Веб-квест "Я, майбутне та енергія"

Про матеріал

Завдання для кожної групи:

1.У енергії свої закони.

Пошук інформації щодо видів енергії, законів і практичного застосування людством енергетичних джерел.

2.Енергетична криза.

Пошук інформації, пов'язаною з проблемами нестачі традиційних джерел енергії, проблем енергетичної нерівності споживачів різних країн.

3.Енергетичні проблеми і клімат.

Пошук інформації щодо екологічних проблем через використання традиційних джерел (глобальне потепління, забруднення атмосфери тощо).

4.Енергетичні ресурси України.

Пошук інформації про енергетичні (традиційні і альтернативні) джерела енергії України, проблеми і перспективи.

5.Альтернативна енергетика.

Пошук інформації про переваги та недоліки альтернативної енергетики: атомної, вітрової, сонячної і т.д.

6.Енергозберігаючі технології.

Пошук інформації про сучасні енергозберігаючі технології (енергозберігаючі лампочки, датчики руху і т.і.)

7.Економимо енергію у побуті.

Пошук інформації щодо шляхів енергозбереження в побуті.

8.Екоенергетика - енергетика майбутнього.

Пошук інформації та висування ідей щодо використання енергетичних джерел, що не шкодять навколишньому середовищу, задовольняючи потреби людини.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Майстер-клас. Веб-квест як спосіб активізації навчальної діяльності учнів

Веб-квест від англійського "web-quest" - «Інтернет пошук».

В даний час в різних сферах діяльності відчувається брак фахівців, здатних самостійно і в команді вирішувати виникаючі проблеми, робити це за допомогою Інтернету. Тому робота учнів в такому варіанті проектної діяльності, як веб-квест, урізноманітнює навчальний процес, зробить його живим і цікавим. А отриманий досвід принесе свої плоди в майбутньому, тому що при роботі над цим проектом розвивається ряд компетенцій:

  • використання ІТ для вирішення професійних завдань (в т.ч. для пошуку необхідної інформації, оформлення результатів роботи у вигляді комп'ютерних презентацій, веб-сайтів, флеш-роликів, баз даних і т.д.);
  • самонавчання та самоорганізація;
  • робота в команді (планування, розподіл функцій, взаємодопомога, взаємоконтроль);
  • вміння знаходити кілька способів рішень проблемної ситуації, визначати найбільш раціональний варіант, обгрунтовувати свій вибір;
  • навик публічних виступів (обов'язково проведення передзахисті і захистів проектів з виступами авторів, з питаннями, дискусіями).

 

Що ж таке веб-квест?

«Освітній веб-квест - це сайт в Інтернеті, з яким працюють учні, виконуючи ту чи іншу навчальну задачу. Розробляються такі веб-квести для максимальної інтеграції Інтернету в різні навчальні предмети на різних рівнях навчання у навчальному процесі. Вони охоплюють окрему проблему, навчальний предмет, тему, можуть бути і міжпредметними. Розрізняють два типи веб-квестів: для короткочасної (мета: поглиблення знань та їхня інтеграція, розраховані на одне-три заняття) і тривалої роботи (мета: поглиблення і перетворення знань учнів, розраховані на тривалий термін - може бути, на семестр або навчальний рік ). Особливістю освітніх веб-квестів є те, що частина або вся інформація для самостійної або групової роботи учнів з ним знаходиться на різних веб-сайтах. Крім того, результатом роботи з веб-квестом є публікація робіт учнів у вигляді веб-сторінок і веб-сайтів (локально або в Інтернет).

Веб-квест (webquest) в педагогіці — це проблемне завдання з елементами рольової гри, для виконання якого використовуються інформаційні ресурси Інтернету. Уперше ця модель проектної діяльності була представлена викладачем університету Сан-Дієго (США) Берни Доджем і Томом Марч в 1995 році. Учителі всього світу використовують цю технологію як один із способів успішного використання Інтернету на уроках.

Веб-квест «Я, майбутнє та енергія»

Назва веб-квесту: «Я. майбутнє та енергія»

Предмет (предмети): фізика, хімія, екологія, біологія, інформатика.

Вікова категорія: 9 -11 клас.

Мета:

  • Формувати навички інформаційної діяльності.
  • Розвиток інтересу до предметів фізика, хімія, екологія, біологія, інформатика; формувати мотивацію навчання.
  • Формувати критичне мислення, вміння встановлювати логічні зв'язки між явищами, аналізувати різні ідеї та події, робити обґрунтовані висновки, вибудовувати ланцюжок доказів.
  • Розвивати комунікативні вміння, навички публічного виступу.
  • Використовувати інформаційний простір мережі Інтернет для розширення сфери своєї творчої діяльності.
  • Удосконалювати навички роботи в комп'ютерних програмах.
  • Формувати вміння працювати в команді, досягати компромісу.

Центральне завдання: Робота в групах за отриманою темою та представлення результатів

у вигляді сторінки сайту.

Порядок проведення:

1. Попередня підготовка

Учасники веб-квесту повинні мати достатню інформаційну компетентність щодо роботи з Інтернет-джерелами, ознайомлені з технологією роботи у соціальних сервісах, вміти обробляти інформацію, систематизувати її, проводити візуалізацію (складання схем, діаграм, кластерів тощо) Корисні посилання:

http://www.fnv-site.ru/index/veb_kvesty/0-62

http://www.fnv-site.ru/index/video_k_uroku/0-13

http://wiki.fizmat.tnpu.edu.ua/index.php/

Веб-квест як педагогічна технологія

http://vizumc.blogspot.com/

Визуализация информации: сервисы для учебной деятельности

2. Проведення веб-квесту

2.1. Введення в тему

  • Що таке веб-квест (презентація технології)
  • Енергозбереження - справа кожного
    1. Жеребкування, розподіл по групам 

Групи:

  1. У енергії свої закони.
  2. Енергетична криза.
  3. Енергетичні проблеми і клімат.
  4. Енергетичні ресурси України.
  5. Альтернативна енергетика.
  6. Енергозберігаючі прилади.
  7. Економимо енергію у побуті.
  8. Екоенергетика - енергетика майбутнього.
  1. Творчо-пошукова робота в групах. Кожна група знаходиться за окремим комп’ютером під’єднаним до мережі  Інтернет.

платформі веб-квесту, допомагають у заповненні відповідних сторінок групи на сайті http://kcmlwebquest.iimdo.com/.

  •    групи учнів отримують завдання та покрокову інструкцію;
  •    займають місця у кабінеті, проводиться інструктаж; час виконання завдань обмежений
  •    після закінчення часу учні за допомогою інструктора завантажують свої матеріали на сайт;
  •               презентація своєї роботи учасників веб-квесту

2.4. Творчий захист сторінки веб-квесту

3. Підведення підсумків.

Загальний план роботи (для всіх груп)

  1. Уважно вивчити завдання своєї групи.
  2. Розподілити ролі у вашій групі:
  •   Дослідник-пошуковець - досліджує, аналізує, відбирає інформацію з запропонованих сайтів згідно проблеми групи;
  •   Дизайнер - обирає варіанти оформлення відповідної сторінки сайту, розміщення на ній зображень, посилань;
  •    Рецензент - дотримання грамотності, стилю, одномовносгі;
  •    Оратор - підготовка захисту сторінки на заключному етапі веб-квесту.
  1. Зайдіть на запропоновані сайти (за посиланнями), знайдіть необхідний для розкриття вашої теми матеріал, спробуйте дати відповіді на питання, що вказані на вашій сторінці.
  2. Не забувайте про наочність! По-можливості представляйте інформацію у таблицях, схемах та інших формах візуалізації. Скористайтеся підказками-посиланнями. Якщо знайшли  цікаві ілюстрації за темою - використайте їх (не збудьте про авторські права).
  3. Перевірте грамотність і логічність викладеного вами матеріалу.
  4. Оформіть результати вашої роботи в електронному вигляді (презентації, веб-сайти).
  5. Підготуватися до захисту своєї роботи.

Завдання для кожної групи:

  1. У енергії свої закони.

Пошук інформації щодо видів енергії, законів і практичного застосування людством енергетичних джерел.

  1. Енергетична криза.

Пошук інформації, пов'язаною з проблемами нестачі традиційних джерел енергії, проблем енергетичної нерівності споживачів різних країн.

  1. Енергетичні проблеми і клімат.

Пошук інформації щодо екологічних проблем через використання традиційних джерел (глобальне потепління, забруднення атмосфери тощо).

  1. Енергетичні ресурси України.

Пошук інформації про енергетичні (традиційні і альтернативні) джерела енергії України, проблеми і перспективи.

  1. Альтернативна енергетика.

Пошук інформації про переваги та недоліки альтернативної енергетики: атомної, вітрової, сонячної і т.д.

  1. Енергозберігаючі технології.

Пошук інформації про сучасні енергозберігаючі технології (енергозберігаючі лампочки, датчики руху і т.і.)

  1. Економимо енергію у побуті.

Пошук інформації щодо шляхів енергозбереження в побуті.

  1. Екоенергетика - енергетика майбутнього.

Пошук інформації та висування ідей щодо використання енергетичних джерел, що не шкодять навколишньому середовищу, задовольняючи потреби людини.

 

Критерії оцінювання веб-квесту

 

 

Високий

Достатній

Середній

Розуміння завдання

Точне розуміння завдання

Розміщені матеріали, які мають безпосереднє відношення до теми, так і зайві

Розміщені матеріали, які не мають безпосереднього відношення до теми, зібрана інформація не аналізується

Виконання завдання

Висновки аргументовані, мають безпосереднє відношення до теми, використовую сучасні засоби візуалізації інформації

Частина інформації несистематизована, поверхова, не має відношення до теми

Випадковий набір інформації, неповні відповіді, відсутність аналізу інформації

Результат роботи

Чіткий і логічний виклад інформації, структурованість, відредагованість, критичність аналізу, привабливий вигляд.

Точність, структурованість, недостатньо виявлена власна оцінка інформації

Матеріал логічно не вибудуваний, непривабливо оформлений, суть питання розкрита неповністю, проблемні питання залишились поза увагою

Творчий підхід

Робота відрізняється яскравою індивідуальністю і висловлює точку зору групи.

Демонструється одна точка зору на

проблему; проводяться порівняння, але не робляться висновки.

Учень просто копіює інформацію з запропонованих джерел, нема критичного погляду на проблему

 

Окремо можна вивести критерії щодо оформлення роботи (звіту), а саме якщо матеріал оформлений у вигляді: буклету (критерій оцінки до 20 балів), презентації (критерій оцінки до 40 балів), веб-сторінки (критерій оцінки до 65 балів). Оцінюється: письменність оформлення, дизайн (поєднання фону, шрифтів і так далі), навігація (можливість орієнтуватися в матеріалі), наявність ефектів (анімація, мультимедіа), об'єм.

 

Пам’ятка для учасників веб-квесту

 

  1. Познайомтеся з темою і проблемою квесту.
  2. Виберіть одну із запропонованих ролей.
  3. Познайомтеся із завданнями своєї ролі.
  4. Вивчіть список ресурсів.
  5. Складіть план пошуку інформації згідно своєї ролі.
  6. Досліджуйте інформаційні ресурси згідно своєї ролі.
  7. Оформіть звіт у вигляді мультимедійної презентації, веб-сторінки, веб-сайту, буклету чи в іншій запропонованій формі.
  8. Познайомтеся з критеріями оцінки вашого звіту.
  9. Обговоріть результати роботи в мікрогрупі.
  10. Підготуйтеся до захисту веб-квесту.

 

Додаток

Особливості технології веб-квесту

 

Освітній веб-квест присвячений певній темі і складається з кількох, пов’язаних єдиною сюжетною лінією розділів, насичених посиланнями на інші ресурси Інтернет.

Завдання для веб-квестів

 

 

Переказ

демонстрація розуміння теми на основі подання матеріалів з різних джерел в новому форматі: створення презентації, плаката, оповідання

Планування та проектування

розробка плану або проекту на основі заданих умов

Самопізнання -

будь-які аспекти дослідження особистості

Компіляція

трансформація формату інформації, отриманої з різних джерел

Творче завдання

творча робота у певному жанрі - створення п'єси, вірші, відеоролика

Аналітична задача

пошук і систематизація інформації.

Детектив, головоломка

висновки на основі суперечливих фактів

Досягнення

вироблення рішення по гострій проблемі

 

консенсусу

 

Оцінка

обгрунтування певної точки зору.

Журналістське

об'єктивний виклад інформації (розподіл думок і фактів)

розслідування

 

Переконання

схиляння на свій бік опонентів або нейтрально налаштованих осіб

Наукові дослідження

вивчення різних явищ, відкриттів, на основі унікальних он-лайн джерел

 

 

 

Структура веб – квесту

 

 

Вступ

Чітко описані головні ролі учасників, попередній план роботи

Центральне завдання

Чітко визначено підсумковий результат роботи:

  • Задана серія питань, на які потрібно знайти відповіді;
  • Прописана проблема, яку потрібно вирішити;
  • Визначена позиція, яка повинна бути захищена,
  • Зазначена діяльність, яка спрямована на переробку і представлення результатів.

Список інформаційних ресурсів

Анотований список посилань на ресурси в Інтернет, адреси веб-сайтів по темі, необхідних для виконання  завдання.

Опис процедури роботи

Пояснення, що необхідно виконати кожному учаснику квесту при виконанні завдань.

Опис критеріїв оцінки

Критерії оцінки залежать від типу навчальних завдань, які вирішуються в веб-квесті.

Керівництво до дій

  • Рекомендації, як організувати і представити зібрану інформацію;
  • Рекомендації по використанню електронних джерел.

Висновок

Підсумовується досвід, отриманий учасниками під час самостійної роботи над веб-квестом.

 

 

Етапи роботи над веб – квестом

 


Початковий етап

Учні знайомляться з основними поняттями з обраної теми. Розподіляються ролі в команді: по 1-4 людини на 1 роль. Всі члени команди повинні допомагати один одному і вчити роботі з комп'ютерними програмами.

Рольовий етап

Індивідуальна робота в команді на загальний результат. Учасники одночасно, відповідно до обраних ролей, виконують завдання. Так як мета роботи не змагальна, то в процесі роботи над веб-квестом відбувається взаємне навчання членів команди умінь роботи з комп'ютерними програмами та Інтернет.

Завдання

пошук інформації по конкретній темі;

розробка структури сайту;

створення матеріалів для сайту;

доопрацювання матеріалів для сайту.

Заключний етап

За результатами дослідження проблеми формулюються висновки та пропозиції. Проводиться конкурс виконаних робіт, де оцінюються розуміння завдання, достовірність використовуваної інформації, її ставлення до заданої теми.

 

Список використаних Інтернет ресурсів

  1. http://energovpu7.ucoz.ua/load/tema_1/vidi_ta_fizichni_formi_energiji/11-1-0-4 - види енергії
  2. http://moyaosvita.com.ua/geografija/problema-nestachi-dzherel-energiї/ http://vgolos.com.ua/articles/ukraina_bez_tradytsiynyh_dzherel_energii_nemynuchyy_ryzyk_chy_ekonomichna_vygoda_107337.html - проблемами нестачі традиційних джерел енергії
  3. http://e-works.com.ua/work/4388_Ekologiya_ta_ekologichni_problemi.html - глобальне потепління, забруднення атмосфери
  4. http://studopedia.net/2_38137_traditsiyni-dzherela-energii.html http://pidruchniki.com/11510513/ekologiya/alternativni_dzherela_energiyi - традиційні та альтернативні джерела енергії
  5. http://www.br.com.ua/referats/technical/109007.htm                      http://www.spbenergo.com/publ/634-alternative-energy.html - переваги та недоліки альтернативних джерел енергії
  6. http://www.eco.com.ua/content/energo-tekhn-osvitlennya                  http://bukvar.su/fizika/62295-Energosberegayushie-tehnologii-i-materialy.html - енергозберігаючі технології
  7. http://saee.gov.ua/uk/consumers/energozberezhenya-v-pobuti               http://www.myshared.ru/slide/3185/     - енергозбереження у побуті
  8. http://ua.textreferat.com/referat-5342.html                              http://te.zavantag.com/docs/9792/index-29185-1.html      - екологічно чисті джерела енергії

 

Інтернет ресурси

1 - http://www.vepr.ru/show.html?id=7 – электричество

2 - www.diggreader.ru/.../07august/dark-matter.jpg - энергия

3 – www.ust-razvitie.narod.ru/pict/Energy_8.jpg – виды энергии и энергопроблемы

4- http://www.rusnauka.com/2._SND_2007/Tecnic/19334.doc.htm    - экологическая энергетика будущего (8.11.2008)

5- http://www.zn.ua/2000/2229/56550/    - энергетическая политика Германии (8.11.2008)

6- http://www.altenergy.narod.ru/  - нетрадиционные источники энергии

7- http://www.solarhome.ru/ru/biblio/solar/free_energy.htm - энергия даром

8 - http://www.energy-exhibition.com/Exhibition/Tema_pav1/netrad_ie.php - источники энергии

9- http://www.technopark.by/iccee/resources/ - могилевский государственный цент по энергосбережению

10-  http://www.nanonewsnet.ru/blog/nikst/kosmos-perspektivnyi-istochnik-energii -энергия космоса

11 - http://www.media.ukr-info.net/smi/view_article.cgi?sid=12&nid=2459&aid=28629 – возобновляемые источники энергии

12 - http://www.wildfield.ru/caei/tetrad/03.htm - мировые источники энергии

13 - http://www.trinitas.ru/rus/doc/0230/003a/02300036.htm -сейсмические АЭС

14- http://wavenews.ru/?p=56#more-56 – сайты соревнуются с энергией атома

15 - http://www.solarhome.ru/ru/biblio/solar/popel2.htm   - Солнечная Россия     

16 - http://lightpark.ru/article/2007/11/pay_dirt.shtml  - источник энергии Земля

16 - http://ecoclub.nsu.ru/altenergy/common/common1.shtm  - Альтернативная энергетика

17 - http://www.skif.biz/index.php?name=Pages&op=page&pid=19    - Интернет – центр – АЛЬТЕНАТИВА (классный сайт)

18 - http://tayni.nm.ru/Stat/prib_dr_egipte.htm   - Древний Египет

19 - http://ntpo.com/invention/invention2.shtml  - новые изобретения (хорошо и много)

20 - http://www.agro-consult.ru/dok_mitin.htm   - немецко-российский форум по биоэнергетике

21. http://vitrogenerator.green-home.kiev.ua/

 

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Матеріали до уроків
Інкл
До підручника
Фізика (підручник для загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням фізики) 9 клас (Засєкіна Т.М., Засєкін Д.О.)
Додано
18 грудня 2018
Переглядів
1117
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку