Дата 19.12.2019 Клас 8А
Тема: Узагальнююче повторення матеріалу за І семестр
Мета:
-
Узагальнити і систематизувати вивчений матеріал за І семестр;
-
Розвивати комунікативні здібності, память,увагу, уміння лаконічно і математично правильно висловлювати свої думки;
-
Виховувати працелюбність, кмітливість, розвивати мовлення, інтерес до предмету.
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.
Обладнання: дидактичний матеріал, проектор, картки.
Епіграф уроку: Серед рівних розумом,
за однакових умов,
переважає той, хто знає геометрію. Б.Паскаль
Хід уроку
-
Оголошення теми та задач уроку; структура та план уроку, представлення гостей уроку та журі.
-
Актуалізація опорних знань: за кадрами і рисунками на екрані учні називають тему та головні поняття:
- чотирикутники ( паралелограм, трапеція, чотирикутники ) ; - подібність трикутників;
- теорема Піфагора;
- метричні співвідношення в прямокутному трикутнику;
- тригонометричні функції гострого кута.
-
Змагання 2-х команд по 10 учнів («Трапеція» та «Прямокутник») «На лобі написано», коли учні дають усні означення понять, які записані на лобі:
-
Середня лінія трапеції;
-
Чотирикутник;
-
Бісектриса;
-
Прямокутник;
-
Паралелограм;
-
Основи трапеції;
-
Трапеція;
-
Квадрат;
-
Трикутник;
-
Ромб;
-
Медіана;
-
Діагоналі многокутника;
-
Центральний кут.
Переможців нагороджують журі.
-
Робота команд на станціях.
Станція 1 «Історична» коротка розповідь про математиків Карла Гаусса і Фалеса.
-
Станція 2 «Мозковий штурм:Чи віриш ти, що…?». Кожній команді запропоновано по 5 питань.
-
Усі медіани трикутника перетинаються в одній точці?
-
В точці перетину медіани діляться у відношенні 1:3?
-
2 трикутника подібні, якщо 1 кут одного трикутника дорівнює 1 куту другого?
-
2 трикутника подібні, якщо 2 сторони одного трикутника пропорційні 2-м сторонам другого?
-
Відношення периметрів подібних трикутників дорівнює k?
-
Якщо чотирикутник вписаний, то сума протилежних кутів дорівнює 180?
-
Якщо навколо кола описати трапецію, то сума довжин основ дорівнює сумі бічних сторін?
-
Якщо діагоналі чотирикутника перпендикулярні, то це квадрат?
-
У прямокутника діагоналі рівні?
-
У квадрата всі кути прямі?
Підраховуються бали журі.
-
Станція 3 «Поетична». 1) учні отримують назву чотирикутника і доповнюють її розповіддю про фігуру з епітетами, порівняннями, метафорами(ромб, прямокутник). 2) зачитують підготовленні вірші. Підсумки конкурсу підводять журі.
-
Станція 4 (Практична робота). 1) за рисунком на дошці записати пропорційні відрізки (теор.11.1+ рис. на дошці). 2) за рисунком на дошці записати метричні співвідношення у прямокутному трикутнику ( теор. 15.1+ рис. на дошці). 3) із закритими очима намалювати ромб. 4)2 руками одночасно намалювати 2 квадрата.
-
Станція 5 «Музична». Пісня-реп про фігуру, яку характеризували.
-
Станція 6 «Вільний політ». 1) Учням (по 1 від команди) видано 2 аркуші із записами назв фігур:
-
Транспортир
-
Паралелограм
-
Циркуль
-
Квадрат
Учні намагаються рухами, мімікою визначити предмет, а члени команди відгадують назву. Журі визначає переможців.
2) Розвязання задач «Незакінчені речення». На дошці записують цифрові відповіді:
- сума кутів трикутника (180)
- квадрат має діагоналей (2)
- ромб має сторін (4)
- у рівностороннього трикутника є кути по 60 (3)
- обчисли 180*3-37= (503)
-
Вчитель записує на дошці, а учні в зошит числа у таблицю з буквами (18024360503)
Число
|
1
|
0
|
8
|
2
|
4
|
3
|
6
|
5
|
Буква
|
з
|
О
|
н
|
в
|
и
|
м
|
р
|
к
|
Відповідь: З Новим роком.
Журі нагороджує учасників святковими сніжинками.
-
Рефлексія «Правило правої руки» Чи сподобався урок?
-
Підсумок уроку Вчитель дякує учнів та гостей за урок.
-
Домашнє завдання
-
Ознайомитися з матеріалом п. 17
-
Розвязати №18 стр. 16