Завдання для кожної групи:
1.У енергії свої закони.
Пошук інформації щодо видів енергії, законів і практичного застосування людством енергетичних джерел.
2.Енергетична криза.
Пошук інформації, пов'язаною з проблемами нестачі традиційних джерел енергії, проблем енергетичної нерівності споживачів різних країн.
3.Енергетичні проблеми і клімат.
Пошук інформації щодо екологічних проблем через використання традиційних джерел (глобальне потепління, забруднення атмосфери тощо).
4.Енергетичні ресурси України.
Пошук інформації про енергетичні (традиційні і альтернативні) джерела енергії України, проблеми і перспективи.
5.Альтернативна енергетика.
Пошук інформації про переваги та недоліки альтернативної енергетики: атомної, вітрової, сонячної і т.д.
6.Енергозберігаючі технології.
Пошук інформації про сучасні енергозберігаючі технології (енергозберігаючі лампочки, датчики руху і т.і.)
7.Економимо енергію у побуті.
Пошук інформації щодо шляхів енергозбереження в побуті.
8.Екоенергетика - енергетика майбутнього.
Пошук інформації та висування ідей щодо використання енергетичних джерел, що не шкодять навколишньому середовищу, задовольняючи потреби людини.
Майстер-клас. Веб-квест як спосіб активізації навчальної діяльності учнів
Веб-квест від англійського "web-quest" - «Інтернет пошук».
В даний час в різних сферах діяльності відчувається брак фахівців, здатних самостійно і в команді вирішувати виникаючі проблеми, робити це за допомогою Інтернету. Тому робота учнів в такому варіанті проектної діяльності, як веб-квест, урізноманітнює навчальний процес, зробить його живим і цікавим. А отриманий досвід принесе свої плоди в майбутньому, тому що при роботі над цим проектом розвивається ряд компетенцій:
Що ж таке веб-квест?
«Освітній веб-квест - це сайт в Інтернеті, з яким працюють учні, виконуючи ту чи іншу навчальну задачу. Розробляються такі веб-квести для максимальної інтеграції Інтернету в різні навчальні предмети на різних рівнях навчання у навчальному процесі. Вони охоплюють окрему проблему, навчальний предмет, тему, можуть бути і міжпредметними. Розрізняють два типи веб-квестів: для короткочасної (мета: поглиблення знань та їхня інтеграція, розраховані на одне-три заняття) і тривалої роботи (мета: поглиблення і перетворення знань учнів, розраховані на тривалий термін - може бути, на семестр або навчальний рік ). Особливістю освітніх веб-квестів є те, що частина або вся інформація для самостійної або групової роботи учнів з ним знаходиться на різних веб-сайтах. Крім того, результатом роботи з веб-квестом є публікація робіт учнів у вигляді веб-сторінок і веб-сайтів (локально або в Інтернет).
Веб-квест (webquest) в педагогіці — це проблемне завдання з елементами рольової гри, для виконання якого використовуються інформаційні ресурси Інтернету. Уперше ця модель проектної діяльності була представлена викладачем університету Сан-Дієго (США) Берни Доджем і Томом Марч в 1995 році. Учителі всього світу використовують цю технологію як один із способів успішного використання Інтернету на уроках.
Веб-квест «Я, майбутнє та енергія»
Назва веб-квесту: «Я. майбутнє та енергія»
Предмет (предмети): фізика, хімія, екологія, біологія, інформатика.
Вікова категорія: 9 -11 клас.
Мета:
Центральне завдання: Робота в групах за отриманою темою та представлення результатів
у вигляді сторінки сайту.
Порядок проведення:
1. Попередня підготовка
Учасники веб-квесту повинні мати достатню інформаційну компетентність щодо роботи з Інтернет-джерелами, ознайомлені з технологією роботи у соціальних сервісах, вміти обробляти інформацію, систематизувати її, проводити візуалізацію (складання схем, діаграм, кластерів тощо) Корисні посилання:
http://www.fnv-site.ru/index/veb_kvesty/0-62
http://www.fnv-site.ru/index/video_k_uroku/0-13
http://wiki.fizmat.tnpu.edu.ua/index.php/
Веб-квест як педагогічна технологія
Визуализация информации: сервисы для учебной деятельности
2. Проведення веб-квесту
2.1. Введення в тему
Групи:
платформі веб-квесту, допомагають у заповненні відповідних сторінок групи на сайті http://kcmlwebquest.iimdo.com/.
2.4. Творчий захист сторінки веб-квесту
3. Підведення підсумків.
Загальний план роботи (для всіх груп)
Завдання для кожної групи:
Пошук інформації щодо видів енергії, законів і практичного застосування людством енергетичних джерел.
Пошук інформації, пов'язаною з проблемами нестачі традиційних джерел енергії, проблем енергетичної нерівності споживачів різних країн.
Пошук інформації щодо екологічних проблем через використання традиційних джерел (глобальне потепління, забруднення атмосфери тощо).
Пошук інформації про енергетичні (традиційні і альтернативні) джерела енергії України, проблеми і перспективи.
Пошук інформації про переваги та недоліки альтернативної енергетики: атомної, вітрової, сонячної і т.д.
Пошук інформації про сучасні енергозберігаючі технології (енергозберігаючі лампочки, датчики руху і т.і.)
Пошук інформації щодо шляхів енергозбереження в побуті.
Пошук інформації та висування ідей щодо використання енергетичних джерел, що не шкодять навколишньому середовищу, задовольняючи потреби людини.
Критерії оцінювання веб-квесту
|
Високий |
Достатній |
Середній |
Розуміння завдання |
Точне розуміння завдання |
Розміщені матеріали, які мають безпосереднє відношення до теми, так і зайві |
Розміщені матеріали, які не мають безпосереднього відношення до теми, зібрана інформація не аналізується |
Виконання завдання |
Висновки аргументовані, мають безпосереднє відношення до теми, використовую сучасні засоби візуалізації інформації |
Частина інформації несистематизована, поверхова, не має відношення до теми |
Випадковий набір інформації, неповні відповіді, відсутність аналізу інформації |
Результат роботи |
Чіткий і логічний виклад інформації, структурованість, відредагованість, критичність аналізу, привабливий вигляд. |
Точність, структурованість, недостатньо виявлена власна оцінка інформації |
Матеріал логічно не вибудуваний, непривабливо оформлений, суть питання розкрита неповністю, проблемні питання залишились поза увагою |
Творчий підхід |
Робота відрізняється яскравою індивідуальністю і висловлює точку зору групи. |
Демонструється одна точка зору на проблему; проводяться порівняння, але не робляться висновки. |
Учень просто копіює інформацію з запропонованих джерел, нема критичного погляду на проблему |
Окремо можна вивести критерії щодо оформлення роботи (звіту), а саме якщо матеріал оформлений у вигляді: буклету (критерій оцінки до 20 балів), презентації (критерій оцінки до 40 балів), веб-сторінки (критерій оцінки до 65 балів). Оцінюється: письменність оформлення, дизайн (поєднання фону, шрифтів і так далі), навігація (можливість орієнтуватися в матеріалі), наявність ефектів (анімація, мультимедіа), об'єм.
Пам’ятка для учасників веб-квесту
Додаток
Особливості технології веб-квесту
Освітній веб-квест присвячений певній темі і складається з кількох, пов’язаних єдиною сюжетною лінією розділів, насичених посиланнями на інші ресурси Інтернет.
Завдання для веб-квестів
Переказ |
демонстрація розуміння теми на основі подання матеріалів з різних джерел в новому форматі: створення презентації, плаката, оповідання |
Планування та проектування |
розробка плану або проекту на основі заданих умов |
Самопізнання - |
будь-які аспекти дослідження особистості |
Компіляція |
трансформація формату інформації, отриманої з різних джерел |
Творче завдання |
творча робота у певному жанрі - створення п'єси, вірші, відеоролика |
Аналітична задача |
пошук і систематизація інформації. |
Детектив, головоломка |
висновки на основі суперечливих фактів |
Досягнення |
вироблення рішення по гострій проблемі |
консенсусу |
|
Оцінка |
обгрунтування певної точки зору. |
Журналістське |
об'єктивний виклад інформації (розподіл думок і фактів) |
розслідування |
|
Переконання |
схиляння на свій бік опонентів або нейтрально налаштованих осіб |
Наукові дослідження |
вивчення різних явищ, відкриттів, на основі унікальних он-лайн джерел |
Структура веб – квесту
Вступ |
Чітко описані головні ролі учасників, попередній план роботи |
Центральне завдання |
Чітко визначено підсумковий результат роботи:
|
Список інформаційних ресурсів |
Анотований список посилань на ресурси в Інтернет, адреси веб-сайтів по темі, необхідних для виконання завдання. |
Опис процедури роботи |
Пояснення, що необхідно виконати кожному учаснику квесту при виконанні завдань. |
Опис критеріїв оцінки |
Критерії оцінки залежать від типу навчальних завдань, які вирішуються в веб-квесті. |
Керівництво до дій |
|
Висновок |
Підсумовується досвід, отриманий учасниками під час самостійної роботи над веб-квестом. |
Етапи роботи над веб – квестом
Початковий етап |
Учні знайомляться з основними поняттями з обраної теми. Розподіляються ролі в команді: по 1-4 людини на 1 роль. Всі члени команди повинні допомагати один одному і вчити роботі з комп'ютерними програмами. |
Рольовий етап |
Індивідуальна робота в команді на загальний результат. Учасники одночасно, відповідно до обраних ролей, виконують завдання. Так як мета роботи не змагальна, то в процесі роботи над веб-квестом відбувається взаємне навчання членів команди умінь роботи з комп'ютерними програмами та Інтернет. |
Завдання |
пошук інформації по конкретній темі; розробка структури сайту; створення матеріалів для сайту; доопрацювання матеріалів для сайту. |
Заключний етап |
За результатами дослідження проблеми формулюються висновки та пропозиції. Проводиться конкурс виконаних робіт, де оцінюються розуміння завдання, достовірність використовуваної інформації, її ставлення до заданої теми. |
Список використаних Інтернет ресурсів