В. Скотт «Айвенго». Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу. Зіткнення добра, краси й справедливості із жорсткістю і підступністю.

Про матеріал
Допомогти учням усвідомити ідейно-художній зміст роману «Айвенго», аналізувати образ головного героя роману; розвивати образне та критичне мислення, висловлення власних думок та вражень; формувати почуття людської гідності, справедливості, поваги до кращих духовних надбань минулих епох; прищеплювати любов до читання.
Перегляд файлу

В. Скотт «Айвенго». Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу. Зіткнення добра, краси й справедливості із жорсткістю і підступністю.

Мета: навчальна: допомогти учням усвідомити ідейно-художній зміст роману «Айвенго», аналізувати образ головного героя роману; розвивальна: розвивати образне та критичне мислення, висловлення власних думок та вражень; виховна: формувати почуття людської гідності, справедливості, поваги до кращих духовних надбань минулих епох; прищеплювати любов до читання.

Тип уроку: урок вивчення нового навчального матеріалу.

Лицарство… воно джерело найчистіших і              

найшляхетніших прихильностей, опора пригніченим,

захист ображеним, оплот проти свавілля володарів!

Без нього дворянська честь  була б пустим звуком.

І свобода знаходить найкращих покровителів у

лицарських списах та мечах!

В. Скотт «Айвенго». 

                                      Перебіг уроку.

I.Організаційний момент.

IIМотивація навчальної діяльності. Оголошення теми й мети уроку.

Слово вчителя.

     Чи знаєте ви кого називали лицарями? Звичайно, сміливих, мужніх, відданих людей, котрі готові у будь-який момент прийти на допомогу всім, хто потерпає. Саме таким був Айвенго – головний герой однойменного  роману В. Скотта.

  1. Робота з епіграфом.
  • Як ви розумієте слова В. Скотта, що служить епіграфом уроку?

III. Актуалізація опорних знань.

Перевірка домашнього завдання.

  1. Розповідь про письменника, переказ основних епізодів першої умовної частини роману.
  2. Асоціативний прийом «Речі героїв».
  • Білий плащ (Бріану де Буагільберу, який мав символізував ангельську чистоту помислів лицаря ордену храмовників).
  • Золотий ланцюг (Бріан де Буагільбер кинув  як заставу у домі Седріка під час суперечки з пілігрімом. Він є символом багатства, яке так багато значило для лицаря ордену Храму).
  • Ріг у сріблястій оправі (Приз, який чекав на найкращого лучника в Ешбі – на Локслі. Ріг є символом вільного товариства, єдності правителя зі своїм народом).
  • Біла рукавичка (річ Ребекки, яка стала символом виклику на дуель).
  • Скринька (Подарунок Ребекки леді Ровені на знак глибокої вдячності та знак відмови Ребекки від мирського життя.
  • Ошийник (Гурту як символ рабства).
  1. Вікторина «Що ти знаєш про Айвенго?»
  • З якої родини походив Айвенго? (Він був сином англосакського феодала Седріка Роттервудського, який пишався давністю й честю свого старовинного роду).
  • У яких країнах побував герой? (У Палестині. Венеції, Франції, Генуї).
  • Кому служив Айвенго? (Королю Річарду I).
  • Що було зображено на його щиті? (Дуб, вирваний з коренем).
  • Під яким іменем виступав Айвенго на турнірі? (Лицар Позбавлений Спадку. Це було написано на його щиті).
  • Хто став переможцем першого дня турніру? (Айвенго).
  • З ким вступив Айвенго у двобій? (з Бріаном де Буагільбером).
  • Хто допоміг Айвенго у вирішальному поєдинку на лицарському турнірі? (Чорний лицар).
  • Як звали даму серця Айвенго? (Леді Ровена).
  1. Читання портрету Айвенго, коли він в одязі пілігрима з`явився в домі Седріка (розділ IV).
  • Як поводився герой?
  • Що в його поведінці приваблює читача?
  1. Прийом «Гронування».

Результат пошуку зображень за запитом "Гронування фото характеристика Айвенго"

Завдання. Обгрунтувати кожну рису.

  1. Прийом «Рольова гра».
  • Розказати від імені Айвенго, що з ним сталося після турніру?

Бесіда за прочитаним.

  • Чому Айвенго так цінує лицарство?
  • Що означали для героя лицарський дух, лицарська честь?
  • Чи дотримується Айвенго лицарських законів?
  1. Бесіда з учнями за фільмом «Балада про доблесного лицаря Айвенго».
  2. Запитання.
  • Чи бачили ви цей фільм?
  • Яке враження від перегляду цього фільму?
  • Як на вашу думку, чи відповідає образ Айвенго, створений у фільмі,

Результат пошуку зображень за запитом "Айвенго фото"образові літературного персонажа?

IV. Закріплення знань, умінь та навичок.

  1. Робота в групах.
  • Визначте, за допомогою яких основних художніх засобів та прийомів змальовується образ Айвенго? (Портрет, дії, вчинки, діалог, монолог, засоби виразності).

V. Домашнє завдання. Уміти переказувати ключові епізоди, характеризувати головного героя, висловлювати свої думки та враження.

VI. Підбиття підсумків уроку.

Інтерактивний прийом «Мікрофон».

Продовжте речення.

  • «Найбільше мене приваблює така риса героя…».
docx
Додано
1 січня 2020
Переглядів
2878
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку