В. Скотт «Айвенго». Історичний колорит твору і засоби його створення. Динаміка сюжету і гумор

Про матеріал
Матеріал уроку вдало підібраний для 7 класу. В. Скотт «Айвенго». Історичний колорит твору і засоби його створення. Динаміка сюжету і гумор
Перегляд файлу

Тема. В. Скотт «Айвенго». Історичний колорит твору і засоби його створення. Динаміка сюжету і гумор

Мета: навчальна: показати учням глибоку зацікавленість автора зображенням історії батьківщини; розкрити панораму життя середньовічної Англії в романі «Айвенго»; розвивальна: формувати в учнів уміння сприймати великий за обсягом твір цілісно, порівнюючи зображуване в романі з реальними історичними подіями; вдосконалювати навички текстологічного аналізу твору; виховна: сприяти формуванню культури зв'язного мовлення, культури відповіді: логічність, послідовність, доказовість, емоційність; виховувати почуття патріотизму, прагнення сповідувати загальнолюдські цінності.

Обладнання: портрет письменника,  ілюстрації до твору, фрагменти мультфільму.

Теорія літератури: історичний роман, історичний та місцевий колорит, художній час, художній простір, інтрига, художні образи, художні засоби.

Тип уроку: нетрадиційний урок (урок-гра «Лицарський турнір»).

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми й мети уроку

Звернення вчителя до учнів

— Хоч «Айвенго» перш за все лицарський роман, мужність та вірність притаманні у цьому творі не тільки чоловікам. Тому ми спочатку розглянемо образи двох прекрасних героїнь роману «Айвенго» і спробуємо вирішити проблемні питання, а потім проведемо уявний рицарський турнір, на якому з’ясуємо, хто ж із учнів став найкращим знавцем твору й найщирішим прихильником англійського романіста В. Скотта.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

1. Робота індивідуальна

♦ Зробіть порівняльну характеристику леді Ровени та Ребеки.

Орієнтовна відповідь в конмпекті

Тести

1. В. Скотт вважається засновником:

а) історичного роману;

б) пригодницького роману;

в) соціально-побутового роману.

2. Лицар, який приховував своє обличчя на турнірі:

а) Ательстан;

б) Айвенго;

в) Бріан де Буагільбер.

3. Гурт і Вамба були:

а) рабами Седріка;

б) друзями Седріка;

в) сусідами Седріка.

4. Королевою кохання і краси на лицарському турнірі обрали:

а) Ребекку;

б) Джулію;

в) Ровену.

5. Як звали даму, перед якою схилявся навіть сам благородний Седрік? (Ровена)

6. Під яким ім'ям діє у романі Робін Гуд? (Локслі)

7. Коня й збрую для Айвенго допоміг дістати:

а) Седрік;

б) Локслі;

в) Ісаак.

8. Айвенго, перебуваючи в домі Седріка, відкрився лише:

а) свинопасу Гурту;

б) блазню Вамбі;

в) леді Ровені.

9. У записці короля Франції про звільнення Ричарда Левове Серце було написано:

а) «Будьте обережні - сокіл летить на здобич»;

б) «Будьте обережні - диявол спущений з ланцюгів»;

в) «Будьте обережні - тигр на волі».

10. Замок Фрона де Бефа підпалила:

а) Ровена;

б) Ребекка;

в) Ульріка.

11. Ребекка подарувала Ровені:

а) перстень з діамантом;

б) діамантову діадему;

в) скриньку з коштовностями.

12. Досягти високих почестей Айвенго завадила:

а) дружба з Локслі;

б) знайомство з євреєм Ісааком;

в) загибель Ричарда Левове Серце.

 

2. Проблемне питання

♦ Айвенго обрав собі за дружину Ровену тільки тому, що вона леді? (Ні, Ребека, хоч і дуже йому подобалася, але не розділяла його поглядів на турніри, рицарські поєдинки, хай і з пролиттям крові, але заради слави.)

3. Робота зі словником літературознавчих термінів. Запис понять історичний колорит, місцевий колорит, добирання прикладів з роману.

ІV. Закріплення знань, умінь та навичок

1. Лицарський турнір

Порядок проведення. Діти об’єднуються у дві команди за жеребкуванням . Обираються командири, назви та  девізи.

Раунд І. Учасники гри у письмовій формі дають відповіді на запитання на окремих аркушах.  

1. Що є безумовним доказом пригнічення корінного населення, обмеження його самостійності? (У нього відібрано рідну мову.)

2. Кого В. Скотт зобразив під ім’ям Локслі? (Робіна Гуда)

3. Відгадайте за описом, чиє це помешкання: величезна зала, довгий дубовий

стіл, застелений дорогою червоною скатеркою, другий стіл довший і нижчий для челяді, столи утворювали літеру Т. Вздовж головного столу стояли масивні стільці та крісла з різьбленого дуба. (Седріка Сакса)

4. Відгадайте, чий це портрет: «...Виявився високим, худорлявим старим чоловіком із правильними рисами обличчя; орлиний ніс, гострі чорні очі, високе, все в зморшках, чоло, довге сиве волосся й борода справляли гарне враження». (Ісаака)

5. У скількох турнірах, зображених у романі, брав участь Айвенго? (У трьох)

6. По чому можна було впізнати рабів? (По нашийниках)

7. Хто дав бідному паломникові, у якого переодягнувся Айвенго, багаті рицарські обладунки та коня? (Друзі Ісаака за його рекомендацією)

8. Що Айвенго зробив з призами, що йому належали після перемоги в турнірі? (Віддав борги, залишив переможеним)

9. Хто розповідав пораненому Айвенго про штурм фортеці? (Ребека)

10. Хто помінявся одягом ченця із Седріком, який знаходився в полоні? (Вамба)

11. Що означає слово Айвенго? (Слово походить від назви місцевості.)

12. Де і коли відбуваються події роману? (В Англії)

Раунд ІІ. Висвітлити політичні та соціальні проблеми у творі.

Раунд ІІІ. Члени команд змагаються, хто точніше й детальніше опише обладунки рицаря за відео з мультфільму .

Раунд IV. Гравці характеризують Айвенго

Раунд V. Конкурс для командирів-хлопців. Вони повинні сказати компліменти Ровені та Ребеці

2. Підбиття підсумків гри, визначення переможців

V. Домашнє завдання

Дібрати приклади гумору в романі В. Скотта «Айвенго».

 

docx
Додано
13 жовтня 2021
Переглядів
4491
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку