Тема: Як харчування впливає на здоров’я людини.
Мета: формувати в учнів знання про повноцінне харчування, як обов’язкову умову збереження і зміцнення здоров’я; вчити визначати продукти харчування багаті на вітаміни; виховувати навички культури і гігієни правильного харчування, бережного ставлення до власного здоров’я та прагнення вести здоровий спосіб життя.
Обладнання: презентація, зошит на друкованій основі, підручник.
Література: підручник «Я досліджую світ» 3 клас , 2 частина, Тетяна Гільберг; зошит на друкованій основі.
Тип уроку: комбінований, вивчення нового матеріалу
Хід уроку:
І. Організація класу
1. Привітання
Вже дзвінок нам дав сигнал:
Працювати час настав!
Тож і ви часу не гайте,
Працювати починайте!
Щоб урок минув не марно,
Вам сидіти треба гарно.
Не крутитись на уроках,
Як папуга чи сорока.
Доброго дня! Мене звати Тетяна Олександрівна і сьогодні урок «Я досліджую світ» проведу у вас я.
2. Емоційне налаштування
Хто прийшов із гарним настроєм помахайте ручкою своїм однокласникам! Хто чує мене кивніть головою. Хто бачить мене моргніть очима 3 рази. Хто веселий – усміхніться . В кого гарний настрій покажіть «Лайк» (великий палець вгору). Кому подобається ходити до школи поплескайте три рази у долоні.
II. Спостереження за навколишнім світом
Гра "Мікрофон"
- Яка зараз пора року? (весна)
- Який місяць? (березень )
- Яке число? (23)
- Що ви про це число можете сказати? (двоцифрове)
- Яке вчора було число? (22)
- А це число яке? (двоцифрове)
- Який сьогодні день тижня? (вівторок)
- Тепло чи холодно надворі?
- Чи були сьогодні протягом дня опади?
- Які дерева вам зустрілись, коли ви йшли до школи? В якому вони стані? Чи є в них листочки?
- Які зелені дерева вам зустрілися? ( ялинка, сосна)
- А чи бачили ви пташок? Яких? ( снігурі, горобці, синички)
- Якщо ви були б в лісі, яких тварин ви б побачили? (лисиця, заєць, вовк)
- Яку роботу люди виконують навесні? (годують тварин, працюють на городі, в садах)
Молодці! Продовжуйте спостерігати, а ми рухаємось далі.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Бесіда
Так, мої ви розумнички! Бачу, що ви були дуже уважними на уроці.
А для того, аби дізнатися тему сьогоднішнього уроку вам слід розгадати ребус:
ІV. Повідомлення теми і мети уроку
Отже, тема нашого сьогоднішнього уроку звучить так: «Як харчування впливає на здоров’я людини». На сьогоднішньому уроці ми поговоримо з вами про одну з головних складових здорового способу життя – правильність харчування. Будемо вчитися вибирати корисну їжу для здоров’я. Нові знання використовуватимемо для того, щоб не хворіти, почувати себе бадьорими, сильними, підтягнутими, стрункими і красивими.
V. Вивчення нового матеріалу
Розповідь з елементами бесіди. Робота з підручником
Харчування так само, як і рухова активність, істотно впливає на здоров’я, працездатність і тривалість життя людини. Ще в давнину люди помітили, що через неправильне харчування діти погано ростуть і розвиваються, дорослі хворіють, швидко втомлюються і погано працюють.
Правильне та здорове харчування – запорука здоров’я кожної людини. Обіди на ходу, всухом’ятку, пізній прийом їжі, недоїдання або переїдання є ознаками неправильного харчування. Це негативно впливає на самопочуття: може бути здуття, нудота, тяжкість у шлунку, порушення апетиту тощо . Усе це дає відчуття дискомфорту.
Дуже важливо стежити за якістю, кількістю і часом прийому їжі. Рекомендовано їсти невеликими порціями до 5 разів на день. Потрібно чергувати основну їжу з перекусами.
(самостійно прочитайте останні 2 абзаци на ст. 76 нашого підручника, але читайте уважно , тому що слід буде відповідати на питання )
Фізкультхвилинка (20 хв уроку)
Первинне закріплення (бесіда)
Їжте з іншими, коли це можливо. Вживання їжі з іншими людьми має емоційні переваги.
Їда перед телевізором або комп’ютером чи з книжкою часто призводить до безглуздого переїдання.
Після їди корисна спокійна прогулянка, а от активно займатися спортом – неприпустимо .
Завжди слід пам’ятати, що ваше самопочуття і зовнішній вигляд безпосередньо залежать від якості і кількості їжі, яку ви вживаєте.
VI. Закріплення вивченого матеріалу
Робота в зошитах на друкованій основі
VII. Підсумок уроку
Гра «Так чи ні» (якщо так – плескайте в долоні, якщо ні – руки навхрест)
Бесіда
VIII. Домашнє завдання
ст. 76-77 читати, переказувати батькам. Вміти дати відповіді на запитання в кінці теми. Робота в зошиті (якщо не встигли в класі)