: Від добра – до миру на землі.

Про матеріал
розвивати найкращі людські якості: доброту, співчуття, взаємодопомогу; виховувати в дітей прагнення до мирного співіснування, патріотичні почуття, гордість за свою Батьківщину бажання жити в мирі, злагоді, бути вірним своїй країні і народу. Обладнання: плакат «Ми за мир», вислови про мир, паперові журавлики, аудіозапис, карта світу, пазли, тлумачний словник, сердечка, аркуші папер
Перегляд файлу

 

Тема  : Від добра – до миру на землі.

 Мета: розвивати найкращі людські якості: доброту, співчуття, взаємодопомогу; виховувати в дітей прагнення до мирного співіснування, патріотичні почуття, гордість за свою Батьківщину бажання жити в мирі, злагоді, бути вірним своїй країні і народу.

 Обладнання: плакат «Ми за мир», вислови про мир, паперові журавлики, аудіозапис, карта світу, пазли, тлумачний словник, сердечка, аркуші папер.

І.Органіізаційна частина

«Здраствуйте!»- мовлю за звичаєм

«Доброго дня!»- кожному зичу я .

 «Доброго дня!»- людям бажаю .

 «Доброго дня !»- гостей вітаю.

ІІ.Повідомлення теми  уроку.Про мир і щастя мріють люди здавна. Скільки існує людство, стільки й живе у серцях мрія про мир. 21 вересня –світ відзначає Міжнародний день миру. Для багатьох людей у сучасному світі мир – це найзаповітніше бажання. Люди живуть у постійній напрузі. І добре, що в календарі визначних дат з'явився такий День. Про нього розповість учениця, якій було дане випереджувальне завдання – підготувати повідомлення про День Миру.

Діти .Повідомлення

 25 років тому Генеральна Асамблея Організації Об’єднаних Націй проголосила Міжнародний день миру як день загального припинення вогню і відмови від насильства. ООН пропонує святкувати День миру для залучення уваги до різнобічної роботи в підтримку миру і для того, щоб спонукати окремих людей, групи та громади на всій планеті до осмислення проблем миру. В Україні День миру закріплено відповідно до Указу Президента України № 100 від 5 лютого 2002 року

  ІІІ.Опрацювання нового  матеріалу

Складання «асоціативного куща».

– Діти, що вам спадає на думку, коли ви чуєте слово «мир»?

  Мир – це також і люди певної території, суспільної групи.

  Мир – це відсутність незгоди, ворожнечі, сварок.

  Мир – це згода між людьми.

  Мир – це відсутність збройної боротьби між двома або кількома державами, народами. 3

 - На вашу думку, якими мають бути стосунки між людьми різних країн?

 

   Сьогодні, як ніколи нам треба сповнити світ добром і любов’ю. У час війни з російським агресором, у час, коли на Сході гинуть чиїсь сини, чиїсь тати, чиїсь чоловіки нам треба об’єднатися в добрі і любові, щоб воїни, навіть на відстані відчували нашу підтримку, нашу вдячність. Схилімо голови у глибокій скорботі та хвилиною мовчання вшануймо пам'ять всіх героїв, які віддали життя за наше мирне сьогодення. Хвилина мовчання .

Ми з вами домовлялися напередодні, що заповнимо сьогодні «Скриньку доброти».

 Діти отримали завдання на власноруч виготовленому сердечку написати прислів’я, вивчити його та вкинути у «Скриньку доброти».

 Учитель. Відноситися один до одного з любов’ю, жити у мирі та злагоді народ прагнув з поконвіку і складав про це мудрі висловлювання, які дійшли до наших часів.

Прислів’я із «Скриньки народної мудрості».

 1. Добре слово людини – що дощ в посуху.

 2. Лагідне слово і залізні двері відчиняє.

3. Добре слово – ключ, яким відкривають серця.

4. Тепле слово і в мороз зігріє.

 5. Добре слово дім будує, а зле руйнує.

6. Добрі вчинки красять людину.

7. Доброго держись, а лихого стережись.

 8. Твоя краса – в твоїй доброті.

 9. За добро добром платять.

10.Добре серце, як сонечко в небі.

11.Життя дається людині на добрі діла.

12. Добрі справи прикрашають людину.

 Вчитель. Ми всі прагнемо мирного життя. І сьогодні я пропоную вам, діти, пограти у гру – поскладати пазли Миру. Працюючи разом, ми вчитимемося жити в злагоді, дружбі, взаєморозумінні. Для того, щоб пазли склалися в одну картину, потрібно виконати всі завдання, які будуть у певному блокові-пазлі. Пазлів шість.

 Отож ми поділимося на шість груп, кожна буде докладати зусиль для того, щоб її пазл був складовою картини Миру. Біля мене в кошику лежать різні фрукти шести різновидів. Підійдіть і візьміть собі до смаку. На перерві ви зможете ними поласувати, а поки що це – ваша перепустка до роботи. (Фрукти: яблука(зелені й червоні), груші, сливи, виноград, персики). А ще кожному з вас роздано аркуш паперу. Скористайтеся своїми кольоровими олівцями та протягом виховної години намалюйте, що означає мир для вас, і ми зробимо виставку малюнків 21 вересня. Що ж успіху нам.

Пазл 1. Поняття миру.

Вчитель. Гарні маємо будинки,

 Там панує мир і щастя.

 Їх батьки побудували,.

А чи нам таке ж удасться?

 Спробуємо прямо зараз

Із цеглинок скласти дім,

Написавши тут на кожній,

Що для миру треба в нім.

Завдання: дітям роздаються листки-цеглинки, на кожній цеглинці написати, що треба для миру в своєму домі, у своїй родині, бо саме там закладаються підвалини свідомого світосприйняття.  Можливі варіанти: дружба, взаємодопомога, повага, терпіння, доброта, ввічливість, підтримка, милосердя тощо.

Вчитель. Молодці, діти, впоралися із завданням. За це вам потрібна винагорода(вчитель вручає жовто-блакитні сердечка та вішає один пазл на дошку).

Пазл 2

Малюнок  для  Солдата

 А ще кожному з вас роздаю аркуш паперу. Скористайтеся своїми кольоровими олівцями та  намалюйте, що означає мир для вас, і ми зробимо виставку малюнків ,які передамо нашим захисникам. Що ж успіху нам.

Як винагорода вчитель дає сонечко і вивішує пазл.

Пазл 3

Голуб Миру

- Діти, а ви знаєте, що існує емблема миру?

 Наші юні дослідники повідають нам цю інформацію.

 Група «Дослідники»

 - Ми звернулися до історичних джерел і хочемо повідати вам, що згідно біблейської легенди після всесвітнього потопу Ной випустив голуба, аби довідатися, чи спала вода на землі. Голуб, повернувшись, приніс оливкову гілочку, як свідчення благодатних умов для проживання. З того часу, почали вважати зображення голуба з оливковою гілочкою символом миру та благополуччя. І саме тому на всіх емблемах зображено голуба. (йде відеоряд)

1 учень: Мир на землі – це затишок і тиша,

Це сміх дитячий і душі політ,

 Коли поет чарівні вірші пише

Про незвичайний, дивовижний світ.

 2 учень: Мир на землі – це росяні світанки,

Краса і творчість, пісня у гаях.

Мир на землі - це вечори і ранки

 Із радістю і щастям у серцях.

3 учень: Мир на землі – це дім і мама, й тато,

Й любові стільки - просто через край !

 Це та земля, де щастя є багато

 І в кожній хаті – хліба коровай.

4 учень: Це та земля, де сміх і пісня лине,

 А діти йдуть до школи знов і знов.

 Й ніколи у боях ніхто не гине,

 Бо там господар – щастя і любов.

Пазл 5(група)

Для вас ,мої маленькі чуйні дітки, я роздаю  макет голуба ,а ви на  них напишете слоа побажання для наших воїнів.Які в цей час на Сході нашої країни стоять за мир і славу України.

(Слова побажання прикріплюю на дошці)

  Пазл 6

Оберіть картинки, на яких зображені дружні відносини між людьми. Доберіть до них прислів’я. Закінчіть прислів’я за змістом:

Мир будує – ________ руйнує. (війна)

 Дружно за мир стояти – _________ не бувати. (війні)

Вчитель.

Молодці. Ви вдумливі і добрі. Толерантно вели себе, відповідаючи на запитання. А за роботу ви отримуєте подаруночок (вчитель вручає жовтоблакитний бантик і вішає останній пазл на дошку). Картинка, складена із пазлів, яка з’явилася завдяки зусиллям дітей

 ІV. Підсумок  уроку

 Вчитель. Раніше для нас МИР був буденним словом. Але підкралося горе….

  Скільки прекрасних людей загинуло на війні, скільки згоріло міст, скільки полів розтоптали гусениці ворожих танків. В кожній родині, в кожному домі пам’ятають тих, хто боронив нашу землю. Солдатські душі… Вони очима-зорями дивляться на нас з небес, журавлями пролітають над нами, сумно курличучи в небесній далині. Давайте хвилиною мовчання вшануємо пам'ять тих людей, які воювали за мир, хто віддав своє життя в ім’я світлого майбутнього.

 Нам, українцям, як ніколи, потрібно всіма силами боротися за мир, щоб світило ясне сонечко, щоб небо було завжди чисте, щоб повернути посмішки на обличчя людей.

 Аби не війни, що прогриміли над землею за всю її історію, то людство вже давно могло б жити прекрасно. І Божа заповідь «Не убий» була б зовсім неактуальною. А поки що запам’ятайте, діти, що всі найбільші світові релігії закликають жити в мирі і поважати один одного.

Пропоную дітям зачитати плакати на дошці:

 - Не роби іншому того, від чого боляче тобі. (Християнство) 83

 - Вважай успіх сусіда своїм успіхом, а втрату сусіда своєю втратою. (Іслам)

-  У всьому повинен бути мир: у душі, в домі, в суспільстві.(Буддизм)

 Вчитель. Отже, треба завжди жити у мирі і злагоді з самим собою та людьми, завжди виконувати Божі заповіді та людські закони совісті. Бо все починається з самої людини, з її душевного стану, вихованості, поведінки, відчуття гармонії з навколишнім світом, з красою довкілля. Бо світ нам дістався надзвичайно прекрасний, чарівний. І треба любити цю диво-природу, захоплюватись і вміти милуватися, переживати, спостерігати і знати, для чого ми прийшли у світ. А приходить людина для добра і радості.

 Тому завдання у всіх людей на землі одне - творити добро й приносити радість!!!

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 січня 2021
Переглядів
1155
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку