Святогірська загальноосвітня санаторна школа-інтернат І-ІІ ст. №12
Донецької обласної ради
Підготувала:
вихователь 5-Б класу
Боровик О.М
Святогірськ
2019р.
Мета: (слайд 1-2)
●вчити застосовувати на практиці отримані на уроці знання;
●раціонально використовувати час, відведений на виконання домашніх завдань;
●розвивати уміння усного мовлення, логічне мислення, увагу та пам’ять, навички самоперевірки;
●виховувати відповідальне відношення до навчання.
Підготовчий етап:
Контроль готовності класу до самопідготовки:
І Організаційний момент.
Виховна година: « ВЧИМОСЯ ДРУЖИТИ » (слайд 3)
Мета:
- розширити і поглибити поняття «дружби»
-виховувати бажання бути другом і товаришувати,
- навчити дітей правильно вибирати друзів, знайомитися,
спілкуватися,
- виховувати в учнів звичку уважно ставитися до товаришів.
- виховувати почуття обов’язку, толерантності.
Дерево міцне корінням,
а людина - друзями
(Народна мудрість) (слайд 4)
Хід самопідготовки
І. Організаційна частина
Минає швидко день за днем.
І ось настав цей час.
На самопідготовку як завжди
Зібрался наш клас
Пролунав шкільний дзвінок,
Він покликав на урок.
Працюватиме старанно,
Щоб урок минув не марно.
Вихователь.
Діти, сьогодні до нас завітали гості.
Привітаймося з ними.
Сядьте, діти, всі гарненько,
Руки покладіть рівненько,
Голову вище підніміть,
Свої плечі розведіть.
На мене уважно подивіться
І легенько посміхніться.
Усміхніться всім навколо:
Небу, сонцю, квітам, людям.
І тоді обов’язково
День тобі щасливим буде.
Вправа «Настрій»
- Давайте зараз скажемо одне одному побажання чудового настрою.
Почну я: «Бажаю тобі доброго настрою ».
Коли ми даруємо чудовий настрій, нам стає також тепло і затишно на душі..
Сьогодні ми поговоримо з вами про важливість дружби у нашому житті.
Тема нашої бесіди« Вчимося дружити
Людина між людьми повинна в світі жити.
А без людей у світі як прожить?
Тому повинні всі навчитися дружити,
А як образили — пробачення просить.
Дружба-це скарб, але це не просто слова, це народна мудрість.
А чи потрібно взагалі мати друзів? Чи можна прожити без друзів?
Про дружбу написано тисячі сторінок, сотні віршів, поем, романів. Говорять,що дружба потрібна людині як їжа, як повітря.
Один із видів народної творчості - прислів'я.
Вони коротенькі, але зміст у них глибокий.
У прислів'ях втілена народна мудрість, дотепність і досвід, перевірений життям.
-А які прислів’я про дружбу ви знаєте? (слайд 5)
Я скажу початок, а ви додайте кінець. ( Відповіді учнів )
Людина без друга …
Хочешь знайти друга- …
Дружба все …
Дружба-дорожча …
Маєш друга-бережи,…
Друзі пізнаються …
У дружбі-…
Не май 100 рублів …
З ким поведешся,…
Друга шукай, …
Вихователь:
Поняття дружби старе, як світ.
А щож таке дружба?(відповідають діти)
Дружба –це святе слово,святе почуття.
Дружба - це близькі стосунки між друзями, взаємна допомога, прив'язаність, спільність інтересів, смаків, поглядів.
Якщо ви будете неуважні одне до одного, не радіти успіхам своїх друзів, не співчувати їм у невдачах, життя стане нестерпно важким і сумним.
Дружба — важливий показник вихованості учнів.
Другом ми називаємо того, кому довіряємо.
Якщо між людьми немає щирості, не може бути й дружби.
У кожного з нас є вади. Отже, той, хто хоче мати друга без вад, залишається без друзів.
Давайте приймемо правила дружби в нашому класі
Правила дружби нашого класу (слайд 6)
1. Дружба — це правда і чесність кожного.
2. Поважай тих, з ким дружиш.
3. Що вимагаю від друга, насамперед вимагаю від себе.
4. Ніколи нікого не обманюй, не ображай.
5. Ні до кого не чіпляйся, грай чесно, не дражнись.
6. Будь терплячим, не засмучуйся через невдачу.
7. Ти не кращий за всіх, але і не гірший за всіх!
8. Якщо вмієш добре грати, то навчи іншого.
9. Успіху можна досягти тільки разом, в колективі.
Частіше кажи: «Нумо дружити», «Нумо грати!».
10. Ходи до школи. І хай вона буде тобі на радість!
ВПРАВА « ДЕРЕВО ДРУЖБИ» .(слайд7)
Створити дерево дружби: діти на аркушах-листочках пишуть добрі побажання й клеють на дерево
Список орієнтовних відповідей:
Доброзичливість; тактовність; доброта; справедливість; миролюбність; життєрадісність; почуття гумору; врівноваженість; чесність; чуйність; порядність; співчуття; повага; щирість.
ІІ . ХІД САМОПІДГОТОВКИ
Вихователь:
- Давайте згадаємо, з яких предметів нам потрібно виконати домашнє завдання? (математика, українська мова,природознавство)
Подорож до «КРАЇНИ ДОМАШНІХ ЗАВДАНЬ» (слайд 8)
Щоб зробити математику нам потрібно побувати у чудовому місті МАТЕМАТИКИ, щоб зробити українську мову ми відвідуємо гарне селище МОВИ, а щоб зробити природознавство нам треба добратися до заповідника Природознавства.
Вирушаємо в подорож, але ми повинні знати як вести себе в «Країні Домашніх завдань», які там закони. (слайд 9-10)
Діти, щоб потрапити до Міста Математики потрібно виконати такі вправи (слайд 11)
-5сотен 6 дес. 5 одн.
-1 тисяча 8сотен 8 дес. 1 одн.
-Назвати сусідів числа: 832, 154;
Зменшуване 18, від'ємник - 8, знайти різницю
Молодці! Тренування прошло успішно.
І так ми в місті Математики і перебуватимемо там 20 хвилин, приступаємо до виконання завдань з математики. (слайд 12)
- Діти, відкрили щоденники переглянули домашне завдання з математики ( ст.10, &16 №641, 642)
Призначення консультантів: Невмирич Ростислав, Гандера Олексій.
Виконання домашнього завдання з математики:
Всім зрозуміло?
Контроль виконання домашнього завдання:
- фронтальне опитування правил
- індивідуальний контроль: допомога невстигаючим
- збір зошиті.
ФІЗХВИЛИНКА (слайд 13)
Мета:
Активізувати розумову діяльність, підняти настрій, зняти фізичну втомленість учнів шляхом виконання елементарних фізичних вправ.
Раз, два – час вставати, будемо відпочивати.
Три, чотири – посміхніться, на сусіда подивіться.
П’ять, шість – всі зібрались, кілька раз понахилялись.
Вже голівонька втомилась, вліво, вправо покрутилась.
Наші рученьки втомились,вліво, вправо покрутились.
Поєднали у замок і піднімемо разок,
Потім знайдемо праворуч, повернемося ліворуч.
Сім, вісім – час настав повернутися до справ.
(І тихенько сідаємо за парти.)
Вихователь:
Перш ніж приступити до виконання домашнього завдання з української мови, давайте повторимо правила виконання письмових завдань.
Памятка при виконанні завдань з української мови (слайд14)
1. Сядь зручніше.
2. Прочитай завдання, подумай, подивись, які правила слід застосовувати при виконанні цього завдання? Якщо забув, подивися у підручник.
3. У разі потреби переглянь аналогічні завдання, виконані в класі під керівництвом учителя.
4. Не поспішаючи, приступай до виконання завдання.
5. Пиши не кваплячись, але і не надто повільно. Не відволікайся.
6. Використовуй час призначений для виконання завдання.
7. Якщо не розумієш, спитай у вихователя.
8. Виконай завдання, перевір правильність його виконання.
(слайд15-16)
Діти, згадайте, яке домашнє завдання з української мови? ( ст.81, впр. 189)
Тепер прочитайте завдання.
Які правила потрібно тут застосувати?
(Відповіді дітей.)
Кому не зрозуміло як виконувати завдання?
Призначення консультантів: КовальськаМ.,Добрунова В. (змісту і порядку виконання домашнього завдання з української мови).
Виконання домашнього завдання з української мови:
Контроль виконання домашнього завдання:
- фронтальне опитування правил
- індивідуальний контроль: допомога невстигаючим,
-перевірка знань,зошитів
Пальчикова гімнастика (слайд 17 )
Покажіть свої долоньки, складіть пальчики так, щоб були схожі на листочки. А тепер сніжинки (розкрити пальчики).
Сніжинки повільно летять і тиха лягають на парту. Згрібаємо сніг і робимо сніжки. А тепер пограємо в сніжки, (діти роблять рухи руками, імітуючи кидання сніжок).
Молодці! Ви трішки відпочили, а зараз вирушаемо далі.
І нас жде заповідник Природознавства. (слайд18)
Що вам задали сьогодні виконати на самопідготовці з природознавства? ( ст.80-83, пар.18 ) - Відкрийте підручники, знайдіть сторінку 80-83, пар.18.
Призначення консультантів:
(зміст і порядок виконання домашнього завдання з природознавства. )
Вихователь:
Яка тема домашнього завдання ? (відповідь дітей)
В Космосі всі планети рухаються по своїх орбітах навколо одного великого космічного тіла. Нам потрібно відгадати що є центром системи планет,для цього відгадайте загадку.
Усі його люблять,
Усі його чекають,
а хто подивиться –
кожен скривиться (Сонце)
Приступаємо до самостійного виконання домашнього завдання з природознавства.
ЯК ГОТУВАТИСЯ ДО ЧИТАННЯ УСНИХ ПРЕДМЕТІВ (слайд19)
1. Прочитай текст
2. Попрацюй окремо над словами які не зрозумілі
3. З’ясуй значення всіх незрозумілих слів.
4. При повторному читанні готуйся виконати дане тобі завдання (відповіді на питання).
5. Перевірте один одного (відповіді на питання).
Контроль виконання домашнього завдання:
- перевірка знань учнів;
- перевірка, оцінювання зошитів.
Вихователь: (слайд 20)
Тепер прочитайте текст один раз про себе, потім ми ланцюжком прочитаємо в голос і дамо відповіді на питання.
На виконання завдання у вас є 15-20 хвилин. Починаємо.
А зараз ми подивимся фільм «Планети сонячної системи,Цікаві факти»
ІІІ Підсумки самопідготовки.
- аналіз самостійної роботи учнів,
- дисципліни,
- дотримання регламенту часу.
Вихователь:
Ми переконалися у тому, що досягти взаєморозуміння в стосунках можна, лише дотримуючись певних норм у спілкуванні. Про це варто пам'ятати щодня. Тому щоранку, вирушаючи в школу, не забувайте про це.
Рефлексія. Вправа «Мікрофон». (слайд 21)
(відповіді дітей)
Щоб могли ми гарно жити,
Треба вчитися... (дружити).
А не кидатись словами,
Щоб не стати ... (ворогами).
І запам’ятай собі —
З другом легше у... (журбі).
Друг нас виручити може,
У біді він ... (допоможе).
А як пісня, жарт чи сміх —
Радість ділиться на... (всіх).
Друг нас може захистити
Може з класом ... (помирити).
Друг не стане кепкувати
І на людях нас... (повчати).
А як сварять всі навкруг —
Йде на захист справжній... (друг).
І ніколи не забудь!
Й ти для друга — вірним... (будь)!
Й ще одне запам’ятай:
Друзів ти... (не забувай)!
Знай, моя дитино мила,
Дружба — це велика... (сила)!
Ви – молодці! Справилися з усіма завданнями, були старанними, охайними та працьовитими.
«Самопідотовку час кінчати
Треба йти відпочивати! »
ДЯКУЮ! (слайд 22)