УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ УРОК ГЕОМЕТРІЇ У 7 КЛАСІ
ПО ТЕМІ «ТРИКУТНИКИ»
Тема : «Трикутники»
Мета: узагальнити і систематизувати знання здобувачів освіти по вивченій темі, повторити основні поняття про трикутник, використати отримані знання для розв’язування задач.
Тип уроку: повторення, систематизація й узагальнення знань і вмінь.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
Учитель. Сьогодні останній урок за темою «Трикутник», а отже необхідно повторити основні теоретичні відомості, отримані при її вивчені. Роботу побудуємо у вигляді змагання, але, насамперед, перевіримо вашу готовність до роботи. Перед кожним із вас лежать червоні і сині картки. Прошу підняти одну з них, ту, яка вам більше до вподоби. Дякую.
Є психологічне міркування: той учень, хто підняв синю картку прагне бути пасивним слухачем, спокійним спостерігачем за діями на уроці; червону – навпаки, буде активним, ініціативно братиме участь у всіх заходах. Ми ж, бо, всі налаштовуємося на кропітку роботу, щоб отримати якомога вищі бали!
ІІ. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань.
Гра «Математичне лото»
На кожну парту треба покласти комплект карток. На одних є початок, на інших – продовження або закінчення означення чи твердження. Учні складають із них правильну відповідь та за пропозицією вчителя читають сформульоване означення чи твердження.
На парти кладу таки комплект карток.
|
точки…
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
На партах лежать однакові комплекти карток; вчитель по черзі оголошує яке означення чи твердження хоче почути, називає пару, у якої є відповідь, і зараховує її.
Математичний диктант демонструється презентацією, з послідуючою правильною відповіддю. Учні відповідають в зошитах з подальшою самоперевіркою.
а) за означенням; (Відповідь: три пари.)
б) першою ознакою; (Відповідь: дві пари.)
в) другою ознакою? (Відповідь: одну пару.)
г) третьою ознакою? (Відповідь: три пари.)
(Відповідь: так; ні.)
(Відповідь: медіана, проведена до основи трикутника.)
(Відповідь: так.)
(Відповідь: так.)
Перевіряючи диктант, слід наголосити, щоб при коментуванні відповідей застосовувалися необхідні теоретичні знання, які потрібні для розв’язання простих практичних завдань.
При проведенні диктанту й гри «Геометричне лото», здобувачі освіти самі визначають, на якому рівні складності вони будуть працювати частину уроку, що залишилася. Це дає їм змогу об’єднатися в гомогенні групи. Отже, й завдання для груп буде диференційованим.
ІІІ. Робота у групах.
І група – середній рівень підготовки.
Завдання. Два відрізка АВ й СD перетинаються в точці О – середині кожного з них. Доведіть рівність трикутників АОD і ВОС.
ІІ група – достатній рівень підготовки.
Задача. Два відрізка АВ й СD перетинаються в точці О – середині кожного з них. Доведіть рівність трикутників АСD і BDC.
ІІІ група – високий рівень підготовки.
Задача. У трикутнику АВС висота ВD ділить кут АВС навпіл. Медіана СЕ = 12 см. Знайдіть довжину медіани АF.
ІV. Захист розв’язання задач групами.
При захисті правильності розв’язання задач групами слід враховувати розв’язання у декілька способів.
V. Підбиття підсумків уроку.
VІ. Домашнє завдання.
Скласти опорний конспект за темою «Трикутник».