Урок 1
Дата: 14. 01. 20
Клас: 6-А
Розділ: Основи матеріалознавства та технології обробки.
Тема: Вибір моделі виробу, визначення мети та завдань. Ознайомлення з моделями аналогами. Художнє конструювання. Ескіз та креслення виробу.
Мета:
- навчити учнів визначати мету та завдання майбутнього проєкту, забезпечити засвоєння учнями знань про технологічну послідовність виготовлення іграшки;
- розвивати образне мислення та творчу уяву, вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати та робити висновки;
- виховувати потребу проявити себе в різноманітних видах творчої діяльності; виховувати прагнення до досконалості виробів з текстилю та вміння застосовувати одержанні знання на практиці.
Об’єкт проєктної діяльності: м’яка іграшка.
Тип уроку: комбінований
Обладнання та матеріали: вироби-аналоги, приклад оформлення ескізу виробу, презентація, відео.
План уроку
І. Організаційна частина (2 хв.)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети та завдань уроку (3 хв.)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу (18 хв.)
3.1. Актуалізація опорних знань (2 хв.)
3.2. Пояснення нового матеріалу (15 хв.)
3.3. Закріплення теоретичного матеріалу (1 хв.)
ІV. Практична робота (14 – 15 хв.)
4.1. Інструктаж, Повторення ПТБ (2 хв.)
4.2. Закріплення інструктажу ( 1 хв.)
4.3. Критерії оцінювання (1 хв.)
4.4. Самостійна робота (10-11 хв.)
V. Підбиття підсумків уроку (7 хв.)
5.1 Оцінювання робіт учнів (2 хв.)
5.2 Прибирання робочих місць (2 хв.)
5.3. Підсумок уроку(3 хв.)
Хід уроку
І. Організаційна частина
1.1. Привітання
1.2. Перевірка наявності спецодягу.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети та завдань уроку
Хочу нагадати вам прислів’я «Як роботу розпочнеш, так її і закінчиш» та «Чим більше науки, Тим розумніші руки». Ці прислів’я говорять, що перш ніж щось розпочати робити, потрібно ретельно з’ясувати, обдумати, спланувати послідовність своєї роботи, тому й тема сьогоднішнього уроку така «Вибір моделі виробу, визначення мети та завдань. Ознайомлення з моделями аналогами. Художнє конструювання. Ескіз та креслення виробу» (учні записують у робочий зошит тему уроку). На цьому уроці ми створимо ескіз виробу та проаналізуємо його.
У кінці вашої загальної роботи ви створите іграшку, можливо схожу на цю, а можливо ще оригінальнішу та кращу (демонстрація виробу).
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
3.1. Актуалізація опорних знань
1. З чого можна виготовити м’яку іграшку? (з фетру, з різних видів тканини, з ниток)
2. Які інструменти можуть знадобитися для виготовлення подібної іграшки? (ножиці, голка, гачок, спиці…)
3.2. Пояснення нового матеріалу
Історія іграшки — це історія часу, історія техніки, історія досягнень. Це дорослий світ у мініатюрі. Перші іграшки почали робити ще первісні люди. Тоді вони мали вигляд кам'яних, глиняних або металевих фігурок, які виготовлялися з художньою і релігійною метою. В Україні були знайдені фігурки людини і коня, виконані з глини, які датуються 4-3 тисячоліттям до нашої ери. У 16 столітті виникло ремесло з виготовлення ляльок на замовлення. Мяка іграшка – сама нова із всіх іграшок, їй трохи більше 100 років. Перші мякі іграшки з’явились на початку двадцятого століття в Німеччині.
Давайте переглянемо, які бувають іграшки м’ягкі (перегляд виробів-аналогів).
Зараз давайте подивимося відео, де нам детально розкажуть, як виготовити ведмедика.
Після перегляду відео, вам потрібно буде дати відповідь на такі запитання:
3.3. Закріплення теоретичного матеріалу
1. Чим ескіз відрізняється від кресленика?
Молодці. А зараз переходимо до практичної частини уроку.
ІV. Практична робота
4.1. Інструктаж, Повторення ПТБ
Давайте згадаємо основні правила техніки безпеки, які потрібно дотримуватися перебуваючи у майстерні. А згадаємо ми з вами їх граючи у гру «Так, ні»
Правила прості, я кажу правило а ви кажете, дотримуємося його чи ні.
Які ви розумники, впоралися з завданням на відмінно!
Що ж, слухайте тоді послідовність наступної роботи. Зараз, ви добре подумаєте, яку іграшку хочете виготовити, та створите ескіз. Розфарбуєте його тими кольорами, яким буде іграшка. Якщо, так трапилося, і у вас немає кольорових олівців, можна використовувати звичайні або, навіть, ручку. За це оцінка не буде знижена. Малювати буде потрібно на тих листочках. Які у вас знаходяться на парті.
Після того, як намалювали, підіймаєте руку. Малюнок робите охайним, тому, що за нього ви отримаєте оцінку на другому уроці. Тобто, до цього малюнка буде ще одне завдання.
4.2. Закріплення інструктажу
1. Чим виконуємо ескіз? (кольорові олівці, ручки, звичайні олівці)
2. Як виконуємо малюнок? (охайно)
4.3. Критерії оцінювання
За простий ескіз ви отримаєте до 8 балів, відповідно до охайності малюнка. Підвищити оцінку матимете можливість на другому уроці. На роботу у вас до 10 хв. Час пішов.
4.4. Самостійна робота
V. Підбиття підсумків уроку
5.1 Оцінювання робіт учнів
5.2 Прибирання робочих місць
Вчитель:_______________________________