Узагальнення знань про явища природи і вплив Сонця на сезонні явища в природі

Про матеріал
Узагальнити та закріпити знання учнів про явища природи і вплив Сонця на сезонні явища в природі, про пори року та добу; розвивати пізнавальну сферу (увагу, пам'ять, мислення, уяву, мовлення); підвищити мотивацію учнів до навчальної діяльності; виховувати почуття любові, поваги й бережливого ставлення до природи.
Перегляд файлу

Урок природознавства

2 клас

Тема. Узагальнення знань про явища природи і вплив Сонця на сезонні явища в природі.

Мета. Узагальнити та закріпити знання учнів про явища природи і вплив Сонця на сезонні явища в природі,  про пори року та добу; розвивати пізнавальну сферу (увагу, пам'ять, мислення, уяву, мовлення); підвищити мотивацію учнів до навчальної діяльності; виховувати почуття любові, поваги й бережливого ставлення до природи.

Обладнання. Комп’ютер, мультимедійна установка, сигнальні картки (червоні і зелені); навчально-методичний комплект «Всесвіт», енциклопедія «Всесвіт», індивідуальні картки для виконання самостійної роботи.

 

Хід уроку

І Організація класу

Наш урок, неначе Сонце,

Розум, світло і тепло несе.

А життя стає ще кращим,

Як людина знає все.

 

ІІ Актуалізація опорних знань

  1. Вправа «Погода» (Слайд 1)
  • Яка зараз пора року?
  • Який місяць?
  • Яке число?
  • Тепло чи холодно надворі?
  • Який стан неба?
  • Яка температура повітря?

-     Чи були сьогодні опади?

 

2.Загадка
Золота тарілочка на небі повисла

Без дрів і без вогня, зігріває нас щодня. (Сонце) (Слайд 2)

 

  • Згадаймо разом пісеньку про Сонце.

Сьогодні історія у нас неймовірна

А тема розмови і «тепла» й нова:

Про зірку яскраву, що всіх зігріва.

Без неї життя не було б на Землі…

Ну що здогадались, як звати її?

Це Сонечко любе, що вранці встає,

Всіх лагідно будить, заспать не дає…

А я полюбляю засмагнути влітку …

Без нього не буде ні плоду, ні квітки…

 

3.Гра «Гронування» (Слайд 3)

- Доберіть до слова «Сонце» ознаки. (Яке?)

- Слова, що означають дію (Що робить?)

 

ІІІ Оголошення теми і мети уроку

 

  •                  Сьогодні урок у нас незвичайний. Він пройде у вигляді приємного спілкування, обговорення важливих наукових питань. Дамо відповідь на них, а саме:
  • Що таке Сонце, яка його роль у житті людей та тварин; чому світло і тепло залежать від Сонця?

 

ІV Робота над матеріалом теми уроку

 

  1. Загадка

Чорна корова всіх поборола,

А білий віл усіх на ноги звів. (Ніч і день) (Слайд 4)

  • Разом ніч і день, як ми можемо сказати по-іншому? (Доба)
  • Що називають добою? (Повний оберт Землі навколо своєї осі за період часу 24 години)
  • Чому  на одній стороні планети світло, а на іншій темно? (Обернена до Сонця частина земної кулі освітлюється його променями. Тут день (Слайд 5)

           -   На протилежній стороні у цей час – ніч, бо вона не      освітлюється Сонцем)

- Як змінюється висота Сонця протягом доби?

- Давайте згадаємо разом, що ми ще знаємо про Сонце.

2. Пісня «Сонце» (ч.2)

А Сонце велике, як наша Земля?

Земля проти Сонця  - це просто маля.

Якщо уявить її зернятком злаку,

То Сонце тоді – отакий кавуняка.

Сонце – це світло, Сонце – тепло,

Сонце усього життя джерело.

Мільярди вже років у небі палає.

А як воно світло й тепло виробляє?

І як це чудово: горить і горить,

А нам і не страшно, що вибухне вмить…

 

  1. Вікторина «Так чи ні»

(так – плещуть в долоньки, ні – тупають ногами) (Слайд 6)

Сонце – газова планета. (Ні, Сонце – зірка)

Сонце – найближча до Землі зірка. (Так)

Сонце обертається навколо Землі. (Ні, Земля обертається навколо Сонця)

Сонце викликає полярні сяйва і магнітні бурі на Землі. (Так)

Сонце дає світло, тепло, воду. (Ні, тільки світло і тепло)

Сонце менше за розміром, ніж Земля. (Ні, набагато більше)

Сонячне світло після дощу грає веселкою. (Так)

Сонце – джерело життя на Землі. (Так)

 

Фізкультхвилинка (слайд 7 ) Відео

  • Діти, подумайте і скажіть від чого ще залежить наше життя, наша діяльність, життя рослин, птахів, комах, тварин? (від пір року) (Слайд 8) (пори року)
  • Які ви знаєте пори року?
  • Чому відбувається зміна пір року? (Земля обертається навколо своєї осі, рухається навколо Сонця)
  • Як називається повний оберт Землі навколо Сонця? (роком)
  • Скільки має місяців рік? (12)
  1. Самостійна робота

Робота в парах (на картках)

  • Для кожної пори року характерні свої явища природи.

Вам потрібно явища природи  з’єднати з назвами місяців. (Слайд10) (місяці)

  • Відлітають журавлі, у садах збирають урожай - … (Вересень)
  • Жовтіє листя, літають павутинки «бабиного літа» - … (жовтень)
  • Пізня осінь, холодно, невеликі морози - … (листопад)
  • Найхолодніший місяць, багато снігу, тріщать морози - … (Січень)
  • Прилітаєють снігурі, наближається свято Нового року - … (грудень)
  • Починаються відлиги, сонце піднімається вище, іноді капає зі стріхи - … (лютий)
  • Можна почути перші грози, вечорами гудуть хрущі - … (травень)
  • Пливуть перші купчасті хмари, зацвітають підсніжники - … (березень)
  • Розпускаються дерева і кущі, прилітають птахи - … (квітень)
  • Місяць найдовшого дня. У пташок з’являються маленькі пташенята - … ((червень)
  • Ідуть жнива, зріють помідори, солодкі кавуни і дині. Вдень тепло, а вночі прохолодніше - … (серпень)
  • Цвіте медоносна липа, а ще дозріває жито - … (липень)

 

Перевірка виконаної роботи.

(Слайд 11) (Сонечко без промінчиків)

  • Давайте подивимося уважно на сонечко. Як ви думаєте, що йому не вистачає, щоб бути добрішим і веселішим? (Промінчиків)
  • Так. Ми зможемо добавити промінчики, виконавши вправу «Світлофор – «Стій! Іди!»
  1. Вправа «Світлофор»

 (із сигнальними картками: так – зелена, ні – червона)

  • У році 10 місяців.
  • У добі 24 години.
  • Висота Сонця над Землею завжди однакова.
  • Висота Сонця змінюється тільки впродовж дня.
  • Висота Сонця змінюється не лише тільки впродовж дня, а й упродовж всього року.
  • День і ніч не завжди бувають однакової тривалості.
  • Улітку дні довші, а ночі коротші.
  • Від висоти Сонця залежить світло і тепло на Землі.
  • Без сонячного світла і тепла можуть жити люди, рослини, тварини.
  • Сонце нагріває земну поверхню.
  • Без сонячного тепла на Землі все замерзло б. (Слайд 12)

 

(Слайд 13)

5. Робота з енциклопедією «Всесвіт»

(Читання інформації про вшанування Сонця нашими предками – слов’янами) с.101(1. 2 абзац)

(Слайд 14)                                   

Зустріч з ерудитами (інформаційна цікавинка)

1 учень Кожної секунди в Сонці згорають 4  мільйони тонн газу. Інколи язики полум’я, які називають протуберанці, вириваються із Сонця і линуть на мільйони км у космосі. Та, на щастя, ніколи не сягають нашої планети. Чому? (Бо Сонце від Землі дуже далеко)

2 учень Сонце віддалене від Землі на 150 млн.км таку відстань на швидкісному літаку можна подолати лише за 7 років, а на швидкісному поїзді – за 85 років!

3 учень Щоб подолати пішки всі 150 тис. км, треба було вийти ще в ті часи, коли будувалися Єгипетські піраміди.

4 учень Крім Сонця, Землю зігрівають й інші зорі. Після Сонця найближче до Землі знаходяться зірка АЛЬФА Центавра. Вона віддалена від нашої планети на трільйони км. До неї летіти на швидкісному літаку потрібно 2 млн. років.

 

V Підсумок уроку

  • Молодці! Впорались з усіма завданнями, були уважними, активними  і дружними.
  • Тож чи може людина існувати без природи. Без сонячного світла і тепла? (Ні)

Адже … (Колективне зачитування тезів на слайді із енциклопедії «Всесвіт»)

(Слайд 15)

Сонце – це світло, Сонце – тепло,

Сонце – усього життя джерело…

Енергія Сонця жене вітер, води,

Дарує нам щедрі багатства природи.

Сонце – душа всіх часів і Землі,

Сонце – це світлий художник в імлі!

(Слайд 16) (Дякуємо за увагу)

 

docx
Додано
25 жовтня 2021
Переглядів
441
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку