес до географії, уяву учнів, допитливість і самостійність, життєві навички, пов`язані з роботою в команді; виховувати культуру спілкування, свідоме ставлення до навчання, відповідальність за власну працю.
Тип уроку: узагальнення знань
Методи, прийоми, форми роботи: проблемний метод, картографічний метод, Інтерактивні методи (прийом «чарівний куб», «танці з цифрами», «цікаві слова», «світлофор», «німа карта», метод проєктів), складання віршів, пояснювально - ілюстративний , самостійна робота, метод взаємоперевірки, бесіда.
Обладнання: карти Африки - фізична, політична та природних зон, ілюстрації природи та населення материка, аркуші з римами для складання віршів, матеріали для створення презентацій, два ватмани, два маркери, фломастери, два клея-олівця, 10 аркушів (А4), картки з завданнями.
ХІД УРОКУ:
І.Організація класу
Зібрав дзвінок усіх у клас,
Знову географія у нас.
Про Африку ми вивчали,
Багато нового дізнались,
А сьогодні треба, діти,
Дану тему повторити.
Психологічна хвилинка.
- Діти, , подумайте про щось приємне , посміхніться один одному. Покладіть долоньки до грудей, «візьміть» вогник доброти і тепла свого сердечка та передайте з посмішкою однокласникам.
- Отож, з гарним настроєм до роботи!
ІІ. Мотивація навчання
Завдання нашого сьогоднішнього уроку – перевірити ваші знання про материк Африка. Одним словом, після цього уроку ви зможете сказати, що про Африку знаєте все. Ваші знання будуть оцінюватися африканчиками, вкінці уроку вони перехуються і ви отримаєте свої зароблені бали. Але для кращої роботи розпочено із розминки, яка оцінюватися не буде.
ІІІ.Узагальнення
Учні по черзі передають один одному куб на гранях якого записані питання щодо ФГП Африки та відповідають на них
1.Площа Африки (30,3 млн км2)
2.Найбільший острів (Мадагаскар)
3.Море на півночі (Середземне)
4.Пд. точка материка (м. Агульяс)
5.Найвища точка Африки (влк. Кіліманджаро)
6.Перший європеєць, що досліджував центр. Частину Африки (Д. Лівінгстон)
7.Найдовша річка (Ніл)
8.Найбільша пустеля (Сахара)
9.Вітри, що панують у Африці(пасати)
10. Найрозвиненіша країна (ПАР)
11. Гори на півночі материка(Атлас)
12.Найглибше озеро (Танганьїка)
Взаємоперевірка. Підведення підсумків («африканчики»)
На дошці фізична карта Африки. Знаками питання відмічені ті об`єкти, які необхідно записати у зошиті :
півострів Сомалі
Червоне море
острів Мадагаскар
Гвінейська затока
Гібралтарська протока
Суецький канал
Взаємоперевірка. Підведення підсумків («африканчики»).
Взаємоперевірка. Підведення підсумків («африканчики»).
Учитель зачитує твердження, учні сигналізують фішками «зелена» - правильно, «червона» - неправильно, у зошиті фіксують відповіді « + », « - ».
ФІЗПАУЗА учитель називає височини – учні потягуються вгору, водні об’єкти – присідають
Учитель збирає картки і перевіряє під час виконання учнями творчих завдань. Оцінює.
На екрані : «Африку ми добре знаєм –про неї віршики складаєм!»
На основі наданих рим скласти вірші
_______________________________ Африка
______________________________жирафики,
_________________________________горили,
__________________________________крокодили,
____________________________________не полюєм
____________________________________ мандруєм,
_____________________________________знаю я
__________________________________змія,
_________________________________животик
_________________________________бегемотик,
_________________________________не стрибаю
_________________________________відповідаю,
___________________________________ти і я
_________________________________географія).
9. Міні-проєкт « Африканореклама» ( 1-12 б)
Із заздалегідь приготовлених матеріалів ( див. обладнання) учні у групах готують міні-проєкт на тему:
Кожна група презентує свою рекламу.
Підведення підсумків (оцінюється і сама реклама і її презентація ).
IV. Підсумок уроку
Учні додають свої бали і ділять на кількість завдань.
V.Домашнє завдання
Завдання за вибором
Початковий рівень повторити § 13-22 (В.М. Бойко, С.В. Міхелі)
Середній рівень підготувати за § 13-22 10 запитань
Достатній рівень Підготувати усне повідомлення на тему «Історія дослідження та відкриття Австралії»
Високий рівень підготувати презентацію на 3-5 слайдів – історія відкриття Австралії.
Додатки