«Вчимося дружити»
Форма проведення: з елементами тренінгу.
Мета: сприяти поліпшенню психологічного клімату в класу, налагодженню доброзичливих відносин, розширити досвід у спілкуванні з іншими та значення дружби, цінувати своїх друзів, співпрацювати.
Хід заняття:
Сьогодні ми будемо говорити про гарні речі, про стосунки – про Дружбу. Ми розберемося що це за дивне таке гарне слово. Тому і темою нашого заняття є «Вчимося дружити». А вчитися разом з нами буде гість з країни Дружляндія.
І традиційно розпочнемо з вправи правил роботи.
Вправа «Наші правила»
Вправа «Хмаринки очікувань»
У вас на партах лежать хмариноньки. Будь ласка, напишіть на них, чого ви чекаєте від сьогоднішньої зустрічі з нашим героєм діти пишуть, а потім озвучуючи прикріпляють до ватмана або дошки).
Наш гість настільки любить спілкувати, що підготував для вас питання.
Вправа «Мікрофон»
Отож, Дружба – це відносини двох і більше людей. «Дружба – це найцінніший скарб!». Навряд чи знайдеться людина, яка не замислювався б про сутність дружби.
Сучасні тлумачні словники визначаються: «Дружба – це близькі стосунки, засновані на взаємній прив’язаності людей, спільності інтересів,смаків, поглядів, життєвих цілей, активній зацікавленості одне в одному».
Тобто це людина, якій ми довіряємо, яку цінуємо, якій віримо, яку цінимо.
Молодці!
В українській мові є такі поняття, як друг та товариш. Вони між собою за значенням абсолютно різні.
Товариш – це близько знайома вам людина. А друг – це та людина, якій ви можете довіритися, яка вас приймає таки, які ви є.
Вправа «Чаша добрих слів та порад»
Продовжимо відповідати на питання «що ж таке дружба?» Наш гість (Ім’я) пропонує створити чашу добрих слів про про це прекрасне почуття. Знаючи, які ви старанні і приходите на допомогу, гадаю це зробити буде не складно. Тому, кожен подумає «що потрібно для того, щоб теж бути і мати гарного друга?» (відповіді)
Підсумок: отже це Піклуватися Співчувати Допомагати Провідувати Прощати Турбуватися Гратися Ділитися Підтримувати Радіти Не битися Не обманювати Підбадьорювати Радити Запрошувати Довіряти Чекати
Руханка «Усі – дехто – один – ніхто» (розім'ятися, потренувати увагу)
Встаньте ті, в кого карі очі. Встаньте ті, хто бачив птаха. Встаньте ті, хто любить пити чай. Встаньте ті, в кого гарний настрій. Встаньте ті, в кого є друзі. Встаньте ті, хто любить морозиво. Тощо.
Підсумок: «Отже, за допомогою цієї вправи ми дізналися, що між нами є багато спільного».
Вправа «Чаша добрих слів та порад»
Із перших літер слова «друг» сформулюйте якості друга, який він?
Д – добрий, доброзичливий
Р – радісний, розумний, розсудливий
У – усміхнений, уважний
Г – гарний, готовий підтримати та допомогти
Обговорення мультфільму «Ріпка» (5 хв.)
Запитання для обговорення:
• Хто посадив ріпку?
• Хто допомагав її витягнути?
• Що сприяло їхньому успіху?
• Чи трапляються подібні ситуації у вас? Наведіть приклади таких ситуацій.
• Як ви розумієте вислів: «Один за всіх і всі за одного», «Разом і батька легше бити»? (відповіді дітей)
Але в житті буває свяке: Інколи навіть друзі можуть посваритися. Але що ж тоді робити??? (відповіді)
Підсумок; отже, правильно, треба миритися.
А які мирилки ви знаєте? (відповіді)
Перегляд відео з порадами про дружбу «Корисні підказки»
На цьому наше заняття завершено. Дякую за участь!