9 червня о 18:00Вебінар: Як Вчителю зарядити свою внутрішню батарейку

Великодній сувенір. 8 клас.

Про матеріал
Пи́санка — яйце, декороване традиційними символами, які намальовані за допомогою воску й барвників.
Перегляд файлу

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Великодній сувенір

 

 

 

 

   Виконавець:

 

У житті немає більшого задоволення,

ніж долати труднощі, крокуючи від успіху до успіформуючи нові цілі та спостерігаючи, як вони стають реальністю.

Семуель  Джонсон

 

 

 

Полтава    

 

 

 

 

 

 

1.1. Тема проекту

 

Яка ідея допоможе тобі визначитися з темою проекту?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Запиши результати обдумування:

- Яке призначення твого виробу?

Я хочу зробити писанку, щоб подарувати писанку бабусі на Великдень.

 

- За який час ти плануєш його виготовити?

Я планую зробити писанку приблизно за 6 годин.

 

- Які матеріали є в наявності?

Яйце, писачок, анілінові або акрилові барвники (червоний, жовтий, синій), гумка, віск, свічка.

 

- З якими інструментами ти плануєш працювати?

Писачок, свічка, олівець, гумка, віск.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2. Цілі і завдання проекту

 

- Яку мету ти поставив перед собою (навіщо хочеш виконати цей проект)?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

. Історична довідка

Пи́санка  яйце, декороване традиційними символами, які намальовані за допомогою воску й барвників.

Цей вид мистецтва поширений у багатьох народів світу. Шкарлупу писанок знаходили при археологічних розкопках цивілізацій, що існували більше 3000 років тому, і багато з тих візерунків використовується для розпису і сьогодні. З писанками і фарбованими яйцями (крашанками)

пов'язано безліч легенд,повір’їв,переказів звичаїв, традицій, обрядів, які виникли ще в язичницьку добу, видозмінювалися, а з прийняттям християнства набули нової якості — пов'язаної з дійством освячення паскипід час найголовнішого християнського свята  Великодня. Звідси і їхня назва  великодні яйця.

В уявленнях багатьох народів яйце втілювало джерело життя і всього всесвіту. У стародавніх персів, індіанців, візантійців, а також у древніх греків та римлян вважалося, що всесвіт виник з яйця[1]. Стародавні індо-іранські легенди теж це підтверджують. Предки словян називали розписані яєчка «красними яєчками».

Давніми художниками використовувались саморобні фарби, які виготовлялись з кори та плодів дерев, трав і квітів. Природні фарби не дуже тривкі, тому з часом вицвітають. А щоб побачити, якими були древні писанки спочатку, користуютьсямікроскопом: у порах шкаралупи зберігається початковий колір.[3]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.4. Вироби - аналоги

 

 

 

 

 

 

 

Модель 1

 

 

 

 

Модель 2

 

 

 

                Модель 3

 

 

 

               Модель 4

 

 

 

 

 

 

- Опиши характерні особливості моделей-аналогів:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Оціни моделі-аналоги (за 5-ти бальною системою):

 

з/п

Показники якості

Модель

№ 1

Модель

№ 2

Модель

№ 3

Модель

№ 4

1

Відповідність народним традиціям писанкарства

+

+

+

+

2

Оригінальність та естетичність зовнішнього вигляду

+

-

+

+

3

Простота виготовлення

+

-

-

-

4

Економічність

+

+

+

+

Разом балів:

4

2

3

3

 

 

 

1.5.  Визначення кращих ідей

 

- Запиши кращі, на твій погляд, ідеї для проектування твого проекту:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.1.  Клаузура (ескіз) виробу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2. Опис зовнішнього вигляду і конструкції проектної моделі

 

Назва проектної моделі

 

 

 

 

 

Опис виробу

 

 

 

 

 

 

Опис використаних матеріалів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Опис технології обробки

матеріалів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Опис запланованого тобою оздоблення виробу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.3. Розробка конструкторсько-технологічної документації

 

- Виконай (або уклей) потрібні для роботи ескізи виробу чи його деталей, креслення, технічні рисунки, розгортки, викрійки, шаблони, схеми тощо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.4. Підбір матеріалів, інструментів та обладнання для роботи

 

Назва

Призначення

Матеріали

Яйце

Головна частина виробу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інструменти

Гравіровочна машина

Інструмент за допомогою якого буде виконуватися головна частина роботи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Обладнання

Парта та стілець

Те, на чому я буду сидіти, й за чим я буду працювати

Фартух та нарукавники

Щоб не забруднитися

Простий олівець та блокнот

Робити ескізи та клаузуру

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1 Технологічна послідовність виготовлення виробу

- Технологічний процес оформляється у вигляді технологічної карти, в якій зазначено: послідовність виконання технологічних операцій, їх графічне зображення, а також перераховані інструменти та обладнання, необхідні для роботи.

ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТА

на виготовлення писанки

 

з/п

Послідовність виконання робіт

Графічне зображення

Інструменти та пристосування

1

Стерти завідський штамп з яйця ацетоном .

 

Серветка або ватка й ацетон

 

 

2

Просвердлити на гострих кінцях яйця дірочки.

 

Круглий надфіль або тоненьке свердло

3

Видути вміст яйця через отвір

 

Великі легені та рот або шприц

 

 

4

Промити яйце водою, щоб не було неприємного запаху

 

Вода та шприц

 

 

 

5

Висушити яйце

 

Фен або рушник

 

 

 

 

6

Нанести графічний візерунок на яйце

 

Олівець

 

 

 

 

7

Просвердлити отвори та оздобити яйце

 

 

 

 

Гравіровочна машина, фарби та пензлик

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2. Техніка безпеки при виконанні проекту

 

 

 

_____________________________________________________

 

_____________________________________________________

 

_____________________________________________________

 

_____________________________________________________

 

_____________________________________________________

 

_____________________________________________________

 

_____________________________________________________

 

 

 

4.1. Економічна оцінка

 

- Існує така приказка: «гроші люблять рахунок». Коли ти будеш чітко знати, куди і скільки грошей витрачено, тоді зможеш контролювати ситуацію і змінювати її. Тому визнач загальні витрати на матеріали.

 

Назва матеріалу

Ціна

(за 1 кг, шт., м)

(грн.)

Витрати матеріалів

(кг, шт., м)

Вартість

витрат

(грн.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Разом:

 

 

 

 

 

4.2. Реклама виробу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.3. Самооцінка виконаної роботи

 

- Що дала тобі робота над проектом?________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

 

- Які знання ти отримав?_______________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

 

 

 

 

 

1. Г.М. Гаврилюк, Т.В. Стрижова «Робочий зошит «Творчий проект.  7-8 класи» - Х., ВГ «Основа», 2011

 

2. http://pysanka.nm.ru/etap.html

 

 

doc
Пов’язані теми
Технології, Майстер-класи
Додано
16 липня 2019
Переглядів
261
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку