9 клас геометрія
Тема : Узагальнюючий урок по темі «Вектори».
Підготовка до контрольної роботи
Мета : Узагальнити та систематизувати знання, уміння і навички з теми
«Вектори», підготувати учнів до контрольної роботи, повторити
теоретичний матеріал, розв’язувати задачі методом поступового
ускладнення. Створити умови для формування вмінь і навичок учнів
самостійно поглиблювати знання, застосовувати їх у практичній
діяльності. Розвивати пізнавальну активність учнів; логічне та
аналітичне мислення, інтерес до вивчення теми. Виховувати увагу,
старанність, культуру математичної мови та запису, впевненість у своїх
силах.
Тип уроку : Узагальнення та систематизації знань
Обладнання : Проектор, комп’ютер, кросворди, картки «Так-ні», картки
самоконтролю, завдання для роботи в групах
Девіз уроку : «Ми ніколи не станемо математиками, навіть знаючи напам’ять
усі чужі доведення, якщо наш розум нездатний самостійно розв’язувати
які б то не було проблеми»
Рене Декарт
Хід уроку :
Організаційний момент\ віршоване привітаня \
От і все дзвенить дзвінок,
Вгості йде до нас урок!
Добрий день!
Сідайте зручно!
Я бажаю вам удачі!
Розв’яжіть усі задачі,
Що постануть перед вами
На уроці нашім славнім!
--- налаштування на роботу
Погляньте на девіз нашого уроку. Які завдання він перед вами ставить? Давайте пересвідчимось у правильності цього вислову, адже ми сьогодні працюємо над узагальненням та систематизацією вивченого матеріалу. У кожного на парті є аркуш з планом нашого уроку, зверніть увагу, з яких етапів буде складатися урок. Крім того, не забувайте після закінчення кожного виду роботи оцінювати свою діяльність в картці самоконтролю. Отже, давайте розпочнемо. Але спочатку треба з’ясувати тему нашого уроку. Сьогодні ми будемо говорити про такі речі. Я розумію ваше здивування. Незрозуміло, що об’єднує ці малюнки і чому вони присутні у нас на уроці математики.
2)Актуалізація опорних знань
Вашій увазі пропонується кросворд, розв’язавши який, ми дізнаємось про що ми будемо говорити на уроці.
Питання :
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
В |
і |
д |
р |
і |
з |
о |
к |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
п |
е |
р |
п |
Е |
н |
д |
и |
к |
у |
л |
я |
р |
н |
і |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
т |
р |
и |
К |
у |
т |
н |
и |
к |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
т |
р |
а |
н |
с |
п |
о |
р |
Т |
и |
р |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
п |
а |
р |
а |
л |
е |
л |
О |
г |
р |
а |
м |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
п |
а |
Р |
а |
л |
е |
л |
ь |
н |
і |
|
|
|
|
|
Давайте перевіримо наші відповіді. То за якою темою ми з вами будемо говорити сьогодні на уроці? Не забувайте оцінювати свою діяльність в картках самоконтролю, одна правильна відповідь варта 0,5 бала. Так дійсно діти ми сьогодні на уроці говоримо про вектори, давайте запишемо тему уроку. Мета нашого уроку узагальнити та систематизувати знання з теми вектори, повторити вивчені формули та правила та підготуватись до контрольної роботи.
А чи все ви пам’ятаєте про вектори? Я вам пропоную вправу «Вірю – не вірю», я говорю вам твердження, а ви якщо вірите мені і вважаєте, що твердження правильне, піднімаєте картку «Так», якщо не вірите «Ні». Знову діти, свою правильну думку оцінюємо в 0,5 бала.
Вправа «Вірю – не вірю»
Оцінювання!
Давайте з вами попрацюємо над завданнями. Вашій увазі завдання до вправи «Знайди помилку»
Вправа «Знайди помилку» (з взаємоперевіркою)
Розв’язання : = (8-2; 3-5) = (6; -2)
Розв'язання :
Розв'язання : 2= (2;-10), = (4+2;3-10) =(6; -7)
Розв'язання : .
Розв’язання : , .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
-3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Оцінювання : правильне виправлення 0,5 бала.
УІ. ФЗКУЛЬТХВИЛИНКА ДЛЯ ПЕРЕПОЧИНКУ.
Фізкультхвилинка «Чарівна паличка»
Чарівна паличка вгору рветься |
Підняти руки вгору |
Чарівна паличка указкою зветься |
Опустити вниз |
То вгору то вниз |
--- обома руками |
То направо то вліво |
--- обома руками |
Показує вправно указка й уміло |
Колові рухи правої руки потім лівої |
Одна голова добре, а дві ще краще.
Наступний етап нашої роботи – це робота в групах. У кожного з вас є бейджики різних кольорів. Давайте поділимось на 2групи за відповідними кольорами : група «Синіх», «Червоних».
Завдання для групи (Обмежено в часі 5 хв)
У кожному завданні зашифровано наука, в якій використовуються вектори. Вам потрібно розставити букви у правильному порядку і з’ясувати, що це за наука. Таблиця є ключем до розв’язування. Треба розв’язати завдання, знайти в
таблиці відповідь і записати букву, що відповідає даному завданню.
Ф |
І |
З |
И |
К |
А |
(5;8) |
(1;1) |
5 |
19 |
(8;6) |
|
Б |
І |
О |
Л |
О |
Г |
І |
Я |
(5;8) |
(1;1) |
5 |
19 |
(8;6) |
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
Завдання для груп:
Взаємооцінювання груп, максимальна кількість балів 3.
Презентація про застосування векторів.
Застосування векторів у фізиці :
У фізиці вектор – це величина, яка характеризується чисельним значенням і напрямком. Зустрічається чимало важливих величин, які є векторами (сила, положення, швидкість, прискорення, імпульс, напруженість електричного та магнітного полів). Їх можна протиставити іншим величинам, таким, як об'єм, тиск, температура і щільність, які можна описати звичайним числом, його називаю «скаляр».
Векторний запис використовується при роботі з величинами, які можна описати повністю за допомогою звичайних чисел.
Застосування векторів у біології :
Вектор – це організм, клітина, вірус, плазміни або інший біологічний об’єкт, що несе потенційно активний елемент, який не проявляє активності під час перебування у фазі вектора, але може розмножуватись разом з вектором. Залежно від галузі, термін може мати більш специфічне значення. У епідеміології вектор – організм, що сам не викликає хворобу, але який розповсюджує інфекцію.
Застосування векторів у біології та генній інженерії
Вектор - транспортний засіб для передачі генетичного матеріалу в клітину. Вірусний вектор – вірус, який був змінений для трансдукції генетичного матеріалу в клітину, наприклад для генної терапії. Плазмідний вектор також може використовуватися для доставляння штучного фрагменту ДНК.
Український орнамент у векторі :
Векторі фоти з українськими національними орнаментами в стилі національної вишивки хрестиком, а також імітація візерунків на скатертинах та рушниках, виконаному в національному українському стилі. Ще векторні фони використовуються при вишиванні рушників, скатертин, хустинок.
Використовуються також векторні фони в дизайнерській справі :
Зображення глобусів у векторному фоні, вогняні елементи у векторному форматі.
Використання векторів у комп’ютерних технологіях :
Є так звана комп’ютерна графіка – побудова зображень за допомогою векторів, тобто функцій, які дозволяють обчислити положення точки на екрані чи папері. Сукупність таких векторів називається векторна графіка.
Наскільки я бачу ми впорались з завданням. Давайте проаналізуємо нашу роботу на уроці. Отже :
Інтерактивна вправа «Не хочу хвалитися, але я »
На цьому ми завершуємо наш уроку, поставте собі оцінку в картці самоконтролю.
Повт§7-12
Ст..101 варіант№2