Узагальнюючий урок геометрії у 7 класі по темі "Трикутники"

Про матеріал
Розробка узагальнюючого уроку по темі "Трикутники" містить різні форми занаття, які зацікавлять здобувача освіти - "Геометричне лото", "Математичний диктант", робота в парах, робота групах, самооцінювання, взаємооцінювання, захист розвязаних задач, диференційовані завдання. Елементи уроку можуть бути використанні при вивченні інших тем програмового матеріалу.
Перегляд файлу

 УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ УРОК  ГЕОМЕТРІЇ У 7 КЛАСІ

ПО ТЕМІ «ТРИКУТНИКИ»

Тема : «Трикутники»

Мета: узагальнити і систематизувати знання здобувачів освіти по вивченій темі, повторити основні поняття про трикутник, використати отримані знання для розв’язування задач.

Тип уроку: повторення, систематизація й узагальнення знань і вмінь.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Учитель. Сьогодні останній урок за темою «Трикутник», а отже необхідно  повторити основні теоретичні відомості, отримані при її вивчені. Роботу побудуємо у вигляді змагання, але, насамперед, перевіримо вашу готовність до роботи. Перед кожним із вас лежать червоні і сині картки. Прошу підняти одну з них, ту, яка вам більше до вподоби. Дякую.

Є психологічне міркування: той учень, хто підняв синю картку прагне бути пасивним слухачем, спокійним спостерігачем за діями на уроці; червону – навпаки, буде активним,  ініціативно  братиме участь у всіх заходах. Ми ж, бо, всі налаштовуємося на кропітку роботу, щоб отримати якомога вищі бали!

ІІ. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань.

  1. Робота в парах

Гра «Математичне лото»

На кожну парту треба покласти комплект карток. На одних є початок, на інших – продовження або закінчення означення чи твердження. Учні складають із них правильну відповідь та за пропозицією вчителя читають сформульоване означення чи твердження.

На парти кладу таки комплект карток.

  1. Фігура, що складається з трьох точок, які не лежать на одній прямій, і…

 

 

  1.    … трьох відрізків, які попарно сполучають ці

точки…

 

 

  1.  …називається трикутником.

                                                                                                               

  1. Трикутник називається рівнобедреним, якщо…

 

 

  1.  …. У нього дві сторони рівні.

 

 

  1. Якщо в трикутників відповідні сторони й кути рівні, то…

 

 

  1. …. такі трикутники рівні за означенням.

 

 

  1. Якщо два кути в трикутнику є рівними, то…

 

 

  1. … цей трикутник є рівнобедрений.

 

 

  1.  Якщо медіана трикутника є висотою, то…

 

 

  1.  … цей трикутник рівнобедрений.

 

 

  1.  Якщо всі кути трикутника рівні, то…

 

 

  1.  … цей трикутник рівносторонній.

 

 

  1.  У рівносторонньому трикутнику всі кути …

 

 

  1.  … по 60 градусів.

 

 

  1.  Відрізок, який сполучає вершину трикутника з серединою…
  1.  …протилежної сторони, називається медіаною.

 

 

  1.  Якщо три сторони одного трикутника…

 

 

  1.  … дорівнюють відповідно трьом сторонам другого трикутника…

 

 

  1.  … то такі трикутники рівні.

 

 

  1.  У рівнобедреному трикутнику медіана, що проведена до основи…

 

 

  1.  …є висотою й бісектрисою трикутника.

 

 

  1.  Якщо дві сторони і кут між ними одного трикутника…

 

 

  1.  …дорівнюють відповідно двом сторонам і куту між ними другого трикутника, то…

 

  1.  …такі трикутники рівні.

 

 

На партах лежать однакові комплекти карток;  вчитель по черзі оголошує яке означення чи твердження хоче почути, називає пару, у якої є відповідь, і зараховує її.

  1. Математичний диктант.

Математичний диктант демонструється  презентацією, з послідуючою правильною відповіддю. Учні відповідають в зошитах з подальшою самоперевіркою.

  1. Скільки пар рівних сторін треба знайти під час доведення рівності трикутників:

а)  за означенням; (Відповідь: три пари.)

б) першою ознакою; (Відповідь: дві пари.)

в) другою ознакою? (Відповідь: одну пару.)

г) третьою ознакою? (Відповідь: три пари.)

 

  1. Чи справджується твердження, що будь-який рівносторонній трикутник рівнобедрений? Чи є правильним зворотне твердження?

(Відповідь: так; ні.)

 

  1. Знайдіть помилку у формулюванні твердження: «Медіана в рівнобедреному трикутнику є його висотою».

(Відповідь: медіана, проведена до основи трикутника.)

 

  1. Сторони одного трикутника відповідно дорівнюють  50 см, 120 см і 1,3 м, а іншого – відповідно 5 дм, 1,2 м і 130 см. Чи рівні ці трикутники?  (Відповідь: так.)
  2. У рівнобедреному трикутнику один з кутів при основі дорівнює 45 градусів. Чи можна стверджувати, що цей трикутник прямокутний?

(Відповідь: так.)

  1. Учень сказав: «У цьому трикутнику найбільший кут дорівнює 50 градусів». Чи помиляється учень?

(Відповідь: так.)

 

Перевіряючи диктант, слід наголосити, щоб при коментуванні відповідей застосовувалися необхідні теоретичні знання, які потрібні для розв’язання простих практичних завдань.

При проведенні диктанту й гри «Геометричне лото», здобувачі освіти самі визначають, на якому рівні складності вони будуть працювати частину уроку, що залишилася. Це дає їм змогу об’єднатися в гомогенні групи. Отже, й завдання для груп буде диференційованим.

 

ІІІ. Робота у групах.

 

І група – середній рівень підготовки.

Завдання. Два відрізка АВ й СD перетинаються в точці О – середині кожного з них. Доведіть рівність трикутників АОD і ВОС.

 

ІІ група – достатній рівень підготовки.

Задача. Два відрізка АВ й СD перетинаються в точці О – середині кожного з них. Доведіть рівність трикутників АСD і BDC.

 

ІІІ група – високий рівень підготовки.

Задача. У трикутнику АВС висота ВD ділить кут АВС навпіл. Медіана СЕ = 12 см. Знайдіть довжину медіани АF.

 

ІV. Захист розв’язання задач групами.

При захисті правильності розв’язання задач групами слід враховувати розв’язання у декілька способів.

V. Підбиття підсумків уроку.

VІ. Домашнє завдання.

Скласти опорний конспект за темою «Трикутник».

 

 

 

 

docx
Додано
13 червня
Переглядів
81
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку