Тема. Природні стихійні лиха
Навчальна мета та очікувані результати:
Обладнання: сигнальні картки, презентація, предметні малюнки.розрізані літери, реквізити для практичної роботи
Етапи роботи
І. Підготовчий етап.
Визначення та обговорення з учнями теми та завдань
У чому полягає задум? |
Для чого це потрібно? |
Дізнатися якомога більше про природні стихійні лиха: землетрус, повінь, зсуви
|
- Виховувати емоційно-вольові якості особистості у разі екстремальних дій у надзвичайних ситуаціях; - повагу до працівників МНС |
ІІ. Планування діяльності для досягнення поставленої мети.
1. Формувати у дітей уявлення про стихійні лиха: землетрус, повінь, зсуви, пожежі.
2. Знайомити дітей із правилами безпечної поведінки під час грізних природних лих.
3. Проведення виховної години.
4. Обговорення та вивчення ключових питань.
5. Визначення складу учасників.
6. Об’єднання учнів у творчі групи. Розподіл обов’язків між учасниками.
7. Визначення джерела потрібної інформації (бібліотека, допомога дорослих, Інтернет).
8. Висловлення пропозицій щодо форми представлення результату (презентація, виховна година).
9. Індивідуальні та групові консультації дітям.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Привітання
Пролунав дзвінок,
Починається урок.
Працювать будем старанно,
Щоб минув урок не марно.
Привітаємось: я – з вами,
Ви зі мною , і з гостями.
Всі до мене повернулись,
Один одному всміхнулись.
Всі сідаємо за парти.
Починати урок варто.
ІІ. Актуалізація
Вступне слово
ААРГНУ ураган
АНВИЛА лавина
ВІНЬПО повінь
ЛЕТЗЕМРУС землетрус
( по черзі називають, а вчитель вивішує малюнки-картки на дошці)
Природа посилає нам удари,
об'єднуючи в загальній біді нас,
щоб відчули ми - весь світ глобальний
і біль твоя в мені - моя в тобі.
Учитель читає зі слайда 3.
Новий матеріал
Практична робота.
Вгадайте яке стихійне лихо ви зараз побачите ? (Показати землетрус.)
Кожна група до класної години готувала міні-повідомлення.
Послухаємо повідомлення про землетрус. ( правило )слайд 4
Землетрус – підземні удари і коливання земної поверхні, що виникають внаслідок підземних поштовхів.
2) Історична хроника слайд 5 (відео)
3) Які правила безпечної поведінки необхідно дотримуватися при землетрусі. Слайд 6
4) Практична робота. (сильно подути на паперові будиночки. Дме спочатку один, потім двоє і т. д. поки будиночки не впадуть)
Урагани. Слайд 7
Ураган – вітер, швидкість якого більше 115 км/год. Урагани супроводжуються зливами, снігопадами, градом, електричним розрядом.
5) Історична хроникаслайд 10 (відео)
6) Які правила безпечної поведінки необхідно дотримуватися при ураганах, смерчах, бурях. Слайд 11
ІІІ. Повінь
(на підносі стоїть стакан, будиночки з лего і іграшкові чоловічки. Наливаємо воду в стакан. Наливаємо до тих пір, поки вода не переллється на піднос)
Повінь слайд 12
Повінь - затоплення водою значною місцевості в результаті підйому рівня води в річці, водосховищі, озері або морі, викликане рясним припливом води в період сніготанення або злив, вітрових нагонов, при заторах, зажорах, прориви гребель.
Історична хроника слайд 13(відео)
ІV. Снігові лавини.
(Перегляд фільму) слайд 15
Снігові лавини належать до зсувів. Сила зчеплення снігу переходить певну межу, і гравітація викликає переміщення мас снігу вздовж схилу.Слайд 16, 17, 18, 19
Обвал– швидке відділення і падіння маси гірських порід на крутому схилі з –за втрати стійкості поверхні схилу.
Зсуви – це ковзкі зміщення ділянок земної поверхні по схилу під дією власної ваги.
Сель – стрімкий і бурхливий потік води з великим вмістом каменів, піску і т. д
Закріплення.
1. Робота над прислів’ям
Не той пропав, хто в біду попав, а той пропав, хто духом занепав.
2. Робота з індивідуальними картками
в |
з |
е |
м |
л |
е |
т |
р |
у |
с |
т |
в |
у |
р |
а |
г |
а |
н |
а |
и |
т |
б |
ю |
л |
о |
л |
н |
п |
о |
в |
і |
н |
ь |
к |
е |
г |
і |
в |
а |
п |
р |
т |
з |
а |
с |
у |
х |
а |
г |
р |
о |
з |
а |
й |
ц |
к |
е |
с |
ч |
я |
ч |
в |
а |
п |
р |
о |
л |
з |
с |
у |
в |
и |
к |
л |
ь |
п |
о |
ж |
е |
ж |
а |
є |
ю |
щ |
(Землетрус, ураган, повінь, засуха, гроза, зсуви, пожежа)
3. Вікторина. Слайд 26, 27
Ребуси для команд
Наш класний годину підійшов до кону. Ми сподіваємося, що у вас ніколи не виникне таких ситуацій, а в разі біди впораєтеся добре і зможете їх подолати. Слайд
Усім спасибі за увагу!