Відкрите семінарське заняття "Листові конструкції"

Про матеріал

Дана розробка - це план відкритого семінарського заняття на тему "Листові конструкції". Заняття проводиться для студентів технікуму, що навчаються на спеціальності Професійна освіта "Зварювання". Семінар проводиться із застосуванням інтерактивних методів навчання. На занятті викладач використовує різні методи перевірки знань студентів: фронтальне опитування, тестова перевірка знань, доповіді студентів з наступним їх обговоренням.

Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Індустріально-педагогічний технікум КІ Сум ДУ

 

 

 

 

 

 

 

 

Матеріали відкритого заняття

 

Група:  431

Дата проведення: 28 лютого 2018 року

Дисципліна: Виготовлення зварних конструкцй

Тема: Листові конструкції

Тип заняття: Семінарське заняття

Викладач: Соловянчик Катерина Анатоліївна

Методична мета: Пошук шляхів та засобів активізації пізнавальної діяльності студентів під час проведення семінарського заняття

 

 

 

Розглянуто і схвалено цикловою комісією

електротехнічних та зварювальних  дисциплін                                                                 Протокол  №________

від «___»___________________20___ року

Голова циклової комісії

_________________________Сердюк В.В.                                                                                                                    

 

 

 

 

2018


ВІДКРИТЕ ЗАНЯТТЯ

 

з дисципліни «Виготовлення зварних конструкцій»

 

Група: 431.

Дата проведення: 18 грудня 2018 року.

Тема: «Листові конструкції».

Тип заняття: семінар.

Навчальна мета: усвідомлення, осмислення та систематизація матеріалу щодо технологічних процесів виробництва зварних конструкцій оболонкового типу.

Розвиваюча мета: розвивати у студентів вміння самостійно працювати, знаходити потрібну інформацію в навчальній літературі та в відкритих ресурсах мережі Інтернет, проводити аналіз знайденої інформації, розвивати логічне, глибоке мислення, вміння узагальнювати та приймати технічні рішення, залучати студентів до активізації процесу пізнання, вдосконалити вміння створювати електронні засоби візуалізації. 

Виховна мета: переконати студента в можливості досягнення поставленої мети, виховувати наполегливість, впевненість у собі та самоповагу як кваліфікованого спеціаліста, любов до майбутньої професії.

Методична мета: пошук шляхів та засобів активізації пізнавальної діяльності студентів під час проведення семінарського заняття.

Міжпредметні зв’язки: технологія електричного зварювання плавленням (4-й, 5-й семестр), технологія та устаткування контактного зварювання (5-й семестр), механізація та автоматизація зварювального виробництва (5-й семестр).

Наочні посібники: електронні засоби візуалізації, перевірочні тести.

Технічні засоби: мультимедійний проектор.

 

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 

Знання, отримані студентами з розділу «Листові конструкції», знадобляться їм при подальшому вивченні дисципліни, а також при вивченні відповідної дисципліни у ВНЗ, при роботі майстра виробничого навчання або техніка зварника, оскільки в даному розділі розглядаються технології виготовлення основних типових листових конструкцій.

 

Питання, що виносяться на семінарське заняття

 

  1.     Класифікація конструкцій оболонкового типу.
  2.     Технологія виготовлення рулонованих конструкцій типу вертикального циліндричного резервуару.
  3.     Монтаж вертикального циліндричного резервуару.
  4.     Виготовлення вертикальних циліндричних резервуарів полистовим методом.
  5.     Технологія виробництва горизонтального циліндричного резервуару.
  6.     Технологія виробництва траншейного резервуару.
  7.     Технологія виробництва залізничної цистерни.
  8.     Технологія виробництва вертикальних газгольдерів.
  9.     Технологія виробництва еліпсоїдного резервуару (для молоковозу).
  10. Технологія виробництва сферичного резервуару.
  11. Технологія виробництва багатошарових оболонкових конструкцій .
  12. Технологія виробництва бункерів та силосів.
  13. Технологія виробництва труб та трубопроводів.
  14. Технологія виробництва корпусу річного або морського судна.
  15. Технологія виробництва кузова залізничного пасажирського вагону.
  16. Технологія виробництва кожуха доменної печі.
  17. Технологія виробництва барабану котла.

 

Література:

  1. Г.О. Кривов, К.О. Зворикін. Виробництво зварних конструкцій: Підручник. – К.: КВІЦ, 2012. – 895 с.: іл. Сторінки 451-710.
  2. Р.М. Ковтун. Складання металоконструкцій: Підручник. – К.: Вища освіта, 2006. – 560 с.: іл. Сторінки 409-428.
  3. І.В. Гуменюк. Технологія електродугового зварювання: Підручник. – К.: Грамота, 2006. – 512 с.: - Бібліограф.: 499 с.: іл. Сторінки 386-407.

 

ІІІ. ПРОВЕДЕННЯ СЕМІНАРСЬКОГО ЗАНЯТТЯ

 

1. Тестове опитування – додаток 1.

2. Заслуховування доповідей з обговоренням – додаток 2.

 

Заняття починається з тестового опитування. Якщо студент позитивно написав тести, він отримує три бали. Щоб підвищити свою оцінку студенти виступають з доповідями, які вони самостійно підготували, доповненнями, беруть активну участь в обговоренні матеріалу, відповідають на питання. Така робота оцінюються в один, два або три бали.

Під час доповідей всі студенти уважно слухають виступаючого, після закінчення доповіді можна доповнювати матеріал, висувати власні пропозиції або гіпотези з обґрунтуванням своєї думки стосовно технологічних процесів виробництва певної конструкції. Окрім цього після заслуховування кожної доповіді доповідач задає питання аудиторії за прослуханим матеріалом, а слухачі відповідають на нього. Доповідач виставляє оцінку студенту за відповідь. Таким чином, матеріал, який розглядається, студенти краще зрозуміють та запам’ятають.

В кінці заняття підводяться підсумки і кожен студент обовязково отримує оцінку.

Оцінка за семінарське заняття виставляється з урахуванням наступних критеріїв:

  1. Результат написання перевірочних тестів.
  2. Вміння правильно, змістовно і стисло презентувати матеріал під час доповіді зі спиранням на сучасні технології та прийоми.
  3. Креативність при створенні електронних засобів візуалізації матеріалу.
  4. Зміст додаткових запитань та відповідей на них.
  5. Кількість доповнень та глибина знань при відповідях.

 

 ІV. ПІДСУМКИ

 

В ході семінарського заняття студенти закріпили матеріал, розглянутий на лекціях з розділу «Листові конструкції», розширили знання з даного розділу, звернули увагу на вивчення таких питань, як метод рулонування, який широко впроваджений і який є типовим при виготовленні габаритних резервуарів. Студенти спробували себе в ролі педагога, викладаючи матеріал, формуючи запитання з розглянутої теми та оцінюючи відповідь. Окрім цього вони навчилися розробляти електронні засоби візуалізації при навчанні, що обов’язково їм знадобиться як майбутнім майстрам виробничого навчання.

Всі студенти добре, активно попрацювали. Тому буде справедливим виставити наступні оцінки: студент…оцінка…. мотивація.

Подяка всім за заняття, розуміння і співпрацю. Оголошення пари закінченою.


Додаток 1

 

ПЕРЕВІРОЧНІ ТЕСТИ З РОЗДІЛУ 8 «ЛИСТОВІ КОНСТРУКЦІЇ»

 

І варіант

  1. Яка форма резервуару забезпечує мінімальні напруження в конструкції та вагу?
  1. циліндрична
  2. сферична
  3. краплеподібна
  1. Які з цих конструкцій виготовляють згідно|згідно з| спеціальним технічним умовам?
  1. кожухи доменної печі
  2. силоси
  3. котли
  1. Яка максимальна товщина металу дозволяє використовувати метод рулонування?
  1. 6 мм
  2. 8 мм
  3. 16 мм
  1. Який спосіб зварювання використовується для виготовлення полотнищ на спеціальній установці для рулоновання?
  1. під шаром флюсу
  2. в захисних газах
  3. електрошлакове
  1. Яке обладнання використовується для зварювання швів сферичного резервуару?
  1. обертач
  2. маніпулятор
  3. електромагнітний стенд
  1. Який спосіб зварювання використовують для вертикальних з’єднань блоків кожуха доменної печі на монтажі?
  1. під шаром флюсу
  2. в захисних газах
  3. електрошлакове


  1. Як називається процес одночасного калібрування та гідровипробування труби?
  1. екструзія
  2. експандування
  3. правка
  1. Який пристрій використовується для підтримування зварювальної ванни при виконанні зовнішнього повздовжнього шва труби?
  1. гусеничний башмак
  2. дискова флюсова подушка
  3. повздовжня флюсова подушка
  1. Яке призначення гофрів на обшивці кузова залізничного вагону?
  1. покращити естетичний вигляд вагону
  2. облегшити встановлення елементів жорсткості
  3. підвищити стійкість тонкостінної обшивки
  1.  Як називаються габаритні ємності, призначені для зберігання газів під тиском?
  1. експандер
  2. газгольдер
  3. деком позер

 

Ключі до тестів (І варіант)

 

  1.  

b

  1.  

c

  1.  

с

  1.  

а

  1.  

с

  1.  

с

  1.  

b

  1.  

а

  1.  

с

  1.  

b

ІІ варіант

 

  1. Яке обладнання використовується для формування трубної заготовки?
  1.     листозгинальні вальці
  2.     преси
  3.     ковальські молоти
  1. З якою метою днище резервуару часто виготовляють округлої форми?
  1. щоб зменшити напруження
  2. щоб збільшити об’єм резервуару
  3. щоб покращити зовнішній вигляд
  1. Скільки ярусів має установка для виготовлення рулонованих конструкцій?
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  1. До якої групи конструкцій за товщиною стінки належить цистерна?
  1. тонколистові
  2. середньо листові
  3. товстолистові
  1. За допомогою яких пристосувань забезпечується однакова швидкість зварювання і однакова відстань між електродом і металом при зварюванні еліпсоїдних резервуарів?
  1. ролікоопор та флюсової подушки
  2. обертача та порталу
  3. копірного диску та плаваючої скоби
  1. Яке обладнання використовується для зварювання ребер жорсткості з обшивкою даху кузова залізничного вагону?
  1. самохідна портальна двоелектродна контактна машина
  2. зварювальна головка типу АБС під шаром флюсу
  3. автоматичні кліщі точкового зварювання
  1. Який спосіб зварювання використовується для виконання повздовжніх та кільцевих швів барабану котла?
  1.     під шаром флюсу
  2.     в захисних газах
  3.     електрошлакове

 

  1. Як називається ємність, що призначена для зберігання сипучих речовин, які розвантажуються з неї під силою власного тяжіння?
  1. бункер
  2. скрубер
  3. газгольдер
  1. Який спосіб зварювання використовується для виконання замикаючого вертикального шва циліндричного резервуару?
  1.     під шаром флюсу
  2.     в захисних газах або ручне дугове
  3.     електрошлакове
  1.  Який вид флюсової подушки використовується для зварювання внутрішніх кільцевих швів горизонтального резервуару?
  1. повздовжня пневматична
  2. повздовжня електромагнітна
  3. ремінного типу

 

Ключі до тестів (ІІ варіант)

 

  1.  

b

  1.  

а

  1.  

b

  1.  

b

  1.  

с

  1.  

а

  1.  

с

  1.  

а

  1.  

b

  1.  

с

 


Додаток 2

 

ПЕРЛІК ТЕМ ДОПОВІДЕЙ

 

  1.     Технологія виготовлення рулонованих конструкцій.
  2.     Монтаж вертикального циліндричного резервуару.
  3.     Виготовлення вертикальних циліндричних резервуарів методом підрощування.
  4.     Технологія виробництва горизонтального циліндричного резервуару.
  5.     Технологія виробництва траншейного резервуару.
  6.     Технологія виробництва сферичного резервуару.
  7.     Технологія виробництва бункерів та силосів.
  8.     Технологія виробництва корпусу річного або морського судна.
  9.     Технологія виробництва залізничної цистерни.
  10. Технологія виробництва кузова залізничного пасажирського вагону.

 

docx
Додано
21 грудня 2018
Переглядів
947
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку