Виховна година. Природні стихійні лиха

Про матеріал
Дізнатися якомога більше про природні стихійні лиха: землетрус, повінь, зсуви.Виховувати емоційно-вольові якості особистості у разі екстремальних дій у надзвичайних ситуаціях; повагу до працівників МНС
Перегляд файлу

Тема. Природні стихійні лиха

 Навчальна мета та очікувані результати:

  • формувати у дітей уявлення про стихійні лиха: землетрус, повінь, зсуви, пожежі;
  • знайомити дітей із правилами безпечної поведінки під час грізних природних лих;
  • розпізнавати лиха за їх ознаками;
  • вчити виступати перед аудиторією для супроводу презентації;
  • формувати в молодших школярів життєві компетентності: уміння працювати з довідковою літературою, вибирати головне, коротко формулювати свою думку, використовувати засоби Інтернету;
  • розвивати навички роботи в групах, доводити слухачам свою думку, ілюструвати зібраний матеріал;
  • виховувати емоційно-вольові якості особистості у разі екстремальних дій у надзвичайних ситуаціях; повагу до працівників МНС.

Обладнання: сигнальні картки, презентація, предметні малюнки.розрізані літери, реквізити для практичної роботи

Етапи роботи

І. Підготовчий етап.

Визначення та обговорення з учнями теми та завдань  

 

У чому полягає задум?

Для чого це потрібно?

Дізнатися якомога більше про природні стихійні лиха: землетрус, повінь, зсуви

 

- Виховувати емоційно-вольові якості особистості у разі екстремальних дій у надзвичайних ситуаціях;

- повагу до працівників МНС

 

ІІ. Планування діяльності для досягнення поставленої мети.

1. Формувати у дітей уявлення про стихійні лиха: землетрус, повінь, зсуви, пожежі.

2. Знайомити дітей із правилами безпечної поведінки під час грізних природних лих.

3. Проведення виховної години.

4. Обговорення та вивчення ключових питань.

5. Визначення складу учасників.

6. Об’єднання учнів у творчі групи. Розподіл обов’язків між учасниками.

7. Визначення джерела потрібної інформації (бібліотека, допомога дорослих, Інтернет).

8. Висловлення пропозицій щодо форми представлення результату (презентація, виховна година).

9. Індивідуальні та групові консультації дітям.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Привітання

Пролунав дзвінок,

Починається урок.

Працювать будем старанно,

Щоб минув урок не марно.

Привітаємось: я – з вами,

Ви зі мною , і з гостями.

Всі до мене повернулись,

Один одному всміхнулись.

Всі сідаємо за парти.

Починати урок варто.

ІІ. Актуалізація

Вступне слово

  • Щоб дізнатися тему нашого класного години треба кожній групі з букв скласти слова.

ААРГНУ                            ураган

          АНВИЛА                           лавина

         ВІНЬПО                            повінь

         ЛЕТЗЕМРУС                    землетрус

  • Яке слово у вас вийшло?

 ( по черзі називають, а вчитель вивішує малюнки-картки на дошці) 

  • Дивлячись на картинки і названими вами словами, назвіть тему нашого класного години. ( Природні стихійні лиха) слайд 1
  • Епіграфом нашого класного години будуть такі слова.....слайд 2.

Природа посилає нам удари,

об'єднуючи в загальній біді нас,

щоб відчули ми - весь світ глобальний

 і біль твоя в мені - моя в тобі.

Учитель читає зі слайда 3.

 

http://svitppt.com.ua/images/33/32075/960/img1.jpg

 

Новий матеріал

http://svitppt.com.ua/images/11/10877/770/img2.jpgПрактична робота.

  1. Землетрус

Вгадайте яке стихійне лихо ви зараз побачите ? (Показати землетрус.) 

Кожна група до класної години готувала міні-повідомлення.

  Послухаємо повідомлення про землетрус. ( правило )слайд 4

Землетрус – підземні удари і коливання земної поверхні, що виникають внаслідок підземних поштовхів.

 

2) Історична хроника слайд 5 (відео)

3) Які правила безпечної поведінки необхідно дотримуватися при землетрусі. Слайд 6 

  • Покинути приміщення за 15 -20секунд.
  • У багатоповерхових будинках поштовхи перечекати в квартирі стоячи у дверному чи балконному отворі відчинивши двері.
  • Триматися подалі від вікон, шаф, скляних перегородок.
  • З верхніх поверхів спускатися по сходах.
  • На вулиці відійти від будівель в напрямку площ.
  • Якщо в громадському транспорті – не вискакувати на ходу.
  • Якщо ви опинилися під уламками – не панікуйте, допомогу прийде обов'язково.

4) Практична робота. (сильно подути на паперові будиночки. Дме спочатку один, потім двоє і т. д. поки будиночки не впадуть) 

  • Назвіть яке стихійне лихо ви зараз побачили?

Урагани. Слайд 7

Ураган – вітер, швидкість якого більше 115 км/год. Урагани супроводжуються зливами, снігопадами, градом, електричним розрядом.

http://mypresentation.ru/documents/9cb6e3ff3dfa3103af6ce6bec942c0bf/img11.jpg

5) Історична хроникаслайд 10 (відео)

6) Які правила безпечної поведінки необхідно дотримуватися при ураганах, смерчах, бурях. Слайд 11

  • Якщо ураган застав вас на вулиці – сховатися в найближчому міцному будівлі, заглибленому приміщенні. Перебуваючи в будівлі відійти від вікон. Безпечне місце – це внутрішні приміщення цегляних будівель (погреби, підвали).
  • На відкритій місцевості сховатися у канаві ямі, іншій будь-якій виїмці, лягти на дно і щільно притулитися до землі.
  • При грозі з ураганом – небезпечні окремо стоять: дуб, модрина, ялина, тополя. В березу і клен блискавка вдаряє рідко.

ІІІ. Повінь

(на підносі стоїть стакан, будиночки з лего і іграшкові чоловічки. Наливаємо воду в стакан. Наливаємо до тих пір, поки вода не переллється на піднос)

  • Яке стихійне лихо ви зараз побачили?

Повінь слайд 12

Повінь - затоплення водою значною місцевості в результаті підйому рівня води в річці, водосховищі, озері або морі, викликане рясним припливом води в період сніготанення або злив, вітрових нагонов, при заторах, зажорах, прориви гребель.

http://svitppt.com.ua/images/42/41830/960/img3.jpg

 

Історична хроника слайд 13(відео)

  • Які правила безпечної поведінки необхідно дотримуватися при ураганах, смерчах, бурях. Слайд 14
  • Люди, що проживають на нижніх поверхах, переходять на верхні поверхи; в одноповерхових будинках займають горищні приміщення.
  • Евакуація проходить усіма різними способами. Взяти з собою документи, теплі речі.
  • Опинившись при повені в полі – високе місце, якщо немає такої можливості – забратися на дерево.
  • Опинившись у воді з великою кількістю водоростей, уникайте поривчастих і енергійних рухів. Лягти на спину, пересуваючись по річці.

ІV. Снігові лавини. 

  • Подивіться на екран про яке стихійне лихо йде мова.

(Перегляд фільму) слайд 15 

  • Послухайте групу з повідомленням про лавини, обвали, селях.

https://fs01.infourok.ru/images/doc/97/115408/img6.jpg Снігові лавини належать до зсувів. Сила зчеплення снігу переходить певну межу, і гравітація викликає переміщення мас снігу вздовж схилу.Слайд 16, 17, 18, 19

Обвал– швидке відділення і падіння маси гірських порід на крутому схилі з –за втрати стійкості поверхні схилу.

Зсуви – це ковзкі зміщення ділянок земної поверхні по схилу під дією власної ваги.

     Сель – стрімкий і бурхливий потік    води з великим вмістом каменів, піску і т. д 

  • Які правила безпечної поведінки необхідно дотримуватися при снігових лавинах?
  • Правила безпечної поведінки необхідно дотримуватися при лавини, обвали, зсуви.Слайд 20
  • Все населення зобов'язане евакуюватися в безпечне місце.
  • Залишаючи оселю, слід перекрити газові крани, вимкнути світло, електроприлади.
  • Після закінчення лиха переконайтеся у відсутності повторної загрози.

Закріплення. 

1. Робота над прислів’ям

   Не той пропав, хто в біду попав, а той пропав, хто духом занепав.

2. Робота з індивідуальними картками

 

в

з

е

м

л

е

т

р

у

с

т

в

у

р

а

г

а

н

а

и

т

б

ю

л

о

л

н

п

о

в

і

н

ь

к

е

г

і

в

а

п

р

т

з

а

с

у

х

а

г

р

о

з

а

й

ц

к

е

с

ч

я

ч

в

а

п

р

о

л

з

с

у

в

и

к

л

ь

п

о

ж

е

ж

а

є

ю

щ

 

(Землетрус, ураган, повінь, засуха, гроза, зсуви, пожежа)

  • Ми з вами сьогодні дізналися багато корисного , а як ви запам'ятали отриману інформацію про стихійні лиха, перевіримо з допомогою вікторини.

3. Вікторина. Слайд 26, 27

Ребуси для команд 

  • Останнє наше завдання : «Ребуси»

  Наш класний годину підійшов до кону. Ми сподіваємося, що у вас ніколи не виникне таких ситуацій, а в разі біди впораєтеся добре і зможете їх подолати. Слайд

  • Класний годину закінчено, попрощайтеся з гостями.

  Усім спасибі за увагу!
 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ковальова Наталя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 жовтня 2021
Переглядів
814
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку