Узагальнення знань з теми "Третинний сектор господарства" у 2-х варіантах за курс "Економічна та соціальна географія світу та України"" 9 клас. Завдання є різні.Тестової форми з одною відповіддю, на відповідність ;відкритого характеру.
ПІ учня Дата:
Узагальнення знань з теми “Третинний секторˮ
І варіант
І рівень
1. Що означає термін “вантажообігˮ та в яких одиницях він обчислюється?
А кількість перевезених вантажів транспортом протягом року; в тоннах |
В різниця кількості перевезених вантажів та відстані; в кілометрах |
Б добуток кількості перевезених вантажів та відстані; в тоннокілометрах |
Г сума кількості перевезених вантажів та відстані; в тоннах |
2. Як називається форма торгівлі, яка полягає у придбанні товару значними партіями з метою його просування від виробника або дилера до підприємств роздрібної торгівлі чи безпосередньо споживача?
А гуртова |
В внутрішня |
Б роздрібна |
Г зовнішня |
3. Що таке транспортний вузол?
А система транспортних магістралей країни |
В населений пункт, у якому перетинаються транспортні шляхи |
Б система транспортних засобів країни |
Г сукупність усіх видів транспорту країни |
4. Рекреаційні ресурси використовують для …
А експорту та імпорту товарів та послуг |
В розвитку транспортної інфраструктури |
Б розвитку наукової та освітньої діяльності |
Г відпочинку, туризму та охорони здоров’я |
5. Передача підприємством ряду певних виробничих функцій іншим компаніям, що спеціалізуються на відповідній діяльності – це …
А аутсорсинг |
В ІТ-послуги |
Б комп’ютерне програмування |
Г торгівля послугами |
6. Вкажіть країну-офшор.
А Румунія |
В Таджикистан |
Б Панама |
Г Нова Зеландія |
7. Вид транспорту , що займає пере місце за перевезенням вантажу в світі:
А автомобільний; Б залізничний ; В морський ; Г авіаційний.
8.Вид транспорту , що займає пере місце за перевезенням пасажирів в Україні :
А автомобільний; Б залізничний; В морський ; Г авіаційний.
9.Спеціалізація території на виробництві певної продукції та обмін нею :
А територіальний поділ праці; Б міжнародний поділ праці; В експорт ; Г імпорт.
10.Творча діяльність, спрямована на одержання нових знань і поук шляхів їх застосування :
А наукова діяльність; Б освіта; В туризм; Г фінансові послуги.
11.Кількість пасажирів, перевезених на певну відстань за певний час :
А паса жирообіг; Б вантажообіг; В транспорт; Г туризм.
12Діяльність , унаслідок якої товари й послуги реалізуються в межах однієї країни :
А роздрібна торгівля; Б зовнішня торгівля; В внутрішня торгівля; Г гуртова торгівля.
ІІ рівень
1. Визначте співвідношення між географічними об’єктами та їхньою спеціалізацією.
1. Лондон |
А “Перевальна база світуˮ |
2. Бангалор |
Б штаб-квартира СОТ |
3. Сінгапур |
В міжнародний фінансовий центр |
4. Багамські острови |
Г світовий ІТ-центр |
|
Д офшорна зона |
2. Установіть відповідність між видами послуг та назвами міст України.
1. Фінансові центри |
А Жмеринка, Козятин, Конотоп |
2. Залізничні вузли |
Б Бориспіль, Запоріжжя, Львів |
3. Туристичні центри |
В Київ, Дніпро, Харків |
4. Міжнародні аеропорти |
Г Кропивницький, Ужгород, Полтава |
|
Д Канів, Умань, Бахчисарай |
3.Установіть відповідність між туристичними районами , та адміністративними областями:
1-Причорноморський ; 2- Харківський ;3- Карпатсько-Подільський; 4- Подільсько-Столичний.
А- Сумська обл.. ; Б- Миколаївська обл.. В- Вінницька обл., Г- Полтавська.
4.Установіть відповідність між чинниками розвитку роздрібної торгівлі та прикладами:
1-Соціально-демографічний ; 2- соціально-економічний ; 3- організаційно-економічний ; 4- техніко-економічний.
А- впровадження нової форм обслуговування населення; Б – розвиток транспортної інфраструктури; В- загальний рівень економічного розвитку регіону; Г- густота та особливості розміщення населення.
5. Запишіть назви:
а) трьох морських портів на Чорному морі;
б) трьох річкових портів України;
в) чотирьох міст, у межах яких існують об’єкти Світової спадщини ЮНЕСКО, які розташовані повністю у межах України
ІІІ - ІУ рівень.
1.Поясніть чинники розвитку туризму. Окремі держави світу в міжнародному поділі праці роблять ставку на розвиток туризму. Наведіть приклади країн, зазначте, які чинники сприяли такій спеціалізації.
2.Що таке фінансові послуги? Наведіть та охарактеризуйте приклади фінансових послуг. Перечислити організації, що надають фінансові послуги.
3.Охарактеризуйте роль освіти та науки у соціально-економічному розвитку суспільства. Які чинники впливають на їх розвиток в Україні?
ПІ учня Дата:
Узагальнення знань з теми “Третинний секторˮ
ІІ варіант
І рівень
1. Що означає термін “обсяг перевезеньˮ та в яких одиницях він обчислюється?
А кількість перевезених вантажів транспортом протягом року; в тоннах |
В різниця кількості перевезених вантажів та відстані; в кілометрах |
Б добуток кількості перевезених вантажів та відстані; в тоннокілометрах |
Г сума кількості перевезених вантажів та відстані; в тоннах |
2. Як називається форма торгівлі, яка реалізує товари у невеликій кількості для задоволення потреби у них споживача та отримання прибутку?
А гуртова |
В внутрішня |
Б роздрібна |
Г зовнішня |
3. Як називається система магістральних транспортних комунікацій із відповідною інфраструктурою, які забезпечують міждержавні перевезення за напрямками їх найбільшої концентрації?
А транспортний вузол |
В транспортна мережа |
Б транспортна система |
Г міжнародний транспортний коридор |
4. Країна-лідер світу за кількістю прибулих туристів:
А США |
В Китай |
Б Франція |
Г Італія |
5. З якою метою створюють технополіси?
А сприяння освітнім дослідженням |
В створення мережі ВНЗ |
Б розвиток новітніх видів виробництва |
Г забезпечення комфортних умов населенню |
6. Вкажіть країну-офшор.
А Великобританія |
В Туреччина |
Б Японія |
Г Кіпр |
7.Вид транспорту , що займає пере місце за перевезенням вантажу в Україні:
А автомобільний; Б залізничний ; В морський ; Г авіаційний.
8.Вид транспорту , що займає пере місце за перевезенням пасажирів в світі:
А автомобільний; Б залізничний ; В морський ; Г авіаційний.
9.Діяльність з купівлі-продажу товарів і послуг:
А вантажообіг; Б пасажирообіг; В торгівля; Г експорт.
10.Цілеспрямована пізнавальна діяльність людей на отримання знань, умінь і навичок
А наука; Б освіта; В туризм; Г фінанси.
11.Кількість вантажу, перевезеного на певну відстань за певний час :
А пасажирообіг; Б вантажообіг; В транспорт; Г туризм.
12. Спеціалізація держави на виробництві певної продукції та обмін нею :
А територіальний поділ праці; Б міжнародний поділ праці; В експорт ; Г імпорт.
ІІ рівень
1. Визначте співвідношення між географічними об’єктами та їхньою спеціалізацією.
1. Токіо |
А Центр нових технологій фармацевтики |
2. Панамський канал |
Б офшорна зона |
3. Женева |
В штаб-квартира СОТ |
4. Базель |
Г морські “воротаˮ світу |
|
Д міжнародний фінансовий центр |
2. Установіть відповідність між назвами географічних об’єктів та їхнім значенням у наданні послуг.
1. Силіконова Долина, Цукуба |
А Міжнародні фінансові центри |
2. Оксфорд, Кембридж |
Б Позакласні аеропорти |
3. О’Гара, Гітроу |
В Морські судноплавні канали |
4. Лондон, Сінгапур |
Г Спеціалізовані центри освіти |
|
Д Технополіси |
3.Установіть відповідність між туристичними районами та рейтингом розвитку туризму:
1-Причорноморський ; 2- Харківський ;3- Карпатсько-Подільський; 4- Подільсько-Столичний
А-високий ; Б- дуже високий ; В- низький ; Г- середній.
4.Установіть відповідність між ланками освіти та закладами: 1- Позашкільна ;2- Професійно-технічна ; 3- Вища ; 4 – Дошкільна . А- ясла; Б- музична школа; В- професійно-технічні училища; Г- університет.
5. Запишіть назви:
а) трьох морських портів на Азовському морі;
б) трьох регіональних торговельних організацій;
в) чотирьох міст-фінансових центрів України.
ІІІ - ІУ рівень.