Даний урок дозволяє:
Узагальнити, систематизувати та скоригувати знання учнів з теми «Розчини»; з'ясувати рівень засвоєння знань, умінь і навичок про процеси, що протікають у розчинах, рівень розуміння основних понять, умінь використовувати їх на практиці.
Розробка уроку включає розв'язок задач з теми "Розчини". Робота виконується в зошитах, наявні 2 варіанти задач.Варіант 1
1. У результаті розчинення 16 г нітрату калію у воді добули розчин з масовою часткою солі 8%. Визначте масу розчину.
2. Випарили 150 г розчину з масовою часткою цукру 15%. Обчислити масу цукру, що залишився в чашці після випарювання.
3. Яку масу хлориду кальцію і води необхідно взяти, щоб виготовити 300 г розчину з масовою часткою солі 15%?
Варіант 2
1. У результаті розчинення 20 г сульфату купруму (II) у воді добули розчин з масовою часткою солі 16%. Обчисліть масу розчину.
2. Обчислити масу сульфатної кислоти, що міститься в 200 г її розчину, в якому масова частка кислоти становить 20%.
3. Яку масу гідроксиду калію і води необхідно взяти, щоб виготовити 250 г розчину з масовою часткою лугу 8%?
Варіант 1
1. У результаті розчинення 16 г нітрату калію у воді добули розчин з масовою часткою солі 8%. Визначте масу розчину.
2. Випарили 150 г розчину з масовою часткою цукру 15%. Обчислити масу цукру, що залишився в чашці після випарювання.
3. Яку масу хлориду кальцію і води необхідно взяти, щоб виготовити 300 г розчину з масовою часткою солі 15%?
Варіант 2
1. У результаті розчинення 20 г сульфату купруму (II) у воді добули розчин з масовою часткою солі 16%. Обчисліть масу розчину.
2. Обчислити масу сульфатної кислоти, що міститься в 200 г її розчину, в якому масова частка кислоти становить 20%.
3. Яку масу гідроксиду калію і води необхідно взяти, щоб виготовити 250 г розчину з масовою часткою лугу 8%?
Тема уроку: «Узагальнення з теми «Розчини»»
Цілі уроку:
Узагальнити, систематизувати та скоригувати знання учнів з теми «Розчини»; з’ясувати рівень засвоєння знань, умінь і навичок про процеси, що протікають у розчинах, рівень розуміння основних понять, умінь використовувати їх на практиці.
Тип уроку: узагальнення й систематизації знань.
Форми роботи: індивідуальна.
Обладнання: таблиця розчинності, періодична система, картки-завдання.
Хід уроку:
Етап і зміст |
Методи, прийоми, засоби |
І. Організація класу. ІІ. Актуалізація опорних знань. Розв’язок задач на згадування формул. 1. Обчисліть масову частку сульфатної кислоти в розчині, одержаному в результаті розчинення 150г кислоти у 200г води. 2. Обчисліть масу цукру й води, необхідних для приготування 180г розчину з масовою часткою цукру 15%. ІІІ. Узагальнення та систематизація знань, умінь і навичок. Учня роздають друковані завдання, які містять в собі 3 задачі, кожна з них оцінюється в 4 бали. Варіант 1 1. У результаті розчинення 16 г нітрату калію у воді добули розчин з масовою часткою солі 8%. Визначте масу розчину. 2. Випарили 150 г розчину з масовою часткою цукру 15%. Обчислити масу цукру, що залишився в чашці після випарювання. 3. Яку масу хлориду кальцію і води необхідно взяти, щоб виготовити 300 г розчину з масовою часткою солі 15%? Варіант 2 1. У результаті розчинення 20 г сульфату купруму (II) у воді добули розчин з масовою часткою солі 16%. Обчисліть масу розчину. 2. Обчислити масу сульфатної кислоти, що міститься в 200 г її розчину, в якому масова частка кислоти становить 20%. 3. Яку масу гідроксиду калію і води необхідно взяти, щоб виготовити 250 г розчину з масовою часткою лугу 8%? Відповіді: Варіант 1 1. 200 г. 2. 22,5 г. 3. 45 г і 255 г. Варіант 2 1. 125 г. 2. 40 г. 3. 20 г і 230 г. ІV. Домашнє завдання. Розв’язати задачу вдома. 1. Обчисліть масу каустичної соди (кристалогідрату Na2CO3 •10H2O), необхідної для приготування 100г розчину з масовою часткою натрій карбонату 20%. |
Учні розв’язують задачі біля дошки |