1 квітня о 15:00Вебінар: Викладання іноземної мови в умовах дистанційного та онлайн-навчання

Узагальнюючий урок з теми: "Мережеві технології та Інтернет"

Про матеріал
Цікавий та захоплюючий урок-узагальнення для учнів 5 класу з теми "Мережеві технології та Інтернет"
Перегляд файлу

Знайдіть в Інтернеті

І Варіант
1. Коли було створений «ютуб» (youtube). Рік заснування?

2. Яка висота найвищої будівлі світу «Бурдж Дубай»?
3. Як називається найвищий водоспад в світу, його висота?
4. Яка площа Чорного моря?
5. Яка відстань від Землі до Місяця?
6. Столиця Канади? – Оттава.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Знайдіть в Інтернеті

 

ІІ Варіант
1. Яку назву мала перша комп’ютерна мережа?
2. Яка найвища споруда України?
3. Висота найвищого дерева у світі Гіперіон ?
4. Яка площа Азовського моря?
5. Яка відстань від Землі до Сонця?
6. Столиця Австралії?

 

Перегляд файлу

 

 

 

 

Узагальнюючий урок

 з теми

«Інтернет.

Безпечне користування Інтернетом»

5 клас

 

 

 

 

                    Вчитель: Кайданович І.В.

 

Пошук відомостей у мережі Інтернет. Безпечне користування Інтернетом

 

Тема. Узагальнюючий урок. Пошук відомостей у мережі Інтернет. Безпечне користування Інтернетом.

Мета:

  • навчальна: сформувати вміння здійснювати пошук інформації в мережі Інтернет, загальні правила користування Інтернетом; ознайомити учнів з можливостями та небезпеками, які є в Інтернеті; спонукати учнів поглянути на глобальну комп’ютерну мережу Internet з різних сторін; формувати вміння виділяти головне, порівнювати та аналізувати;
  • розвивальна: розвивати логічно-образне та алгоритмічне мислення, пам’ять, пізнавальний інтерес, творчу активності учнів;
  • виховна: виховувати в учнів інформаційну культуру, навички безпечної роботи в мережі Інтернет, активність, вміння самостійно здобувати знання.

Обладнання та програмне забезпечення: ПК, мультимедійний проектор, магнітна дошка, карта країни «Інтернет», паровоз, фонограма, плакат «Небезпека в Інтернеті», фішки для оцінювання знань, клубок ниток, м’яч.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Привітання. Створення емоційного настрою

Вчитель. Добрий день, усі сідайте, речі в подорож збирайте,

Час не будемо марнувати, будемо подорожувати!

Сподіваюсь, ви любите подорожі? Тоді вперед! Пропоную взяти з собою карту маршруту, хороший настрій (посміхніться один одному), і, звичайно, музику, яка вкаже нам правильний маршрут (слухають музику).

Музика із мультфільму «Фіксики». ( Слайд 1)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Вчитель. Діти, чи впізнали ви цю музику? Хто є героями мультфільму? (Відповіді учнів). (Слайд 2)

Чудово. Отож, щоб сьогодні під час подорожі вам потрібно згадати все те, що ми вчили на минулих уроках, бути активними, старанними та уважними. А назву загадкової країни ви дізнаєтесь, коли розгадаєте цей кросворд. (Слайд 3)

Колективне розв’язування кросворду

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Вчитель. (Слайд 4 ) Отже, країна по якій ми здійснимо віртуальну подорож на потязі – називається Інтернет, а тема нашого уроку має назву «Подорож країною Інтернет». Ми отримаємо багато корисної та цікавої інформації, навчимося шукати потрібні дані в мережі Інтернет, з’ясуємо, як безпечно мандрувати глобальною мережею. У країні Інтернет є свої гроші – фіксики. Ви можете їх заробити за свої знання та роботу на уроці.

Кожен, хто подорожує, повинен виконувати такі правила:

1. Правило піднятої руки. Якщо хочеш щось сказати – підніми руку.
2. Без дозволу – нічого не вмикай.
3. Знаєш сам – навчи того, хто не знає.
4. Будь уважним і старанним.

Вчитель. Наш потяг відправляється зі станції – «Біловізька школа» (Слайд 5)

Друзі, відомо, що в Україні 96% дітей віком від 10 до 17 років користуються Інтернетом. Але більша частина з них не знають про те, яка небезпека чекає на них в мережі.

Інтерактивна гра «Інформаційний клубок» (Слайд 6)

Вчитель. Давайте пограємо в гру. Уявимо, що ми в вагончиках потяга і прибуваємо на станцію «Інформаційний клубок».

Уявіть собі, що ось цей клубок – інформація. Передайте клубок тому учаснику, з ким би ви хотіли поділитися інформацією.

Вчитель. Дивіться, як ви гадаєте, на що схоже те, що ми утворили? (Відповіді учнів).

Дійсно, інформація переплітається, утворюючи глобальну мережу Інтернет.

Гра «Закінчи речення» (Слайд 7)

Вчитель. Наступна станція «Закінчи речення». Нагадую, що за правильну відповідь ви отримуєте грошову винагороду.

1. Комп’ютерна мережа – це… (Сукупність комп’ютерів, які об’єднані між собою.)
2. Комп’ютерні мережі бувають…? (Локальні і глобальні).
3. Локальні комп’ютерні мережі відрізняються від глобальних тим, що … (локальні – в межах будівлі, а глобальні – в межах країни).
4. Прикладом глобальної комп’ютерної мережі є … (Інтернет.)

Вчитель. Діти, наш потяг прибув до наступної зупинки нашої подорожі – увага, станція «Інтернет». (Слайд 8)

Діти, підніміть руку, в кого з вас є комп’ютер? А в кого є Інтернет?

Давайте згадаємо, що таке Інтернет.

Інтернет – це всесвітня інформаційна мережа, яка складається з мільйонів комп’ютерів у всьому світі, з’єднаних між собою.

Фронтальне опитування. Діти, зараз ви подивитися мультфільм і дасте відповідь на запитання: «Які можливості дає нам Інтернет?» (Перегляд уривку з мультфільму «Фіксики. Інтернет»)

Орієнтовні відповіді учнів: листуватися, відео спілкування, дізнаватися інформацію про погоду, новини, грати в комп’ютерні ігри, читати, книги.

Вчитель. Наступна наша станція – «Браузерна». (Слайд 9)

Діти, Інтернет – це ніби велика бібліотека, у якій можна знайти інформацію на різні теми, які тільки цікавлять.

Проблемне запитання

  • Кожна книжка в бібліотеці має своє місце на поличці, щоб її можна було швидко знайти. А як знайти потрібний сайт? (Треба знати адресу).
  • Але що мені робити, якщо я забув адресу потрібного сайту або не знаю цієї адреси?

Для пошуку інформації в Інтернеті існують спеціальні сайти, які називаються пошукові системи, за допомогою яких ми зможемо знайти потрібні дані. Існують різні пошукові системи. Наприклад, Яндекс та Google.

Вчитель. Для перегляду сайтів використовують спеціальні програми – браузери.

 

Робота зі схемою (Слайд 10)

Розглянемо алгоритм пошуку інформації в Інтернеті.

  • А хто мені може сказати, що таке сайт? (Сукупність веб-сторінок, які об’єднані спільною темою).
  • А чи можна порівняти сайт з книгою?
  • Що у них спільного?
  • А що відмінного? (У книзі міститься інформація з однієї теми. Наприклад у Енциклопедії про тварин)
  • Як можна на сайті знайти інформацію, про будь-яку, наприклад, рослину? (Через пошук, або можна скористатися гіперпосиланням)
  • А як можна знайти інформацію в енциклопедії? (По змісту)

Вчитель. Ми завітали до Пошукової станції. (Слайд 11)

IV. Практична робота. Пошукова робота

Вправа «Доповни думку»

Вчитель. Для того, щоб знайти потрібну інформацію не знаючи точної адреси сайту потрібно використати… (пошукову службу чи веб-каталог). Найпоширенішими пошуковими службами є… (Яндекс, Google, Мета).

Найбільш потужна, надійна та високошвидкісна пошукова система це…(Google). Її ми з вами і будемо сьогодні використовувати для пошуку потрібної нам інформації. А для отримання інформації потрібно сформувати… (запит).

Завантажте оглядач Google Chrome та роздивіться його панель інструментів, що вгорі, знайдіть поле Адреса та кнопку Перехід. Ваше завдання ввести в поле запиту характерні слова та натисніть кнопку Пошук.

Друзі, я підготувала для нас цікаве завдання. Вам потрібно в Інтернеті знайти певну інформацію. (Роздає завдання учням)

Знайдіть в Інтернеті

І Варіант
1. Коли було створений «ютуб» (youtube). Рік заснування? – 2005 рік.
2. Яка висота найвищої будівлі світу «Бурдж Дубай»? – 828 метрів.
3. Як називається найвищий водоспад в світу, його висота? – Анхель, 978 м.
4. Яка площа Чорного моря? – 422 000 км2.
5. Яка відстань від Землі до Місяця? – 384 400 км.
6. Столиця Канади? – Оттава.

ІІ Варіант
1. Яку назву мала перша комп’ютерна мережа? – Arpanet.
2. Яка найвища споруда України? – Київська телевежа (385 м).
3. Висота найвищого дерева у світі Гіперіон – 115 м.
4. Яка площа Азовського моря? – 38 000 км2.
5. Яка відстань від Землі до Сонця? – 149 600 000 км.
6. Столиця Австралії? – Канберра.

По закінченні роботи на екрані демонструються правильні відповіді, діти обмінюються роботами та здійснюють взаємоперевірку. (Слайди 12-17)

Вчитель. Ми продовжуємо нашу мандрівку і наш потяг прибув до міста Безпечний Інтернет. (Слайд 18)

Робота в групах «Безпечні і небезпечні сторони Інтернету»

Вчитель. Ви сказали, що за допомогою Інтернету можна знайти багато різної інформації. Але вона може бути корисною і шкідливою. А це є небезпечно.

  • Назвати всі безпечні або небезпечні сторони Інтернету.

Для цього об’єднаємось в команди. У вас на це завдання 3 хвилини. Підказки можна знайти в підручнику на с. 98.

Після презентації груп робиться узагальнення і роботи прикріплюються до магнітної дошки.

Безпечні сторони Інтернету

Небезпечні сторони Інтернету

1.

1.

V. Узагальнення знань

Наш потяг здійснив зупинку на станції «Систематична»

Вправа «Зайве слово»

  • а) Google Chrome, Wikipedia, Mozilla Firefox, Opera (Wikipedia – це не браузер);
  • б) Facebook, Wi-Fi, Twitter, Instagram (Wi-Fi – не є соціальною мережею);
  • в) спілкування, навчання, пошук відомостей, харчування (харчування – неможливо в Інтернеті).

Продовжіть речення

  • Дверцята, які відкривають нову сторінку називають … (гіперпосиланням)
  • Пристрій, який дозволяє підключити комп’ютер до мережі – … (модем)
  • Сторінка з якої користувач починає свою роботу в Інтернеті – …(домашня сторінка)
  • За допомогою неї можна обмінюватися листами з друзями по мережі Інтернет, її називають … (електронною поштою)
  • Віртуальним магазином ще називають … (Інтернет-магазин).

VІ. Домашнє завдання. Розв’язати ребуси (Додаток 1).

V. Підсумок уроку

Вчитель. Діти, нарешті ми повернулись до станції «Біловізька школа».

Оцінювання учнів

Вчитель. Наша подорож завершилась. Всі дуже гарно працювали. Підрахуйте свої фіксики. Їх кількість – це ваша оцінка за урок.

Рефлексія

  • У вигляді якої тварини ви зобразили б Інтернет? Чому? (Асоціації дітей: Тигр – злий, швидкий. Лисиця – хитрий. Павук –мережа. Рись – швидкий. Дельфін – розумний. Жаба – небезпечний.)

На завершення уроку подивимось ще один уривок з вашого улюбленого мультфільму. Перегляд уривку з мультфільму «Фіксики. Інтернет».

 

 

1

 

Перегляд файлу

Запрошення

28 листопада 2018 року

 в кабінеті інформатики 

на 12 годину 00 хвилин

відбудеться відкритий урок з теми «Інтернет.

Безпечне користування Інтернетом»

Вчитель : Кайданович Ірина Василівна

Клас : 5

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Узагальнюючий урок з теми: «Мережеві технології та Інтернет»

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Розгадайте кросворд11. «Дверцята» до інших сторінок. ГІперпосилання22. Електронна «книжка», де міститься різна інформація. САй. Т33. Сторінка сайту. ВЕб-сторінка44. Комп’ютери, з’єднані між собою. Ме. Режа55. Програма для перегляду веб-сайтів. Брауз. Ер66. Програма для спілкування. Ча. ТНН

Номер слайду 4

Країна Інтернет

Номер слайду 5

Станція – «Біловізька школа»

Номер слайду 6

Станція «Інформаційний клубок»

Номер слайду 7

Станція «Закінчи речення» Комп’ютерна мережа – це…Комп’ютерні мережі бувають…? Локальні комп’ютерні мережі відрізняються від глобальних тим, що …Прикладом глобальної комп’ютерної мережі є …

Номер слайду 8

Станція «Інтернет»

Номер слайду 9

Станція - «Браузерна»

Номер слайду 10

Пошук в ІнтернетіБраузер. Засоби пошуку браузера. Рядок пошуку. Ключові слова

Номер слайду 11

Пошукова станція

Номер слайду 12

Завдання 1 Варіант І Варіант ІІ «Ютуб» було створено у 2005 роціArpanet

Номер слайду 13

Завдання 2 Варіант І Варіант ІІ Висота найвищої будівлі світу «Бурдж Дубай» – 828 метрів. Найвища споруда України – Київська телевежа – 385 метрів

Номер слайду 14

Завдання 3 Варіант І Варіант ІІ Водоспад Анхель, висота 979 метрів. Висота найвищого дерева у світі Гіперіон – 115 метрів

Номер слайду 15

Завдання 4 Варіант І Варіант ІІ Площа Азовського моря – 38 000 км2 Площа Чорного моря – 422 000 км2

Номер слайду 16

Завдання 5 Варіант І Варіант ІІ Відстань від Землі до Сонця – 149 600 000 км. Відстань від Землі до Місяця – 384 400 км

Номер слайду 17

Завдання 6 Варіант І Варіант ІІ Столиця Канади – Оттава. Столиця Австралії – Канберра

Номер слайду 18

Місто «Безпечний Інтернет»{69012 ECD-51 FC-41 F1-AA8 D-1 B2483 CD663 E}Безпечні сторони Інтернету. Небезпечні сторони Інтернету1.1.

Номер слайду 19

Станція «Систематична»Знайдіть зайве слово Google Chrome. Wikipedia Mozilla Firefox Opera

Номер слайду 20

Станція «Систематична»Знайдіть зайве слово Facebook. Twitter. E-mail. Instagram

Номер слайду 21

Станція «Систематична»Знайдіть зайве слово спілкуваннянавчанняпошук відомостейхарчування

Номер слайду 22

Продовжте речення Дверцята, які відкривають нову сторінку називають …Станція «Систематична»

Номер слайду 23

Продовжте речення Пристрій, який дозволяє підключити комп’ютер до мережі – Станція «Систематична»Модем

Номер слайду 24

Продовжте речення Сторінка з якої користувач починає свою роботу в Інтернеті – Станція «Систематична»Домашня сторінка

Номер слайду 25

Продовжте речення За допомогою неї можна обмінюватися листами з друзями по мережі Інтернет, її називають …Станція «Систематична»

Номер слайду 26

Продовжте речення Віртуальним магазином ще називають Станція «Систематична»Інтернет-магазин

Номер слайду 27

Станція – «Біловізька школа»

20338171_images_2118846170.jpg
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Синєгуб Яніна Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
12 лютого 2019
Переглядів
1626
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку