Перевіряємо домашнє завдання. Вправа 383 Пахло скошеною травою. Пахне скошена трава. З моря повіяло холодом. З моря повіяв холод. Водою залило дороги. Вода залила дороги. Пахне барвінком нічним. Пахне барвінок нічний.
Номер слайду 2
Вправа 385 Повіяв вітерець. Він розганявся, дужчав. Переполох. Котились втікачі. Стрибали вони, зупинялись? припускались. Гналися клубки. Вони бігли, ховались.
Номер слайду 3
Види речень за метою висловлювання
Номер слайду 4
Речення за метою висловлювання поділяються на {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}У мене сьогодні три уроки. Скільки у тебе сьогодні уроків?Запишіть речення у зошит. Повідомляється якась інформація. Запитують про щось чи когось. Відбувається спонукання до діїІнтонація розповіднаІнтонація питальна Інтонація наказу, прохання тощо. Розповідне. Питальне Спонукальне
Номер слайду 5
Вправа 390 Доцвіли й осипалися квіти в кришталевій вазі на столі. Доцвіли й осипалися квіти в кришталевій вазі на столі. – Розп. Не стелись, тумане, не шуміть, тополі. Не стелись, тумане, не шуміть, тополі. – Спонук. Зірваний з клена останній листок тихо сідає на воду. Зірваний з клена останній листок тихо сідає на воду. – Розп.
Номер слайду 6
Чому не спить верба в прозору осінь?.. Чому не спить верба в прозору осінь?.. – Пит. Витри піт солоний і трудись. Витри піт солоний і трудись. – Спонук. Чуєш, як шумить, як шелестить, кипить травнева злива? Чуєш, як шумить, як шелестить, кипить травнева злива? – Пит.
Номер слайду 7
Речення за метою висловлювання поділяються на Розповідаю, повідомляю розповідні, в кінці ставимо крапку. Запитую питальні, в кінці ставимо знак запитання. Прошу, наказую, бажаю, раджу тощо спонукальні, в кінці ставимо частіше крапку.