Майстер – клас
Підготувала: вихователь логопедичної групи № 6 Красіна Тетяна Іванівна
Тема: «Види спільної творчої діяльності батьків і дітей»
Мета: познайомити батьків з нетрадиційними техніками малювання; сприяти налагодженню позитивних взаємовідносин між батьками та дітьми під час спільної творчої діяльності.
Обладнання: малюнки з нестандартними техніками малювання, зразки малюнків з нестандартними техніками малювання, пластикові тарілочки та виделки, пластикові пляшки, гумки паралонові, олівці з гумками, повітряні кульки, дерев'яні брусочки з намотаною на них ниткою, листочки з дерев, ватні палички, плівка з пухирцями, трубочки для напоїв, харчові барвники, фарби, аркуші формату А 3.
Учасники: батьки та вихованці групи № 6
І теоретичний блок
Експрес – інформація
вих. Красіна Т. І.
Педагог: Родина має величезне значення у житті дитини, людини. На сучасному етапі розвитку суспільства визнано пріоритети сімейного виховання. У Базовому компоненті дошкільної освіти йдеться про те, що за виховання дітей відповідальність несуть батьки, а всі інші соціальні інстанції мають допомагати, спрямовувати та доповнювати виховну діяльність родини. Це, на наш погляд, перш за все стосується допомоги родині (з боку дошкільного закладу) у встановленні позитивних взаємин між дітьми та дорослими.
Взаємини з батьками, членами родини та однолітками – перший соціальний досвід поведінки дитини. Залучення дітей і батьків до сумісної художньої діяльності (у рамках образотворчої діяльності) є, на наш погляд, найбільш ефективним методом та засобом зближення та налагодження позитивних відносин між дітьми та батьками. Колективні композиції – малюнки, аплікація, ліплення – радують дітей і дорослих. Загальний результат завжди багатший за змістом, більш яскравий, ніж індивідуально виконана робота. Зображувальна діяльність – одна з найцікавіших для дітей дошкільного віку, вона виховує у дітей доброту, благородні почуття, справедливість. Діти під час сумісної діяльності з батьками починають розуміти результативність сумісної праці, усвідомлювати її переваги.
Враховуючи вище сказане, ми пропонуємо до Вашої уваги декілька нетрадиційних технік малювання, які Ви можете виконувати з дитиною разом, які допоможуть Вам стати ближче до своєї дитини, зрозуміти її внутрішній світ, її почуття.
Педагог: Запрошуємо всіх присутніх на екскурсію до вернісажу "Незвичайні малюнки". Малюнки зробили діти і вихователі з використанням нетрадиційних технік. І сьогодні у Вас буде можливість доповнити наш вернісаж своїми роботами.
ІІ Практичний блок.
Практична діяльність батьків і дітей
Педагог: Всі запропоновані техніки малювання не потребують якихось складних матеріалів і головне багато часу.
Зараз ми будемо презентувати по одній техніці нестандартного малювання, а Ви, разом з своїми маленькими художниками, на окремих аркушах будете пробувати її відтворити. Пропонуйте дітлахам фантазувати, підказуйте цікаві ідеї і тоді ваш малюнок справді вийде неповторним.
Інструкція з виконання практичної роботи:
У такій картині можна знайти зображення рослин чи тварин, а, можливо, і поки що невідомої істоти, обвести їх. Такий спосіб для малювання – широке поле для розвитку творчості, уяви та фантазії дітей.
ІІІ Рефлексія
Обмін думками: "Яка техніка малювання мені сподобалась найбільше." (батьки діляться своїми враженнями)
Педагог: Ось і підійшов до кінця наш майстер – клас. Я сподіваюсь, що Вам сподобалось і Ви будете практикувати всі техніки, які ми сьогодні виконували вдома разом з дітьми. Зображувальна діяльність має вас неодмінно зблизити, допоможе краще зрозуміти свою дитину та налагодити позитивні відносини.
Педагог роздає пам'ятки для батьків "Незвичайні малюнки"