Тема. Велика буква Е. Складання речень за малюнками.
Мета: ознайомити учнів з великою друкованою буквою Е, вчити друкувати її; закріплювати вміння друкувати вивчені літери, писати слухові диктанти; удосконалювати вміння складати речення за малюнками, читати чистомовки, розпізнавати букву е в тексті; вчити сприймати на слух текст, відповідати на запитання за його змістом; розвивати спостережливість, уміння порівнювати значення слів, розповідати за малюнком і про події з власного життя; виховувати уважність, інтерес до навчання.
Хід уроку
-
Організаційна частина
-
Актуалізація опорних знань
-
Бесіда за малюнком
-
Відкрийте підручники на с.52. Погляньте на малюнок вгорі сторінки.
-
Що за сходинки зображено на малюнку? (ескалатор)
-
Як потрібно рухатись на ескалаторі?
-
Де можна зустріти ескалатор? (метро, магазини, аеропорт, вокзал)
-
Чи доводилось вам користуватись ескалатором?
-
На яку букву розпочинається сово ескалатор?
-
Придумаймо імена для дітей на букву Е (Ельвіра, Еріка, Елеонора Едуард, Еміль)
-
Складіть речення за малюнком.
-
Складання правил безпеки під час користування ескалатором
Не можна бігати, стрибати, сидіти на сходинках, спиратися на поручні, потрібно тільки триматися за них.
-
Вивчення нового матеріалу
1. Аналіз друкованої літери Е
-
Пригадайте, з якої літери пишуться імена людей?
-
Розгляньте велику друковану літеру Е. Зі скількох елементів вона складається?
-
Письмо друкованої літери
-
Відкрийте друковані зошити з читання на с.27.
-
Надрукуйте велику букву Е у повітрі, тепер попрацюйте у зошиті.
-
Письмо раніше вивчених літер
-
Пригадайте письмо раніше вивчених голосних (АОУ)
-
Робота з букварем
-
Прочитаймо букви по сходинках. Спочатку піднімаємось по сходинках, потім опускаємось та читаємо по поверхам.
-
Складання речення за малюнком
-
Погляньте на малюнок. Що зображено?
-
Це явище має дві назви: веселка та райдуга. Чи знаєте ви, коли з’являється райдуга? (після дощу, або в сонячну погоду біля фонтана)
-
Складемо речення за малюнком. Але, зверніть увагу, що речення має розпочинатися з маленького слова О та в кінці стоїть знак оклику.
-
Розгляньте малюнки на сторінці 27 супутника букваря. Кого ми бачимо на першому малюнку? Що робить дівчинка?
-
Розгляньте схему речення. Зі скількох слів складається речення?
-
Складіть речення за малюнком.
5. Письмо під диктовку
-
Надрукуйте у зошиті продиктовані букви. Першу букву запишіть у червоному квадратику.
е, Е, е, У, А, е, а, О, І, е, Е, у
ІV. Узагальнення і систематизація знань
-
Робота у підручнику
-
Прочитаймо завдання зі Щебетунчиком.
Е-е-е – червоний берет.
Е-е-е – водний пістолет.
Е-е-е – синій олівець.
Е-е-е – зелений гаманець
Чистомовку учні перечитують кілька разів (ланцюжком, хором), нарощуючи темп читання.
-
Визначте, до якого слова підходить перша та друга схеми?
-
Робота над текстом
-
Прослухайте текст, скажіть про який транспорт в ньому йдеться?
-
Дітки, які вже добре вміють читати, самостійно прочитайте текст. Ті дітки, які ще не читають, знайдіть у словах тексту букву Е.
-
Метро – це який вид транспорту?
-
На чому спускаються пасажири у метро?
V. Підсумок уроку
-
Отже, яку букву ми вивчали сьогодні на уроці?
-
Які слова розпочинаються на букву Е?
-
Про який вид транспорту ми сьогодні говорили на уроці?
VI. Рефлексія
Позначте свій настрій, намалювавши смайлик в правому куточку сторінки зошита