Вибір моделі виробу, визначення мети та завдань. Ознайомлення з моделями аналогами. Художнє конструювання. Ескіз та креслення виробу

Про матеріал
Мета: - навчити учнів визначати мету та завдання майбутнього проєкту, забезпечити засвоєння учнями знань про технологічну послідовність виготовлення іграшки; - розвивати образне мислення та творчу уяву, вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати та робити висновки; - виховувати потребу проявити себе в різноманітних видах творчої діяльності; виховувати прагнення до досконалості виробів з текстилю та вміння застосовувати одержанні знання на практиці.
Перегляд файлу

Урок 1

Дата: 14. 01. 20

Клас: 6-А

Розділ: Основи матеріалознавства та технології обробки.

Тема: Вибір моделі виробу, визначення мети та завдань. Ознайомлення з моделями аналогами. Художнє конструювання. Ескіз та креслення виробу.

Мета:

- навчити учнів визначати мету та завдання майбутнього проєкту, забезпечити засвоєння учнями знань про технологічну послідовність виготовлення іграшки;

- розвивати образне мислення та творчу уяву, вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати та робити висновки;

- виховувати потребу проявити себе в різноманітних видах творчої діяльності; виховувати прагнення до досконалості виробів з текстилю та вміння застосовувати одержанні знання на практиці.

Об’єкт проєктної діяльності: м’яка іграшка.

Тип уроку: комбінований

Обладнання та матеріали: вироби-аналоги, приклад оформлення ескізу виробу, презентація, відео.

План уроку

І. Організаційна частина (2 хв.)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети та завдань уроку (3 хв.)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу (18 хв.)

3.1. Актуалізація опорних знань (2 хв.)

3.2. Пояснення нового матеріалу (15 хв.)

3.3. Закріплення теоретичного матеріалу (1 хв.)

ІV. Практична робота (14 – 15 хв.)

4.1. Інструктаж, Повторення ПТБ (2 хв.)

4.2. Закріплення інструктажу ( 1 хв.)

4.3. Критерії оцінювання (1 хв.)

4.4. Самостійна робота (10-11 хв.)

V. Підбиття підсумків уроку (7 хв.)

5.1 Оцінювання робіт учнів (2 хв.)

5.2 Прибирання робочих місць (2 хв.)

5.3. Підсумок  уроку(3 хв.)

 

Хід уроку

І. Організаційна частина

1.1. Привітання

1.2. Перевірка наявності спецодягу.

 ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети та завдань уроку

Хочу нагадати вам прислів’я «Як роботу розпочнеш, так її і закінчиш» та «Чим більше науки, Тим розумніші руки». Ці прислів’я говорять, що перш ніж щось розпочати робити, потрібно ретельно з’ясувати, обдумати, спланувати послідовність своєї роботи, тому й тема сьогоднішнього уроку така «Вибір моделі виробу, визначення мети та завдань. Ознайомлення з моделями аналогами. Художнє конструювання. Ескіз та креслення виробу» (учні записують у робочий зошит тему уроку). На цьому уроці ми створимо ескіз виробу та проаналізуємо його.

У кінці вашої загальної роботи ви створите іграшку, можливо схожу на цю, а можливо ще оригінальнішу та кращу (демонстрація виробу).

 ІІІ. Вивчення нового матеріалу

3.1. Актуалізація опорних знань

1. З чого можна виготовити мяку іграшку? (з фетру, з різних видів тканини, з ниток)

2. Які інструменти можуть знадобитися для виготовлення подібної іграшки? (ножиці, голка, гачок, спиці…)

3.2. Пояснення нового матеріалу

Історія іграшки — це історія часу, історія техніки, історія досягнень. Це дорослий світ у мініатюрі. Перші іграшки почали робити ще первісні люди. Тоді вони мали вигляд  кам'яних, глиняних або металевих фігурок, які виготовлялися з художньою і релігійною метою.   В  Україні були знайдені фігурки людини і коня, виконані з глини, які  датуються 4-3 тисячоліттям до нашої ери. У 16 столітті виникло ремесло з виготовлення ляльок на замовлення. Мяка іграшка – сама нова із всіх іграшок, їй трохи більше 100 років. Перші мякі іграшки з’явились на початку двадцятого століття в Німеччині. 

Давайте переглянемо, які бувають іграшки мягкі (перегляд виробів-аналогів).

Зараз давайте подивимося відео, де нам детально розкажуть, як виготовити ведмедика.

Після перегляду відео, вам потрібно буде дати відповідь на такі запитання:

  1. Яка основа іграшки? (тканина з м’яким ворсом, наприклад, плюш, натуральне або штучне хутро, оксамит)
  2. Що знадобиться для виготовлення іграшки? (папір для викройки, олівець, ножиці, нитки, намистинки для очей, вата або старі речі для наповнення тільця ведмедика)
  3. Послідовність виготовлення іграшки?

(перегляд відео «М'яка іграшка своїми руками»)

Обговорення відео.

Для того щоб виготовити будь-який виріб, потрібно спочатку створити ескіз.

Ескіз  попередній начерк креслення.

Кресленик — це графічний конструкторський документ, що визначає конструкцію виробу, а також містить відомості, необхідні для розроблення, виготовлення, контролю, монтажу й експлуатації виробу, включаючи його ремонт.

3.3. Закріплення теоретичного матеріалу

1. Чим ескіз відрізняється від кресленика?

Молодці. А зараз переходимо до практичної частини уроку.

ІV. Практична робота

4.1. Інструктаж, Повторення ПТБ

Давайте згадаємо основні правила техніки безпеки, які потрібно дотримуватися перебуваючи у майстерні. А згадаємо ми з вами їх граючи у гру «Так, ні»

Правила прості, я кажу правило а ви кажете, дотримуємося його чи ні.

  1. Якщо необхідно звернутися до вчителя, підняти руку. +
  2. Коли вчитель звертається до всіх учнів, вони мають припинити роботу й уважно вислухати зауваження, інструктаж;+
  3. Можна смітити на робочому місці.-
  4. Якщо робоче місце брудне, його потрібно прибрати.+
  5. Дбайливо ставитися до інструментів.+
  6. Економно використовувати матеріал.+

Які ви розумники, впоралися з завданням на відмінно!

Що ж, слухайте тоді послідовність наступної роботи. Зараз, ви добре подумаєте, яку іграшку хочете виготовити, та створите ескіз. Розфарбуєте його тими кольорами, яким буде іграшка. Якщо, так трапилося, і у вас немає кольорових олівців, можна використовувати звичайні або, навіть, ручку. За це оцінка не буде знижена. Малювати буде потрібно на тих листочках. Які у вас знаходяться на парті.

Після того, як намалювали, підіймаєте руку. Малюнок робите охайним, тому, що за нього ви отримаєте оцінку на другому уроці. Тобто, до цього малюнка буде ще одне завдання.

 

4.2. Закріплення інструктажу

1. Чим виконуємо ескіз? (кольорові олівці, ручки, звичайні олівці)

2. Як виконуємо малюнок? (охайно)

4.3. Критерії оцінювання

За простий ескіз ви отримаєте до 8 балів, відповідно до охайності малюнка. Підвищити оцінку матимете можливість на другому уроці. На роботу у вас до 10 хв. Час пішов.

4.4. Самостійна робота

V. Підбиття підсумків уроку

5.1 Оцінювання робіт учнів

5.2 Прибирання робочих місць

 

Вчитель:_______________________________

 

 

 

docx
Додано
28 березня 2020
Переглядів
724
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку