Василь Симоненко – „лицар на білому коні” в українській літературі. „Лебеді материнства”

Про матеріал
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу. Мета: поглибитизнанняучнів про життєвий і творчий шлях Василя Симоненка; формувативмінняаналізувати, визначатипровіднімотиви, ідеї та художнізасобитвору, з'ясуватисимволічнийзміст образу лебедів; розвивативміннявисловлювати думку, робитивисновки ; виховуватипочуттялюбові до Батьківщини, глибоку вдячністьматері, повагу до творчості В. Симоненка.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Василь Симоненко – „лицар на білому коні” в українській літературі. „Лебеді материнства”Тема нашого уроку:

Номер слайду 2

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу. Мета: поглибити знання учнів про життєвий і творчий шлях Василя Симоненка; формувати вміння аналізувати, визначати провідні мотиви, ідеї та художні засоби твору, з'ясувати символічний зміст образу лебедів; розвивати вміння висловлювати думку, робити висновки ; виховувати почуття любові до Батьківщини, глибоку вдячність матері, повагу до творчості В. Симоненка.

Номер слайду 3

Епіграф уроку: Можна все на світі вибирати , сину,Вибрати не можна тільки Батьківщину. В. Симоненко.

Номер слайду 4

Уявіть собі учня, який читає більше за вчителів, який щодня йде до школи за 9 км (такий же і зворотний шлях), при цьому навчається на «відмінно» і закінчує школу із золотою медаллю. Це про майбутнього видатного українського поета Василя Андрійовича Симоненка. Слово вчителя:

Номер слайду 5

Словникова робота. Сургучеві — кольору червоного сургучу. Лиман — затока з морською водою в гирлі річки або озеро поблизу моря. Витязь — (поетичне): 1 ) хоробрий воїн, герой, богатир; 2 ) людина, яка відзначається небуденними, героїчними справами. Лицар — 1 ) вільний козак, запорожець, якому властиві доблесть і військове мистецтво; 2 ) переносне, розмовне — вихована, підкреслено чемна людина. Материнство — почуття жінки-матері до дитини.

Номер слайду 6

Назвіть образи, які є у вірші (запишіть у зошити), поясніть їх роль:1 група — світ людей.2 група — світ природи.3 група — світ предметів. Що об’єднує всі ці образи?

Номер слайду 7

Назвіть образи, які є у вірші (запишіть у зошити), поясніть їх роль:1 група — світ людей (мати, син, друг, дружина).2 група — світ природи (лебеді, зорі, півні, верби, тополі).3 група — світ предметів (хата, колиска). Що об’єднує всі ці образи? (рідна земля, Батьківщина).

Номер слайду 8

Схема аналізу поетичного твору:1. Автор і назва твору.2. Тема твору.3. Основна думка.4. Мотив і жанр поезії.5. Образи твору.6. Художні засоби.

Номер слайду 9

Аналіз поетичного твору:1. Визначте тему твору.2. У яких рядках висловлено головну думку (ідею твору)?3. Мотив.4. Образи твору.5. З’ясуйте, які образи, на вашу думку, є символами.6. Які художні засоби.

Номер слайду 10

Тема - любов матері до сина, виховання громадянина, який любить свою Батьківщину. Основна думка(ідея) – Можна все на світі вибирати, сину. Вибрати не можна тільки Батьківщину. Мотив- любов до матері. Образи твору- хата, колиска, півні,лебеді, зорі, півні. Образи - лебеді, білява хата, верби, тополі, мати-Вітчизна.

Номер слайду 11

Художні засоби: Епітети : «лебеді рожеві», «тихі зорі», «зорі сургучеві» і т.д. Метафори: «заглядає в шибу казка», «мріють з крилами з туману», «темряву тривожили криками півні». Персоніфікація: « ой, біжи, біжи, досадо, не вертай, до хати»; «Будуть мандрувати очі материнські і білява хата», «танцювали лебеді в хаті на стіні». Порівняння : « лебеді, як мрії».

Номер слайду 12

Домашня робота:{BDBED569-4797-4 DF1-A0 F4-6 AAB3 CD982 D8}1. Дата народження2. Місце народження3. Прізвище при народженні:4. Твори:5. Жанр:6. Дата смерті: Портфоліо письменника

pptx
Додано
17 лютого
Переглядів
166
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку