Центр дитячої та юнацької творчості Краснопільської селищної ради.
Вивчення вправи на координацію рук «Port de bras I,II»
План - конспект відкритого заняття хореографічного гуртка, основний навчальний рівень, перший рік навчання, молодший шкільний вік. ( Програми з хореографії. Програми з позашкільної освіти. Художньо – естетичний напрям. Київ 2012р. Міжрівнева. 144год.)
Підготувала
керівник хореографічного гурка
«Щасливе дитинство»
Ушкалова В. М.
Заняття хореографічного гуртка «Щасливе дитинство»
Місце проведення: танцювальний клас ЦДЮТ.
Тема заняття: Вивчення вправи на координацію рук «Port de bras I,II»
Мета заняття: навчити вірно виконувати рort de bras; працювати над правильною поставою корпусу, розвивати пластичність рук, тулуба, голови формувати навички виразного виконання рухів ; розвивати відчуття ритму ; виховувати почуття прекрасного та культуру виконання танців.
Обладнання: музичний центр , диски, проектор, ноутбук.
Тип заняття: засвоєння нових знань та вмінь.
Вид заняття: стандартне , практично - теоретичне.
Використана література:
1.Бондаренко Л. «Методика хореографічної роботи в школі та позашкільних закладах» Київ 1985 р.
2.Вірський П.П. «Українські народні танці», видавництво Наукова думка 1969р.
3. Захаров Р. « Сочинение танца», Москва, 1989 р.
4. КудряшоваВ. « Приглашаем танцевать», Москва 1982р.
5. Кузікова С.К. «Психологічна програма корекції і розвитку особистості в підлітковому віці», Суми 1998.
План заняття:
І. Організаційний момент
1. Поклон.
2 Розминка на середині зали та по колу.
II. Актуалізація опорних знань.
1.Екзерсис біля станка.
2. Розтяжка біля станка.
3. Партерні вправи на гнучкість та розтяжку.
4. Релаксація
5 . Музичні загадки про квіти
6 .Вправи по діагоналі.
7. Повторення позицій рук.
Перерва.
1. Поторення позицій рук
2. Пор де бра: 1,2.
3. Гра «Бродячі артисти».
4. Вправа «Жива картина».
5. Повторення танцю «Рок-н-рол».
6. Повторення танцю «Годинник».
7. Домашнє завдання.
Хід заняття:
1.Гуртківці маршовим кроком заходять в клас і вишиковуються по лініях.
Поклон
Танцюють діти і Земля радіє,
Бо світить Сонце і в цвіту усе.
То ж у Землі майбутнє є, надія.
Її війна страшенна не трясе.
Все мирно й тихо І танцюють діти.
Все так, як треба, і життя іде.
А на столі є хліб, як не радіти!
Ані війни, ні голоду — ніде…
Танцюють діти — серце завмирає.
Вирує в танці радість запальна.
Нічого кращого у світі не буває,
Як юний танець й чарівна весна…
Вчитель: Доброго дня діти! Сьогодні незвичайний день - на нашій казковій лісовій галявинці розцвів квітка - семицвітка. Вона приготувла вам сюрприз, але для цього потрібно виконати сім її бажань. Ви хочете отримати сюрприз? (діти відповідають)
Тоді я відриваю першу пелюстку і читаю перше бажання.(Розминка )
Перше випробування на силу та витривалість.
2. Розминка на середині зали(Розігрів м'язів спини, шиї, рук.)
Перебудова гуртківців з ліній на коло.
Розминка по колу; крок сценічний; крок на пів пальцях ; крок з підніманням коліна; підскоки ; російський біг ; галоп.
Вправа «Автобус»
Вчитель: Сьогодні ми з вами вирушаємо в подорож на «Веселому автобусі». Всіх пасажирів просимо зайняти свої місця. Автобус відправляється. (Діти роблять вигляд, що сідають в автобус, групуються, попереду всіх «шофер», в руках у нього кермо.)
- Автобус поїхав! (Виконуються пружні руху, нахили з боку в бік і вперед з відходом назад, стрибки).
Основна частина заняття.
- Ми під'їхали до станції «Спортивна». Втомилися сидіти нерухомо? Виходимо з автобуса. Приступимо до вправ:
• Марш і Releve на півпальці (відображення динамічних відтінків форте і піано).
• Поворот голови з демі - пліє.
• Опускання і піднімання плечей (на 1/4, 1/8).
• «Сонечко» - рух на розслаблення і натяг м'язів рук.
• Потягування «Мавпочки».
• Стрибки вгору, ноги разом.
• Марш з високо піднятим коліном.
- Чуєте оголошення: «Автобус зі станції« Спортивна »вирушає далі. Займайте свої місця! »Всі сіли? Поїхали!
(Повтор рухів підготовчої частини.)
- Під'їжджаємо до станції «Магазин іграшок». Ось яке завдання нам належить виконати: покажіть ляльок - дерев'яних, тропічних, гумових.
(Слідують вправи на напругу і розслаблення м'язів, на стійкість в темпі і на переключення з одного темпу на інший.)
- Поки ми милувалися іграшками, автобус заправився. Запрошуємо всіх продовжити подорож. Поїхали. Стоп! Сюди проїхати не можна. І сюди не можна.
Попереду болото! А в болоті хто живе? Жаби - наші подружки.
Ось жаби на доріжці
Скачуть, простягнувши ніжки.
Більше є їм неохота,
Стрибати знову в своє болото.
Гуртківці підходять до станка і виконують RELEVE по6 поз., лицем до станка. Вчитель: Ну ось перше завдання ми успішно виконали. Відриваємо другу пелюстку.
II 1.Переходимо до екзерсису біля станка.
Перша вправа пліє виконується в комбінації по 1, 2, 5 позиції ,боком до станка. Музичний розмір 4/4, Вправа розвиває виворітність та еластичність ніг. Необхідно звернути увагу учнів на положення стопи на полу.
Друга вправа батман тандю, Ця вправа розвиває натягнутість всієї ноги в коліні підйомі і пальцях, розвиваючи силу ніг. Працююча нога максимально виворітна. Вправа виконується в комбінації по 4 простих - вперед, вбік, назад, вбік з правої та лівої ноги.
Наступна вправа батман тандю жете, виконується в комбінації з правої та лівої ноги. Цей рух розвиває силу й легкість ніг, рухливість тазостегнового суглоба. Музичний розмір 2/4. Вихідне положення: ноги в п'ятій позиції, права попереду. Під час виконання цього руху необхідно стежити, щоб працююча нога була у виворітному положенні.
Пасе партер виконується по 8 з правої та лівої ноги.
Останній рух екзерсису гранд батман жете виконується в комбінації.
2. Розтяжка на станку.
Звернути увагу гуртківців на натягнутість ніг.
Вчитель: З цим випробуванням ви впорались. Відриваємо наступний листочок. Наступне випробування на гнучкість та розтяжку.
3.Партерні вправи на гнучкість та розтяжку.
Вправи для ступні. Вправи на розтяжку. «Жабка». «Корзинка». Шпагати.
Вчитель: діти втомилися потрібно відпочити і розслабити свої м'язи.
4. Релаксація: «На лузі».
Діти уявіть собі, що настало літо, розквітло безліч квітів на лузі: ромашки, волошки, дзвіночки, незабудки. Хочете бути красивою квіткою на лузі? Тоді давайте ляжемо на килимок, розслабимось і уявимо себе яким-небудь красивими квітками.
А тепер давайте перенесемося в далеку казкову країну квітів. Подивіться, скільки навколо прекрасних квітів! Давайте виберемо яку-небудь одну квітку, наприклад троянду. Спробуємо зобразити, що з нею відбувається.
Спочатку ще немає ніякої квітки, тільки маленьке насіннячко спить в землі і чекає, коли йому можна буде прорости.
Але з'явився паросток і став щосили тягнутися вгору, до сонечка.
Він тягнеться все вище і вище - і ось уже перед нами величезний рожевий бутон. І, нарешті - о, диво! - Бутон розкрився, і квітка вперше глянула на світ. Не забувайте це не просто квітка, а прекрасна троянда. Давайте спробуємо скласти руки, як пелюстки. Оживіть свою квітку.
Як ласкаво пригріває сонечко, як прохолодно віє вітерець! Я - найпрекрасніша Троянда на землі, мені так радісно стояти і милуватися собою і всім навколо!
Ах, як хочеться пити! Я знемагаю від спраги, мої пелюстки можуть засохнути. . . Нарешті пішов дощ! Як добре!
Але настала ніч, Троянда прикрилася своїми пелюстками, немов ковдрочкою, і заснула.
Вчитель: Ну що, відпочили?
Знову відриваємо листочок . Наступне випробування на кмітливість.
Вчитель: Діти , ви молодці відгадали всі загадки, а тепер ми можемо відривати наступний листок. Наступне завдання - вправи по діагоналі.
7. Діти виконують вправи по діагоналі: кроки з носка, підскоки, шине, присядка .
Перерва (10 хвилин)
«Склади пазл».
Учням пропонується скласти із складів на окремих аркушах паперу приказки про танець.
1. Якщо Ви вмієте говорити - Ви вмієте співати, якщо Ви вмієте ходити - Ви вмієте танцювати.
2. Танець - єдиний вид мистецтва, в якому ми самі є інструментом.
3. День пройшов даремно, якщо я не танцював.
4. Найправдивіше люди виражають себе в танці. Тіло ніколи не бреше.
5. Танцювання - це радість і задоволення. Якщо ні - це фізкультура.
6. Перестають танцювати не тому що старіють, старіють бо перестають танцювати.
Вчитель: Випробування на засвоєння нового матеріалу, старанність та увагу.
ІІІ.
1. Поторення позицій рук (у віршах)
Хто не знає Вінні Пуха? (підготовча позиція рук)
У нього велике брюхо (1 позиція рук)
Вінні меду захотів
Так давно його не їв.
Заглянув Вінні в дупло (3 позиція рук)
Меду там повнісінько (2 позиція)
Ця вправа виховує наші руки.
Підготовче пор де бра:
1і2і – руки з підготовчої поз. піднімаються в першу поз..
3і4і - при опущених плечах руки розкриваються в 2 поз..
1і2і – положення зберігається.
3і4і – долоні,розкриваючись, повільно опускаються в підготовче положення.
Перше пор де бра:
1і2і - руки з підготовчої поз. піднімаються в першу поз..
3і4і – руки піднімаються в третю поз..
1і2і – не порушуючи округлості і починаючи рух від пальців розкриваються в другу позицію.
3і4і – долоні,розкриваючись, повільно опускаються в підготовче положення.
Друге пор де бра:
1і2і – руки з підготовчої поз. піднімаються в першу поз..
3і4і - ліва рука піднімається в третю позицію, права відкривається в другу позицію.
1і2і - права рука піднімається в третю позицію, ліва рука опускається в підготовче положення.
3і4і - права рука , опускаючись, ліва, піднімаючись, з’єднуються в першій позиції.
1і2і – обидві руки відкриваються в другу позицію.
3і4і - долоні,розкриваючись, повільно опускаються в підготовче положення.
3. Гра «Бродячі артисти».
Дітям роздаються картки з казковими героями.
Завдання: зобразити поведінку і рухи даного героя.
Вчитель читає текст казки «Дерева стоять нерухомо». Актори виходять на сцену, виконують дії та вимовляють слова згідно з текстом.
4. Вправа «Жива картина»
Робота у групах по 5-6 чоловік. Учасники повинні зобразити «живу картину», «стоп кадр», розташувавши людей так, щоб глядачі зрозуміли яка подія відбувається. Кожна група отримує картку з «сюжетом картини».
Вчитель: І останнє на сьогодні випробування на витривалість та старанність - станцювати танець.
5.Повторення танцю « Рок н рол».
6. Повторення танцю «Годинник».
IV. 1. Поклон.
Вчитель: Закінчилось останнє випробування. Ви добре з усім впорались. Отже можемо розраховувати на сюрприз. Вперед друзі. (солодкий стіл для гуртківців)
2. Д/3 Прожити тиждень з позитивним відношенням до життя, відчуттям упевненості, активності, оптимізму.
Висновки: Ми вивчили ,перше і друге пор де бра, працювали над правильною поставою корпусу, формували навички виразного виконання рухів; розвивали почуття ритму; виховували почуття прекрасного та культуру виконання танців; формували позитивне ставлення до життя.
Рефлексія. Хотілося б від почути від вас – що найбільше сподобалося на занятті? Які емоції ви отримали?
Рекомендації щодо проведення аналогічних занять:
Заняття розраховано для дітей молодшого шкільного віку першого року навчання. З метою зниження стомлюваності дітей, підтримки активності, усунення несприятливих емоцій необхідно у всіх частинах заняття використовувати прийоми переключення уваги
У процесі заняття слід запобігати спілкуванню на рівні авторитарно-дисциплінарних вказівок, що формують у дітей пасивну реакцію, знижують їх зацікавленість і ініціативу.
Варто підбирати доступний танцювальний та музичний репертуар.