«Веселі перегони» літературна естафета для учнів 5-6-х класів

Про матеріал
«Веселі перегони». Літературна естафета для учнів 5-6-х класів. Позакласний захід із зарубіжної літератури, приурочений до 155-ої річниці від дня народження англійського прозаїка-казкаря, поета Джозефа Кіплінга.
Перегляд файлу

1

 

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ГУЛЯЙПІЛЬСЬКА СПЕЦІАЛІЗОВАНА

 ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ»

ГУЛЯЙПІЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Веселі перегони»

літературна естафета  для учнів 5-6-х класів

 

 

Позакласний захід

із зарубіжної літератури,

приурочений до 155-ої річниці

від дня народження

англійського прозаїка-казкаря,

поета Джозефа Кіплінга.

Підготувала вчитель

російської мови

та зарубіжної літератури

першої кваліфікаційної категорії

Кирильченко Наталія Анатоліївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2021 р.

 

Зарубіжна література

«Веселі перегони»

літературна естафета  для учнів 5-6-х класів

Мета

  • виховувати інтерес до художнього слова; розвивати вміння пов’язувати літературні знання з життям, дослідницькі здібності, логічне мислення, культуру спілкування, навички роботи з додатковою літературою;
  • сприяти формуванню відповідальності, цілеспрямованості, впевненості;
  • створити умови для розвитку зацікавленості в отриманні знань, розвивати вміння працювати в команді та індивідуально.

 

ОБЛАДНАННЯ: портрет Р.Д. Кіплінга;  ілюстрації до повісті-казки «Мауглі» для завдання «Склади пазл»; роздруковані картки з іменами героїв для виконання завдання «Я – письменник»; ілюстрації для завдання «Кроссенс»; «відзнаки» за участь – шоколадні «монетки»; фінальні відзнаки «Літературні грамоти»; інтернет-підтримка.

 

ЕПІГРАФ:

Читання для розуму - те ж, що фізична вправа для тіла.

Д.Аддісон 

ФОРМА ЗАХОДУ: літературна естафета 

 

УЧАСНИКИ: учні 5- 6 класів

 

МІСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ: класна кімната, учнівські столи розташовані літерою «П».

Методичний коментар до проведення естафети: беруть участь всі учні класу (класів, якщо залучені учні 5-6-х класів). Учасники виконують «перешкоди» - завдання. Всього п’ять завдань-перешкод від «Старту» до «Фінішу», які треба здолати за 45 хвилин. «Рухаються» одночасно всі учасники. Мета кожного швидко і правильно вирішувати завдання, «збираючи» відзнаки – шоколадні «золоті монетки». Перемагає той, у кого виявиться більше «монеток».

Для виконання завдання ІІІ «Я - письменник»: учнів можна об’єднати в три – чотири групи, залежно від загальної кількості учасників (див. коментар до завдання).

По завершенню естафети визначаються найбільш активні учасники «Літературними грамотами» за наявною кількістю «шоколадних монеток».

ХІД ЗАХОДУ

І. Організаційний момент. Вступне слово вчителя.

Слово вчителя: «Читання для розуму – те ж, що фізична вправа для тіла.» (звернення до епіграфу) – ці слова належать ангійському публіцисту, драматургу, політику и поету, який змагався за звання першого журналіста в історії Європи – Джозефу Аддісону. Отже, сьогодні ми проведемо невелику «літературну естафету», присвячену 155-й річниці від Дня народження англійського прозаїка-казкаря, поета – Джозефа Кіплінга за самостійно прочитаною повістю-казкою «Мауглі». Це і буде зарядка для розуму, бо, як кажуть у народі: «Хто багато читає, той багато знає». Що нам відомо про Редьярда Кіплінга— англійського поета і прозаїка. Увага на екран:

Перегляд відео:

http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Freload%3D9%26v%3DTgO3NUL8MKM&3&0Про життя Кіплінга

QR-код для перегляду відео:

 

 

Слово вчителя:

30 грудня 2020 року літературний світ відзначив 155-у річницю від Дня народження Р.Кіплінга.

1907 року письменник отримав Нобелівську премію з літератури. Під час церемонії в Стокгольмі секретар Шведської академії, Карл Давід аф Вірсен, вшанував не тільки Кіплінга, але й три останні століття англійської літератури. Натомість сам Кіплінг відмовився від звичної промови. Невдовзі також отримав титул доктора honoris causa університетів Оксфорда, Кембриджа, Единбурга, Монреалю та Парижу. 1926 року Королівське літературне товариство присудило йому золоту медаль, а 1933 року Кіплінг став членом французької Академії наук моральних і політичних (1937 року його місце зайняв Марцелій Гандельсман). Ще за життя письменника, в 1927 році, в Англії постало Кіплінгове Товариство, яке займалося дослідженням та популяризацією його творів.

Пропоную продовжити нашу зустріч у формі естафети, долаючи невеликі завдання-перешкоди. Завдання, пов’язані із самостійно прочитаною повістю-казкою «Мауглі» Р.Кіплінга та його творчістю.

 (Вчитель оголошує правила проведення: Див.методичний коментар до проведення естафети.)

«Старт»

І. Завдання «Кроссенс»:

 

 

 

 

 

(Учні отримують ілюстрацію для завдання. Розтлумачують ілюстрації за часовою стрілкою: 1 – Індія, країна, в якій народився письменник; 2 – Лондон, родина письменника переїздить до Лондона, там навчався; 3 – майбутній письменник опановував фах ветеринара; 4 – вивчав юриспруденцію; 5 – письменник повертається до Індії, життя у джунглях – основна тема творів; 6 – світове значення приносить «Книга джунглів»; 7 – герої творів Кіплінга; 8 - 1907 року письменник отримав Нобелівську премію з літератури; 9 – портрет письменника-ювіляра.

Учні можуть відповідати по черзі, може відповідати один учень, а інші продовжують. Відзначається найбільш активний/активні учні.) 

 

ІІ. Завдання «Хто я?»

(Завдання виконують онлайн, одночасно. Перемагає той, хто виконає першим.  Завдання створене за допомогою  ресурсу learningapps.org:

https://learningapps.org/qrcode.php?id=pzdjvzad521Завдання "Хто я?"   

QR-код для виконання завдання:

 

 

ІІІ.Завдання «Склади пазл».

  • Пригадайте імена героїв. Охарактеризуйте одного із героїв пазлу.

Учні працюють над складанням однієї ілюстрації, щоб всі учасники були в рівних умовах. Можна виконувати онлайн за посиланням, завдання створене за допомогою ресурсу jigsawplanet.com:

Завдання "Склади пазл"

QR-код для завдання «Склади пазл»:

Або розрізати ілюстрацію:

 

 

 

 

 

 

ІV. Завдання «Я - письменник».

Для виконання цього завдання учнів можна об’єднати у три – чотири групи, залежно від загальної кількості учасників. Пропонуються імена героїв та приклади «чарівних» предметів з різних казок. Учні працюють групою, обравши «спікера», який буде записувати історію, а потім презентувати. Треба скласти «нову» історію-пригоду з Мауглі.

Перемагає та група, яка перша виконає завдання, і в якої буде цікавіша історія. Ступінь «цікавості» можна визначити за принципом «глядацьких симпатій». Призами відзначається кожен учасник групи.

Варіанти «героїв» для історій:

- Мауглі, Багіра, Баба-Яга, Кощій Безсмертний, Котигорошко, «чарівна паличка».

- Мауглі, Балу, Василиса Прекрасна, Червона Шапочка, Хлопчик-Мізинчик, «чарівний клубочок».

- Мауглі, Шер-Хан, Попелюшка, Гаррі Поттер, Шрек, «чарівне дзеркальце».

 

V. Завдання «Онлайн тест», створений за допомогою Гугл Форми:

http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Fdocs.google.com%2Fforms%2Fd%2F1VT7d2sXWvsPthT1VNRUaP1wuR6RHgl5snCnhdLbFqvQ%2Fedit%3Fusp%3Dsharing&3&0Тест можна відкрити тут

QR-код для виконання тесту:

 

 

 

Учні, переходячи за посиланням, прохять тест. Вчитель «бачить» результат роботи. 

VІ. «Фініш»:

За допомогою ресурсу: www.mentimeter.com

http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Fwww.mentimeter.com&3&0Поділитись враженнями

QR-код для переходу на ресурс Mentimeter.com:

 

 

 

Учні мають змогу оцінити свою роботу і враження від роботи. Учитель демонструє результат на екрані.

VІІ. Підведення підсумків.

  1. Визначення переможців.

За кількістю накопичених шоколадних «золотих монеток» визначається найбільш активний учасник та нагороджуються активні учасники «Літературними грамотами».

  1. Відзначення переможців.
  2. Заключне слово вчителя.

Вчитель зачитує поезію Р.Кіплінга «Якщо…»,

або пропонує перегляд відео «Р. Кіплінг – Синові» за посиланням:

Поезія Кіплінг "Якщо"         

QR-код для перегляду відео:

 

 

 

 


Р.КІПЛІНГ «Якщо…»

Якщо спокійний ти перед юрбою,

Де зведено на тебе поговір,

Зневірений, залишився собою,

І зрозумів тягар чужих зневір;

Якщо навчився ти терпляче ждати,

Поміж брехні самому чесним буть,

Не прибирався у святецькі шати

І люттю не відплачував за лють;

 

Якщо ти мріям не віддавсь на ласку,

Якщо ти владар пристрастям своїм,

Якщо приймаєш Успіх та Поразку

І знаєш, що ціна та сама їм;

Якщо слова твої, немов приманку,

Негідник перед дурнем вихваля,

І знищено твій труд весь доостанку, –

А ти зумієш все почать з нуля;

Як все, твоїми створене руками,

Зробити зможеш ставкою у грі,

Програть і знову працювати роками,

Не згадуючи програші старі;

 

Якщо ти змусиш Серце, Нерви, Жили,

Служить тобі, як їх уже й нема,

І вистоїш, коли бракує сили

І залишилась Воля лиш сама;

Як ти шляхетний між простого люду,

Як ти простий і серед королів,

 

Якщо на тебе не зведуть облуди

Ні ворог твій, ні друг твій поготів;

Якщо, забувши біль, поразки, втому,

Свій шанс єдиний зможеш віднайти, –

Твій, сину, світ і все, що є у ньому,

Та більш того – тоді Людина ти!          


 

 

 

ЛІТЕРАТУРА ТА ІНТЕРНЕТ-ДЖЕРЕЛА

  1. Киплинг Р. Маугли: Повесть-сказка.- Переизд. – М.: Дет.лит., 1989. – 207 с.: ил.
  2. https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=3290
  3. https://www.youtube.com/watch?v=uvtGUXb5vy8
  4. iki/Редьярд_Кіплінгuk.wikipedia.org/w
  5. https://learningapps.org/display?v=pzdjvzad521
  6. https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1a1aea334dd1
  7. https://docs.google.com/forms/d/1VT7d2sXWvsPthT1VNRUaP1wuR6RHgl5snCnhdLbFqvQ/edit?usp=sharing
  8. www.mentimeter.com
  9. https://www.youtube.com/watch?v=uvtGUXb5vy8
doc
Додано
16 березня 2021
Переглядів
822
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку