«Вагомий внесок сценічної мови до розвитку вокальних здібностей»

Про матеріал
Удосконалення умінь і навичок виконання мовного тренінгу. Навчити дітей до виразного яскравого сценічного звучання голосу. -Розвинути здібності еластичності і рухливості дихальної і голосової апаратури, вдосконалення мовного і вокального слуху -Відпрацювання мовних і дикційних навичок у взаємодії з вокальними
Перегляд файлу

                                        Відкритий урок з вокалу

Викладач: Андрєєва Аліна Геннадіївна

Тема уроку: «Вагомий внесок сценічної мови до розвитку вокальних здібностей»

Форма проведення: індивідуальна

Дисципліна: вокал

Тип уроку: комбінованний

Мета: Удосконалення умінь і навичок виконання мовного тренінгу.

Завдання: навчити до виразного яскравого сценічного звучання голосу.

-Розвинути здібності еластичності і рухливості дихальної і голосової апаратури, вдосконалення мовного і вокального слуху

-Відпрацювання мовних і дикційних навичок у взаємодії з вокальними

Методи навчання:

-наочний (слуховий і зоровий)

- словесний (розповідь, пояснення, діалог)

-іллюстратівний в поєднанні з репродуктивним (вокальний, мовной показ вчителєм і відтворення почутого учнем)

- емперічний метод (метод практичного досвідченого пошуку зрозумілих для дитини слів, визначень для опису вокальних, мовних і дихальних прийомів)

Методичні прийоми:

-Творчі завдання і питання, які спонукають розумову діяльність.

-побудження до самоконтролю.

Обладнанням та матеріали:

-просте світле приміщення,

-фортепіано,

-дзеркальце,

-музичний центр

                                      структура уроку

1 Організаційний момент.

Педагог: Доброго дня! Тема нашого уроку: «вагомий внесок сценічної мови до розвитку вокальних здібностей» Сьогодні на уроці ми будемо працювати над чіткою дикцією, усуненням мовних дефектів, дихальною гімнастикою, виразним прочитанням віршів під інструментальний супровід, виконанням емоційно «оздоблених» вокальних творів.

2.Пояснення теми: Голос і мова артиста-вокаліста - це гнучкий багатофункціональний інструмент, який служить йому як в інформативних, так і в виразних цілях. Вправи зі сценічного мовлення на дикцію допомагають поліпшити звучання голосу, зробити його приємним для слухачів.Гучний голос, чітка дикція, правильна розстановка акцентів в тексті - все це дозволяє висловити почуття і емоції, обіграти твір.Мова повинна бути гучною, правильною і розбірливою.Голос повинен бути сильним, об'ємним і яскравим.Все це взаємопов'язане-Мова актора і вокальне виконання солістом. Артист повинен володіти технікою правильного дихання, яка дозволяє говорити голосно і навіть кричати, що не надриваючи зв'язок. Умілі артисти не зривають голос навіть при тривалих навантаженнях.

На жаль, талантів від Бога в цій сфері не буває взагалі, якщо не брати до уваги талантом приємний тембр голосу. Все інше досягається щоденними тренуваннями і регулярною практикою. Перед тими, хто тільки збирається зробити перші кроки на шляху до освоєння сценічної мови, стоять дві пріоритетні завдання:

-Зміцнення і розвиток мовного апарату.

-Оцінка недоліків мови і підбір вправ для їх корекції.

Дуже часто нерозбірливе вимова окремих звуків пов'язано зі слабкістю м'язів артикуляційного апарату і лицьових м'язів, т. Н. «Ледачою» артикуляцією. Бездоганна дикція подібна поставі: неможливо сутулитися в побуті і бути струнким на балу або на званому вечорі. щоб бути струнким, потрібно кожну хвилину стежити за собою і не дозволяти собі розслаблятися. Те ж саме стосується й мови: якщо в повсякденному спілкуванні ви дозволяєте собі недбалості, то з часом вони неухильно переростуть в мовні вади.

3. Практична частина.

1.Дихательная гімнастика.

Перше упражненіе.Что таке правильне дихання? Як правильно дихаємо? Вдихаємо через ніс видихаємо через рот. Легкі адже у нас дуже великі дихаємо в самий низ легкіх.Вот тут вони знаходяться, щоб сюди надходило повітря. Називається диафрагменное диханіе.Чтоби відчути його розглянемо кілька вправ.

-стрелять кісточкою від вишеньки в трубочку. Одна рука на животі. Стріляємо в мене я в вас.Трі кісточки відразу рука на животі.

- Затримуючи дихання. Набираємо повітря через ніс і видихаємо в руку. Живіт напружується. Вдих носом і видих рот трубочкою. Чи не напружувати тіло і плечі.

-Слідуйте упражненіе.Вдох носом видих ротом, вдих ротом, видих ротом.

-Задуваніе свечі.Держім свічку набрали повітря носом дуємо, щоб полум'я трохи відхилилося а не згасло. А зараз заду свічку, дві свічки остуди з одного і з іншого боку, голову повертаємо. Видих один. Потім 3 свічки, 5свечей, 7 свічок, 8 свечей.туловіще не повертається, тільки голова. І на останок 10 свічок остуди.

2 Артикуляційна гімнастика

Щоб вимова окремих звуків було виразним і чітким, потрібно постійно тренувати органи, що відповідають за артикуляцію.

Вправи для губ і щік.

-Зубило зімкнуті, губи сильно разтянути в сторони в посмішку, відкриваємо зуби а потім сильно витягуємо губи «хоботком» 5-6р.

-двігаем хоботком вгору вниз і в сторони (обов'язково зі зчепленими зубами, стежити щоб не виштовхувалася нижня щелепа) .5-6 р.

-Максимально втягнути щокі в порожнину рота, а потім максимально надути.

-Катаем повітряну кульку в порожнині рота, Загане його то в одну щоку то в другу. Потім надути обидві щоки і зняти напругу Кучерської ПРРрррррррррррр ....

Вправи для губ і язика.

Вправи на стимулювання активності мови в звуковидобуванні Л, Н, Д, Т, Р.

- «Чистим зубки» -двігаем мовою перед зубами, при закритих губах. Вправо-вліво, вгору вниз.

- «Голочка» Вузький, напружений мову висунути якомога далі. Утримувати в такому положенні під рахунок до 5

«Гойдалки» Відкрити рот. Почергово піднімати і опускати кінчик язика то на верхню, то на нижню губу. Повторити 5-10 разів

- «Холодок» Подути на кінчик язика, який знаходиться в разпластанном положенні на нижній губі, як ніби студія пиріг.

- «Чистописание» Кінчиком мови, як добре заточеним олівцем пишемо перед собою слово. Друкованими літерами і в кінці ставимо крапку і промовляємо слово.

3. дикційна гімнастика на вокальних вправах

- вичаніе в верхньому регістрі .Це вправа допомагає відчути опору, знайти головне резанірованіе і сприяє зміцненню губних м'язів.

-кху кху кху Вправа на відчуття опори звуку і чіткої роботи куточків мови

-до до ре до до ре мі ре до дикційна вправу на чіткий і легкий звук

-застосування в виспівування скоромовок кораблі лавірували лавірували та не виловеровалі

- да Де ді до да Де дідо бра бре брі бро бра бре брі бро бру .дікціонная скоромовка на розігрів м'язів мови і губ

- ра ре ро по терціях .Развіваем кантиленою спів і дикцію розігрів м'язів мови, губ.

Перейдемо тепер на твір два різнохарактерних «Півень» твір Кюї вимагає дуже чіткої дикції кантиленного співу і досить таки гордого ісполненія.І пісенька «Карабас і Тарантас» вимагає характерного виконання, жартівливого на улибке.Сейчас ми це продемонструємо.

Ще ми використовуються під час уроків читання віршів під музику.ето налаштовує на певний настоение допомагає глибше увійти в образ читаного вірша і безпосередньо передати певні емоції ....

docx
Додано
17 березня 2020
Переглядів
519
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку