УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ УРОК З ТЕМИ “ТРИКУТНИК”

Про матеріал

Урок засвоєння та систематизації вивченого матеріалу з теми “Трикутники” – нестандартний урок. Це урок-змагання, який має нетрадиційну структуру на кожному етапі. Урок розвиває логічне мислення через гру, в нестандартних ситуаціях та інтерес до математики, її історії, навчає правильно говорити, відстоювати свою точку зору, а також виховувати цілеспрямованість

Перегляд файлу

ГЕОМЕТРІЯ 7 КЛАС

ВСЕ ПРО ТРИКУТНИКИ

(УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ УРОК З ТЕМИ “ТРИКУТНИК”)

 

«Серед рівних розумом людей за однакових умов переважає той, хто знає геометрію»

Блез Паскаль

Мета уроку:

Навчальна:узагальнити, систематизувати, розширити та поглибити знання учнів про трикутники та їх властивості, закріпити навички та уміння під час розв’язку задач, використовувати визначення та теореми за даною темою

Розвивальна:розвивати математичну мову учнів, їх пам’ять, увагу, спостережливість, уміння порівнювати, узагальнювати, обґрунтовано робити висновки, а також пізнавальний інтерес учнів до предмету, розвивати спостережливість, кмітливість, уміння швидко переключати увагу. Розвивати логічне мислення.  Розвивати вміння застосовувати індуктивні і дедуктивні методи в разі необхідності. ,

Виховна:виховувати  навички контролю та самоконтролю, правильну самооцінку, охайність, уважність, позитивне відношення до навчання, Удосконалити навички групової та індивідуальної роботи.   Формувати високі моральні якості, доброзичливість, взаємопорозуміння, колективізм, почуття взаємної відповідальності, уміння гідно відстоювати свою точку зору в процесі групової роботи.

Задачі уроку: повторити теоретичний матеріал.

Обладнання:мультимедійна дошка, проектор, комп’ютер, підручник за 7 клас «Геометрія», автори: О.І.Істер, маршрутні листи, роздатковий матеріал, турнірна дошка;

Тип уроку: урок-змагання;

Хід уроку

 

І. Організаційний етап. У класі стоять чотири столи для команд-учасниць змагання. На столах лежать листки різних кольорів. Також лежать дзвіночки, за допомогою яких капітани команд будуть давати сигнал про готовність надати відповідь.

IІ. Методика проведення. У грі беруть участь 4 команди з одного класу.члени команди визначаються жеребкуванням, а саме: вчитель задає 4 питання:

1.Сума кутів у трикутнику дорівнює....180градусів

2.Сума гострих кутів прямокутного трикутника дорівнює (90°).

3.Зовнішній кут трикутника дорівнює ( сумі двох кутів трикутника, не суміжних з ним).

4.У рівних трикутників рівні .. .(відповідні сторони і відповідні кути).

Учні, які перші відповіли на питання автоматично стають капітанами, та обирають собі команду.  Сформовані команди самостійно обирають назву команди . Яка команда перша подає сигнал, та і має право на відповідь. Якщо жодна із команд не дає правильної відповіді, то наступне вчитель задає наступне  питання. В кінці змагання, команда яка набере найбільшу кількість балів і буде переможцем. Також кожен учень отримує свій маршрутний лист

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

На початку уроку дітям роздано аркуші настрою . На ньому учні позначають , який настрій був у них на початку уроку і який – у кінці. Так з′ясовую думку школярів про якість уроку.

Малюнок-до-уроку8

 

 

ІІІ. Оголошення учасників змагання. Вчитель почергово оголошує назви команд .

Вступне слово вчителя.

Девіз нашого уроку:

Шукай, дерзай, відповідай,
На друга зла ніколи не тримай!

Тобі, геометріє, наші вітання. Це ж ти нас сьогодні зібрала усіх на змагання. Сьогодні у нас не просто гра, а гра-подорож. Кожен гравець отримає сьогодні  – певну кількість балів, яка вказуватиме про рівень знань кожного з теми «Трикутники».

«Я вважаю, що ніколи до цього ми не жили в такий геометричний період. Все навколо -геометрія». Ці слова належать видатному французькому архітектору Ле Корбюзі і дуже доречно характеризують сьогодення. Світ, в якому ми живемо, наповнений геометрією будинків та вулиць, творіннями природи та людини. Трикутник - одна з перших геометричних фігур, про властивості якої людство дізналося ще в давнину. Задачі про трикутник були знайдені у давньогрецьких папірусах, старовинних індійських книгах. У папірусі Ахмеса згадується про рівнобедрений і прямокутний трикутники, давні вавилоняни ще 4000 років тому вже знали про властивість кутів при основі рівнобедреного трикутника.


Вчитись нелегко буває,
Та наука завжди хороша.
Кожна в світі людина знає,
Що знання -то найлегша
Найцінніша ноша.

Питання серйозні та є й жартівливі,

Тож будьте уважні і будьте кмітливі!


 


 

Завдання №1.

Назвати, не повторюючись (ланцюжком), суттєве для матеріалу «Трикутник» слово – своєрідний пароль. За кожний термін – 1 бал.

(Бісектриса, медіана, сторони, вершини, висота, рівносторонній, рівнобедрений, катет, гіпотенуза, кут).

Життя не стоїть на місці. Змінюються технології. Людина повинна постійно підвищувати свою кваліфікацію. Тобто наше сьогодення вимагає спеціаліста мобільного, здатного швидко адаптуватися в нових умовах професійної діяльності. Сам час настійно вимагає: не хочеш відставати від життя – Учись!

Завдання №2.

Визначити за якою ознакою трикутники рівні

6225_3_1

druga_oznaka_rіvnostі_trikutnika_-_geometrІja_-_uroki_dlj

E8thvgyN

Завдання №3. «Вірю – не вірю».

Команди відповідають  «так» чи «ні». Правильна відповідь – 1 бал.

1. Чи вірите ви, що в трикутнику чотири сторони і три кути? (Ні).

2. будь-яка сторона трикутника менша від суми двох інших його сторін? (Так).

3. сторони рівнобедреного трикутника називаються гіпотенузою і катетами? (Ні).

4. висота трикутника ділить кут пополам? (Ні).

5.у прямокутному трикутнику може бути два прямих кути? (Ні).

6.у трикутнику може бути тільки один тупий кут? (Так).

 Завдання №4

Гра. «Математичні терміни».

Умови гри: назвати терміни на певну букву. Якщо термін стосується теми «Трикутник», то він коштує 2 бали, якщо це просто математичний термін, то він коштує 1 бал.

В – висота, вектор, вершина, вісь, відрізок,…

Г -гіпотенуза,

П – периметр, призма, пряма,

К -катет, кут, крива

М - медіана, многочлен,

О – основа, одночлен,

Підсумок гри.

Оголошення переможців і нагородження дипломами учасників гри. Кожній команді вручаються дипломи. Спочатку дипломом нагороджується команда, що зайняла 4 місце, потім 3, і так до першого місця. Переможців вітають оплесками. Нагородження найкориснішого гравця.

Рефлексія

Психологічне діагностування «Результат великих справ часто залежить від дрібниць».

Пропонується гравцям вибрати фігуру на свій смак: коло, квадрат, трикутник, прямокутник, ламана .

Коло – доброзичливі, піклуються про інших, але дещо нерішучі, балакучі, мають широке коло друзів.

Квадрат – мають охайний, підтягнутий вигляд, робоче місце впорядковане, працелюбні, дотримуються правил та інструкцій.

Трикутник – мають модний зовнішній вигляд, прагнуть до лідерства, влади, нетерплячі, люблять розваги.

Прямокутник — всім цікавляться, уникають конфліктів, схильні до втрати речей, весь час знаходять нових друзів.

Ламана – прагнуть до знань, але робоче місце в безладді, не люблять паперової роботи, дотепні. 

 

doc
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
1495
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку