Відкрите заняття гуртка сценічної майстерності.

Про матеріал

Мета заняття:

  • 1.продовжити роботу над удосконаленням гнучкості та рухливості дітей;
  • 2.розвивати емоційно-естетичну сферу, образне мислення, фантазію, уяву, пам'ять, увагу, спостережливість, почуття ритму, прагнення до самовираження(корекційна складова)
  • 3.розвивати здатність до перевтілення через створення етюдів;
  • 4.розвинути навички вільного спілкування, комунікабельності;
  • 5.формувати здатність дітей до імпровізації;
  • 6.виховувати вміння працювати в колективі;
  • 7. виховувати доброзичливе ставлення один до одного, партнерські відносини, допитливість, оптимістичний погляд на життя і власну діяльність;
мотивувати на подальші заняття театральним мистецтво
Перегляд файлу

Комунальний позашкільний навчальний заклад

 «Міський палац дитячо-юнацької творчості «Горицвіт»КМР

 

 

Відкрите заняття гуртка сценічної майстерності «Данко»

Керівник : Мамаєва О.В.

Дата проведення:

Час:

Група початкового рівня,першого року навчання,з корекційною складовою. Гуртківці –учні школи –інтернату.

 

Тема: «Сценічний рух. Удосконалення гнучкості та рухливості тіла»

 

 Мета заняття: 

  1. продовжити роботу над удосконаленням гнучкості та рухливості дітей;
  2. розвивати емоційно-естетичну сферу, образне мислення, фантазію, уяву, пам'ять, увагу, спостережливість, почуття ритму, прагнення до самовираження(корекційна складова)
  3. розвивати здатність до перевтілення через створення етюдів;
  4. розвинути   навички вільного спілкування, комунікабельності;
  5. формувати здатність дітей до імпровізації;
  6. виховувати вміння працювати в колективі;
  7.  виховувати доброзичливе ставлення один до одного, партнерські відносини, допитливість, оптимістичний погляд на життя і власну діяльність;
  8. мотивувати на подальші заняття театральним мистецтво.

 

Обладнання:музичний центр,картинки до вправ,реквізит.

 

Хід заняття.

  1. Організаційний момент.

  Вихованці входять в зал і стають в коло; привітання;позитивний візуальний контакт з кожним вихованцем;з'ясування відсутніх на занятті;

оголошення теми заняття: «Сценічний рух.Удосконалення гнучкості та рухливості тіла, пластика. »

 

1. Вступна частина.

Керівник гуртка: Добрий день, любі діти. Я рада бачити вас знову в нашій  ігровій  залі. На занятті гуртка театрального мистецтва .

Тож давайте покажемо, чи дійсно ми талановиті, старанні та трудолюбиві . 

Наше заняття буде проходити по темі: «Сценічний рух удосконалення гнучкості та рухливості тіла,пластика»

Основну частину нашого заняття поділимо на три етапи і проведемо за таким планом:

1 етап - згадаємо та повторимо основний матеріал, з яким я вас ознайомила тільки два заняття тому. Він для вас ще зовсім новий і можливо не все зрозуміле, але згодом ви його досконало засвоїте. І я впевнена, що ви сьогодні будете на висоті.

2 етап - розучування нових вправ  

3 етап – використання вивчених прийомів на практиці, саме у відпрацюванні     осіннього свята  « Ходить гарбуз по городу» в актовій залі

 

Керівник: Перш ніж приступити до гри на сцені, потрібно розім'ятися. Для цього   робимо   наступні вправи.

 

1 . Вправи на розминку.   .

 У музичному супроводі діти виконують елементарні рухи, при яких розігріваються всі м’язи тулуба, концентрується увага й розвивається вміння володіти всім простором, що сприяє розширенню кругозору й уваги:

Вправа « Ходьба по колу»(вперед ,вправо вліво ,назад , швидко , повільно),

вправа «Млин», вправа «Стрибки», вправа «Лялька на мотузці» (потягнулися – зламалися)

 

II. Основна частина.

Повторення раніше вивчених вправ.

 

Керівник: Чудово. Ви молодці. Переходимо до повторення вивченого матеріалу.

Ви вже знаєте, що театральна майстерність складається з декількох важливих розділів, доступних для вашого віку: сценічна мова, акторська майстерність, етюдна робота і один з великих розділів театральної науки це – сценічний рух та пластика.

На минулих заняттях я ознайомила вас з деякими термінами та прийомами, якими повинен володіти юний актор.

 

Тож давайте згадаємо.
Вправи для мобілізації тіла:

  • Вправа «Рок -н-рол соних мух » 1,2,3,4,5,6,7,8 долей.
  • Скручування униз 1,2,3,4,5,6,7,8 тепер трішечки похитались вправо вліво ,і догори 1,2,3,4,5,6,7,8.
  • Вправа «Я Буратіно» -  уявіть   собі, що ви дерев’яна лялька ,яка оживає,  відкриває очки, ворушить  пальчиками,  усміхається ,вдихає повітря.

 

Вправа на м'язове розслаблення :

- « Крила, вітер, хвилі»,

- «Ходьба по сцені»,

-   «Один, два, три – замри» (  Грає весела і рухлива музика. Діти  стрибають  і  вільно  рухаються  в  такт  музиці.  Раптово  музика  обривається, діти  завмирають  у  тих  позах, у  яких  їх  застала музична  перерва. Потім  через  1-1,5 хвилини  музика  знову  звучить  і  продовжується  гра.)

-  Гра  «Дзеркало» (Дітям  пропонується  уявити,що  вони  ввійшли  у  магазин  дзеркал. Одна половина  групи – дзеркала, інша – різні  звірята. Звірята ходять  повз  дзеркала, стрибають, кривляються – «дзеркала»  повинні  точно  віддзеркалювати  рухи  і  вирази  обличчя «звірят».)

-   «Рух в   пропонованих обставинах»

 (Умовно поділяємо наш рух на «Очки , крючки і каблучки»  .Очки  переплітають руки в ліктях і підсталяють  долоні до очей (рух  «бінокль»).«Крючки»  - руки переплетені в ліктях на рівні талії» (рух «кадриль»).«Каблучки» - потрібно першим забігти в центр кола.)

Розучування нових вправ.

 

Керівник: Дякую. Ви, справді, з кожним заняттям, все краще справляєтесь з заданими  сценічного руху. А зараз ми з вами розучимо нові вправи    на розвиток координації , та вправи на  відчуття ритму та взаємодію  з колективом .  Актор повинен мати гарну координацією

Цей навик дозволяє виконувати складні вправи на сцені, виконувати кілька рухів одночасно.

Вправи:

  • «Плавання» - Витягнути прямі руки паралельно підлозі. Однією рукою здійснювати кругові рухи назад, іншою – вперед. Рухати руками одночасно, періодично міняти напрямок рухів кожної руки.
  • «Диригент» - Руки витягнуті. Одна рука робить рухи вгору-вниз на 2 такту. Інша – здійснює довільні рухи на 3 такту. Або малює геометричну фігуру. Діяти обома руками одночасно, періодично міняти руки.

Керівник:  Ці вправи спочатку виконувати непросто. Але постійна практика дає результати. Кожну  вправу  варто повторювати не менше 10 разів кожен день.

Молодці.

А ми продовжуємо .

 Музичні  вправи -  повторялки.

 Танцювальна вправа «Я танцюю з тобою»

 Я пропоную і ще одну вправу -  вправа на  відчуття ритму та взаємодію з групою. Ритмічна замальовка Від учасників вимагається увага і дотримання ритму -  вправи в колі.
 

4.Самостійна робота гуртківців.

1.  Робота над інсценуванням казок.

 

- Зараз ми з вами перенесемось у чарівний світ театру та спробуємо себе в ролі справжніх акторів. Ви всі знаєте такі казки як «Ріпка», «Колобок». «Ходить гарбуз по городу" А давайте спробуємо їх поставити на уявній сцені. Але спочатку давайте з вами пригадаємо ці казки та перекажемо їх. (переказ казок ланцюжком, керівник гуртка демонструє картинки до казок).

- А тепер давайте з вами розподілимо ролі та покажемо нашу першу виставу.

(керівник гуртка розподіляє ролі та дає реквізити дітям.

  Діти показують власні поодинокі етюди на завдання «Предмет». Всі предмети знаходяться в одній кімнаті і з ними взаємодіє людина. (будильник, дзеркало, радіо-приймач, повітряна кулька, парасолька, крісло, двері, відро для сміття, посудомийна машина) 
2.Робота над етюдами.
- Етюд «Сірники»

- «Тваринний світ» . Показ власних одиночних і групових етюдів на тему «Тварини» (хом'як, кошеня, павичі, папуги, рибки)

III. Підсумок першої частини заняття.

 

- Що найбільше запам’яталось?

 

IV. Коротка перерва. Перехід до другої зали.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаткове завдання.

Театр-експромт «Красная ягодка»

Д. лица: красная ягодка, могучий дуб, ветер, шмель, медведь, заяц.

На зеленой опушки леса рядом с могучим дубом росла красная ягодка. Она весело кивала головкой то влево, то вправо, потом поднимала свои листики вверх и весело встряхивала ими. Могучий дуб махал ягодке в ответ своими ветками. Вдруг на полянку прилетел проказник ветер. Он закружил возле красной ягодки, стал на нее дуть.Красная ягодка закачалась на своей тонкой ножке. Ветер закружился вокруг могучего дуба, ветки дуба закачались. Потом ветер улетел, громко свистнув на прощание. Красная ягодка облегчено вздохнула. Неожиданно на полянку выскочил заяц. У него были длинные уши и косые глаза. Он весело скакал возле могучего дуба, потом убежал прочь. Тут на полянке появился веселый полосатый шмель. Он громко жужжал, кружился вокруг красной ягодки и снова жужжал. Потом шмель покачался на ветках могучего дуба. Устав, шмель лег отдохнуть под листики красной ягодки и уснул. Красная ягодка весело покачиваясь га тонкой ножке, кивая красной головкой. Но вот на полянку приковылял лохматый медведь. Он громко ревел и шел медленно, переваливаясь с ноги на ногу. Вот медведь подошел к могучему дубу и стал тереться спиной о него. Могучий дуб зашатался. Тут медведь увидел красную ягодку. Он подошел, наклонился к ней, и красная ягодка затрепетала. . но медведь не торопился ее срывать. Он шумно плюхнулся на землю, где спал полосатый шмель, и чуть не раздавил его. Шмель взвился и со всего маху впился медведю в нос. Медведь заревел и бросился наутек.Шмель не отставал, пока медведь не убежал с полянки. И вновь по полянке кружил ветер, но тонкой ножке качалась красная ягодка, шумел ветвями могучий дуб, скакал ушастый заяц и жужжал шмель.

 

 

 

 

 

 

 


К.С. Станславский сказав: «Уява створює те, що є, буває, що ми знаємо, а фантазія - те, чого немає, чого насправді ми не знаємо.» 
Я завжди дивуюся і радію дитячої фантазії. Віни  можуть придумати те, що дорослі ніколи не здогадаються. Але цілеспрямованої та організованої її назвати важко.

  Діти показують власні поодинокі етюди на завдання «Предмет». Всі предмети знаходяться в одній кімнаті і з ними взаємодіє людина. (будильник, дзеркало, радіо-приймач, повітряна кулька, парасолька, крісло, двері, відро для сміття, посудомийна машина) 

Етюд «Сірники»

«Тваринний світ» 
Показ власних одиночних і групових етюдів на тему «Тварини». (хом'як, кошеня, павичі, папуги, рибки)

 

5. Підсумок заняття.Рефлексія.

ІІІ. Заключна частина.

- Чи сподобалось вам сьогоднішнє заняття?

- Що найбільше запам’яталось?

 

 

 Творчі завдання закінчилися, і зараз давайте перейдемо до головної частини нашого заняття. Це використання набутих знань на практиці.

Практична робота.



 

 

docx
Додав(-ла)
Мамаєва Ольга
Додано
17 листопада 2018
Переглядів
2654
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку