Квест «Ми обираємо життя»

Про матеріал
Актуалізація знань та профілактика ВІЛ/СНІДу в учнівському середовищі. Пригодницька гра змагання для учнів 12-16років.
Перегляд файлу

Квест

 «Ми обираємо життя»

 

 

Мета: Актуалізація знань та  профілактика ВІЛ/СНІДу в учнівському середовищі.

Обладнання:   друкований   матеріал,секундомір, клаптики тканини,ватман, клей,м’яч, обруч.

Учасники: діти 12-16 років.

 

 

 

Вчитель-координатор:

Вітаю учасників квесту – чудової пригодницької гри. На вас чекає весела подорож-змагання.  Об’єднуємося   у   2 команди:  «Червоні» та «Білі».

Сьогодні у вас буде особлива мандрівка, яка  допоможе актуалізувати знання  про ВІЛ та СНІД.  А ще – це гра-випробування логіки, ерудованості та вміння грати у команді.

Які ж правила квесту?

1. Всі учасники квесту об’єднуємос у команди. Кожну супроводжує координатор.

2. Квестери повинні дотримуватись правил гри.

3.  Для того, щоб команда стала переможцем, усім її членам потрібно першими пройти усі  «зупинки», виконати завдання якомога швидше та дістатися фінішу.

4. Завдання від координатора квесту команда отримає лише тоді, коли усі її члени будуть присутні на пункті! Тому не відставай і допомагай іншим!

5.  Якщо команда не має відповіді або відповідає неправильно, є можливість «купити» підказку, виконавши творче завдання, наприклад, розказати улюблений вірш (кожним учасником).

6.  Дозволяється користуватися допомогою координатора, але тоді команда втрачає 1 хв часу  .

7.   Координатор фіксуватиме командний залік.

 

  Кожна із команд  отримує на руки  маршрут квесту, де вказані станції, за якими ви маєте пройти. Додатково ви отримаєте підказку як знайти вам   кожну   із станцій.

         Зрозуміло? Тоді оголошую старт квесту. Бажаю успіху.

Підказка для “Червоних” :  Місце - де “живе” Терпсихора.(хореографічний кабінет)

Підказка для  “Білих”  :       Місце де разом живе  музика та співи.. (вокальний кабінет)

 

Станція 1.  “Що я знаю про  ВІЛ та  СНІД”

 

                                     Кросворд   

 

 

 

1 к

р

2 о

в

 

3 с

 

 

 

 

 

 

 

д

 

 

т

 

 

 

 

4 і

м

у

н

і

т

е

т

 

 

 

 

 

 

о

 

 

р

 

 

 

5 м

а

т

е

р

і

 

и

 

 

 

 

 

 

 

а

 

 

л

 

 

 

 

 

 

 

з

 

 

ь

 

 

 

 

 

 

 

о

 

6 С

Н

І

Д

 

 

 

 

в

 

 

и

 

 

 

 

 

 

 

і

 

 

й

 

 

 

 

1.   Шлях потрапляння ВІЛ до організму людини. (Кров)

2.   Які шприці потрібно використовувати для ін’єкції? (Одноразові)

3.   Шприц в індивідуальній упаковці. (Стерильний)

4.   Що порушує ВІЛ в організмі людини? (Імунітет)

5.   Від кого може інфікуватися дитина під час пологів? (Матері)

6.   Хвороба, що виникає внаслідок ВІЛ-інфікування. (СНІД)

 

                                                    Питання

1.Що робити, щоб не заразитися ВІЛ?

-  ВИКОРИСТОВУВАТИ ПРЕЗЕРВАТИВИ. Ніхто не захистить Вас краще, ніж Ви самі, а це означає – необхідний вибір вірного партнера і правильне використовування якісних презервативів.

- ВИКОРИСТОВУВАТИ ОДНОРАЗОВІ ШПРИЦИ І СТЕРИЛЬНІ ІНСТРУМЕНТИ В ПЕРУКАРСЬКИХ І КОСМЕТИЧНИХ КАБІНЕТАХ. Важливо пам’ятати і про те, що що будь-який кілкий або ріжучий інструмент, яким Ви користуєтеся при медичних процедурах, татуажі, пірсингу, проколюванні вух, голінні, педикюрі і манікюрі, повинен бути стерильний, тобто обеззаражений. Звичайно, краще мати особистий інструмент, проте стерилізація надійно гарантує від зараження: ВІЛ миттєво гине при 100° С, тобто при кип’ятінні.

 - ВИКОРИСТОВУВАТИ НЕ ЗАРАЖЕНІ ВІЛ КРОВ І ОРГАНИ ПРИ ПЕРЕЛИВАННІ І ПЕРЕСАДЦІ. При переливанні крові або пересадці органів і тканин, важливо переконатися, що в них відсутній ВІЛ. Якщо ВІЛ-позитивна жінка під час вагітності приймає антиретровірусні препарати, їй роблять кесаревий розтин і потім, як альтернатива годуванню грудьми, використовуються молочні суміші, вірогідність передачі ВІЛ-інфекції від матері до дитини знизиться до 1-5%.

2. Який шлях передачі ВІЛ переважає в Україні?

 За даними Українського центру профілактики і боротьби зі СНІД, офіційно зареєстрованих в Україні з 1987 р., становили споживачі ін’єкційних наркотиків. На сьогоднішній день переважає статевий шлях передачі.

 

3.За яких умов ВІЛ гине в навколишньому середовищі?

 При температурі 22° С активність вірусу зберігається незмінною протягом 4 діб як в сухому вигляді, так і в рідинах. Він втрачає свою активність після обробки протягом 10 хвилин 70-процентним спиртом. Для нього згубні домашні вибілюючі засоби. Також він гине при безпосередній дії ацетону, ефіру. На поверхні непошкодженої шкіри людини вірус швидко руйнується під впливом захисних ферментів організму і бактерій. Він швидко гине при нагріванні більше 57° C і майже миттєво при кип’ятінні.

 

4. Які види лікування ВІЛ-інфекції існують?

 Спеціальні ліки (антиретровірусна терапія), що діють безпосередньо на ВІЛ. Ці противірусні препарати застосовуються з 1996 року. В Україні вони надаються безкоштовно з 2004 року. Ліки, що діють на збудників так званих захворювань-”супутників”.

 Вітамінні препарати, правильне харчування, “здоровий” спосіб життя також допомагають віддалити СНІД. Є чимало способів дії на організм людини, інфікованої ВІЛ, які покращують її психологічний стан і укріплюють імунітет.

 

 Вчитель координатор: Ви впорались із завданнями на 1 станції отже  отримайте наступну підказку.

 

Підказка для “Червоних” і “Білих”: 

 Це місце де поєднується мистецтво: музика,вокал,танець,театральне мистецтво. (сцена) 

 

 Станція 2.       “Секретна абетка”                    

                                            

Завдання:

1.Зашифрувати текст за допомогою ключа.

 2.Обмінятися зашифрованим текстом .

3.Розшифрувати  отриманий текст.

 

 

Текст для шифрування   команди “Червоних”

 Щодня у світі  інфікуються 16 тисяч людей віком від 15 до 25 років.

 

 

Текст для шифрування   команди  “Білих”

Збудником ВІЛ є вірус , який перейшов від зелених африканських мавп.

 

 

 

 

                                              Ключ    “Секретна абетка”

 

О

А

Б

В

#

Г

Ґ

V

Д

Е

:

Є

/

Ж

\

З

+

И

־

І

=

Ї

*

Й

(

К

)

Л

< 

М

> 

Н

;

О

±

П

Р

С

÷

Т

×

У

Ф

Х

Ц

Ч

Ш

Щ

Ь

Ю

Я

 

 

Підказка  для станції  

Вчитель-координатор: Отримайте наступну підказку

Де живуть слуги Мельпомени. (театральний  кабінет)

 

 

Станція 3.  “Акторська”

 

Завдання: Розібрати ситуацію в групі, обіграти її у формі міні спектаклю.

 

 

 

Ситуація  для команди “Червоних”

У вас є дуже давній і хороший друг (назвемо його Макс). З певних обставин ви уже давно не спілкувались з ним. Але якось приятель поділився із вами своїми неприємностями. Нещодавно він зійшовся з однією компанією, де вживають наркотики ін’єкційним шляхом. Коли Макс пробував наркотики вперше, друзі його запевняли, що нічого страшного не відбудеться. Днями він дізнався, що один хлопець із цієї компанії підозрює в себе ВІЛ-інфекцію. Макс розгублений, не знає, що йому тепер робити. Він прийшов до вас за порадою. Що ви робитимете? Що порадите своєму другові в цій ситуації?

 

                                       Ситуація  для    команди  “Білих”

Юрі 15 років, він інфікований ВІЛ, який викликає СНІД. Юра не виглядає хворим, але швидко стомлюється. Він продовжує ходити до школи, але не знає, чи потрібно розповідати про те, що він  ВІЛ-інфікований.

Запитання:

1. Чи пеовинен Юра і далі відвідувати школу? Якщо так(або ні), то чому?

2. Чи повинен він розповісти комусь про те, що він ВІЛ-інфікований? Чому?

3. Як ви відреагуєте, якщо він розповість про це вам?

4. Який ступінь ризику для вас, якщо Юра сидітеме поруч у школі?

 

 Вчитель-координатор:   Наступну підказка   між голок,  ниток та бісеру (кабінет бісероплетіння)

  

.  Станція  4  “Квілт”

 

КВІЛТ це «різновид традиційного декоративного мистецтва США» 
«Квілт (Quilt) - це... своєрідні тканинні мозаїки, що нагадують наші клаптикові ковдри». 

 

Завдання:

1.Пригадати знаменитостей, які померли від СНІДу.

2.Записати їх імена на  клаптиках тканини.

3. Клаптики прикріпити на основу , створивши при цьому квілт.

 
Вчитель-координатор:

Підказка  для станції

Мене використовують для  ігр, розваг, концертів, конкурсів.    Відвідувачі   часто грають  використовуючи  інші предмети.(глядацька зала)

 

 

Станція 5   “Покоління вільне від СНІДу”

Вчитель-координатор:  Лише здорове душею і тілом покоління вільне від СНІДу .   Як говорять  “У здоровому тілі-  здоровий дух”

Завдання:кожен  учасник команди має пройти маршрут естафети з перешкодами

    

  Естафета:

а)   потрібно пробігти з одного кінця в інший кінець зали ;

б)     пролізти через гімнастичний обруч (обручі);

в)    перестрибнути через  перешкоду;

г)   стрибати  через скакалку  5 разів;

д)   оббігти кеглю , повернутися бігом до своєї команди .

 

 

Вчитель-координатор: Ви молодці,  всі добре впоралися  із завданнями. У нас немає переможців і переможених, адже найголовніший скарб – це здоров’я.

Але  за правилами  квесту   той, хто швидше впорався із завданнями та набрав більшу кількість балів отримує скарб.

 Будьте всі здорові!

doc
Додано
2 квітня 2020
Переглядів
646
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку