Вернісаж знань. Зустріч юних математиків

Про матеріал

У розробці подано позакласний захід з математики"Вернісаж знань"

Мета такого заходу розвивати інтелектуальний і творчий потенціал учнів.створитимотивацію для вивчення математики за допомогою ігрової методики

Перегляд файлу

Вернісаж знань.

Зустріч юних математиків

 

Предмет математики на стільки серйозний,

що не треба пропускати нагоди зробити його

трохи цікавішим

Блез  Паскаль

 

Мета: розвивати інтелектуальний і творчий потенціал учнів; створити мотивацію для вивчення математики за допомогою ігрової методики; розвивати навички раціональної обробки інформації; формувати вміння учнів діяти в групі; активізувати розумову діяльність шляхом розв’язування  нестандартних завдань в умовах обмеженого часу; виховувати свідоме ставлення до набутих знань і вмінь застосовувати їх у різних життєвих ситуаціях.

 

Хід заходу

 

Учитель.  Шановні учні! Ви з перших днів навчання в школі вивчаєте математику й розумієте, якою непростою є ця наука. Тому деякі люди переконані, що математика – це важко й нецікаво. Але це зовсім не так.

Геніальний французький учений Блез Паскаль писав : «Предмет математики на стільки серйозний, що не треба пропускати нагоди зробити його трохи цікавішим». Нехай цей вислів і буде епіграфом для зустрічі юних математиків, що має назву «Вернісаж знань».

Слово «вернісаж» означає урочисте відкриття художньої виставки. Експонатами нашої виставки будуть  ваші знання з математики, кмітливість,  дотепність, уміння логічно мислити та застосовувати знання в різних життєвих ситуаціях.

(Входить Шапокляк)

 

Шапокляк. Ой, ой, ой! Ну кому потрібна ваша математика? Ну хто захоче взяти участь у вашому «Вернісажі знань» ?На мою думку, нікому ця наука не потрібна!

 

Учитель. Це зовсім не так! Без знання математики не можна зрозуміти ні основ сучасної техніки,  ні того, як учені вивчають природні і соціальні явища. Недарма Песталоцці стверджував, що рахунок і обчислення – основа порядку в голові.

 

Шапокляк.  Це ще в якій голові? У моїй голові починається повний каламбур, як тільки я починаю займатися математикою. Якби була моя воля – математики в школі не було б.

 

Учитель. Бачу ти зовсім не розумієш ні краси, ні призначення цієї науки. Спробуємо тебе переконати, що математику в школі потрібно вчити, до того ж сумлінно. А допоможуть нам у цьому учні 5-6 класів. Ти побачиш з яким бажанням вони будуть розв’язувати  задачі, тоді , можливо зміниш свою думку і тобі закортить до них приєднатися.

Ведуча

А щоб змагання було чесним,

Ми вибрали журі почесне.

Погляньмо разом з вами, друзі,

Хто буде в цім почеснім крузі.

Сьогодні до складу журі входять:.

(знайомство з членами журі)

 

Ведуча.

Ми змагання починаємо,

І присутніх всіх вітаємо,

Дві команди на наше прохання,

Зараз виходять, приймають вітання.

(Під оплески на сцену виходять дві команди.)

 

Ведуча. Слово має команда «Цифра».

Капітан команди. Наш девіз:

«Нас лиш десяток, та дарма,

Всі знають, що без цифр числа нема!»

Перший учень Дружно привітаємось,

Дорогий супернику.

Хочем, щоб суперник наш

Другом був завжди для нас.

Другий учень І уболівальників сім'я

Щоб веселою була.

Третій учень. Справедливість для журі.

Два учні разом Журі ви наше компетентне!

Та хто ж не полюбля презенти?

А якщо в рух підуть «зелененькі»,

То ви вже наші, журі дорогеньке!

(Дарують журі цифри, вирізані із зеленого картону).

 

Ведуча . Слово має команда «Нуль».

Капітан команди

Наш девіз: «Нуль серед чисел всіх король,

тому в обчисленнях велика його роль».

Перший учень Уболівальники! У вас одна сьогодні роль —

«Боліти» за команду «Нуль».

Ми хочемо дуже сподобатись вам,

І віримо, що ви допоможете нам!

Другий учень Бажаємо суперникам в фіналі

Одержати срібні медалі!

Ми скромні діти, не прості,

Собі бажаєм золоті!

 

Третій учень Повага вам, судді.

Честь, шана, журі!

Та тільки суворо ви нас не судіть!

Щоб краще ви все помічали,

Даруєм з нулів окуляри!

(Дарують журі окуляри, зроблені з нулів і вирізані з кольо­рового картону.)

 

Ведуча . Увага! Увага! Розпочинаємо «вернісаж знань»

 

Ведуча

Число та цифра 1.

Без мене математики немає,

Я натуральний ряд розпочинаю.

До того ж я дільник універсальний,

Всі числа діляться на мене, це я знаю

 

Ведуча. Перший раунд «Розминка»

Кожній команді пропонуються питання, на які  члени команди  мають дати якнайбільше правильних відповідей. Хочу зауважити, що правильна відповідь  на будь яке питання оцінюється одним балом.

 

Запитання першій команді:

1. Як називається частина прямої, що обмежена з одного боку точкою (Промінь)

2. Які геометричні фігури є кінцями відрізка(Точки)

3. Скільки різних букв у слові «математика» (6)

4. Назвіть найбільше чотиризначне число (9999)

5. Укажіть найдавніший прилад для лічби (пальці)

6. Що більше 199кг чи 2 ц ? (2ц)

7. Укажіть вид кута градусна міра якого дорівнює 300 (гострий)

8. Чому дорівнює периметр квадрата зі стороною 2 см? (8см)

9. Між якими двома натуральними числами  знаходиться дріб 7,22 (7і8)

10. Що важче 1кг вугілля чи 1 кг пір`я (однаково)

11. Назвіть дріб обернений до дробу 3/7 (7/3)

12. Як називається другий степінь числа (квадрат)

13. Яке найбільше натуральне число (не існує)

14. Прилад для  вимірювання та побудови кутів на дошці або в зошиті (транспортир)

15.Одне яйце вариться 4 хв. Скільки потрібно варити  5 яєць (4хв)

 

Запитання другій команді

 

1. Скільки ви знаєте цифр (10)

2. Чому дорівнює площа квадрата зі стороною 1 см (1см2)

3. Назвіть число наступне за 999999 (мільйон)

4. Скільки  букв у слові «геометрія» (9)

5. Що більше  8т чи 90ц (8т)

6. Скільки днів має високосний рік (366)

7. Як називається частина прямої відокремлена двома точками (відрізок)

8.  Чому дорівнює величина розгорнутого кута (1800)

9.Скільки в людини пальців (20)

10.Що спільного у рівняння і дерева (корінь)

11.Скільки нулів у запису числа мільярд (9)

12.Назвіть дріб обернений до дробу 5/7 (7/5)

13.Найменше натуральне число (одиниця)

14.Трійка коней пробігла відстань 30 км . Яку відстань пробіг кожен кінь (30км)

15.Як називаються відрізки, що мають однакову довжин (рівні)

 

Ведуча. (Слово журі)

 

Число та цифра 2

 

По-своєму цифра  я унікальна,

Я ж серед простих одна лише парна.

Хто має дві точки, то щастя тому:

Він завжди накреслити може пряму.

Я є в математиці  також і в житті.

Чудова історія двох капітанів,

І двоє ключів є на нотному стані.

Два кольори прапор наш прикрашають,

Про інші два кольори в пісні співають.

Що не подолаєш один ти у полі,

Миттю осилиш, як буде вас двоє.

 

Ведуча. Раунд другий  «Домашнє завдання».

На домашнє завдання нашим командам потрібно було скласти та оформити математичну казку. Цей раунд  оцінюється 5 балами (читання казок)

(Слово журі)

 

Число та цифра 3

Три ознаки рівності існують для трикутників.

Відомі всім у фізиці три закони Ньютона.

І світлофор трьома очима підморгує на перехресті.

У боксі раунд – три хвилини

А скільки авторів писали:

«Три товстуни», «Три поросяти»,

«Три мушкетери», «Три сестри»,

Ведмедів  в казці також три.

І якщо точок знайдеш три

То, мабуть , бути площині.

 

Ведуча. Раунд ІІІ «Запитання – відповідь»

Кожен учасник команди повинен був підготувати запитання

(задають по черзі свої запитання)

 

Журі підводить підсумки

 

Число та цифра чотири

Я цифра гарна, подивіться , я ж нівроку!

Бо виділяють всі чотири пори року.

В машинах по чотири колеса,

На «Ауді»чотири є кільця.

Чотири групи крові у людини,

І океанів  в світі теж чотири!

 

Ведуча. Раунд четвертий «Конкурс капітанів»

Для наших капітанів буде проведено конкурс «Хто більше!!!».

Потрібно написати математичні терміни, які починаються з відповідної букви. За кожен термін, написаний без помилок, - 1 бал.

А

І

Р

Б

К

С

В

Л

Т

Г

М

Ф

Д

Н

Х

Е

О

Ч

З

П

Ц

 

Поки наші капітани працюють ми пограємо у гру «Ой , не можу».  Ви повинні порахувати до 30 , але замість чисел, що діляться на три і закінчуються  на три, потрібно говорити «Ой, не можу»

 

(проводиться гра)

Капітани закінчують написання слів, журі підводить підсумки

 

Число та цифра п’ять

Колись була найвищою

Оцінкою школярам!

Відтоді все змінилося,

Та не змінилась я.

П’ять зірочок  і досі

Готелю вищий знак,

П’ять  ліній ми малюємо,

Щоб ноти записати.

Ти придивись уважніше 

І знайдеш скрізь мене.

 

Ведуча.Раунд V. Наступний раунд «характер через геометрію». До нас завітав психолог.

 

Психолог. Добрий день всім! Я – психолог, і хочу провести  тестування «характер через геометрію».  У кожного з вас є листочок паперу. Ваше завдання намалювати  своє зображення використовуючи геометричні фігури: прямокутники, трикутники, кола.

(Всі малюють)

Психолог. За цим малюнком легко оцінити характер автора

 

-10 прямокутників: повне володіння собою, інтелігентність, розум, прохолодне ставлення до оточення, риси, які більше властиві чоловікам;

- 3 трикутники, 6 прямокутників, коло: ви­сокий ступінь інтелігентності, непогана інтуїція, але недостатньо розвинена почуттєва сфера; по­блажливе ставлення до інших; наївне відчуття прекрасного;

- 3 трикутники, 3 кола, 4 прямокутники: ін­телігентність, інтуїція, чуттєвість розвинена на одному рівні; оригінальність, жива натура, більш неспокійний характер, схильність до скептичного, насмішкуватого ставлення до навколишніх;

- 2 трикутники, 4 кола, 4 прямокутники: висока інтелігентність, чуттєвість, але в міру розвинена; ін­туїція слабка, багато жіночості, гордості, самовпев­неності; така людина має схильність до депресії;

- 5 кіл, 1 трикутник, 4 прямокутники: деяка інтелігентність, слабка інтуїція, гарячий темпера­мент, слабо розвинене почуття прекрасного, що дивує інших; у характері виявляється при цьому глибоке почуття гуманізму;

- 2 трикутники, 3 кола, 5 прямокутників: риси характеру врівноважені; злегка переважає інтелігентність, велика чуттєвість; характер типовий для жінок, тип оригінальної людини, сповненої ідеями, але без почуття дисципліно­ваності;

-1 трикутник, 2 кола, 7 прямокутників: яскраво виражена інтелігентність, живий тем­перамент, недостатня вразливість та інтуїція; в цілому людина неврівноважена, відсутні будь-які художні здібності

 

Число та цифра 6

Є в мене  привід , щоб сказати чимало.

Пишаюся, бо я найперша з досконалих .

А шосте почуття – то є любов,

Вона – життя основа із основ.

А більше і не варто говорити,

Бо цим всі карти інших биті!

 

Шапокляк. Раунд VІ. Відпочили, а зараз наступний раунд «Задачі від Шапокляк»

 

1.Скільки років цьому симпатичному дияволу з трьома кучерявими волосинами?

 

 

                                      (50 років)

Шапокляк. Ой , криско,  ти розумієш  що це в мене тут написано!!! Може учні мені допоможуть!!!

Ласощі у квадратах — це число. Треба знайти, чому дорівнюють ласощі в кожному квадраті. Як це зро­бити? Праворуч від кожного ряду і під кожним стов­пчиком записано суму чисел у кожному ряду і стов­пчику. Порада: подивись уважно на четвертий ряд.

Журі підводить підсумки

 

Число та цифра сім

Сімку наші предки вельми шанували.

«Число це найщасливіше!» - так вони вважали.

І досі зустрічається у приказках, прислів’ях

Число це незвичайне, а може,  і магічне.

На сьоме небо завше від щастя ми злітаємо,

А перед тим, як різати, сім раз ми відміряємо.

І семеро не будуть чекати одного,

І щоб сім днів на тиждень світило сонце вам!

 

Ведуча. Раунд VІІ «Загадкова скринька»

 

Команди уважно слухають і намагаються якнай­швидше дати відповідь на питання. Чим раніше команди здогадаються, що за предмет знахо­диться в загадковій скриньці., тим більше балів одержать. Початкова ціна кожного питання — 6 балів. Чим більше вказівок до відповіді, тим менший бал. Якщо команда неправильно відпо­відає, вона далі не бере участі в обговоренні цього запитання.

 

І. Що за гра?

1. Історик XX ст. Роуз сказав: «Це щира гра — бесіда без слів».

2. Ця гра — джерело цікавих математичних за­дач.

3. Якщо в кожній сім'ї можна буде знайти цю гру, то можна сподіватися, що з часом «зник­не убогість справжніх державних умів» — слова Роуза.

4. Батьківщина гри — Індія, вік — 15, ім'я ви­нахідника невідоме. Давня назва — «Чату- ранга».

5. Мешканець Праги першим прославився через цю гру.

6.Це палацове життя в мініатюрі.

       (Шахи)

ІІ. Що за іграшка?

1.Рік народження— 1974.

2. Винахідник — архітектор, викладач ВНЗ.

3. Якщо грати безсистемно, то для досягнення мети потрібно мільйон років.

4. Зовнішній вигляд — правильний многогранник. Ця іграшка — наочний посібник з ал­гебри.

5. Іграшка складається із 27 однакових кубиків шести кольорів.

6.Іграшка носить ім'я автора.

(Кубик Рубика)

ІІІ. Що за фрукт?

1) Його батьківщиною вважають Кавказ. Там, а також у Середній Азії та у Китаї, й досі зустрічають його диких нащадків

2.Усі його знають і, без сумніву, люблять.

3.Найтісніше пов'язані з ним напої — сік та сидр.

4.Через нього розпочалася антична війна.

5.Його, як і родичів, називають червонобоким, зеленим.

6.Це не якийсь там екзотичний фрукт. Він до­зріває в саду кожного українця.

(Яблуко)

ІV. Що за фігура?

1)У Давній Греції її вважали символом доскона­лості.

2) Козаки сходилися на ній.

3) За її кількістю можна підрахувати вік дерева.

4)У цій фігурі немає жодної діагоналі, не можна

провести ані бісектриси, ані висоти.

5) Вона з'являється під очима стомленої людини.

6) Форму цієї фігури мають вікна у літаку.

(Круг)

 

V. Що за чудова річ?

1) Історія винаходу цієї речі нараховує тисячу років. Навряд чи хтось візьме на себе смі­ливість назвати ім'я винахідника.

2) Один із різновидів називається клепсидрою.

3) Майже в кожного з вас є ця чудова річ.

4) У математиці без неї важко обійтися, особливо розв'язуючи задачі на рух.

5) До цієї речі можна дібрати означення: сонячний, водяний, механічний, електронний.

В) Цій речі присвячено загадку: Маю диво на І стіні: каже «Так», не каже «Ні».

(Годинник)

VІ Що за многокутник?

І) Він дав назву відомому танцю — кадрилі.

2.У формі цього многокутника шикуються піхотинці, що по-військовому називається «каре».

3.Його завжди бачимо на шахівниці.

4.Його форму має майданчик, із якого злітає гелікоптер.

5.Він використовується як зручна одиниця площі.

6.Одночасно є чотирикутником, прямокутни­ком, паралелограмом і ромбом.

(Квадрат)

VІ. Що за геометрична фігура?

1.Вивченню її властивостей присвятили свої дослідження Ейлер, Наполеон та інші відомі особистості.

2.Форму цієї фігури нагадує поверхня дельта­плана та шляпа Наполеона.

3.Наука про її вимірювання — тригонометрія.

4.Ця геометрична фігура є й сузір'ям.

5.Вона не має жодної діагоналі.

6.Можна дібрати означення: любовний, бермудський, прямокутний, рівнобедрений, рівносторонній.

(Трикутник)

VІІ. Що за наука?

1.Це один зі способів пізнання реальної дій­сності.

2.Ця наука була й залишиться постійною супут­ницею людини упродовж її розвитку.

3.Вивчає об'єкти реального світу.

4.Ця наука досліджує просторові форми.

5.Єгипет — батьківщина цієї науки.

6.У перекладі з грецької означає «землемірство».

(геометрія)

 

 

Число та цифра вісім

Я в математиці двічі –

Як цифра і як нескінченість.

І восьмим чудом  у світі

Усі називають шедеври.

Мене поважають в Китаї,

І «вісімки» роблять пілоти,

І вісім поділок має

Перший  у світі термометр.

 

Ведуча. Раунд VІІІ Будь уважний

 Умова задачі зачитується тільки один раз, тому будьте уважними. Відповідає та команда, яка першою знайде відповідь і підніме руку.

1. Усі учні класу йшли парами. Один з учнів подивився вперед і нарахував 5 пар, потім озирнувся назад і нарахував 9 пар. Скільки учнів у класі? (30)

 

2.П'ятеро хлопчиків і шестеро дівчаток при­бирали в класі. Потім Маринка, Івасик і Тетянка пішли в сад поливати квіти. Скільки дівчат залишилося в класі? (4)

 

3.Кішка Мурка прокинулась о 7-й ранку, по­тягнулась, стала на ґанку і заходилася коше­нят своїх звати-рахувати: Мурчик — раз, Рудик — два (відчайдушна голова), далі йдуть Черниш, Сірко (полюбляють молоко), і, на­решті, киця Панна. А тепер моє питання: о котрій годині прокинулась кішка Мурка?

4.У парку росте 114 дерев. Із них 29 кленів, 25 каштанів, 13 ялинок, 5 дубів, 19 берез і 23 верби. Яких дерев у парку найбільше (кленів)

(підведення підсумків раунду)

 

Число та цифра де`вять

 

У назвах творів ти мене шукай:

«9 рота» і «Дев`ятий  вал».

А ще  в поезії, науці і мистецтві:

Там муз існує також дев`ять .

У пеклі дев`ять кіл існує – так вважають.

А кішку люди наділили дев`ятьма життями

 

 

Раунд ІХ . Конкурс “Художників»

Команди за допомогою цифр повинні намалювати картини.

Ведуча. Поки художники творять шедев­ри, подивіться сценку «Що важче?».

Частина І  

(Входять два учні.) 

- Як ти вважаєш, що важче — алгебра чи гео­метрія?

- Я думаю (дістає підручники, зважує), що гео­метрія.

- А на мій погляд, алгебра важча.

- Та ні, геометрія!

- А давай перевіримо. (Б'є підручником із гео­метрії по голові.)

- Ти що робиш?

- Як що? Експеримент проводжу. Це була гео­метрія. А тепер спробуємо алгебру. (Б'є підруч­ником з алгебри по голові.) Ну то що важче?

- Алгебра...

- От бачиш!

 Частина II

(Бабуся звертається до онука — другого учня, який грав у першій частині.)

- Ох, онучку, чого ти такий сумний? Може за­хворів?

- Та ні... Просто від алгебри голова розко­люється...

- Ох, ти сердешний... Та невже в школі нічого легшого від алгебри немає?

- Є.

- І що ж це?

- Геометрія

Ведуча 

До кінця іде вже вернісаж.

Слово суддям треба дати.

Переможців з перемого вітати,

Журі кінцевий результат повідомляти

(слово журі. )

 

Ведуча

До вернісажу готувалися старанно,

Працювали всі ви гарно.

Що вже нам було робити?

Треба всіх нагородити.

Кожна команда підготувала команді супернику подарунок

 

 

(після нагородження виходить Шапокляк)

 

Учитель . Чи сподобалася тобі ця зустріч?

 

Шапокляк. Сподобалася…

 

Учитель. Але не  чую радісної інтонації, навпаки, звучать нотки розчарування та суму…

 

Шапокляк.  А чого радіти? Мені сумно… Менші за мене, а як задачі розв’язують!!! Лариско, а чи  не має  в нас чогось смачненького, щоб пригостити цих учнів (роздає подарунки)

 

Ведуча.

Будеш, друже, трудитись сумлінно -

У навчанні уникнеш невдач

І розв’яжеш на «добре» й «відмінно»

Не  десяток, а сотні задач.

 

Учитель

Проникаючи в зоряні далі,

В таємниці земної кори,

Математика всіх закликає:

Ти міркуй, фантазуй і твори.

 

На цьому нашу зустріч завершено. Дякуємо за увагу.

 

 

docx
Додано
13 грудня 2022
Переглядів
279
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку