Тема: "Види професій (опрацювання лексики).
Обговорення майбутньої професії (позитивні/негативні сторони, а також риси характеру, необхідні для вибору професії).
Наведення вагомих аргументів для переконання співрозмовника у своїй правоті, щодо вибору професії.
Рольові ігри: stand-up комік, який висловлю своє ставлення до професії вчителя, спеціаліст з працевлаштування, який надає консультації в своєму офісі.
Робота з відео, презентаційним матеріалом та текстом.
Мета:
- повторення слів, які означають різні види професії. Використання ілюстрацій з анімацією, рухливих пісень з використанням міміки та жестів, а також інтерактивних комп’ютерних ігор;
- обговорення професій та рис характеру, які необхідні для того, щоб отримати професію. Вираження свого особистого ставлення щодо професій. Наведення переконливих фактів в підтримку своєї позиції;
- перегляд відеоматеріалу:
особливості професії парамедика;
виступ американського комедіанта Louis CK про неоціненну роль вчителя в суспільстві;
позитивні та негативні сторони професії вчителя;
точка зору відомого успішного підприємця Dan Lok щодо важливості формальної освіти та самоосвіти;
- рольові ігри:
парамедик, який наводить якомога більше аргументів в підтримку своєї професії;
імпровізований виступ stand-up коміка, який висловлю своє ставлення до професії вчителя;
абітурієнт, який переконує свого товариша отримати педагогічну освіту;
спеціаліст з працевлаштування, який надає консультації в своєму офісі.
- розвиток навичок діалогічного та монологічного мовлення;
- робота в парах та групах при обговоренні проблемних питань щодо вибору майбутньої професій;
- розвиток стійкої уваги, здатності зосереджуватись протягом тривалого періоду часу;
- виховання позитивного ставлення до вивчення іноземних мов.
- написання твору на тему "The job of my dream" (робота моєї мрії);
Обладнання та матеріали: інтерактивні комп’ютерні ігри, електронні анімовані ілюстрації, презентація Power Point, аудіо та відео матеріал, підручник, комп’ютер, смартфон та телевізор.
Хід заняття
І. Мовленнєва розминка.
На екрані з’являється фото із зображенням графічного дизайнера. Вчитель просить назвати цю професію:
"What type of profession can you see
in the picture ?"
Учні називають цю професію:
"Graphic designer"
Вчитель просить підняти руку тих, хто хоче стати графічним дизайнером:
"Raise your hand if you really want to become a graphic designer"
Він просить назвати тему заняття, а потім записує її на дошці:
"Jobs and responsibilities"
1. Повторення слів, які означають різні види професій.
На екрані з’являються ілюстрації з анімацією, на яких зображені професії.
Комп’ютер називає ці професії, використовуючи різну інтонацію, акцент та емоційне забарвлення.
Вихованці підбирають жести для кожної професії, а також повторюють лексику за комп’ютером. Вони повинні скопіювати емоції та всі тонкощі вимови.
2. Виконання пісні про професії.
Учні співають пісню, супроводжуючи її жестами, мімікою та емоціями. Таким чином нова лексика запам’ятовується краще, так як діти використовують якомога більше органів чуття. Це називається мультисенсорний підхід.
3. Розмова про майбутні професії на швидкість.
Вихованці вибирають собі одну професію із представлених на екрані. Для того, щоб закріпити вивчену лексику, вони підходять до кожного однокласника та цікавляться, яка у нього професія.
Наприклад:
What do you do?
What is your job?
I’m a doctor.
Інтерактивна гра.
Комп’ютер називає слова, використовуючи різну інтонацію, темп, акцент та емоційне забарвлення. Діти повинні розпізнати слова, підійти до комп’ютера та вибрати відповідний малюнок на екрані.
ІІ. Вивчення нового матеріалу та виконання вправ.
1. Вивчення лексики, яка стосується працевлаштування.
Незадоволення роботою. Причини, чому люди звільняються з роботи.
На екрані з‘являється фото із зображенням дівчини, у якої відбулись негативні зміни в житті. У неї сумний вигляд. Вчитель просить вихованців прочитати її повідомлення в інтернеті та сказати, чим вона незадоволена.
Він звертається до вихованців:
"Look at this girl in the photo. She looks upset. Some unpleasant event happened in her life. Look through her message on the net and tell me what happened ".
Знайшовши інформацію у повідомленні, вихованці говорять, що ця дівчина нещодавно звільнилась з роботи.
Вони піднімають руку та говорять:
"She is upset because she has recently quitted her job"
Вчитель просить переглянути текст ще раз та назвати причини, чому дівчина звільнилась. Діти по черзі називають причини невдоволення роботою, і вони з’являються на екрані. Невідомі слова учні записують у словник.
Вчитель просить дітей уявити, що ця неприємна подія відбулась у їхньому житті.
Вони піднімають руку та розповідають свою сумну історію перед класом.
2. Обговорення майбутньої професії. Якості характеру, які необхідні для того, щоб отримати професію.
Вихованці отримують папірці, на яких зображені різні професії. Вчитель звертається до вихованців:
"Look at the pictures depicting different professions. Talk to your friend and discuss which features of character are required to get certain professions.
Діти працюють в парах. Вони обирають професію та намагаються пояснити одне одному, які якості характеру необхідні для кожної професії.
Початкові фрази та лексика, які можна використовувати у розмові, знаходяться в окремих прямокутниках.
Вихованці постійно обирають нового співрозмовника, а вчитель контролює правильність вимови, доцільність використання лексики та граматику.
3. Розповідь парамедика про свою роботу. Перегляд відео. Сприйняття основної інформації на слух.
Вчитель вказує на малюнок та просить назвати професію, яка на ньому зображена:
"What kind of profession can you see in this picture ?".
Зображення знаходиться на папірці, який вони щойно використовували для обговорення рис характеру.
Вихованці відповідають, що це професія парамедика.
Вчитель просить вихованців подивитися відео, у якому парамедик розповідає про позитивні сторони своєї роботи:
"Watch the video about the benefits of being a paramedic. Make notes of these advantages in your notebooks and tell me about them".
Діти дивляться відео та одночасно занотовують основні моменти розповіді,
а саме позитивні аспекти роботи парамедика.
Вчитель по черзі викликає учнів,
а вони переказують інформацію, яку їм вдалося отримати під час перегляду відео. Вони намагаються якомога менше користуватися своїми записами та формулювати висловлювання самостійно.
4. Аргументація свого вибору. Використання вивченого матеріалу для того, щоб довести свою позицію.
Вихованці уявляють, що вони вибрали професію парамедика. Вони повинні підійти до своїх однокласників та переконати, що їхній вибір – найкращий. Діти повинні навести якомога більше аргументів в підтримку свого вибору.
Вони продовжують роботу з кожним з однокласників до тих пір, поки вчитель не перевірить використання лексики, граматики та основних підказок у вправі.
5. Перегляд фрагменту stand-up виступу відомого американського коміка Louis CK.
Рольова гра, імпровізований театралізований виступ перед класом.
Вихованці дивляться комедійний виступ.
Louis виражає своє незадоволення ставленням суспільства та держави до професії вчителя.
Вчитель просить вихованців під час перегляду відео записати основні аргументи коміка, які він наводить в доказ своєї позиції.
Чому він вважає, що професія вчителя недооцінена суспільством ?
Вчитель звертається до виконавців та пояснює, потрібно зробити у цій вправі:
"Watch the video and make notes of the main points of comedian’s discourse. Why does he think that teaching profession is treated unfairly by the country and society?"
Після перегляду відео вихованці підіймають руку та намагаються підтримати позицію коміка за допомогою записів у зошиті, які вони щойно зробити.
Вони повинні висловити точку зору своїми словами, не читаючи речення напряму із зошита.
Вчитель роздає папірці із дослівним викладенням виступу коміка. Вони порівнюють свої записи з реальним виступом для того, щоб виправити помилки у зошиті та доповнити їх. Діти також записують невідомі слова та вирази у словники
Рольова гра, імпровізований комічний виступ перед класом.
Учні декілька хвилин повторюють матеріал, який вони занотували у зошиті. Діти уявляють себе артистами на сцені.
Вчитель пояснює, що потрібно робити в наступному завданні:
"Imagine that you are comedians on stage. Provide as many arguments as you can to entertain your audience and persuade them to adopt your attitude"
(Уявіть, що ви комедіанти на сцені. Запропонуйте якомога більше аргументів для того, щоб переконати аудиторію у своїй позиції та розважити її)
Вихованці перевтілюються у артистів, виступають перед класом, намагаючись говорити від себе та якомога менше використовувати свої записи та підказки.
Свій виступ діти оформлюють у вигляді цікавої невимушеної розповіді про проблему освіти у державі.
Вони повинні проявити свій артистизм та використати вагомі аргументи для того, щоб обґрунтувати свою думку та розважити аудиторію.
6. Позитивні та негативні сторони вчительської роботи.
Перегляд відео.
Розмова про вибір майбутньої професії, в ході якої вихованці намагаються переконати одне одного, що його їхній вибір - найкращий.
На екрані з’являється відео про вчительську професію.
Розповідь оповідача у відео супроводжується малюнками та основними виразами, які необхідно засвоїти.
Вихованці ділять сторінку зошита навпіл та називають кожну колонку "Advantages" (переваги) та "Disadvantages" (недоліки).
Діти занотовують слова та вирази, які вони чують у відео, та розподіляють їх у відповідні колонки.
Після перегляду відео вчитель просить вихованців уявити типову життєву ситуацію та відреагувати на неї, вживаючи нову лексику.
Він звертається до вихованців:
"Imagine that your close friend decided to enter some technical university. Persuade him to change his mind and enter the pedagogical university with you"
(Уявіть, що ваш близький друг вступає до технічного університету. Переконайте його вступити до педагогічного університету разом з вами)
Кожен вихованець отримує два папірці. На одному з них зібрані всі позитивні сторони вчительської роботи, на іншому – негативні.
Потрібно зважити погляди за та проти та сформувати найбільш переконливі доводи для того, щоб переконати однокласників у своєму виборі.
Вони працюють в парах, постійно змінюючи співрозмовників та кожного разу використовуючи все нові і нові аргументи.
7. Рольова гра "Employment expert" (Експерт з працевлаштування).
Яких помилок потрібно уникати при виборі професії та які проблеми виникають на робочому місці ?
Вчитель просить вихованців уявити, що вони знаходяться зараз не в класі, а в офісі своєї особистої компанії з працевлаштування.
Діти уявляються себе консультантами з питань працевлаштування.
На екрані з’являється велика кількість людей, які прийшли на прийом до експерта.
Вчитель звертається до учнів, вказуючи на потенційних клієнтів на екрані.
Потрібно вирішити їхні складні питання.
Він пояснює, що потрібно робити:
"Imagine that you are a successful entrepreneur and lots of people turn to you for help and advice. Obviously, you are not in the classroom now, you’re in your own office. Help these people and provide them with feasible solutions to their problems".
Для того, щоб надати кваліфіковану пораду своїм клієнтам, учні вибирають відповідне рішення на роздатковому матеріалі та намагаються своїми словами передати суть вибраного рішення.
Частина вихованців грає роль збентежених клієнтів, які зіштовхнулися з численними проблемами. Вони підходять до консультантів та намагаються розповісти про складну ситуацію своїми словами, не користуючись підказками.
Консультанти – надають професійні кваліфіковані поради під наглядом та контролем вчителя.
8. Обговорення актуальної дилеми у суспільстві – що важливіше: формальна освіта та отримання диплому, чи самоосвіта?
Self-education vs Formal education
Відео про самоосвіту. Точка зору успішного підприємця Дена Лока з цього приводу.
Перегляд відео, в якому відомий підприємець Ден Лок ділиться своїми досвідом.
Він розповідає про те, які професії вимагають офіційної вищої освіти, а які – допускають також самоосвіту.
Вчитель звертається до вихованців для того, щоб пояснити завдання:
"Watch the video and write down which occupations require formal qualification and which of them require mostly self-education"
Вихованці дивляться відео та одночасно виписують інформацію, якою потрібно поділитися з учителем та однокласниками.
Учні піднімають руку та розповідають про професії, які були згадані у виступі підприємця:
"Medical profession and teaching requires getting formal education but entrepreneurship sometimes demands only a great deal of experience and self-education"
(Професії вчителя та медика вимагають формальної освіти, але підприємництво вимагає іноді великого практичного досвіду та самоосвіти)
9. Життєвий шлях Біла Гейтса та секрети його успіху.
Ознайомлення з біографією підприємця та визначення дій, які привели його до успіху.
Вчитель демонструє презентацію з основними фактами життєвого шляху визначного підприємця.
Він звертається до учнів та пояснює, що потрібно зробити з інформацією, яка щойно з’явилась на екрані:
"Look through the information about Bill Gates and write down a few sentences about the most important points in his career which led to success"
Вихованці уважно вивчають текст та конспектують найважливіші моменти з його біографії, які, на їхню думку, сприяли подальшому успіху.
Діти підіймають руку та намагаються своїми словами переказати кар’єрні здобутки Біла Гейтса.
10. Рольова гра: "Розповідь про себе від імені Біла Гейтса на основі отриманих знань"
Коротке відео про життєвий шлях Біла Гейтса.
Під час перегляду відеоматеріалу, вихованці отримують роздатковий матеріал з додатковою інформацією про цього чоловіка.
Вони доповнюють свої нотатки новими фактами, виправляють помилки та неточності та готуються презентувати роботу перед класом.
Вчитель просить дітей перевтілитись в образ відомого підприємця та розповісти про секрети свого неймовірного успіху:
"Image yourself being a successful entrepreneur. Share your very useful experience and reveal the secrets of your successful career".
Вихованці проявляють акторську майстерність та перевтілюються в образ засновника компанії Microsoft.
Вчитель контролює правильність вимови, використання граматичних структур, а після виступу, працює над виправленням помилок.
ІІІ. Підведення підсумків заняття.
Повторення та узагальнення вивченого матеріалу.
Написання твору на тему "The job of my dream"
(Робота моєї мрії).
Вчитель просить ще раз переглянути інформацію про кар’єрні здобутки двох підприємців Дена Лока та Біла Гейтса:
"Look through the information about Dan Lok and Bill Gates. Revise all the main points of their stories"
Він також перевіряє знання основної лексики, яку вихованці вивчили протягом заняття, переглядаючи відео, а також працюючи з текстами та презентаціями.
Вчитель звертається до учнів та просить їх назвати професію своєї мрії:
"What’s the job of your dream? Tell me and your classmates about it"
Вихованці піднімають руку та діляться своїми мріями та планами на майбутнє з однокласниками, після чого вони отримують завдання написати розповідь про роботу своєї мрії.
Вчитель поясню, яким чином потрібно виконати письмове завдання:
"Write a few sentences about your dream job using all the material you’ve learned during the lesson". Напишіть невелику розповідь про роботу своєї мрії, використовуючи матеріал, який ви опрацювали протягом заняття.