Знайдіть в Інтернеті
І Варіант
1. Коли було створений «ютуб» (youtube). Рік заснування?
2. Яка висота найвищої будівлі світу «Бурдж Дубай»?
3. Як називається найвищий водоспад в світу, його висота?
4. Яка площа Чорного моря?
5. Яка відстань від Землі до Місяця?
6. Столиця Канади? – Оттава.
Знайдіть в Інтернеті
ІІ Варіант
1. Яку назву мала перша комп’ютерна мережа?
2. Яка найвища споруда України?
3. Висота найвищого дерева у світі Гіперіон ?
4. Яка площа Азовського моря?
5. Яка відстань від Землі до Сонця?
6. Столиця Австралії?
Узагальнюючий урок
з теми
«Інтернет.
Безпечне користування Інтернетом»
5 клас
Вчитель: Кайданович І.В.
Пошук відомостей у мережі Інтернет. Безпечне користування Інтернетом
Тема. Узагальнюючий урок. Пошук відомостей у мережі Інтернет. Безпечне користування Інтернетом.
Мета:
Обладнання та програмне забезпечення: ПК, мультимедійний проектор, магнітна дошка, карта країни «Інтернет», паровоз, фонограма, плакат «Небезпека в Інтернеті», фішки для оцінювання знань, клубок ниток, м’яч.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Привітання. Створення емоційного настрою
Вчитель. Добрий день, усі сідайте, речі в подорож збирайте,
Час не будемо марнувати, будемо подорожувати!
Сподіваюсь, ви любите подорожі? Тоді вперед! Пропоную взяти з собою карту маршруту, хороший настрій (посміхніться один одному), і, звичайно, музику, яка вкаже нам правильний маршрут (слухають музику).
Музика із мультфільму «Фіксики». ( Слайд 1)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Вчитель. Діти, чи впізнали ви цю музику? Хто є героями мультфільму? (Відповіді учнів). (Слайд 2)
Чудово. Отож, щоб сьогодні під час подорожі вам потрібно згадати все те, що ми вчили на минулих уроках, бути активними, старанними та уважними. А назву загадкової країни ви дізнаєтесь, коли розгадаєте цей кросворд. (Слайд 3)
Колективне розв’язування кросворду
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Вчитель. (Слайд 4 ) Отже, країна по якій ми здійснимо віртуальну подорож на потязі – називається Інтернет, а тема нашого уроку має назву «Подорож країною Інтернет». Ми отримаємо багато корисної та цікавої інформації, навчимося шукати потрібні дані в мережі Інтернет, з’ясуємо, як безпечно мандрувати глобальною мережею. У країні Інтернет є свої гроші – фіксики. Ви можете їх заробити за свої знання та роботу на уроці.
Кожен, хто подорожує, повинен виконувати такі правила:
1. Правило піднятої руки. Якщо хочеш щось сказати – підніми руку.
2. Без дозволу – нічого не вмикай.
3. Знаєш сам – навчи того, хто не знає.
4. Будь уважним і старанним.
Вчитель. Наш потяг відправляється зі станції – «Біловізька школа» (Слайд 5)
Друзі, відомо, що в Україні 96% дітей віком від 10 до 17 років користуються Інтернетом. Але більша частина з них не знають про те, яка небезпека чекає на них в мережі.
Інтерактивна гра «Інформаційний клубок» (Слайд 6)
Вчитель. Давайте пограємо в гру. Уявимо, що ми в вагончиках потяга і прибуваємо на станцію «Інформаційний клубок».
Уявіть собі, що ось цей клубок – інформація. Передайте клубок тому учаснику, з ким би ви хотіли поділитися інформацією.
Вчитель. Дивіться, як ви гадаєте, на що схоже те, що ми утворили? (Відповіді учнів).
Дійсно, інформація переплітається, утворюючи глобальну мережу Інтернет.
Гра «Закінчи речення» (Слайд 7)
Вчитель. Наступна станція «Закінчи речення». Нагадую, що за правильну відповідь ви отримуєте грошову винагороду.
1. Комп’ютерна мережа – це… (Сукупність комп’ютерів, які об’єднані між собою.)
2. Комп’ютерні мережі бувають…? (Локальні і глобальні).
3. Локальні комп’ютерні мережі відрізняються від глобальних тим, що … (локальні – в межах будівлі, а глобальні – в межах країни).
4. Прикладом глобальної комп’ютерної мережі є … (Інтернет.)
Вчитель. Діти, наш потяг прибув до наступної зупинки нашої подорожі – увага, станція «Інтернет». (Слайд 8)
Діти, підніміть руку, в кого з вас є комп’ютер? А в кого є Інтернет?
Давайте згадаємо, що таке Інтернет.
Інтернет – це всесвітня інформаційна мережа, яка складається з мільйонів комп’ютерів у всьому світі, з’єднаних між собою.
Фронтальне опитування. Діти, зараз ви подивитися мультфільм і дасте відповідь на запитання: «Які можливості дає нам Інтернет?» (Перегляд уривку з мультфільму «Фіксики. Інтернет»)
Орієнтовні відповіді учнів: листуватися, відео спілкування, дізнаватися інформацію про погоду, новини, грати в комп’ютерні ігри, читати, книги.
Вчитель. Наступна наша станція – «Браузерна». (Слайд 9)
Діти, Інтернет – це ніби велика бібліотека, у якій можна знайти інформацію на різні теми, які тільки цікавлять.
Проблемне запитання
Для пошуку інформації в Інтернеті існують спеціальні сайти, які називаються пошукові системи, за допомогою яких ми зможемо знайти потрібні дані. Існують різні пошукові системи. Наприклад, Яндекс та Google.
Вчитель. Для перегляду сайтів використовують спеціальні програми – браузери.
Робота зі схемою (Слайд 10)
Розглянемо алгоритм пошуку інформації в Інтернеті.
Вчитель. Ми завітали до Пошукової станції. (Слайд 11)
IV. Практична робота. Пошукова робота
Вправа «Доповни думку»
Вчитель. Для того, щоб знайти потрібну інформацію не знаючи точної адреси сайту потрібно використати… (пошукову службу чи веб-каталог). Найпоширенішими пошуковими службами є… (Яндекс, Google, Мета).
Найбільш потужна, надійна та високошвидкісна пошукова система це…(Google). Її ми з вами і будемо сьогодні використовувати для пошуку потрібної нам інформації. А для отримання інформації потрібно сформувати… (запит).
Завантажте оглядач Google Chrome та роздивіться його панель інструментів, що вгорі, знайдіть поле Адреса та кнопку Перехід. Ваше завдання ввести в поле запиту характерні слова та натисніть кнопку Пошук.
Друзі, я підготувала для нас цікаве завдання. Вам потрібно в Інтернеті знайти певну інформацію. (Роздає завдання учням)
Знайдіть в Інтернеті
І Варіант
1. Коли було створений «ютуб» (youtube). Рік заснування? – 2005 рік.
2. Яка висота найвищої будівлі світу «Бурдж Дубай»? – 828 метрів.
3. Як називається найвищий водоспад в світу, його висота? – Анхель, 978 м.
4. Яка площа Чорного моря? – 422 000 км2.
5. Яка відстань від Землі до Місяця? – 384 400 км.
6. Столиця Канади? – Оттава.
ІІ Варіант
1. Яку назву мала перша комп’ютерна мережа? – Arpanet.
2. Яка найвища споруда України? – Київська телевежа (385 м).
3. Висота найвищого дерева у світі Гіперіон – 115 м.
4. Яка площа Азовського моря? – 38 000 км2.
5. Яка відстань від Землі до Сонця? – 149 600 000 км.
6. Столиця Австралії? – Канберра.
По закінченні роботи на екрані демонструються правильні відповіді, діти обмінюються роботами та здійснюють взаємоперевірку. (Слайди 12-17)
Вчитель. Ми продовжуємо нашу мандрівку і наш потяг прибув до міста Безпечний Інтернет. (Слайд 18)
Робота в групах «Безпечні і небезпечні сторони Інтернету»
Вчитель. Ви сказали, що за допомогою Інтернету можна знайти багато різної інформації. Але вона може бути корисною і шкідливою. А це є небезпечно.
Для цього об’єднаємось в команди. У вас на це завдання 3 хвилини. Підказки можна знайти в підручнику на с. 98.
Після презентації груп робиться узагальнення і роботи прикріплюються до магнітної дошки.
Безпечні сторони Інтернету |
Небезпечні сторони Інтернету |
1. |
1. |
V. Узагальнення знань
Наш потяг здійснив зупинку на станції «Систематична»
Вправа «Зайве слово»
Продовжіть речення
VІ. Домашнє завдання. Розв’язати ребуси (Додаток 1).
V. Підсумок уроку
Вчитель. Діти, нарешті ми повернулись до станції «Біловізька школа».
Оцінювання учнів
Вчитель. Наша подорож завершилась. Всі дуже гарно працювали. Підрахуйте свої фіксики. Їх кількість – це ваша оцінка за урок.
Рефлексія
На завершення уроку подивимось ще один уривок з вашого улюбленого мультфільму. Перегляд уривку з мультфільму «Фіксики. Інтернет».
1
Запрошення
28 листопада 2018 року
в кабінеті інформатики
на 12 годину 00 хвилин
відбудеться відкритий урок з теми «Інтернет.
Безпечне користування Інтернетом»
Вчитель : Кайданович Ірина Василівна
Клас : 5