ВЕСНА-КРАСНА ВЖЕ ЙДЕ...

Про матеріал
Мета: ♦ навчальна: учити учнів визначати засоби виразності пісень-веснянок, відчувати музично-емоційний зміст пісень; засвоювати з ними поняття «веснянка»; ♦ розвивальна: розвивати музично-слухові уявлення в процесі сприймання, виконання; ♦ виховна: виховувати любов до весняної природи, української народної пісні-веснянки.
Перегляд файлу

Урок № 23. ВЕСНА-КРАСНА ВЖЕ ЙДЕ...

Мета:

 навчальна: учити учнів визначати засоби виразності пісень-веснянок, відчувати музично-емоційний зміст пісень; засвоювати з ними поняття «веснянка»;

 розвивальна: розвивати музично-слухові уявлення в процесі сприймання, вико­нання;

 виховна: виховувати любов до весняної природи, української народної пісні-вес- нянки.

Музичний матеріал: Е. Ґріґ «Навесні»; П. Чайковський «Пісня жайворонка»; поспів- ка «Ля-ля-ля»; Я. Степовий «Щебетала пташечка»; білоруська народна пісня «Савка та Гришка»; гра «Весняна луна».

Наочні посібники: нотна хрестоматія; малюнки — ілюстрації до музичних творів; каз­ка В. Сухомлинського «Жайворонок і сонце»; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас»; уривок твору «Весна» Г. Демченко.

Обладнання: дитячі музичні інструменти,компютер; Мудра Сова (іграшка); фоно­хрестоматія.

Тип уроку: комбінований урок.

 

Хід уроку

Учні заходять до класу під музичний супровід («Пісня жайворонка»

П. Чайковського).

1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 Перевірка готовності класу до уроку

Музичне вітання

2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

 Про яких трьох «китів» ви дізналися на попередніх уроках?

 Що таке пісня?

 Які пісні співають діти на новорічні свята?

3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Чарівна весна крокує по землі. Усе прокидається від зимового сну. Чи цікаво вам було дізнатися, якими піснями зустрічають весну на Украї­ні? Про це ви дізнаєтеся сьогодні на уроці.

4. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Учитель (читає уривок з оповідання Г. Демченка «Весна»). Тануть сні­ги, біжать гомінливі струмки. Видзвонюють краплинами бурульки. Поверта­ються з вирію птахи. В синяву неба глянули перші проліски.

 Як хороше,— стрепенулась береза,— вся моя кора прогрілась, кожна гі­лочка соком налилась. Сонечко зимовий сон геть прогнало. До тепла і сонця потяглися комахи і рослини. Ось-ось буйно розквітнуть садки. Весна! Весна!

4.1. Слухання музики

Учитель. Як прокидається природа, дихання весни ми можемо відчути у творі «Навесні» Е. Ґріґа.

Слухання «Навесні» Е. Ґріґа

 Що ви відчуваєте, коли слухаєте цю музику?

П. Чайковський також захоплювався чарівними звуками природи. Ці вра­ження він передавав у своїй музиці. Послухайте п’єсу «Пісня жайворонка».

 Який настрій передає музика композитора?

Слухання «Пісні жайворонка» П. Чайковського

 Як ви вважаєте, пісня жайворонка весела чи сумна?

 Які звуки передають прозоре, світле звучання — низькі чи високі?

 Про що співає жайворонок?

А ось як розповідає про спів жайворонка у своїй казці «Жайворонок і сон­це» В. Сухомлинський.

ЖАЙВОРОНОК І СОНЦЕ

У полі лежала сіра грудочка землі, присипана снігом. Пригріло сонечко. Розтанув сніг. Пропливала над полем хмарка. Розсипалась дощем. Упала на сі- РУ грудочку землі гаряча краплина води, в якій відбилося Сонечко. Перетвори­лася грудочка землі на сіру пташку — Жайворонка.

Злетів Жайворонок у небо. Спробував співати, а пісня вийшла поганенька. Полетів він до Сонця й просить:

 Сонечку, золотеє Сонечку, навчи мене гарної пісні!

 Бери цей золотий клубочок і тягни до землі,— каже Сонечко.

Узяв Жайворонок золотий клубочок і полетів до землі. Потяглася за ним тонка-тонесенька золота ниточка. Зазвучала чудова пісня.

З того часу рано-ранесенько Жайворонок підлітає до Сонечка і воно дає йому клубочок золота. Тягне золоту ниточку Жайворонок над полями — і чу­ють люди чарівну пісню. Співає блакитне небо, співає золота пшениця, співає цілий світ. Як гарно!

Я бачу, що ви хочете ще раз послухати цю чарівну музику.

Повторне слухання «Пісні жайворонка» П. Чайковського

4.2. Вокально-хорова робота

Учитель. Після холодної довгої зими ми з нетерпінням чекаємо настання весни. Оживає природа, усе сильніше пригріває сонечко. Пташки приносять радість, весну, тепло у рідний край.

Гра «Весняна луна»

Учитель. Соловейко щебече та тьохкає, зозуля кує, горобчики цвірінька­ють... Ось і ми зараз, як пташки, повторюватимемо їх пісні.

Уявіть, що ви луна, яка повторює пісню пташок. (Тьох-тьох-тьох! Ку-ку! Цінь-цвірінь! Тукі-тукі-тук! Ух-ух!)

Сьогодні вранці на моє вікно сіла пташка та заспівала свою весняну пісню. І я згадав (-ла) українську народну пісню, що так і називається — «Щебетала пташечка».

Послухайте її.

 Про що співала пташечка?

Слухання та розучування пісні «Щебетала пташечка» Я. Степового

(робота у зошитах, с. 28)

4.3. Засвоєння нових знань Засвоєння понять

Світлі й радісні пісні, якими люди вітають весну, називають веснян­ками.

5. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Учитель. Музика допомагає нам почути живі звуки — звуки природи.

 У якому творі ми почули спів жайворонка?

 Хто написав «Пісню жайворонка»?

 Як закликала весну пташечка, яка сіла на віконечко?

Учні виходять із класу під музичний супровід («Пісня жайворонка»

П. Чайковського).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
24 березня 2020
Переглядів
569
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку