Відкрита виховна година. «козацькому роду нема переводу»

Про матеріал
Мета освітня: - Поглиблювати знання учнів про історичне минуле українського козацтва. Наслідувати найкращі традиції українського народу. Виховувати любов до Батьківщини, бережливе ставлення та повагу до національних традицій, розширювати кругозір учнів. Виховувати свідоме прагнення до ведення здорового способу життя, почуття дружби, колективізму, взаємодопомоги, формувати колектив класної родини. - Ознайомити учнів з героїчним минулим України, зокрема - періодом козаччини; методична: - Вдосконалити методику проведення виховних заходів у контексті національно-патріотичного виховання і розвитку особистості, що володіє основами знань з історії України, традицій, звичаїв, готової до творчої діяльності, яка дотримується принципу: «Без знання минулого – немає майбутнього» виховна: - Виховувати у учнів почуття гордості за історію своєї Вітчизни та її героїв, - Виховувати почуття колективізму, товариськості, добродушності. - На національно-культурних зразках виховувати почуття відповідальності за збереження українських звичаїв і традицій та передачу їх майбутнім поколінням.
Перегляд файлу

Харківська обласна державна  адміністрація

Департамент  охорони здоров’я

Комунальний заклад  охорони здоров’я

«Харківський обласний медичний коледж»

 

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА

відкритої виховної години

 

ТЕМА: СВЯТО КОЗАЦЬКОЇ СЛАВИ

«КОЗАЦЬКОМУ РОДУ НЕМА ПЕРЕВОДУ»

 

 

 

 

спеціальність: «Медсестринство»

Курс: ІІ

група: М-26

 

 

Класний керівник Кузьменко І.І

 

Обговорено і затверджено

на засіданні циклової комісії

___________________________

_________________ 20____ року

Протокол   № _____________

Голова ЦК________________

 

 

 

 

2017/2018 н.р.

Методична розробка відкритої виховної години. «Козацькому роду нема переводу»

 

Підготував: Кузьменко І.І.:  – класний керівник групи М-26, викладач з фізичної культури, викладач вищої категорії

 

 

 

 

 

 

Викладено методику проведення відкритої години з національно- патріотичного напряму з використанням інтерактивних методів навчання

 

 

 

 

Для класних керівників, голів циклових комісій КЗОЗ «ХОМК»

 

 

 

Рецензент:  

Черемісова І.І.  – кандидат педагогічних наук. Голова комісії класних керівників

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розглянуто та схвалено на засіданні циклової комісії класних керівників (протокол № ___ від _____________20 17 р.).

Дата проведення   14.10.2018 .р.н

Місце проведення ауд. № 505 

Відповідальна група М-26, присутні групи Л-10

Тема заходу: «Козацькому роду нема переводу»

Мета освітня:

  • Поглиблювати знання студентів про історичне минуле українського козацтва. Наслідувати найкращі традиції українського народу. Виховувати любов  до Батьківщини, бережливе ставлення та повагу до національних традицій, розширювати кругозір учнів. Виховувати свідоме прагнення до ведення здорового способу життя, почуття дружби, колективізму, взаємодопомоги, формувати колектив класної родини.
  • Ознайомити студентів  з героїчним минулим України, зокрема - періодом козаччини;

методична:

  • Вдосконалити методику проведення виховних заходів у контексті національно-патріотичного виховання і розвитку особистості, що володіє основами знань з історії України, традицій, звичаїв, готової до творчої діяльності, яка дотримується принципу: «Без знання минулого – немає майбутнього»

 виховна:

  • Виховувати у студентів почуття гордості за історію своєї Вітчизни та її героїв,
  • Виховувати почуття колективізму, товариськості, добродушності.
  • На національно-культурних зразках виховувати почуття відповідальності за збереження українських звичаїв і традицій та передачу їх майбутнім поколінням.

 

Методи і форми проведення: Тематичне свято

Технічні засоби навчання: Ноутбук

Програмне забезпечення:

Методичне забезпечення: сценарій,ноутбук,слайди, відео кліпи, виступи студентів.

Оформлення: приміщення де проводиться захід, святково прикрашене рушниками. Посередині – стіл, накритий вишитою скатертиною

 

План заходу

І. Організаційна частина

В аудиторії №505, присутні групи М-26, Л-10, класні керівники груп, викладач української мови та літератури.

ІІ. Основна частина

2.1. Оголошення теми виховної години: «Козацькому роду нема переводу»

2.2. Вступне слово  класного керівника групи М-26 Кузьменко І.І. про актуальність данної теми.

2. 3. Виступи студентів:

Г.Тец ведучий

Я.Матвієнко ведуча

Г.Позняк

ІІІ. Заключна частина.

Підведення підсумків виховної години. Заключне слово класного керівника Кузьменко І.І.

 

 

 

 

 

 

 

Сценарій відкритої виховної години:

«Козацькому роду нема переводу»

 

Звучить музика “ Козацький марш”. Виходять ведучі.

Вступне слово класного керівника групи М-26 Кузьменко Ірини Ігорівни: 14 жовтня щорічно відзначається День українського козацтва (згідно Указу Президента України від 7 серпня 1999р.). Козацтву належить особливе місце в історії України та в історичній пам'яті українського народу. Саме козацтво було тією силою, яка активно впливала на історію України XVII – XVIII ст.

День Покрова, 14 жовтня, святкується в усіх козацьких громадах світу дуже урочисто, з молебнями про живих, з панахидами про тих хто відійшов в інший світ, з урочистими загальними зборами козакі.

Така історична традиція приурочується до дива поразки турків під Азовом у 1641 році.

Гарнізон Азова в той час налічував 6 тис. Донських і запорозький козаків,

турецько-татарське військо – 227 тис. чоловік. Штурм Азова розпочався 6 червня 1641 року, але втративши близько 100 тис. чоловік, ворог відступив. У вирішальний час довгої героїчної оборони козацькому гарнізону з'явилося небесне видіння "діви чудесної в багряній ризі", яке надихнуло козаків на новий подвиг, і до 1 жовтня 1641 року здійснилось дійсно диво: місто звільнилося від облоги.

Сьогодні світле та радісне свято – Покрова Пресвятої Богородиці. Від часів Хрещення Київської Русі і до наших днів це свято духовно об’єднувало наш народ, живило його вірою у повсякчасне заступництво Божої Матері за людській рід, за мир і добро на нашій землі.

 

 

 

Літературно-музична композиція Назарій Яремчук Гей, ви, козаченьки!

 

Ведуча Я. Матвієнко: Добрий день вам, друзі щирі,

Хай живеться вам у мирі,

Не минайте нашу хату,

Бо у нас сьогодні свято.

 

Ведучий Г. Тец- Отож, сьогодні ми зібрались для проведення традиціцйного і улюбленого свята “Козацькому роду нема переводу”!

Ведуча: Сьогодні гадаєм, якраз буде вчасно,

Щоб був у вас дійсно чудовий настрій.

Упоравшись з ділом, хіба нам не варто

Зустрітися зтанцем, піснею, жартом.

Ведуча: Наша мандрівка – в історію давню і близьку, хотілося б поєднати розповідь про славну Січ Запорозьку з тими піснями і думами, що їх складав народ про своїх героїв, своїх богатирів, а почнемо з легенди ...

Ведучий: Колись дуже-дуже давно Бог запросив до себе дітей різних народів, щоб обдарувати їх до свята. Зібралося тут багато люду та всім знайшовся подарунок.

Ведуча: Аж тільки тоді помітив Господь, що в обшарпаній одежині стоїть ще одна дитина і гірко плаче. Це була українська дитина, яка, соромлячись свого вигляду, боялася підійти ближче. Зажурився Господь – усе ж всім роздав. Захмарилося його чоло та згодом проясніло, і подарував він  українській дитині найцінніший скарб – пісню, ту пісню, що ніхто її ще так не співав, ту пісню, що й досі береже в душі український народ.

 

Музична композиція “ Нiч яка мiсячна”співає Г.Позняк

Слова Михайла Старицького

Ніч яка місячна, зоряна, ясная,

Видно, хоч голки збирай;

Вийди, коханая, працею зморена,

Хоч на хвилиночку в гай!

Вийди, коханая, працею зморена,

Хоч на хвилиночку в гай!

 

Сядем укупочці тут під калиною,

І над панами я пан!

Глянь, моя рибонько, — срібною хвилею

Стелеться в полі туман.

Глянь, моя рибонько, — срібною хвилею

Стелеться в полі туман.

 

Став ніби чарівний, промінням всипаний,*

Чи загадався, чи спить?

Ген на стрункій та високій осочині

Листя пестливо тремтить.

Ген на стрункій та високій осочині

Листя пестливо тремтить.

 

Небо глибоке засіяне зорями,

Що то за божа краса

Зірки он миготять попід тополями —

Так одбиває роса.

Зірки он миготять попід тополями —

Так одбиває роса.

 

Ти не лякайся, що свої ніженьки

Вмочиш в холодну росу,

Я ж тебе, вірная, аж до хатиноньки

Сам на руках однесу.

Я ж тебе, вірная, аж до хатиноньки

Сам на руках однесу.

 

Ти не лякайся, що змерзнеш, лебедонько,

Тепло — ні вітру, ні хмар,

Я тебе пригорну до свого серденька,

А воно палке, як жар.

Я тебе пригорну до свого серденька,

А воно палке, як жар.

 

Ведуча- З сивої давнини поняття “козак” було символом надзвичайної сили, великої мужності, стійкості, лицарства та незалежності.

Ведучий- Козак- це “вільна людина, воїн”, який захищає рідну землю, свободу та честь свого народу. Майже 500 років тому козаки оселилися в безмежному Українському степу, біля могутнього Дніпра-Славутича , з його 9-ма порогами-кам`яними скелями, що майже перекривали Дніпро та були дуже небезпечними.

Ведуча- Уявляєте, яку мужність, силу та спритність треба мати козакам, щоб на своїх невеличких човнах здолати такі перешкоди

Ведучий- Затримуйте подих! Чуєте, як дихає історія, як закрадається в ваші серця її голос?

 

 

Літературно-музична композиція “Козацькому роду нема переводу”кліп.

Ведуча: Відгомоніли століття з того часу, як в пониззі Дніпра за його порогами, мужні і вільнолюбиві лицарі заснували Запорозьку Січ. Світ звав їх козаками .

Ведучий: Народ оспівав у своїх думах, піснях, легендах цих ,,святих лицарів, захисників вітчизни”.

Ведуча: У народі існує багато легенд про випробування прийому в козаче товариство. Розповідають, що після того, як хлопець перехреститься, його пригощали пекучим від перцю борщем. Новачок мав його з’їсти, запиваючи квартою оковитої. Опісля новачка вели туди, де не – Хортиці, чи в іншому місці на Дніпрі – лежала перекинута між скелями колода : хлопець мав пройти тим ,,містком”, не зірвавшись у воду. Подолавши цей іспит,

майбутній козак повинен був пропливти певну відстань проти течії в смузі Дніпровських порогів.

Ведуча : Алей то ще не все. Хлопець повинен був, осідлавши дикого лошака – чолом до хвоста, - без сідла й вуздечки проскакати полем і повернутися неушкодженим. Якщо хлопець ,,на дикому лошаку скакав”, то це означало – у козаки годиться.

Ведучий: Чи кожен юнак проходив такі випробування, чи народ просто наділив їх богатирськими доблестями, - цього не відомо, достовірно одне: на Січ приймали незалежно від національності, віку та минулого, аби був вільний та нежонатий, говорив козацькою мовою, був православний, знав і приймав порядки та звичаї січового лицарства.

Ведуча : Козаки були віддані своєму товариству, любили влучне слово, дотепні жарти, вигадки й розваги, а над усе – пісні та танці.

 

 

 

ПІСНЯ-КЛІП (Анастасія Приходько та Микита Рубченко - Герої не вмирають)

 

Ведучий - Ми знаємо,що отаманами козаки обирали найбільш досвідчених. Відомо, що отаман Підкова, як його називали козаки, був непереможний у змаганнях з підковою. Йому навіть споруджено у місті Львові пам`ятник у вигляді підкови.

Ведуча - Полковник Іван Богун був прославлений у боях одночасно з двома шаблями й міг перемагати декілька нападників.

Ведучий - Гетьман Сулима був непереможний у володінні шістьма кинджалами.

Ведуча - Цей перелік героїв ще можна довго продовжувати але нам час повернутися до нашого свята.

Ведуча  : Серед імен гетьманів Січі пам’ять людська зберегла і ім’я Петра

Сагайдачного.

Ведучий  : І одразу ж на згадці ,,Ой на горі та й женці жнуть”.

 

Звучить пісняОй на горі та й женці жнуть ”.співає Г.Позняк

 

Ой на, ой на горі та й женці жнуть, (2)

А попід горою, яром-долиною козаки йдуть

Гей, долиною, гей, широкою, козаки йдуть.

Попереду Дорошенко (2)

Веде своє військо, Військо запорізьке хорошенько.

Гей, долиною, гей, широкою, хорошенько.

А позаду Сагайдачний, (2)

Що проміняв жінку на тютюн та люльку необачний.

Гей, долиною, гей, широкою,

Необачний.

«Гей, вернися, Сагайдачний, (2)

Візьми свою жінку, віддай тютюн-люльку необачний!

Гей, долиною, гей, широкою,

Необачний!»

«Мені з жінкою не возиться, (2)

А тютюн та люлька козаку в дорозі знадобиться!

Гей, долиною, гей, широкою,

Знадобиться.»

Ой на, ой на горі та й женці жнуть, (2)

А попід горою, яром-долиною козаки йдуть

Гей, долиною, гей, широкою, козаки йдуть.

 

Ведуча : Скільки очолював Сагайдачний Запорозьке військо, всюди був овіяний славою подвигів.

Ведучий : Взагалі це був чоловік великого духу, що сам шукав небезпеки, легковажив життям. У битві був першим, коли доводилося відступати – останній.

Ведуча: Важливі доручення Богдана Хмельницького часто виконував Петро Дорошенко. На початку 1660-го року він стає Чигиринським полковником.

Ведучий: Пізніше став гетьманом Правобережної України.

Ведуча: Українська пісне !

Ти пройшла шляхами

До мого серця і живеш у нім.

Ведучий: Українська пісне !

Чарівна, всесильна !

Ти такою будеш через сотню літ !

Ведуча: Українська пісне !

Вчить тебе дитина,

Щоби пам’ятала свій козацький рід !

Ведучий: Засвідчимось разом сьогодні,

Брати і сестри,

Разом : Що козацькому роду – нема переводу.

 

Літературно-музична композиція “Їхали козаки ПІСНЯ-КЛІП

Ведуча  : Ось і закінчилося свято,

Хотілося б вам усім побажати

Добра і злагоди, й краси,

Щоб для України ви росли.

Ведучий : Хай вам щастить завжди й у всьому,

Не піддавайте серце злому.

Хай Бог нам усім допомагає

І рідний край оберігає !

 

ПІСНЯ-КЛІП (Катя Бужинская – Як у нас на Україні)

Класний керівник

Ось і закінчилося наше свято, присвячене історії українського козацтва. Ми доторкнулися до споконвічного джерела народної мудрості, адже у багатьох народів, зокрема і українського, існує свята істина: щоб жити у достатку, в усвідомленні щастя та радості свого буття, нічого не відкидай від досягнутого, а лише додавай.

Без знання минулого – немає майбутнього.

 

 

 

 

Фото, відеоматеріали:

C:\Users\Irina\Desktop\20171101_122206.jpg

 

C:\Users\Irina\Desktop\20171101_122324.jpg

 

 

 

 

Інформаційні ресурси:

Література

Інтернет ресурси

1. http://dovidka.biz.ua/

2. https://uk.wikipedia.org/

3. www.pisni.org.ua/

4. М. Старицького «Ніч яка місячна»

 

docx
Додано
18 січня 2020
Переглядів
578
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку