Урок-квест
«Подорож країною казок»
Мета: розширювати знання про казку; вдосконалювати вміння визначати персонажів твору; формувати дружні взаємини в колективі; розвивати зв’язне мовлення; розвивати критичне мислення в ході виконання різноманітних завданя; виховувати бажання стати активними читачами.
Обладнання: мультимедійна презентація, пазли із завданням, роздатковий матеріал (кросворд, цеглинки Lego червоного і зеленого кольору, листи А4), скринька з предметами із казок, ноти, музичний супровід.
Хід уроку
Вказівник Направо підеш – знання збереш. Вліво підеш – спокій втратиш.
Казка вчить, як на світі жить.
3.Гра «Виправ помилки»
Йшов дід густим літом (лісом) і загубив рукавичку. Ось біжить миска (мишка), побачила рукавичку та й каже: «Тут буду шити (жити)». Коли це шапка (жабка) плигає й питає: «А хто тут живе? ».— Миска (мишка). А ти хто? — Шапка (жабка). Пусти й мене шити (жити).
4.«Викинь кожну другу букву»
Яйце – «Курочка ряба»
Рукавичка- «Рукавичка»
Шприц – «Доктор Айболить»
Човник – «Івасик Телесик»
Колосок – «Колосок»
Глечик – «Лисиця і Журавель»
Солома- «Солом’яний бичок»
Чудово, молодці, діти! Казки ви дійсно знаєте, але чи все про них вам відомо? Перевіримо на наступній зупинці нашого квесту.
Перша нота – ДО – Проспівати пісню Колобка
(Я Колобок, Колобок, по коморі метений, по засіку шрябаний, на сметані мішаний, на маслі пряжений, на вікні стужений. Я від діда втік, я від баби втік, а від тебе, Вовка, втечу і погоді!)
Друга нота – РЕ – Проспівати слова Півника, коли того викрала Лисиця
(Несе мене Лисиця за темні ліси та за бистрії ріки, за високі гори, Котику-Братику, порятуй мене)
Третя нота – МІ – Яку пісеньку співав Котик під вікном у Лисички?
(Ой, у Лиски, Лиски новий двір та чотири дочки на вибір, п’ятий синко, ще й Пилипко. Вийде, Лисе, подивися, чи хороше граю)
Четверта нота – ФА – Яку пісню співала мати Телесику?
(Телесику, приплинь, приплинь до бережка! Дам тобі їсти, пити!)
П’ята нота – СОЛЬ – Якою піснею відлякувала Коза –Дереза ворогів?
(Я – Коза-Дереза, півбока луплена, за три копи куплена. Тупу-тупу ногами, сколю тебе рогами, ніжками затопчу, хвостиком замету. Тут тобі й смерть!)
Шоста нота – ЛЯ – Яку пісеньку співала Коза своїм козенятам?
(Ой ви, мої діточки, козеняточка! Відімкніться, відпочиньте. Ваша мати прийшла, молока принесла – біжить молоко по вим’ячку, з вим’ячка по копитечку, з копитечка та в сиру землю).
1)У відомій казці коза принесла козенятам пепсі-колу.
2) Мишенят у казці «Колосок» звали Круть і Верть.
3) У відомій казці дід загубив річ, яка потім стала житлом для лісових звірів. Це була шкарпетка.
4) У казці «Ріпка» останньою на допомогу прийшла мишка.
5) Колобок не вмів співати.
6) Доктор Айболить лікував дітей.
7) У Івасика Телесика був золотий човник.
8) Коза-Дереза була доброю і ввічливою.
9) Червона Шапочка не знала правила, що не можна розмовляти з незнайомцями.
10) Хто багато читає, той багато знає.
VI. Зупинка «SMS-повідомлення»
Раптовий звук sms.
Це від героїв казок, які дуже хотіли потрапити на наш сьогоднішній урок. Але тут тільки номера, а від кого невідомо. Треба здогадатись.
VII. Зупинка «Творча»
VIII. Зупинка Фінішна
Заключне слово вчителів.
С.Д: Ось ми і дістались фінішу нашого казкового квесту. Вам сподобалась подорож казками?
А.Ю: Пам’ятайте діти, що казка – це дитинство людства і його мудрість. Читайте і слухайте казки, легенди, пісні, приказки і притчі… Вивчайте казки і переказуйте їх. Нехай вони ідуть по світу, нехай живуть серед нас і вчать, як треба по правді жити.