Мета: узагальнити та систематизувати знання з теми «давній Єгипет», проаналізувати стан рівня засвоєних знань та уміння їх застосування; повторити основні поняття, події; сприяти формуванню навичок самостійної роботи та розвиткові критичного мислення.
Обладнання: презентація № 6; дошка
Тип уроку: узагальнення та систематизації знань
Форма уроку: урок-гра
Урок № 6
Тема: Узагальнення знань з теми «Давній Єгипет»
Мета: узагальнити та систематизувати знання з теми «давній Єгипет», проаналізувати стан рівня засвоєних знань та уміння їх застосування; повторити основні поняття, події; сприяти формуванню навичок самостійної роботи та розвиткові критичного мислення.
Обладнання: презентація № 6; дошка
Тип уроку: узагальнення та систематизації знань
Форма уроку: урок-гра
Хід уроку
І. Організаційний момент
Клас оголошує склад сформованих вдома команд
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні ми з вами закінчуємо розпочату декілька уроків тому дивовижну подорож до країни Єгипет. А для того, щоб з нами назавжди залишились добрі спогади про неї, ми спробуємо узагальнити наші знання.
На уроці ви будете працювати у двох командах, але оцінювати я буду вас кожного індивідуально. Команда переможниця отримає сюрприз за перемогу.
ІІІ. Узагальнення та систематизація знань
І раунд (Презентація команд)
Кожна з команд представляє себе (назва, девіз, емблема)
ІІ раунд (Розминка)
Команди відповідають по черзі на запитання, якщо відповіли не правильно хід переходить до суперників.
1. На якому континенті розташований Єгипет?(Африка)
2. Як називається річка, яка дала життя Єгипту?(Ніл)
3. В яке море впадає Ніл?(Середземне)
4. Як називається місце, де річка Ніл впадає в Середземне море? (Дельта)
5. Як називається штучне зрошування за допомогою дамб і каналів? (Ірігація)
6. Коли виникла держава у Єгипті? (3000 р. до н. е.)
7. Як називається область у Єгипті? (Ном)
8. Як називали царів у Єгипті? (Фараон)
9. Назвіть столиці Давнього Єгипту( Мемфіс, Фіви, Ахетатон)
10. Назвіть фараона, який провів релігійну реформу в Єгипті (Ехнатон/Аменхотеп IV)
11. Хто розшифрував єгипетське письмо?(Шампольон)
12. Як називалось єгипетське письмо?(ієрогліфи)
Підведення підсумків розминки (підрахунок балів: 1 правильна відповідь – 1 бал команді)
ІІІ раунд (Загадки фараона)
Завдання по картках (капітани витягують картку)
Картка 1
Дайте відповіді на запитання:
1. Завдяки чому було можливим життя в Давньому Єгипті?
2. Якби ми з вами потрапили в Давній Єгипет і запитали у єгиптянина про причини розливу Нілу, що б він нам розповів?
3. Чому насправді розливався Ніл?
4. Назвіть основні заняття населення. Чому саме ці заняття були поширені в Єгипті?
5. Давньогрецький історик Геродот назвав Єгипет «даром Нілу». Чи згодні ви з його словами?
Картка 2
Розподіліть наведені твердження, вписавши в таблицю відповідні цифри.
Тутмос ІІІ |
Аменхотеп IV - Ехнатон |
Рамзес ІІ |
|
|
|
1. Воював з могутнім Хеттським царством.
2. Утричі збільшив територію своєї держави.
3. Після його смерті всі нововведення було скасовано; ім’я цього фараона пішло в небуття.
4. Реалізував ідею світової держави, здійснив 17 військових походів в Азію, зокрема завоював Сирію.
5. Прагнучи послабити позиції єгипетського жрецтва, здійснив релігійну реформу, проголосивши єдиним вселенським божеством сонячний диск Атона.
6. Уславився як будівничий, зокрема розбудував Карнакський храм у Фівах, а в Нубії спорудив печерний храм, перед входом якого височать 20-метрові статуї фараона.
Що об’єднує цих фараонів?
ІV. Раунд (Царські розваги)
Фізхвилинка
Заздалегідь підготовані учні показують заняття давніх єгиптян, а клас вгадує про кого йде мова.
V. Раунд (Мадрівка)
Робота з картою
Від кожної команди обирається представник, який біля дошки буде показувати на карті місця:
1. Перша столиця Єгипту? (Мемфіс)
2. Столиця Єгипту при Ехнатоні? (Ахетатон)
3. Сусіди єгиптян (лівійці, нубійці, сирійці, фінікійці та пустелі)
4. Де Нижній і де Верхній Єгипет?
5. Де знаходиться дельта Нілу?
6. Найбільші кордони Єгипту (за часів Тутмоса ІІІ)
Підведення підсумків раунду
VI. Раунд (Битва капітанів)
Висловіть свою точку зору з питання
Чи справедливим був розподіл праці у Єгипті? (відповідь аргументуйте)
IV. Підбиття підсумків уроку
Нагородження переможців та виставлення оцінок
V. Домашнє завдання: повторити §§8-11