Гра-подорож «Михайло Васильович Остроградський – властитель аксіом і теорем» створена за технологією WEB-квесту, являє собою короткостроковий дослідницький проект. Веб-квест розміщений на сервері http://ostrogradskij.blogspot.com/. Це конструктивний підхід до навчання. Учні не тільки збирають і систематизують інформацію, що одержаний не від вчителя, а з Інтернету, вони спрямовують свою діяльність на поставлену перед ними задачу. Інтернет тут є засобом, який робить урок більш продуктивним, а робота учнів перетворюється у творчість.
Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №7 ім. Т. Г. Шевченка
Полтавської міської ради Полтавської області
Веб-квест
«Михайло Васильович Остроградський –
властитель аксіом і теорем»
Підготувала:
Піддубна Наталія Миколаївна,
учитель математики,
учительІІ категорії
Полтавської ЗОШ І-ІІІ ступенів
№ 7 ім. Т. Г. Шевченка
Полтава - 2017
Гра-подорож «Михайло Васильович Остроградський – властитель аксіом і теорем» створена за технологією WEB-квесту, являє собою короткостроковий дослідницький проект. Веб-квест розміщений на сервері http://ostrogradskij.blogspot.com/. Це конструктивний підхід до навчання. Учні не тільки збирають і систематизують інформацію, що одержаний не від вчителя, а з Інтернету, вони спрямовують свою діяльність на поставлену перед ними задачу. Інтернет тут є засобом, який робить урок більш продуктивним, а робота учнів перетворюється у творчість.
При роботі над проектом учні досліджують свою тему в міні-групах або самостійно вдома чи поєднуючи обидві форми роботи залежно від навчального часу, виконують завдання Веб-квесту, здійснюючи віртуальну подорож по просторах мережі Інтернет. Зібрану в ході дослідження інформацію учні оформляють у вигляді мультимедійних презентацій, публікацій (буклет), глогів, стінгазет тощо, а також виконують практичні завдання та тести. Результати роботи заслуховуються, обговорюються і оцінюються на конференції.
Над веб-квестом можуть працювати учні самостійно, з різних класів чи шкіл, адже усі учасники реєструються в анкеті учасника, а результати тестів може перевірити учитель. Очікується, що робота над проектом допоможе учням краще познайомитися з історією математики, відомим на всю Європу земляком – М. В. Остроградським, його внесок у науку та педагогіку, оцінити набуті знання з теми: «Первісна, невизначений та визначений інтеграли», а також розширити наукову картину світу та познайомить з новими формами використання ІКТ, можливостями для активного навчання.
Мета: навчальна:
- Узагальнити та перевірити знання про первісну та її властивості, інтеграл; вивчати історію розвитку математичного аналізу, внесок Михайла Васильовича Остроградського в дослідження деяких математичних та фізичних законів, можливості застосування математичних знань;
- Формувати ключові компетенції: навчати учнів самостійного набуття нових знань з використанням WEB- технології ;
- Спонукати школярів до дослідницької діяльності з використанням різних інформаційних ресурсів;
розвиваюча:
- Розвивати пізнавальний інтерес до предмета за допомогою використання ІКТ в навчальному процесі;
- Розвивати у учнів критичне мислення;
- Розвивати вміння порівнювати і аналізувати, класифікувати об'єкти і явища, мислити абстрактно;
виховна:
- Стимулювати учнів на спільну творчість через роботу в команді, виховувати відповідальність за виконану роботу, самокритичність, взаємопідтримку і вміння виступати перед аудиторією ;
- Розширювати міжпредметні зв'язки, що сприяють формуванню ключових компетенцій.
Тип веб-квесту: короткочасний
Обладнання: комп'ютери (або ноутбуки на кожен учнівський стіл) з виходом в мережу Інтернет, інтерактивна дошка чи екран, проектор, роздатковий матеріал для кожної групи учнів: тестові завдання, критеріїї оцінювання.
Методи роботи: самостійна робота учнів на різних рівнях навчально- пізнавальної діяльності (репродуктивний, пошуково-дослідницький, творчий)
Форма організації пізнавальної діяльності: групова робота, в результаті якої кожна група виробляє спільну думку по заданому питанню і робить повідомлення про підсумки своєї роботи для всього класу, реалізуючи тим самим ідею взаємонавчання.
Хід веб-квесту
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності учнів.
Учитель: Як ви розумієте такий вислів?
«Якщо я і бачив далі інших – то лише тому, що стояв на плечах гігантів» Ісаак Ньютон, 1667 рік?
Сьогодні на нас чекає дещо нестандартна подорож, тому що це буде подорож у часі, де ми дослідимо життєву та науково-педагогічну діяльність унікальної людини – нашого земляка Михайла Васильовича Остроградського. Всі знають Олександра Пушкіна, Тараса Григоровича Шевченка, але, я гадаю, що більшість не здогадується, яке саме відношення до цих відомих людей має саме Остроградський та його математика. Але життя людини, особливо талановитої, не може обмежуватися лише одним захопленням математикою. Я хочу прикладом нашого земляка донести до вас, що людина, здібна в математиці – здібна до всіх інших наук.
Давайте трохи згадаємо історії: Якою була Україна часів 1800-х років ХІХ століття? Які відомі українські діячі проживали в цей час?
Організація роботи у Веб-квесті
Для проходження веб-квесту необхідно заповники анкету учасника. Клас необхідно розбити на команди по декілька учнів і вибрати для кожної команди капітана. Всі члени команди повинні допомагати один одному. Веб-квест побудований у вигляді сходів-етапів:
1 етап – «Дитинство»;
2 етап – «Навчання»;
3 етап – «Наукова та викладацька робота»;
4 етап – «Дружба з О. С. Пушкіним та Т. Г. Шевченком»;
5 етап – «Пам’ять»;
6 етап – «Науково-педагогічна спадщина»
7 етап – «Тест «Первісна, інтеграли»
8 етап – «Підсумковий тест»
Кожен етап має свої завдання, які необхідно буде виконати (скласти пазл - портрет вченого, ознайомитися з додатковими інтернет-джерелами, виконати тести, переглянути відео чи ознайомитися з бібліотечними матеріалами, фотографіями, фактами та підготувати звіт про виконану роботу. Звіт - це міні-проект, де учні представляють роботи (презентації, публікації, глоги, стінгазети тощо про окремий етап життя М.Остроградського), хоча виконують і досліджують усі матеріали квесту. З кожної команди виступатимуть по одному учасникові. Основні критерії звіту: розуміння завдання, достовірність використовуваної інформації, творчий підхід.
(Кожен учасник веб-квесту отримує пам’ятку – алгоритм роботи у веб-квесті, яка допоможе йому організувати свою роботу)
Пам’ятка для учасників веб-квесту
1. Познайомтеся з темою і завданням квесту;
2. Познайомтеся із завданнями та матеріалами на кожному етапі;
3. Вивчіть запропонований список ресурсів;
4. Складіть план пошуку інформації;
5. Досліджуйте інформаційні ресурси згідно завдань на кожному етапі;
6. Оформіть звіт у вигляді мультимедійної презентації, веб-сторінки, веб-сайту, буклету чи в іншій запропонованій формі;
7. Познайомтеся з критеріями оцінки вашого звіту;
8. Обговоріть результати роботи в мікрогрупі;
9. Підготуйтеся до захисту веб-квесту.
ІІІ. Робота учасників Веб-квесту над обраними завданнями з використанням ресурсів мережі Інтернет.
Опис етапів проходження Веб-квесту:
Заповніть анкету учасника!
1. На «1 етапі «Дитинство» потрібно ознайомитися з наданим матеріалом про Михайла Остроградського, а також дослідити додаткові сайти та виконати завдання 1. «Скласти пазл-портрет».
2. На «2 етапі «Навчання», детально ознайомтеся з особливостями навчальної діяльності Михайла Васильовича та вченими, які працювали з ним та навчали в Україні та Європі. Завдання 2. «Потрібно співставити фото іменам вчених, у яких навчався Остроградський».
Не забувайте зберігати інформацію, що вас зацікавила в особисту папку і закривати відвідані сайти..
3. На «3 етапі «Наукова та викладацька робота», ви познайомитеся з видатними учнями вченого-математика, їх діяльністю та досягненнями. Завдання 3. «Познайомитися з діяльністю видатних учнів Остроградського, використовуючи додаткові матеріали та розширити запропонований список».
4. На «4 етапі «Дружба з О. С. Пушкіним та Т. Г. Шевченком» зібрана інформація про дружні стосунки Михайла Остроградського з Пушкіним та Шевченком, наведені цікаві факти їх спілкування та знайомства .
5. На «5 етапі «Пам’ять» зібрані свідчення про останні дні життя вченого та відомості про особливості вшанування його пам’яті.
6. На «6 етапі «Науково-педагогічна спадщина» - познайомтеся з різноманіттям наукових досліджень вченого та педагога, його працями та прогресивними ідеями .
7. На «7 та 8 етапах» - пропонуються тестові завдання на перевірку рівня засвоєння теми «Первісна, інтеграли» та підсумковий тест по роботі над Веб-квестом.
IV. Представлення результатів роботи.
Виступ учнів з кожної групи. Представлення звіту.
V. Підведення підсумків. Оцінювання учнів. Обговорення кожного виступу. Оцінювання.