1
КЗ «ГУЛЯЙПІЛЬСЬКА СПЕЦІАЛІЗОВАНА
ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ»
ГУЛЯЙПІЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
«ВДПОЧИВАЙ-ка»
квест для учнів 6-го класу
Позакласний захід із
зарубіжної літератури,
приурочений до 160-ої річниці
від дня народження А.П. Чехова
підготувала вчитель
російської мови та зарубіжної літератури
Кирильченко Наталія Анатоліївна
2020 р.
6 клас
Зарубіжна література
Квест для учнів 6 класу
(до 160-ої річниці від Дня народження А. П. Чехова)
Мета
ОБЛАДНАННЯ: портрет А.П.Чехова, ілюстрації до творів А.П.Чехова, інтернет-підтримка; маршрутні листи для команд; «хмари слів» до творів «Хамелеон» та «Товстий і тонкий»; відео за до посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=HLXarUPxWAA
ЕПІГРАФ: У людині все повинно бути прекрасним: і обличчя, і одяг, і душа, і думки…
А. П. Чехов
ФОРМА ЗАХОДУ: квест
УЧАСНИКИ: учні 6 класу
Методичний коментар до проведення квесту: квест проводимо з учнями 6 класу. Учасників об’єднують у дві команди по 9 – 10 учнів у кожній. Спочатку кожна команда відгадує загадки. «Відгадки» вкажуть на місце розташування завдань. Команди отримують завдання, після того, як відгадають загадки, учні отримують маршрутні листи; корольові олівці, аркуші А4. Вчителю допомагають «консультанти» учні 10 класу, які координують роботу команд.
Квест починаєься із виконання завдання 1 у кабінеті зарубіжної літератури. Наступні завдання виконують у: бібліотеці, кабінеті математики, кабінеті української мови, іноземної мови, історії, мистецтва.
Кожне завдання оцінюється в «5» балів, всього «30» балів, «8» балів за підсумкову гру «Вірю – не вірю». Загальна кількість – 38. Час виконання завдань – 10 хвилин, якщо учасники виконують швидше, то додається бонус – 1бал, тобто, максимальна кількість – 44 бали. Для завдань «Продовж оповідання» і «Запропонуй ілюстрацію» - 15 хвилин.
Підведення підсумків та визначення команди-переможця відбувається знову в кабінеті зарубіжної літератури.
Маршрутний лист для команди 1
місце проведення завдання |
Бібліотека «Хмара слів» |
Кабінет математики «Впізнай героя» |
Кабінет історії «Кроссенс» |
Кабінет укр.мови «Продовж оповідання» |
Кабінет іноз.мови «Склади пазл» |
Кабінет мистецтва «Створи ілюстрацію» |
Кабінет зарубіж.літ «Вірю-не вірю» |
Оцінка за завдання/+бонус |
|
|
|
|
|
|
|
Всього балів |
|
|
|
|
|
|
|
Маршрутний лист для команди 2
місце проведення завдання |
Кабінет математики «Впізнай героя» |
Кабінет історії «Кроссенс» |
Бібліотека «Хмара слів» |
Кабінет мистецтва «Створи ілюстрацію» |
Кабінет укр.мови «Продовж оповідання» |
Кабінет іноз. мови «Склади пазл» |
Кабінет зарубіж.літ «Вірю-не вірю» |
Оцінка за завдання/+бонус |
|
|
|
|
|
|
|
Всього балів |
|
|
|
|
|
|
|
ХІД ЗАХОДУ
І. Організаційний момент. Вступне слово вчителя.
Слово вчителя: «У людині все повинно бути прекрасним: і обличчя, і одяг, і душа, і думки…» (звернення до епіграфу) – так казав російський письменник, з творчістью якого ми нещодавно познайомились. А 29 січня (17 січня за старим стилем) цього року ми відзначаємо 160-ту річницю від дня народження. Більше ніж століття ми читаємо маленькі оповідання, повісті, в театрах оживають драматичні твори Антона Павловича Чехова. Що відомо нам, читачам 21 століття, про життя і творчість А.П.Чехова?
Перегляд відео:
https://www.youtube.com/watch?v=HLXarUPxWAA
(код для перегляду відео)
Слово вчителя: Пригадайте факти чи цікаві події із життя А.П.Чехова, відомі вам, які не були озвучені у відео.
(Учні пригадують і діляться думками)
За 25 років творчості Чехов створив понад 300 різноманітних творів (коротких гумористичних оповідань, серйозних повістей, п'єс), багато з яких стали класикою світової літератури. Особливої уваги зазнали «Степ», «Нецікава історія», «Дуель», «Палата № 6», «Оповідання невідомої людини», «Мужики» (1897), «Людина в футлярі» (1898), «У яру», «Дітвора», «Драма на полюванні»; із п'єс: «Іванов», «Чайка», «Дядя Ваня», «Три сестри», «Вишневий сад».
Пропоную продовжити нашу зустріч, вирішуючи завдання, пов’язані із творчістю та творами А.П. Чехова, з якими ви знайомились на уроках зарубіжної літератури.
Щоб почати гру, відгадайте загадки, відповіді вкажуть на місце, де ви знайдете завдання.
(Вчитель оголошує правила проведення квесту, для кожної команди пропонують конверти із загадками. Конверт із завданням для команди 1захований під поверхнею учительського столу; конверт для команди 2 захований під сидінням учительського стільця)
І. Загадки для команд:
Однотонний, кольоровий.
Ми за ним навчаємось,
Пишемо і граємось. (стіл)
Є важкий, а є легкий.
Ми на ньому сидимо,
І вчимося, і їмо. (стілець)
Кожній команді пропонується конверт із новою загадкою, відгадка приведе учасників до нового місця перебігу квесту.
Загадка 1
Співають цифрі тут сонети
І морщать думанням чоло.
Тут рахувати вчать предмети,
Шукать, що буде чи було. (Кабінет математики)
Загадка 2
Всі на світі книжки має,
на поличках їх тримає.
Тихо там себе веди,
прочитав – на місце поклади. (бібліотека)
Одна з команд направляється в бібліотеку, а інша в кабінет математики
На кожній станції квесту, після розв’язання завдань, учасникам пропонують нові загадки, відповідь «направляє» учасників до необхідної їм станції – кабінету.
Загадки про шкільні кабінети:
Там пісня, музика звучить,
Тече, немов вода у крані.
Урок минає, наче мить,
Там голос – пан, а нота – пані (кабінет мистецтва)
Там мови рідної навчають,
Писати назви рік та гір.
Частини мови визначають,
Складають речення і твір. (кабінет української мови)
Читають вірші тут, поеми –
Гіркі й солодкі, наче джем.
Всі твори тут, на різні теми,
Написані за рубежем. (кабінет зарубіж.літ.)
Там говорять незрозуміло,
Бо дивні мови вчать уміло,
Щоб могли батьки сміло
За кордон всіх відпускати! (кабінет іноз.мови)
Історичні постаті відомі
Там живуть у кожнім томі,
Про визначні події прочитайте,
Дати всі запам’ятайте! (кабінет історії)
ІІ. Завдання в бібліотеці:
«Хмаринка слів»
Команді пропонується конверт із «хмаркою», учасники повинні назвати твір А. П. Чехова, для кожної команди окремий конверт з окремою «хмаркою».
ІІІ. Завдання в кабінеті математики:
«Впізнай героя»
Впізнай героя за поданим портретом:
«…….делает полуоборот налево и шагает к сборищу. Около самых ворот склада, видит он, стоит вышеписанный человек в расстегнутой жилетке и, подняв вверх правую руку, показывает толпе окровавленный палец. На полупьяном лице его как бы написано: «Ужо я сорву с тебя, шельма!» да и самый палец имеет вид знамения победы. В этом человеке Очумелов узнает золотых дел мастера ….» (Хрюкін)
«….только что пообедал на вокзале, и губы его, подернутые маслом, лоснились, как спелые вишни. Пахло от него хересом и флер-д’оранжем.»
(Товстий)
«….только что вышел из вагона и был навьючен чемоданами, узлами и картонками. Пахло от него ветчиной и кофейной гущей….» (Тонкий)
«…вдруг побледнел, окаменел, но скоро лицо его искривилось во все стороны широчайшей улыбкой; казалось, что от лица и глаз его посыпались искры. Сам он съежился, сгорбился, сузился… Его чемоданы, узлы и картонки съежились, поморщились…» (Тонкий)
«…Вот не ожидал! Вот сюрприз! Ну, да погляди же на меня хорошенько! Такой же красавец, как и был! Такой же душонок и щеголь!» (Товстий)
Після виконання завдань, учасникам знову пропонується загадка
ІV. Завдання в кабінеті мистецтва:
«Створи ілюстрацію»
Перейти за посиланням:
Ознайомитись з матеріалом і створити ілюстрацію до статті, з якою ознайомились:
«Хамелеони (Chamaeleonidae) — родина ящірок. Має 2 підродини та 10 родів. Назва «хамелеон» походить від імені міфічної істоти, що змінює свою зовнішність.
Загальна довжина коливається від 4 до 60 см. Тулуб сильно стиснутий із боків, із короткою шиєю та, зазвичай, чіпким хвостом, укритий роговими зернами та бугорками, хребет — гребінеподібний, гострокутний. Вдовж спини та передньої частини є висока хвиляста складка шкіри, яка підтримується пильно розвинутими відростками хребців. Є черевні ребра, але відсутні ключиці.
На голові у багатьох видів є рогові та шкіряні вирости (гребні, бугри, загострені роги). У самців роги та вирости набагато краще розвинуті, ніж у самок. Голова шоломоподібна з помітно піднятою потилицею та більш—менш опуклими гребенями.»
V. Завдання в кабінеті іноземної мови:
«Склади пазл»
Перейти за поданим посиланням, скласти пазл, переказати епізод твору, відображений на «пазлі»:
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=268df27eb11f
Пазл. А.Чехов
Можна запропонувати ілюстрацію у паперовому варіанті:
VІ. Завдання в кабінеті української мови:
«Продовж оповідання»
Скласти продовження до запропонованої розповіді:
«— Ох, ти, господи... Скучили за братиком... А я ж і не знав! То це їхній собачка? Дуже радий... Візьми його... Собаченятко нічого собі... Метке таке... Хап цього за палець! Ха-ха-ха... Ну, чого тремтиш? Ррр... Рр... Сердиться, шельма... цуцик отакий.
Прохор кличе собаку і йде з ним від дров'яного складу. Натовп регоче з Хрюкіна.
— Я ще доберуся до тебе! — погрожує йому Очумєлов і, запинаючись шинеллю, іде собі далі базарною площею.» (А.П.Чехов «Хамелеон»)
«Товстий хотів було заперечити щось, але на обличчі тонкого було стільки благоговіння, солодкуватості і шанобливої кислоти, що таємного радника занудило. Він одвернувся від тонкого і простяг йому на прощання руку.
Тонкий потиснув три пальці, уклонився всім тулубом і захихикав, мов китаєць: "Хи-хи-хи". Дружина посміхнулася. Нафанаїл шаркнув ногою і впустив картуза. Всі троє були приємно вражені.» (А.П.Чехов «Товстий і тонкий»)
VІІ. Завдання у кабінеті історії:
«Кроссенс»:
Назвати, як пов’язані всі зображення
із життям чи творчістю А.П. Чехова.
Для визначення переможця обидви команди, опинившись кабінеті зарубіжної літератури, беруть участь у грі «Вірю – не вірю»
VІІІ. ГРА «Вірю – не вірю»
- Учні дають відповіді: «вірю» - «не вірю»
1. А.П.Чехов був єдиною дитиною в сім'ї рибалки. -
(«Насправді ж було так… п'ятеро братів і сестра, а батько був купцем)
2. Дитинство письменника минуло в Краснодарі. (Таганрозі) -
3. Батько залучав у дитинстві Антошу до танців. -
(Торгівлі, релігії, співів у церковному хорі)
4. Свої перші оповіданні Чехов підписував псевдонімом Антоша Чехонте +
5. На літні місяці 1888 і 1889 років Чехов виїздив до Грузії. -
(Був в Україні)
6. Антон Павлович мав дачу неподалік від Харкова (від Сум) -
7. Чехов проживав у Ялті. +
8. 1879 року Чехов вступив до Московського університету на педагогічний факультет (на медичний). -
ІХ. Підведення підсумків.
«След»
Л. Мартынов
А ты?
Входя в дома любые –
И в серые,
И в голубые,
Всходя на лестницы крутые,
В квартиры, светом залитые,
Прислушиваясь к звону клавиш
И на вопрос даря ответ;
Скажи:
Какой ты след оставишь?
След,
Чтобы вытерли паркет
И посмотрели косо вслед,
Или
Незримый прочный след
В чужой душе не много лет?
ЛІТЕРАТУРА ТА ІНТЕРНЕТ-ДЖЕРЕЛА