ВЕСНУ ЗУСТРІЧАЄМО, ЖАЙВОРОНКІВ ЗАКЛИКАЄМО.

Про матеріал
Конспект заняття для дітей з особливими потребами, спрямованого на ознайомлення зі звичаями та традиціями нашого народу зустрічі Весни, знайомити дітей з традиціями українського народу, зокрема пов'язаних із зустріччу весни, знайомити з народною іграшкою з тіста, її призначенням, особливостями виготовлення. Закріплювати, систематизувати знання про перелітних птахів, про весняні зміни в природі, спонукати дітей до проявів фізичної активності у народних рухливих іграх, хороводах.
Перегляд файлу

Тема:ВЕСНУ ЗУСТРІЧАЄМО, ЖАЙВОРОНКІВ ЗАКЛИКАЄМО.

Завдання:

  • Формувати у дітей уявлення про зміну пір року;
  • Розширювати уявлення дітей про звичаї українського народу навесні: закликати в гості весну – чарівницю, виведенням веснянок, співами пісень з випеченими з тіста пташками – жайворонками;
  • Вчити ліпити предмети простої форми із цілого шматка солоного тіста;
  • Збагатити словник дітей словами: звичаї, веснянки, заклички;
  • Закріплювати вміння утворювати слова зі зменшувально Розвивати мовне дихання, увагу, дрібну моторику, мовлення;
  • Виховувати інтерес до українського фольклору, звичаїв українського народу, дбайливого ставлення до виробів, виготовлених власноруч.

Словник: звичаї, веснянки, заклички

Матеріал: ТЗН (аудіозапис пісні -веснянки «Що з весною настає?», весняна мелодія),  свистульки, солоне тісто, дощечки для ліплення, стеки, картинки за темою «Стрітення», «Дівчина-весна», «Дівчина-зима», «Жайворонок»

Хід заняття

І.Організаційна частина

  1. Сюрпризний момент. Відгадування загадок про зиму і весну

– Любі хлопчики й дівчатка,
Для вас в мене є загадка
Її прошу відгадати,
Дізнаєтесь хто хоче до нас завітати.

Загадка:     Білі сани прилетіли,
Скакуни в них білі.
В санях цих сидить сестриця –
Білокоса, білолиця.
В біле вбралася сама.
Відгадали? Це … (Зима)

 Діти! А ви любите Зиму? За що?

Загадка:     За зимою йде наступна сестра.
Тільки сонечко пригріло
І розтанув килим білий
Все радіє, певно зна
В гості йде до нас (Весна)

ІІ. Основна частина

  1. Розповідь вихователя
  • Сьогодні ми святкуємо Стрітення.(картинка «15 лютогоСтрітення»)
  • В цей день 15 лютого зима з весною зустрічаються і змагаються між собою. Якщо зима переможе, то довго ще буде холодно, а якщо весна візьме гору, то поверне на тепло.

 Святом цим зігріті ми  З давнини й донині  Відзначають Стрітення Так по Україні.  У нашого християнського народу є звичай, повязаний зі святом Христового Стрітенняблагословення свічок. На Стрітення люди йшли до церкви і святили воду і свічки, які називали «громичними», бо вони  оберігали людей і худобу від грому. Люди запалювали ці свічки і ставили перед образами під час грози . (картинки «Дівчинка зі свічкою», «Люди святять свічки»)

  1. ГраЗимові розваги (Вихователь показує рухи зимових розваг, а діти вгадують)
  • Чи хочеться вам, щоб зима скінчилася скоріше. Чому?
  • Але чи зможемо ми так розважатись в іншу пору року? Чому?
  1. Пісня-веснянка «Що з весною настає
  • Народ у своїх казках та легендах створив гарний образ Весникрасивої молодої дівчини з вінком на голові, її закликають піснямивеснянками
  • Весну закликаймо,

Веснянок співаймо!

Весно, Весно, озовися!

Прийди до нас, не барися!

  • Прийде веснонька ,

І тепло нам принесе,

І тоді все радіє і співає, –

Весну красну прославляє.

  • Погляньте, що нам Весна подарувала.

Вихователь  роздає дітям іграшкисвистульки. Діти з пташкамисвистульками закликають весну.

  1. Дидактична граЛагідна весна
    Діти стають у коло, вихователь із мячему центрі. Педагог кидає дітям мяч, називаючи якесь весняне слово. Кожна дитина має повернути мяч педагогу, утворивши від заданого слова зменшувально-пестливе.

Слова: весна, сонце, струмок, трава,  квітка, пташка, промінь, річка, дощ, ластівка, листок.

  1. Розповідання закличок «Вийди, вийди, сонечко», «Іди, іди, дощику»
  • Діти, а щоб краще росли травичка, квіти, давайте закличемо сонечко і дощик

Закличка «Вийди, вийди, сонечко»

Вийди, вийди, сонечко,
На дiдове полечко,
На бабине зiллячко,
На наше подвiрячко.
На веснянi квiточки,
На маленькi дiточки,
Там вони граються,
Тебе дожидаються.

 Закличка «Іди, іди, дощику»

Іди, іди, дощику,
Зварю тобі борщику
В зеленому горщику,
Поставлю на вербі,
Щоб випили горобці.
Я яєчком забілю,
А яєчко прісне,
А сонечко блисне.

  1. ФізкультхвилинкаВже весна прийшла
    (діти стають колом)
    Ми прихід весни чекали (ходьба на місті)
    Все красуню виглядали           (прикладають долоню до чолакозирком”)
    І вона не забариласьсаме вчасно появилась!
    (плескають в долоні)
    Вже надворі снігу мало,         (присідають, розводять руками при землі)
    Вже струмки вперед помчалидзюркотливі і стрімкі
    Прохолодні та швидкі
    (підводяться і пересуваються вперед легким бігом, кожна
    дитина кладе долоні на плечі того, хто стоїть попереду)
    Світить сонце пригріває

(ідуть у середньому темпі, простягнувши руки вгору)
Сонце весноньку вітає.

  1. Ліплення жайворонків із солоного тіста
  • А кого ще ми дуже чекаємо на весні? (Пташок з теплого краю. )
  • Так, ми всі чекаємо жайворонків, соловїв, ластівок, бо птахи на своїх крилах приносять весну, тепло.
  • Здавна існує звичай закликання пташок. Маленькі діти з випеченими з тіста пташками співали пісень і кликали пташок і весну. Ось і ми виліпимо з тіста пташок і покличемо пташок і весну.

 Пальчикова гімнастика «Повернення птахів»

Як сніги растануть-            (руки долонями вниз в сторони)

Птахи прилітають,             (махають руками, як крилами)

Гнізда вють з гілочок     (зєднують руки долонями вгору, пальці напівзігнуті «гніздом»)

Для пташенят, для діток.    (пальці переплетені, згинають розгинають пальці)

 Показ вихователем ліплення пташки з соленого тіста.

Самостійна робота дітей  (під аудіозапис весняної мелодії).

 ІІІ. Заключна частин. Підсумок

Пташок викликаю Із теплого краю.Прилітайте, журавлі,Й соловеєчки малі,

Летіть, соловейки,На нашу земельку!Щоб раділи  діточки,І гусочки, й качечки.

docx
Додано
13 лютого 2022
Переглядів
1040
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку