Читаємо,розуміємо, творимо 1 клас
Тема: О. Буцень «Хто дужче любить»
Мета: вчити аналізувати твір, робити висновки ,критично мислити; удосконалювати навичку виразного читання; розвивати мовлення і мислення;
виховувати бережливе ставлення до природи, людські чесноти.
Хід уроку
І. Організація учнів до роботи.
Створення позитивної емоційної атмосфери.
Гра « Веселе коло»
Діти утворюють коло, взявшись за руки. За вчителем промовляють:
Всі візьмемося за руки!
Веселіше стало всім.
Усмішок сьогодні всім!
ІІ. Слухання вірша Т.Коломієць «Два веселих їжаки»
Два веселі їжаки
Накололи на голки
Всі листки
І сказали:
– Ми – кущі,
Золоті у нас плащі
На дощі.
Два веселі їжаки
Накололи на голки
Всі грибки
І сказали:
– Ми – пеньки,
Наросли у нас грибки,
Як горбки.
Два веселі їжаки
Позгортались у клубки
Під голки
І сказали:
– Ми – грудки...
Ну, а може,– будяки...
Ну, а може,– їжаки
Все-таки?.
ІІІ.Бесіда про їжаків за фото
1.-Хто це?
-Які вони?
-Де ми читали про двох їжачків?
2.Інсценування їжачка
-Якими ви уявляєте цих тваринок? Покажіть.
ІV.Читання вірша «ланцюжком»
Ой, журився їжачок,
Що багато колючок
На його свитині.
Не було б тих голочок –
Він катав би діточок
День і ніч на спині!
V.Робота в парах .Малювання їжаків. Презентація малюнків.
Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=2C2GdDFKixg
VІ.Опрацювання оповідання О.Буценя «Хто дужче любить»
Минуло ще кілька днів. Знову зустрілися хлопчики і засперечались, хто з них більше любить свого їжака. Петько хвалиться, що годує їжака молоком, всякого ганчір’я намостив у кутку комори, шоб добре було спати йому, мало не голки йому чистить…
— А ти що зробив для свого їжака? — питає Миколу.
— Нічого, — похмуро відповів хлопчик.
— От бачиш, — сказав Петько, — не любиш ти свого їжака.
— Ні, люблю, — заперечив Микола, — я його оце до лісу відніс, випустив на волю.
1.Читання вчителем.
2.Перевірка сприймання:
* Назвіть імена хлопчиків. Друкуємо в зошиті Микола, Петько.
-Хто з хлопців більше любить свого їжака? Доведіть.
-Якими були Микола і Петько? Назвіть риси характеру.
*Малюнок-переплутанка
-Чи відповідає малюнок змісту оповідання? Чому?
3.Аналіз твору.
*Гра «Так» чи «ні».(Якщо вчитель переказує правильно речення за змістом,
діти плескають в долоні; якщо неправильно-тупають ногами).
Були якось Петько з Миколою в лісі. Малини вони назбирали мало, зате двох їжаків зловили. Трапились вони під пеньком — ну як їх не взяти, кожний до себе.
Минуло ще кілька днів. Знову зустрілися хлопчики і засперечались, хто з них більше любить свого зайчика. Петько хвалиться, що годує їжака молоком, всякого ганчір’я намостив у кутку комори, щоб добре було спати йому, мало не голки йому чистить…
— А ти що зробив для свого їжака? — питає Миколу.
— Багато чого, — похмуро відповів хлопчик.
— От бачиш, — сказав Петько, — не любиш ти свого їжака.
— Ні, люблю, — заперечив Микола, — я його оце до лісу відніс, випустив на волю.
4.Розвиток критичного мислення.
-Якби хлопці назбирали багато ягід, вони б узяли собі їжаків?
-Якби сидів один їжак, щоб зробили друзі?
-Уявіть, що їжаки згодом зустрілись. Щоб вони сказали один одному?
Фізкультхвилинка https://www.youtube.com/watch?v=gDXqZRRNYgM
VІІ.Удосконалення техніки читання.
Читання тексту «естафетою».
VІІІ.Підсумок уроку.Рефлексія.
Вправа «Мікрофон»
-Що найбільше сподобалось ?
-Що нового дізнались?
-Що запам*яталось?