Броварський ліцей №7
Театралізований урок-казка
«Вчитись жити в мирі та злагоді»
Учитель початкових класів
Галуза В.П.
м. Бровари
Перший в житті урок, на мою думку, повинен стати для дитини незабутньою подією назавжди. Саме на першому уроці дитина повинна зрозуміти, що вона стала школярем і що школа чекала саме на неї. Тільки тоді в дитини виникатиме бажання ходити в школу та навчатись.
Перший урок складається з трьох частин-сходинок, які тісно пов’язані між собою.
Тема: «Вчитись жити в мирі та злагоді»
Мета: Формувати в дітей тверді переконання в необхідності праці як природної потреби кожної здорової людини. Спонукати учнів до усвідомлення ними необхідності жити в мирі та злагоді з рідними та близькими людьми. Виховувати дружні стосунки між школярами. Розкрити переваги добра над злом, щирості над хитрістю.
Хід уроку:
Перша частина
Ми вже школярики,
Бо маємо букварики!
Перед святковою лінійкою всім учням приколюються невеличкі емблеми. На них зображено сонечко, яке всміхається. Приколюючи емблемку, учитель до кожної дитини промовляє:
̶ Щиро запрошую тебе, маленьке сонечко, до першого класу.
Після лінійки учні заходять до класу і сідають за парти. Але зненацька в клас забігають двоє старших учнів, у яких на голові корони-хмаринки. Починається дощ.
Учитель звертається до першокласників:
̶ Ой, діточки! Дощ… Ви взяли з собою парасольки?
Діти:
̶ Ні.
Учитель:
̶ То тікайте до мене, мої маленькі!
(Діти біжать до вчителя і вчитель пригортає їх всіх до себе)
Учитель пригортає дітей і запитує:
̶ А хто вже став мокрим?
Діти:
̶̶ Ніхто.
(Раптом відкривають двері і до класу входить старшокласниця, в якої на голові корона-сонечко. Сонечко таке ж, як й дітей на емблемах).
Учитель:
̶ Не лякайтеся, мої маленькі! Це не мокрий дощ, а дощ чарівний. Це дощик радощів та щастя. У ньому купається сонечко.
Ось погляньте. Перед вами сонечко. Воно завітало до вас, щоб привітати своїх маленьких «діточок-сонечок» із сьогоднішнім святом.
(Сонечко з рук висипає на дітей вирізані із паперу дощові краплини).
Учитель:
̶̶ Діти, а чи нічого ви не помітили на своїх краплиночках?
Діти:
̶̶ Помітили усміхненого смайлика!
Старшокласниця:
(Роздає дітям «Буквар»)
̶ Милі мої сонечка!
Пора в Країну Знань на вирушать!
Та закликаю гарно на уроках працювать!
Бо щоб чогось в житті навчитись,
Потрібно добре потрудитись.
(Сонечко прощається з дітьми і виходить)
(Діти встають).
Дитина:
̶̶ Миле й ясне сонечок!
Запануй в серденьках наших на усе життя
Хай буде вічним, мирним, світлим і щасливим
Наше майбутнє…
Учитель:
̶ Діти, тільки що трапилось щось незвичайне. Трапилося чудо!
Яке саме? Хто помітив? А можливо ви помітили? (Звертається до батьків, які теж присутні у класі).
Учитель звертається до дітей:
̶ Діти, а ви вірите в те, що ви вже школярі? То для впевненості давайте промовимо: «Ми вже не школярики, бо маємо букварики!».
(Діти промовляють і сідають)
Друга частина
Школа ̶ квітки серединка,
а кожна дитинка ̶ її пелюстинка.
Учитель:
̶ Озирніться, діти! Подивіться! Чи багато нас у класі?
Діти:
̶̶ Багато!
Учитель:
̶ А ви такі гарні та веселі, наче квіточки ̶ землі квіточки.
̶ А що зібрало нас всіх тут?
Діти:
̶ Школа!
Учитель:
̶ Діти! Нині нас всіх зібрала школа. Бо школа без діток, як земля без квіток. Ви влилися у нову величезну шкільну родину і школа дуже радіє цьому. Повірте, на кожного зокрема школа з нетерпіння чекала.
(Заздалегідь учитель повинен підготувати вирізані із паперу квіткові пелюстки і серединку. Пелюсток повинно бути стільки, скільки дітей у класі. Перед уроком ці пелюстки слід розкласти на парти. Учитель бере серединку квітки (колір відповідає кольору сонечок, що на емблемках), на якій написано слово «школа» і приколює до дошки).
Учитель промовляє:
̶ Велика, світла, добра школо!
̶ Ти наче запашної квітки серединка, а кожна дитинка ̶ твоя пелюстинка!
Пригорни ж ці пелюсточки до себе, нехай буде ще більша родина у тебе!
(Потім по черзі кожен з дітей виходить до дошки зі своєю пелюсточкою, на якій написано його ім’я, та розповідає про свою родину, приколюючи до середини квітки свою пелюстку. На дошці утворюється величезна квітка.)
Учитель:
̶ Тож квітни завжди наша земля!
Буяють хай в квітках ліси і поля…
1 учень:
̶ Хай мир буде завжди! Бо хочемо цього тато, мама і я.
2 учень:
̶ А жити нас вчить хай школа моя!
3 учень:
̶ Бо школа ̶ це крихітка сонця!
4 учень:
̶ Це найсвітліша шибка віконця!
5 учень:
̶ Це наша друга сім’я, в яку влились нині ти та я.
Третя частина
«Вчитися жити в мирі та злагоді»
(Під тиху та ніжну мелодію вчитель ходить по класі і сипле на дітей різнокольорові квіточки, вирізані з паперу)
Учитель:
̶ «Щоб цвіли на землі квіти, слід їх поливати!
Щоб міцніла сім’я, треба вміти один одного шанувати!"
Діти, як ви розумієте цей вислів?
(Діти відповідають).
Учитель:
̶ Так, лише тоді кожному з вас буде затишно у нашій шкільній родині, коли будемо поважати один одного, допомагати один одному, співчувати один одному.
(Діти встають, беруться за руки, утворюють коло на весь клас.
З допомогою вчителя читають з дошки надруковані слова).
Діти:
̶ Дамо обіцянку…
Ми обіцяєм, що будем в дружбі жити,
Не будемо сваритись, а лише миритись.
Ми запевняємо вас, що так і буде!
Це кажуть вам вже не малята, а дорослі люди.
(Відкриваються двері заходить старшокласниця в українській формі.)
Старшокласниця:
̶ Ой, чула я, діточки, гарні слова! - гукає до вас Україна свята.
Як є у вас дружба, то квітну і я, піснею ллється мова моя.
(Вклоняється).
Нас чує наша Батьківщина.
Вона надіється, що будете гарно трудитись, навчатись, бо ви ̶ наше майбутнє.
Як будемо ми нині плідно працювати, то нашій Україні лише цвісти та ніколи не відцвітати.
Завжди бачити радість, щастя та мир, не знати біди, не бачити руїн ̶ сяяти перлиною серед усіх країн!