Узагальнюючий контроль за темою «Гідросфера»
Мета уроку: оцінити рівень навчальних досягнень учнів за вивченим матеріалом.
Обладнання: аркуші із завданнями.
Тип уроку: перевірка й оцінювання знань і вмінь учнів.
І. Організаційний момент
ІІ. Перевірка й оцінювання знань і вмінь учнів
Тестові завдання
1. Укажіть найменшу частину гідросфери.
А води атмосфери
Б поверхневі води суходолу
В підземні води суходолу
Г води Світового океану
2. Укажіть океан, що майже повністю розташований у Північній півкулі.
А Тихий
Б Атлантичний
В Індійський
Г Північний Льодовитий
3. Укажіть, до яких морів належить Чорне море.
А окраїнне
Б внутрішнє
В міжострівне
4. Укажіть основну причину високої солоності вод Червоного моря.
А атмосферні опади
Б приплив річкової води
В танення льодовиків
Г випаровування
5. Укажіть, яке походження має озерна улоговина, що утворилася в результаті руху літосферних плит.
А загатне
Б льодовикове
В тектонічне
Г карстове
6. Укажіть, як називається щорічне підняття рівня води в річці (це відбувається навесні).
А заплава
Б паводок
В повінь
Г межень
7. Укажіть, як називається головна річка з усіма притоками.
А річкова долина
Б басейн річки
В річкова система
Г вододіл
8. Укажіть, які озера є стічними.
А ті, в які впадають річки
Б ті, з яких витікає хоча б одна річка
В ті, що розташовані поблизу океанів
Г ті, що розташовані поблизу озер
9. Укажіть основну причину виникнення течій.
А виверження вулканів
Б землетруси
В урагани
Г постійні вітри
10. Укажіть, де утворюються покривні льодовики.
А Антарктида
Б Гімалаї
В Кордильєри
Г Анди
11. Укажіть, береги якого материка омивають води Біскайської затоки.
А Антарктида
Б Євразія
В Австралія
Г Африка
12. Укажіть, на якому материку розташоване озеро Танганьїка.
А Антарктида
Б Євразія
В Австралія
Г Африка
13. У наведеному переліку підкресліть однією рисою назви водних об’єктів, двома — назви об’єктів суходолу.
Каспійське, Босфор, Байкал, Гібралтарська, Шрі-Ланка, Бенгальська, Янцзи, Ніл, Кримський, Амазонка, Танганьїка, Волга, Мадагаскар, Гренландія, Магелланова, Ісландія, Дрейка, Біскайська, Мексиканська, Міссісіпі, Великобританія.
14. Намалюйте схему «Утворення річки», підпишіть її частини.
15. Розкажіть про утворення гірського льодовика і його особливості.