Вибір та правила користування косметикою

Про матеріал
Розгорнутий конспект уроку з основ здоров я для учнів 8 класів. Можна також використати як сценарій виховної години для учнів 7-9 класів
Перегляд файлу

КРАСА І ЗДОРОВ’Я

Цілі

Формування цілісного уявлення про красу як гармонію фізичного, психологічного та соціального благополуччя людини. Роглянути ставлення учнів до своєї зовнішності, виховувати почуття відповідальності за своє здоров’я; формувати соціальну та здоров’язберігаючу компетенцію.

 

Результати навчання

Наприкінці заняття учні:

  •  називають ознаки зовнішньої та внутрішньої краси;
  •  пояснюють небезпеку сліпого наслідування моди;
  •  розпізнають рекламні хитрощі, пов’язані з індустрією моди;
  •  наводять приклади небезпечних наслідків пластичної хірургії.    

Обладнання і матеріали

  - Папір, олівці, фломастери, маркери, ножиці, скотч, клей.

Що підготувати заздалегідь

   Плакати зі словами:

Ніяка зовнішня принадність не може бути повною, якщо вона не оживлена внутрішньою красою.

 В.Гюго

И что же есть такое «красота»

И почему ее обожествляют люди?

Сосуд она, в котором пустота,

Или огонь, мерцающий в сосуде?

                                     М. Светлов

З волонтерами підготувати презентацію «Пластична хірургія», роздрукувати з Інтернету фото з наслідками невдалих пластичних операцій http://doseng.org/stars/9467­neudachnye­plasticheskie­operacii.html.

Домашнє завдання

  Підручник, § 14. Зошит, с. 52—55.  

Орієнтовний план тренінгу

Актуалізація теми, стартові завдання

10 хв.

Міні-лекція, мозковий штурм

5 хв.

Бесіда «Врода і мода» (презентація «Ідеали краси»)

5 хв.

Презентація волонтерів «Невдалі пластичні операції»

10 хв.

Дебати

10 хв.

Підсумкове завдання, завершення тренінгу (відео Віри Брєжнєвої «Секрети краси»)

5 хв.

 

Актуалізація теми, стартові завдання

1. Привітайте учнів, запитайте, що вони запам’ятали з минулого заняття.

2. Актуалізація теми. Запитайте учнів, як вони розуміють поняття «краса», «імідж», «шарм», «стиль».

Краса́ — в загальному випадку є характеристика персони, місця, об'єкта чи ідеї, що приносить відчуття приємності, яка відповідає задоволенню.  Краса є невід'ємною складовою сприйняття світу людиною. Краса вивчається як категорія  естетики,  соціології, соціальної психології та культури. Створення красивих речей є однією з цілей,  які ставить перед собою мистецтво.

Як продукт сучасної культури, краса останнім часом в значній мірі є комерціоналізованою  (особливо внаслідок поголовноїгламуризації культури).

Ідеал краси — це взірець, яким захоплюються (чи обожнюють) в залежності від особливостей сприймання краси в конкретній культурі:

  •                  властивість, якість гарного, прекрасного.
  •                  оздоба, прикраса кого/чого-небудь; слава.
  •                  гарна, приваблива зовнішність; врода.
  • І́мідж (англ. image, від лат. imago, imitari — «імітувати») — штучна імітація або подання зовнішньої форми будь-якого об'єкта, особливо особи.[1] Термін вперше з'явився у 1806 році в словнику Ноя Вебстера.
  • Зв'язки з громадськістю трактують імідж як мислене уявлення про людину, товар чи інститут, що спрямовано формується у масовій свідомості за допомогою засобів масової інформації. [2]
  • Імідж — це позитивний результат довгої спільної праці керівництва і персоналу фірми. Імідж складається з зовнішнього образу (одягу і речей, міміки, поз і жестів) та внутрішнього образу, який неможливо побачити, але який відчувається і дуже впливає на сприйняття людини оточуючими (вміння правильно будувати спілкування, позитивні якості особистості, вміння розуміти людей і вміння справляти враження).
  • Імідж – це знакові характеристики, в яких наявні і форма, і зміст. Імідж, як багатогранне явище, що відбиває і сутнісні, і зовнішні сторони. Ми запам’ятовуємо саму форму, яка потім посилає нас на подальший змістовні характеристики самого іміджу. Найбільш впливовими, як для іміджу, є візуальні характеристики. Як правило, ми не встигаємо углиблюватись в знання і деталізувати інформацію про кожну людину, з якою маємо діло. Візуальний імідж, який люди створюють самі, ми помічаємо в першу чергу. Тіло, поза, одяг нам надають масу інформації іще до того, як людина до нас заговорить. Загалом, імідж досі не перестає існувати по тій причині, що ми ж самі на нього реагуємо позитивно. Це так зване культивування потрібних реакцій. Обидві сторони породжують типи поведінки, в яких самі зацікавлені. При цьому, ніхто не створює собі негативні або конфліктні іміджі. Звичайно, зустрічаються випадки агресивних іміджів, але вони слугують звичайною сценічною приманкою. Побудова іміджу ведеться відповідно до одного з законів пропаганди, який говорить про те, що немає сенсу витрачати гроші на розруху стереотипу, а варто будувати новий стереотип, який заснований на старому. Імідж і являється новим стереотипом.

  • Імідж людини — це думка про цю людину у групи людей в результаті сформованого в їхній психіці образу цієї людини, що виникла унаслідок прямого їхнього контакту з цією людиною або унаслідок отриманої про цю людину інформації від інших людей;

Шарм — чарівність, привабливість

Стиль у загальному розумінні — усталена форма художнього самовизначення епохи, регіону, нації, соціальної або творчої групи або окремої особистості. Поняття стилю є центральним в історії літератури та мистецтва, однак поширюється і на інші види людської діяльності, перетворюючись в одну з найважливіших категорій культури в цілому, у динамічно мінливу суму її конкретних історичних проявів.

Стиль — категорія формальна, що відзначає спільність

 

 

3. Зверніть їхню увагу на плакати, розміщені на дошці (висловлювання В. Гюго, Б. Ступки, М. Свєтлова ).  

4. Виконайте стартові завдання:  

А) Об’єднайтесь у дві групи (хлопчики й дівчатка) й назвіть ознаки зовнішньої та внутрішньої краси протилежної статі.

Б) Поміркуйте, чи всі люди мають однакові уявлення про красу.

Міні­-лекція «Ідеали краси і здоров’я» (презентація «Ідеали краси»)

Мозковий штурм (зошит, с. 52)

1. Запитайте в учнів, що, на їхню думку, люди роблять, щоб бути красивими (стежать за модою, фарбують волосся, роблять макіяж, татуювання, пірсинг, дотримуються дієти, займаються спортом, зважуються на пластичні операції...).

2. Що з цього переліку може бути небезпечним для здоров’я?

Бесіда «Врода і мода»

Запитання для обговорення:

У чому відмінність між вродою і модою?

Чи варто сліпо гнатися за модою? До яких наслідків  це може призвести (для людини, її родини,  всієї планети)?

Які фахівці працюють над іміджем зірок шоу­бізнесу?

Які пластичні операції люди роблять заради краси?

Висновок: індустрія моди експлуатує прагнення людини до краси. Бездумна гонитва за модою призводить до погіршення матеріального стану родин і виснаження ресурсів планети.

Презентація волонтерів «Невдалі пластичні операції»

Демонстрація фото з наслідками невдалих пластичних операцій.

Висновок: головне завдання пластичної хірургії — виправлення вроджених вад і допомога потерпілим зі складними травмами. Пластичні операції пов’язані з багатьма ризиками, тому їх використання для вдосконалення зовнішності може мати протилежні наслідки.

Дебати «"За" і "проти" пірсингу і татуювання»

Об’єднайте учнів у 3 групи (за,  проти, судді).

Завдання групам:

група «за» — підготувати аргументи на користь пірсингу і татуювання;

група «проти» — підготувати аргументи проти пірсингу і татуювання;

група «судді» — визначити, аргументи якої групи були переконливіші.   

Перегляд відео про татуювання

Підсумувати, чому люди роблять пірсинг чи татуювання (вважають, що це модно; це такий спосіб самовираження; дехто робить це, щоб не відрізнятися від друзів, інші — щоб виділитися...).

Обговорити і записати в зошиті, як інакше можна досягти тих самих цілей (зошит, с. 53).   

Висновок:  Під час виконання пірсингу і татуювання існує ризик зараження інфекціями, що передаються через кров.

Татуювання може залишитися з людиною на все життя, адже процедура його видалення дорога і малодоступна.

Підсумкове завдання, завершення тренінгу

  1. Учні опрацьовують розділ «Як стати красивим» (підручник, с. 136).
  2. Об’єднуються в пари і по черзі говорять, що їм найбільше подобається у їхньому партнерові. Почніть зі слів: «Іване (Катю), мені подобається в тобі те, що…»
  3. Заключне слово тренера: «Деякі люди, незалежно від віку, не втрачають краси — краса обличчя перетворюється на красу серця». Це слова письменника і філософа Мартіна Баксбаума.

Запам’ятайте, що в кожному віці, як і в кожної пори року, є своя привабливість. Тому не потрібно захоплюватись декоративною косметикою, пірсингом, татуюванням, пластичними операціями, ховати свою неповторну красу молодості за гримом.

Сучасна людина має величезний вибір косметичних засобів. Підтримувати красу сьогодні не становить великої праці, все залежить від ваших бажань і можливостей. Але ніяка зовнішня краса не порівняється з красою внутрішньої.

Справжня краса є ознакою фізичного, психологічного і соціального благополуччя.

 

_____________________________

Домашнє завдання

Написати невеличке есе про особисті якості, риси характеру і вчинки, які роблять людей привабливими (зошит, с. 55).

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

Есе на тему "Що є краса?" 

С. И. Ожегов розкриває зміст слова «краса» так: «Все гарне, прекрасне, все те, що доставляє естетическое й моральну насолоду». 

А що ж є краса для мене? Раніше я ніколи особливо не замислювався над цим. Ну так, красиво, ну й що! 

А недавно задумався над тим, а що було б, якби в нашім житті не стало краси – краси навколишньої нас природи, краси музики й живопису, краси людської душі 

Представляю, як це було б жахливо, сіро, похмуро. 

Хіба можна собі представити наше життя без краси ранкового сходу й вечірнього заходу сонця, без доріжки місячного срібла на темній гладі моря, без тремтячої краплі роси на зеленому листку трави, до якого так і хочеться припасти губами, без чарівно – казкової сніжинки на рукавиці. Тобто без усього того, що змушує нас знову й знову викликувати: «Боже мій, яка краса»! 

Саме цікаве те, що красу кожний з нас бачить по – різному й, можливо, там, де інший і не бачить її. 

И с віком наші поняття про красу стають усе більше складними. У дитинстві в нас захоплювало дух тому, що ми розглядали крила метелика на квітці, і скоріше сприймали дотиком навколишню нас красу шкірою 

З віком краси усе більше й більше хоче наша душа, причому ми мріємо зустріти у своєму житті якнайбільше людей із красою вдуше. 

Об яких – те моментах краси ми можемо посперечатися один з одним, просто в силу того, що люди всі різні, і бачать усе по – різному. Але є така краса, безумовна краса, побачивши якої в усіх з нас, без винятку, захоплює дух, і наше замилування виражається просто вмолчание. 

Та й чи варто говорити, побачивши картини Леонардо да Вінчі, почувши музику Моцарта… Адже стикнувшись із безсмертними творами мистецтва, ми стикаємося з вічною красою життя 

Так що ж таке краса? Про неї так багато написано, нею захоплювалися за всіх часів. Може, це приваблива зовнішність, може, душу, може, природа, а може, любов? Так, все це краса, але, на мій погляд, краса – це насамперед гармонія. Гармонія у всім: у зовнішності, у душі, природі, любові. Краса присутня скрізь, але не всі її бачать, не всі звертають увагу. Давайте придивлятися до себе й до навколишньої, і тоді ми побачимо що -те прекрасне в нашім однотонному житті, адже «краса врятує мир»! 

http://lessons.com.ua/tema-tvoru-shho-ye-krasa/ 

Есе "Що таке краса?" 
 

...что есть красота 
и почему ее обожествляют люди? 
Сосуд она, в котором пустота, 
или огонь, мерцающий в сосуде? 

Н. Заболоцкий 


То що ж таке краса? Про неї так багато написано, нею захоплювалися в усі часи. Може, це природа, може, душа, може, приваблива зовнішність, а може, любов? 
Ось що сказано про красу в тлумачному словнику Ушакова: термін «краса» утворено від слова «красивий». А «красивий, у свою чергу, – це той, що подобається своїм зовнішнім виглядом, що вражає зір правильністю обрисів, поєднанням тонів, співвідношенням ліній». 
На жаль, у сучасному суспільстві таке визначення краси стало ключовим. Телебачення та засоби масової інформації щосили пропагують свої ідеали краси. Людину перетворюють на бездумну ляльку, головні цінності якої — мати якомога кращий та дорожчий вигляд. Особливо страждає від подібного впливу молодь, копіюючи своїх телевізійних кумирів, у них формується зовсім інша система життєвих цінностей, де поняття краси обмежене лише фізичними проявами. 
Що ж таке справжня краса? Ось такі рядки є в вірші Н. П. Ашурова: 
 

Господь красою не обидел 
Ни мудреца, ни подлеца, 
Но красоту души увидеть 
Всегда труднее, чем лица.



Як мені здається, краса — це передовсім внутрішній, душевний зміст, коли людина живе в любові й гармонії з навколишнім світом і з самою собою, займається улюбленою справою, допомагає близьким, і їй не потрібне чиєсь визнання, щоб відчувати себе щасливою. Духовна краса з першого погляду не помітна. Вона проявляється в словах та вчинках людини, у її ставленні до інших. Чуйність, доброта, підтримка, терпіння, щирість — ось неповний перелік якостей, притаманних духовно красивій людині. Така людина здатна помічати красу всюди — у природі, у творах мистецтва, в посмішці дитини, в душі перехожого. 
Як відомо, кожна людина бачить те, що вона хоче бачити. Ми звертаємо увагу на те, що домінує в нас. Відвернімося на мить від своїх проблем і погляньмо навколо, адже у світі стільки всього дивного і прекрасного. Краса присутня в усьому і скрізь, варто тільки захотіти звернути на неї увагу. 

(Маргарита Астахова, м. Київ, 
учасниця Міжнародної громадської організації «ЛАГОДА») 
http://lagoda.org/uk/fest/articles/103-chto-takoe-krasota 

Есе «Що таке краса?». 

Гармонія зовнішньої і внутрішньої краси 
Кожен відповість по-своєму на питання про те, що таке краса. Твір на цю тему може починатися зі слів автора про те, що дане поняття індивідуально. Головне — це те, що красою захоплюються. Вона притягує до себе, несе в собі позитивні емоції і енергію, вабить, як магніт. Вона може бути зовнішньої і внутрішньої, але справжня краса людини полягає в гармонії цих двох складових. 

Красивий чоловік охайно одягнений і чисто мислить. Він має впевненість у самому собі і гідністю. Красива людина щиро посміхається і ніколи не лицемірить. Вона перебуває в гармонії зі своїм внутрішнім світом і зовнішньою красою. 

Твір-роздум «Що таке краса?» може допомогти людині зрозуміти, як повинен виглядати і мислити красивий чоловік. Не слід забувати про те, що він повинен бути розумним. Якщо людина розумна, то вона зможе бути красивою і всередині, і зовні. 

Культура людини також виражає її красу. Вона може виражатися в манері розмови, в стилі одягу, у поведінці і т. д. Якщо людина неохайно одягнена, неправильно себе поводить і нецензурно висловлюється, це говорить про те, що вона не перебуває в гармонії з самим собою і навколишнім світом, що не робить його красивим. 

Безсумнівно, людина стає красивою протягом всього свого життя. Вона дізнається щось нове, вчиться контролювати свої емоції, вести себе в суспільстві, говорити, мислити і просто жити. Якщо у людини є прагнення до пізнання чогось нового і позитивного, вона обов’язково буде ставати краще як зовні, так і всередині. 

Твір-роздум «Що таке краса?» може послужити для людини стартом для нового життя, в якій вона зможе досягнути гармонії з собою. 

Як не дивно, але красу в собі потрібно розвивати і виховувати. Людина повинна пізнавати себе і навколишній світ для того, щоб зробити краще себе та інших. Якщо він гарний духовно, він точно зможе принести красу в свій будинок і суспільство. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список джерел

 

  1. Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко «Основи здоров’я» посібник для вчителя «Алатон» Київ 2008
  2. Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко «Основи здоров’я» підручник для 8 класу «Алатон» Київ 2008
  3. Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко «Основи здоров’я» зошит-практикум «Алатон» Київ 2014
  4. Інтернет-ресурси

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок-тренінг

Краса і здоров’я

 

 

 

 

 

Підготували і провели:

вчителька основ здоров’я

І кваліфікаційної категорії

ЗОШ № 3 м. Бара

Толстова Т. С.

вчителька основ здоров’я

Верхівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Войтенко С. П.

 

 

26.08.2016

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Іванченко Ніна Павлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Основи здоров`я 8 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
21 вересня
Переглядів
312
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку