Біологія 8 клас Урок 53 Дата проведення уроку
Тема уроку. Узагальнення знань по темі «Сенсорні системи» Значення сенсорних систем у житті людини.
Мета уроку: підбити підсумки вивченої теми; показати єдність сенсорних систем та їхнє значення в житті людини й роль у формуванні її соціальності.
Обладнання та матеріали: таблиці зі схемами основних сенсорних систем.
Базові поняття й терміни: сенсорні системи, різноманітність сенсорних систем, біологічне значення сенсорних систем, роль сенсорних систем у формуванні соціальності людини.
Концепція уроку: спираючись на вже наявні знання про сенсорні системи, показати, що вони не тільки забезпечують біологічну адаптацію, але й беруть участь у формуванні соціальності людини. Провести контроль знань про сенсорні системи, їхню будову й функції.
Структура і зміст уроку
I.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Запитання до учнів.
1)Однаковий чи різний обсяг інформації повідомляє людині кожна з її сенсорних систем?
2)Чи можна розподілити сенсорні системи за ступенем їхньої важливості?
3)У чому виражається і чим забезпечується узгоджена дія сенсорних систем?
4)Чи може сліпоглухоніма дитина сформуватися як особистість, навчатися, здобувати фах?
II.ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1)Будова сенсорних систем.
2)Значення сенсорних систем.
III. УЗАГАЛЬНЕННЯ. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ І КОНТРОЛЬ ШАНЬ ТА ВМІНЬ УЧНІВ
Бесіда.
1)До чого можуть призводити захворювання сенсорних систем?
Наведіть приклади.
2)Який медичний напрямок займається хворобами зорової сенсорної системи?
3)Чи можуть захворювання нервової системи призводити до порушення роботи сенсорних систем?
IV.САМОСТІЙНА РОБОТА УЧНІВ
Дати відповіді на запитання.
1.Яку роль відіграють сенсорні системи?
2.Як пов'язані структура й функції зорової сенсорної системи?
3.Опишіть захворювання слухової сенсорної системи.
Варіант 2
1.Яким чином ми одержуємо відомості про навколишній світ?
2.Які захисні пристосування має око?
3.Опишіть будову слухової сенсорної системи.
Варіант З
1.Яке значення в житті людини мають слух і мовлення?
2.Опишіть будову смакового аналізатора.
3.Як звукові сигнали передаються слуховим рецепторам?
1)Чому слухова й вестибулярна сенсорні системи виявилися анатомічно пов'язаними?
2)Які умови необхідні, щоб визначити смак речовини?
3)Чи піддається сенсорне сприйняття тренуванню? Якщо так, то наведіть приклади.
4)На чому засноване сприйняття руху предметів у кіно?
5)Які проблеми виникнуть у людини, котра не чує одним вухом?
6)Чому, зайшовши до темної кімнати, ми не бачимо спочатку нічого, а потім починаємо бачити предмети?
V.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ