Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу. Мета: поглибити знання учнів про життєвий і творчий шлях Василя Симоненка; формувати вміння аналізувати, визначати провідні мотиви, ідеї та художні засоби твору, з'ясувати символічний зміст образу лебедів; розвивати вміння висловлювати думку, робити висновки ; виховувати почуття любові до Батьківщини, глибоку вдячність матері, повагу до творчості В. Симоненка.
Словникова робота. Сургучеві — кольору червоного сургучу. Лиман — затока з морською водою в гирлі річки або озеро поблизу моря. Витязь — (поетичне): 1 ) хоробрий воїн, герой, богатир; 2 ) людина, яка відзначається небуденними, героїчними справами. Лицар — 1 ) вільний козак, запорожець, якому властиві доблесть і військове мистецтво; 2 ) переносне, розмовне — вихована, підкреслено чемна людина. Материнство — почуття жінки-матері до дитини.
Тема - любов матері до сина, виховання громадянина, який любить свою Батьківщину. Основна думка(ідея) – Можна все на світі вибирати, сину. Вибрати не можна тільки Батьківщину. Мотив- любов до матері. Образи твору- хата, колиска, півні,лебеді, зорі, півні. Образи - лебеді, білява хата, верби, тополі, мати-Вітчизна.
Художні засоби: Епітети : «лебеді рожеві», «тихі зорі», «зорі сургучеві» і т.д. Метафори: «заглядає в шибу казка», «мріють з крилами з туману», «темряву тривожили криками півні». Персоніфікація: « ой, біжи, біжи, досадо, не вертай, до хати»; «Будуть мандрувати очі материнські і білява хата», «танцювали лебеді в хаті на стіні». Порівняння : « лебеді, як мрії».