Узагальнення за розділом «Здоров’я людини»

Про матеріал
7 клас. Узагальнення за розділом «Здоров’я людини» Мета уроку: систематизувати, узагальнити та закріпити знання учнів з теми «Здоров’я людини»; визначити якість засвоєння знань, перевірити вміння систематизувати матеріал, складати розповідь, висловлювати власну думку, застосовувати набуті знання; виділити й актуалізувати в пам’яті учнів найважливіші явища і процеси; виховувати зацікавленість до вивчення основ здоров’я. Тип уроку: урок-гра.
Перегляд файлу

Урок № 10    Дата:________         Клас 7___                              Предмет: основи здоров’я    

 

Тема:  Узагальнення за розділом «Здоров’я людини»

 

Мета уроку: систематизувати, узагальнити та закріпити знання учнів з теми «Здоров’я людини»;

визначити якість засвоєння знань, перевірити вміння систематизувати матеріал, складати розповідь, висловлювати власну думку, застосовувати набуті знання;

виділити й актуалізувати в пам’яті учнів найважливіші явища і процеси;

виховувати зацікавленість до вивчення основ здоров’я.

Тип уроку: урок-гра.

Обладнання:, зошит, тестові завдання,презентація,картки,олівці.

 

Хід уроку:

І.Організаційний  момент. Привітання.

 

Епіграф  :

Головним  скарбом  життя  є  не  землі,  що  ти  їх  завоював,  не  багатства,  що  їх маєш  у  скринях...  Головним  скарбом  життя  є  здоров’я,  і,  щоб  його  зберегти, потрібно багато що знати.

 (Авіцена) 

 

II.   Актуалізація досвіду та знань учнів. Мотивація навчальної  діяльності.

 

Вступне слово вчителя 

 

        Здоров'я - безцінне надбання не тільки кожної людини, але і всього суспільства. При зустрічах, розставання з близькими і дорогими людьми ми бажаємо їм доброго і міцного здоров'я, так як це - основна умова і запорука повноцінного і щасливого життя. Здоров'я допомагає нам виконувати наші плани, успішно вирішувати життєві основні завдання, долати труднощі, а якщо доведеться, то й значні перевантаження. Добре здоров'я розумно зберігається і закріплюється  самою людиною, забезпечує йому довге , активне і щасливе  життя.

IV.  Повідомлення теми й мети уроку.

  Протягом 2-х місяців  ми з вами вивчили 1 розділ підручника  " Здоровя і спосіб життя" .

 Щоб дізнатися які ви отримали знання,  ми сьогодні проведемо узагальнюючий урок у формі гри . Суть гри, у проходженні завдань задля спільної мети – дізнатися у чому полягає цілісність здоров'я людини. Клас ділимо на три команди.

 В кожній команді по 6 учасників. Оберіть свого спікера, який буде очолювати свою команду. За кожну  правильну  відповідь ви отримуєте  монетки.

 

 

  1. Команда  «Друзяки»
  2. Команда  «Ерудити»
  3. Команда  «Екологи»

 

Притча про здоров'я

Посперечалися одного разу Здоров’я і Щастя про те, хто з них важливіший.

Щастя каже:

— Я важливіше!

— Чому?

— Без мене людям погано. Вони завжди шукають мене. Про мене всі тільки й говорять. Кожен хоче бути щасливим.

— Кожен також хоче бути здоровим.

— Про здоров’я мало хто говорить, а ось про щастя тільки і чути.

— Ти вважаєш, що здоров’я не потрібно людям?

— Щастя важливіше! Без нього людина не може. Дивись, он іде хлопчик. Давай у нього запитаємо, що для нього найголовніше – щастя чи здоров’я?

Вони звернулися до хлопчика.

— Хлопчику, що для тебе важливіше – щастя чи здоров’я?

— Звичайно ж, щастя!, – не замислюючись, відповів хлопчик.

— Ти щасливий? – О! Так, я щасливий!

— От бачиш! – Заплескало в долоні Щастя і підстрибнуло з радості. – Я ж кажу, що щастя головніше.

— А скажи, хлопчику, ти здоровий? – звернулося до нього Здоров’я.

— Так, я здоровий!

— Щастить тобі! –( Втрутилася в розмову жінка, яка проходила повз.)

 – Мені б твоє здоров’я, тоді і я була б щаслива…

Кожному від народження дається найцінніший дар — життя. І найдорожче, що є в житті, — це здоров'я. Але, хоч як не дивно, люди дуже легковажно можуть ставитися до здоров'я, особливо молодь. Не вміють його берегти і вести здоровий спосіб життя.

 

Проблемне питання

Чому жінка вбачає щастя у здоров'ї, а маленький хлопчик цього не розуміє?

 

V. Узагальнення вивченого матеріалу.

  1. Асоціації "Від чого залежить здоров'я".

Завдання  : на аркушах паперу створіть схему "Здоров'я ".

Пригадати, на скільки відсотків залежить здоров'я людини

від кожного чинника.

 

В чому полягає цілісність здоров'я людини ?

  1.   Розгадування кросворду.

Завдання  : на аркушах паперу у кожної команди є кросворд з запитаннями та підказками.

 

 

 

КРОСВОРД

1

с

п

а

д

к

о

в

і

с

т

ь

2

с

о

к

р

а

т

3

з

в

и

ч

к

а

4

х

в

о

р

о

б

а

5

з

і

т

к

н

е

н

н

я

6

п

о

ч

у

т

т

я

7

і

м

у

н

і

т

е

т

8

п

а

м'

я

т

ь

 

  1. Один з чинників здоров'я,  який визначає його на 20%.
  2. Стародавній філософ, якому належить такий вислів : «Якщо ви достатньо розумний, то слід подбати про своє здоров'я, оскільки здоров'я- це не все, але без здоров'я – все ніщо».
  3. Поведінка, спосіб дій, схильність , що стала для людини звичайними , постійними.
  4. Порушення нормальної життєдіяльності організму .
  5. Ситуація, коли транспортні засоби, що рухалися, зіштовхнулися між собою, або з рухомим залізничним потягом, або з транспортним засобом, що раптово зупинився.
  6. Форма переживання людиною свого ставлення до світу, який її оточує, й до самої себе.
  7. Сукупність захисних механізмів, які допомагають організму боротися з чужорідними чинниками: бактеріями, вірусами.
  8. Академік Абрам Іоффе знав усю таблицю логарифмів, Моцарту було достатньо почути музичний твір один раз, щоб виконати його і записати на папері, Уїнстон Черчіль знав майже усі твори Шекспіра, Білл Гейтс знає сотні кодів створених ним мови програмування – все це результат психофізіологічного процесу, що відбувається в мозку людини із закріпленням, збереженням і наступним використанням попереднього досвіду.

 

 

 

 

 

 

 

  1. Вправа "Небезпека".

Джерела ризику навколишнього середовища.

Завдання  : назвіть  до якого виду  відноситься небезпечна ситуація на  малюнку,що пов`язані  з ризиком небезпечних ситуацій.

  1. Природне
  2. Природне
  3. Природне
  4. Соціальне
  5. Техногенне
  6. Техногенне
  7. Соціальне
  8. Техногенне
  9. Соціальне
  1.  Гра «Будь уважним» .

Автоматизація зробила неоцінний внесок у розвиток багатьох галузей нашого життя, однак вона має й негативні наслідки . Зростає інтенсивність автомобільного руху, кількість аварій.

Коли під час руху у автомобілі є небезпека зіткнення з іншим транспортним засобом.

Завдання  :змоделюйте ситуацію під час  зіткнення автомобіля.

  1. Команда  «Друзяки» - якщо пасажир пристебнутий пасом безпеки й сидить на передньому сидінні, треба:

максимально натягнути пас безпеки;

упертися ногами в підлогу, а кистями напівзігнутих
рук у передню панель;

голову нахилити якомога нижче вперед між ру-
ками.

  1. Команда  «Ерудити» -якщо пасажир на задньому сидінні пристебнутий плечовим пасом безпеки,треба: потрібно нахилитися вперед і зігнутими в ліктях схрещеними руками впертися впереднє сидіння. Голову покласти на схрещені руки,захищаючи її від удару об спинку переднього сидіння.
    Ногами впертися в підлогу.

3. Команда  «Екологи»- якщо пасажир на задньому сидінні  не пристебнутий плечовим пасом безпеки,треба: при зіткненні він має зігнутися, сплівши руки під колінами. Голову нахилити якомога нижче до колін. Ногами впертися в підлогу,трохи висунувши їх уперед.

 

 

 

 

 

  1. Мульт -руханка – відео

 

  1. Вправа "Дорожня показуха".

 Завдання  :Учень має показувати певне поняття з ПДР:

  • світлофор;
  • дорожній знак;
  • дорожньо-транспортна пригода;
  • пішохідний перехід;
  • пасажир транспорту;
  • пішохід;

 

  1.  «Бліц-турнір»

Бесіда

Народне прислів’я каже: «Мій дім — моя фортеця».

У побуті використовують засоби побутової хімії, природний і зріджений газ, обігрівають оселі грубками й печами. Порушуючи правила користування, можна наразитися на небезпеку. Щоб цього не трапилося, потрібно завжди додержуватися правил безпечного користування побутовими газовими приладами, приладами з відкритим вогнем та інструкції щодо безпечного користування засобами побутової хімії.

Завдання  : назвіть правила безпеки.

  1.  Команда  «Друзяки» -під час користування засобами  побутової хімії:
  2. Команда  «Ерудити» - Якщо в приміщенні відчувається запах газу  НЕ МОЖНА:
  3. Команда  «Екологи» - Якщо в приміщенні відчувається запах газу   МОЖНА:

 

 

 

 

 

 

 

  1. Вправа «Карта вражень»

На папірцях які у вас лежать на парті,напишіть будь ласка свої враження від сьогоднішнього уроку.

 

 

 

 

 

Підбиття підсумків

Для будь-якої людини здоров'я є безперечною цінністю. Відсутність здоров'я не здатні компенсувати жодні багатства або досягнення.

Хоч би над вами було постійно сто вчителів — вони не зможуть змусити вас чинити так, а не інакше, якщо ви самі не поставите перед собою якусь мету. Всім зрозуміло: все, що робиться для вашого здоров'я, для вашої привабливості, не може бути небажаним чи неприємним. Тільки декому іноді не вистачає сили волі, дехто просто лінується виконувати всі приписи і норми культурного життя. Навчіться вимагати самі від себе, виховуйте себе такими, щоб ви самі собі подобались. Адже лише частка того, що ми називаємо красою, дається природою, решта залежить від самої людини. Бажаю вам бути завжди здоровими і красивими!

Здоров’я − це великий дар. Пізнавайте себе в чистоті та розумі, роблячи добрі справи. Тримайте свої думки, слова, емоції в спокійному і доброму стані. Живіть без насилля над собою і іншими. Не накликайте ненависть, образу в свій дім. Бережіть своє здоров’я.

Підсумок уроку. 

 

Підрахуймо ж  кількість балів, які отримала кожна команда протягом нашого уроку!

 

         Усі ви сьогодні були активними, кмітливими, спритними. Тож усі ми маємо об’єднатися в одну команду – українців, які багато знають про рідну країну, шанують її символи, знають правила безпечної поведінки і завжди підтримують одне одного!

 

 

 

 

 

  1. Проїзна дорога з твердим покриттям (шосе).
  2.  Людина, яка пересувається на транспортному засобі (пасажир).
  3.  Він забороняє, дозволяє або інформує (знак).
  4.  Місце очікування автобуса (зупинка).
  5.  Транспорт з «вусами» (тролейбус).
  6.  З боку від дороги (кювет).
  7.  Водій транспортного засобу, якому не потрібні права (велосипедист).
  8.  Багатомісний автомобіль для перевезення пасажирів (автобус).
  9.  Місце, де на час залишають свій транспорт (стоянка).

10. Він перекриває дорогу на залізничних переїздах (шлагбаум).

 

 

 

docx
Додано
22 лютого 2020
Переглядів
1065
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку