Тема: Космічні фантазії.
Мета: закріплення навичок роботи із гуашшю; активізація творчої активності дітей; розвиток навичок малювання фантастичних тварин, рослин, будівлі; розвивати уяву, фантазію, образне мислення, окомір; формувати естетичний смак; виховувати акуратність; активізувати творчу ініціативу учнів.
Матеріально-технічне забезпечення: Кольорова гуаш, пензлики, аркуші паперу, зоровий ряд із зображеннями космічно-фантастичної тематики.
Тип заняття: практичний.
ЗІНЬКІВСЬКА РАЙОННА СТАНЦІЯ ЮНИХ ТЕХНІКІВ
Відкрите заняття
на тему:
«Космічні фантазії»
(Дизайн)
Основний рівень, перший рік навчання
03.04.2015, 1300-1500
Зіньківська районна станція юних техніків,
керівник гуртка
Ландик Майя Іванівна
Зіньків-2015
Тема: Космічні фантазії.
Мета: закріплення навичок роботи із гуашшю; активізація творчої активності дітей; розвиток навичок малювання фантастичних тварин, рослин, будівлі; розвивати уяву, фантазію, образне мислення, окомір; формувати естетичний смак; виховувати акуратність; активізувати творчу ініціативу учнів.
Матеріально-технічне забезпечення: Кольорова гуаш, пензлики, аркуші паперу, зоровий ряд із зображеннями космічно-фантастичної тематики.
Тип заняття: практичний.
Хід заняття
І. Організаційний момент
1) Привітання та перевірка присутніх
2) Перевірка готовності учнів до заняття
ІІ. Постановка теми та мети заняття
— Сьогодні у нас тема «Космічні фантазії». Ми будемо малювати все, що ви можете уявити почувши слова космос, фантазія, фантастичні тварини, фантастичні рослини, фантастичні планети і таке інше.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Космос завжди приваблював людину своїми таємницями. Що знаходиться там, куди не можуть долетіти космічні кораблі та ступити нога людини? Чи існують інші світи в яких можливе життя? Чи живуть на далеких планетах розумні істоти з якими б могли товаришувати земляни?
Ця тема завжди надихає художників, поетів, та всіх творчих людей.
Сьогодні ми з вами спробуємо проникнути в таємницю Всесвіту, створити свої власні моделі космічних кораблів, намалювати космічно-фантастичні пейзажі, чи зобразити небачених тварин і рослин.
ІV. Ознайомлення з новим матеріалом
Розповідь вчителя
На минулих заняттях ми гарно опанували техніку малювання гуашшю. Сьогодні ми маємо не лише показати, що ми навчились і вміємо, але і проявити свою фантазію та уяву.
Для зображення фантастичного пейзажу чи космічної техніки, дивлячись, що ви оберете вам будуть потрібні більше кольорів, ніж у вашому стандартному наборі фарб. Тобто ми з вами пригадаємо, що ще можна змішувати різні кольори для утворення нових.
Для утворення нового кольору - найкраще буде, якщо ви станете змішувати або розводити гуаш на палітрі. Якщо немає палітри, то можна скористатися звичайною тарілкою. Гуаш з неї дуже легко відмиється. Перед початком роботи гарненько перемішайте фарбу до однорідного стану. Невелика кількість нанесіть на палітру і вже там робіть з нею все, що необхідно: підбирайте відтінок, змішуйте з водою і т.д. Розбавляючи фарбу водою врахуйте, що якщо зробити її сильно рідкою, то колір може вийти прозорим, схожим на акварель, але шар, швидше за все, буде нерівним і некрасивим. Також нерівномірно ляже фарба, якщо використовувати занадто густу гуаш. Поекспериментуйте з консистенцією, щоб гуаш лягла рівно і без грудочок. При підборі тонів також враховуйте, що після висихання гуаш світлішає.
Тепер переходимо безпосередньо до прогумовування композиції малюнку.
План роботи над малюнком
V. Практична робота
Переглянувши зоровий ряд із зображеннями космічно-фантастичної тематики учні приступають до роботи.
Учитель допомагає учням проаналізувати правильність виконання композиції малюнку та виправити помилки, а також надає індивідуальну допомогу.
VІ. Фізкультхвилинка
VІІ. Аналіз робіт та підбиття підсумків
Демонстрація та перегляд дитячих робіт з коментарями.
- Що нового ми сьогодні навчились?
- Чи під час даної роботи виникали у вас якісь труднощі?